Gå til innhold
Hundesonen.no

Miste lysten på å "diskutere" hund?


FranskDogge

Recommended Posts

FD: Det innlegget du selv refererer til annså jeg også som en dårlig skjult trussel til de andre i diskusjonen, og om jeg husker rett så avkreftet vel du det heller ikke? Du lot det være åpent for tolkning. (også det innlegget Gråtass refererer til)

Jeg vil ikke ha det slik, jeg er ikke anonym her og når du kommer med slike ting og jeg ikke vet hvem du er så syns jeg at du bør tenke deg om en og to ganger. Personlig så akter jeg ikke å ha slike trussler som en del av min forumshverdag.

Kall meg hva du vil ved navn, men slike fysiske trussler er ikke bra overhode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 92
  • Created
  • Siste svar

IW: Ja, det er dette innlegget du mener, men ikke det jeg ikk advarsel for.. Likevel skjønner jeg ikke hva som er galt med dette innlegget heller. Jeg limer det inn:

Skrevet i dag, 12:49

Barnslig. Dere må huske at dere ikke er anonyme for alle, det er heller ikke lurt å hisse opp folk dere ikke kjenner som går på personlige ting.

-------------------------------------------------------------------

Mener du det er lurt å hisse opp og snakke nedlatende ting til folk de ikke kjenner som likevel GÅR på personlige ting, som om de skulle kjent dem og visst alt om dem!

Jeg ser ikke noen form for personangrep. Det eneste jeg har prøvd på å er ta det de har imot meg en annen plass en i offentlig tråd der de "hisser" hverandre opp. Jeg ville heller bare vite hva de hadde imot meg.... Skjønner ikke hva som er galt med det :/

Hva er det som er så personlig? Hva går disse angrepene ut på? Jeg ser ikke noen personangrep, men jeg leser titalls av både hårsåre, sutrende og meningsløse INNLEGG, som du har skrevet. Det går jo faktisk på hva du SKRIVER og hvordan du fremstiller deg selv som forumdeltager, ikke på hva du gjør hjemme i senga (ups, det glemte jeg, det har du jo nemlig allerede valgt å utlevere - så ja - jeg sier enda en gang, jeg forstår inderlig godt hvorfor du ønsker å være anonym).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig til dere som sier dere er 'lei' osv. Kan dere ikke bare la være å lese/poste og/eller bare blokkere innlegg fra personen(e) dere ikke vil lese ifra - det er så enkelt som det?

Man overser adferd man ikke vil ha, man forsterker den ikke

:lol: Litt morsomt at jeg liker innlegget ditt, du som ikke liker "liker"-knappen. Men det er mye rart som skjer når man har iPad :P

Uansett så likte jeg det jeg har quota :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

”Det å være medlem av Hundesonen.no er et privilegium, ikke en rett!”

Tja, et offentlig media som sonen er, så vil jeg si det er en rett så lenge man holder seg innenfor retningslinjene. Å nekte noen som følger retningslnjene vil være mobbing elns og være i strid med norsk lov slik intensjonen og krav til sonens deltakelse er pr idag. Da må isåfall sonen endre kravene og hvor offentlig den vil være

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, et offentlig media som sonen er, så vil jeg si det er en rett så lenge man holder seg innenfor retningslinjene. Å nekte noen som følger retningslnjene vil være mobbing elns og være i strid med norsk lov slik intensjonen og krav til sonens deltakelse er pr idag. Da må isåfall sonen endre kravene og hvor offentlig den vil være

Det står helt nederst i retningslinjene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skrev også noe slikt som "dere skal være forsiktige med å hisse opp folk dere ikke vet hvem er, for det er ikke sikkert dere er så anonyme for alle andre på utsiden". Syns du ikke det er ganske truende og ekkel oppførsel selv, eller er det helt ok for deg å skrive sånt til andre?

Vi i moderatorteamet syns nemlig IKKE at sånt er greit.

Moderator IW.

Og et slikt utsagn burde vel være mer enn nok til at vedkommende blir utestengt nå. Jeg synes dere har vært alt for tålmodige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skjønner utmerket hvor jeg vil hen og mener.

Hvis du opplever at alle er uenig med deg og har tonen enkelte her har, du opplever det overalt i andre fora også. Tror du ikke du til slutt blir lei og kutter ut fora muligens?

Beklager at jeg må være den som "burst your buble" - men når du sammenligner FranskDogge med Anders Behring Breivik, og snakker om hva som kan skje når folk blir "isolert" sier du 2 ting:

1: At FranskDogge kan ha samme tendenser til avvik som Anders Behring Breivik

2: At om denne anonyme personen går berserk en dag så er det Sonisene som har trigget det.

Jeg VET er at jeg ikke hadde satt særlig pris på en slik sammenligning om det var meg det gikk ut over...

