Gå til innhold
Hundesonen.no

Miste lysten på å "diskutere" hund?


FranskDogge

Recommended Posts

Det går raskere å skrive med sine egne ord, enn å lete i bøker for å skrive det eksakt ned. Innlegget var vel ment som "papirkurv"? ... Du er en av de som har "klaget" over dokumenteringen jeg snakker om.

Ja, jeg synes det er merkelig at en del folk har tid i løpet av en dag til å dokumentere med kildehenvisninger og det som er - på et hundeforum, og samtidig kombinere hverdagslige obligasjoner og hundehold. Men ser ikke bort ifra at hvis emnet er interessant nok at det kan være gøy å lese litt linker folk legger ut :) Jeg er nok ikke raskest på dokumentasjons-avtrekkeren selv.

Og du ble tross alt utvist på forumet du skriver om som var bedre, så alt kan ikke bare ha vært rosenrødt der heller mtp diskusjons etikette... Eller tar jeg helt feil? Og jeg synes faktisk det er skuffende og se at andre skal latterligjøre deg i egne tråder, for de som har "kjent" deg en stund fra Canis vet at du innerst inne mener mye vel. Du er alltid på hundens parti om ikke annet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 92
  • Created
  • Siste svar

Helt seriøst! Er det virkelig mulig? Du kan klage å synte akkurat så mye du vil men du er f*** meg ikke bedre selv! Jeg er faktisk dritt lei oppførselen din her inn. Jeg har latt vær å si noe helt til nå men nå synes jeg du tøyer strikken litt for langt rett og slett. Kan du ikke bare dra deg vekk fra hundesonen hvis ting er så fælt? Hvorfor være her å lage kvalm og problemer for andre når det faktisk er DU som har et problem? Ditt svar i den tråden du klager på er MYE verre en det innlegget du klager på!

Til tider så følte jeg meg også "anngrepet" her i starten, men jeg fant fort ut at jeg er en litt hårsår person og da må jeg rett og slett bite tennene sammen, ikke logge meg på de dagene jeg ikke føler meg helt topp. Vet du hva? Det hjalp faktisk masse og den dag i dag føler jeg meg som en del av hundesonen. Så ta deg sammen eller finn et forum som er sånn som du vil ha det er mitt tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor ikke du, FranskDogge, starter et eget forum jeg. Der