Joda, jeg mener man skal si ifra når man er uenig, men det er altså tonen og til dels usakligheten og den lite konstruktive måten enkelte gjør det på jeg vil til livs med kommentaren. Så igjen; Det må da være mulig å inkludere istedet for å ekskludere.

Hvordan inkluderer man noen som ikke vil inkluderes? Som jeg har sagt tidligere, FranskDogge gir meg assosiasjoner til ureturnerbare flyktninger som ikke liker seg i sitt nye land, som ikke ønsker å tilbasse seg, som ikke har et godt ord å si om det nye samfunnet de har havnet i, som ikke ønsker å lære seg språket, og som raser fordi "politiet" (les; moderatorene) ikke håndhever sharia og krever at vi alle bruker språklig burka.

Nå har FranskDogge fortalt hvor godt h*n trivdes på sitt forrige forum, det er veldig synd at det var en ensidig opplevelse, for ellers kunne antagelig vedkommende fått utløp for sine kommunikasjonsbehov der.

Hvor stor betydning har "Liker" knappen f.eks hvis man leser at denne personen reagerer på den - personlig lar jeg da heller være å "Liker" og heller benytter anledningen til å komme med egne saklige ord/mening. "Liker" har mange betydninger og er selv imot den muligheten, for jeg "Liker" at TS kommer med sine synspunkt, selv om jeg kan være uenig i innhold f.eks. Når den kan egentlig brukes på så mang og at enkelte her på forumet (flere en TS) har sagt de kan føle den som til dels mobbing, så bør den fjernes asap mener jeg - nytteverdien er lik 0 og hvis noen føler seg mobbet av den, så bør det være grunn nok ... syns jeg.

OK, så et nytt medlem på et debattforum oppdager til sin forskrekkelse at det er en liker-knapp som blir brukt, og etter utallige forsøk så er det kke er så mange som trykker "Liker" på innleggene h*n poster. Da blir konklusjonen at man blir mobbet, og det er knappen det er noe galt med? Enkelte andre hadde muligens vurdert om det var innleggene som skulle endres - hvis målet var å bli "likt"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg må være den som "burst your buble" - men når du sammenligner FranskDogge med Anders Behring Breivik, og snakker om hva som kan skje når folk blir "isolert" sier du 2 ting:

1: At FranskDogge kan ha samme tendenser til avvik som Anders Behring Breivik

2: At om denne anonyme personen går berserk en dag så er det Sonisene som har trigget det.

Jeg VET er at jeg ikke hadde satt særlig pris på en slik sammenligning om det var meg det gikk ut over...

Igjen; jeg sa jeg snakket om yttringer som folk ikke likte og deres reaksjoner på dem - ikke at han hadde samme ytringer. Altså når man har meninger og ytringer 'alle' er imot og der man møter 0 forståelse for sitt syn. (der det blir usakligheter og ikke saklig diskusjon imot)

Det er mange som er isolert - mange gamle og uføre f.eks. Mener du altså at alle isolerte personer klikker det for? - Det eneste jeg sa var at isolering ikke er godt for noen.

Hvordan inkluderer man noen som ikke vil inkluderes?

Ved å komme med saklige argumenter for sitt syn. Man inkluderer fordi om man er uenig, det er bare at man er uenig - respekten ved at man diskuterer saklig med alle er å inkludere de ... syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hva karpeskrotum mener, det er ikke sånn som dere tror. Flere har lett for å vende ting til det negative. Det ser jeg bare med innleggene dere har rapportert... Bare jeg sier jeg ikke vil ta det offentlig i tråden så ser dere deres sjanse til å rapportere og vende det om til det negative. Jeg tror dere også ville tatt personlige angrep en annen plass enn i tråden. Jeg har spurt flere ganger om dere kan gjøre det, i andre tråder.. Når jeg nå ikke klarte utrykke det ordentlig så såg dere et snitt til å rapportere og vende det om til å bli noe negativt.

Jeg tror KarpeSkrotum er den eneste som klarer å se hva jeg mente med de innleggene.... Moderatorer kan gjøre feil, men om de innrømmer det er noe helt annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hva karpeskrotum mener, det er ikke sånn som dere tror. Flere har lett for å vende ting til det negative. Det ser jeg bare med innleggene dere har rapportert... Bare jeg sier jeg ikke vil ta det offentlig i tråden så ser dere deres sjanse til å rapportere og vende det om til det negative. Jeg tror dere også ville tatt personlige angrep en annen plass enn i tråden. Jeg har spurt flere ganger om dere kan gjøre det, i andre tråder.. Når jeg nå ikke klarte utrykke det ordentlig så såg dere et snitt til å rapportere og vende det om til å bli noe negativt.

Jeg tror KarpeSkrotum er den eneste som klarer å se hva jeg mente med de innleggene.... Moderatorer kan gjøre feil, men om de innrømmer det er noe helt annet...

Leser du i det hele tatt det folk tar seg tid til å skrive til deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...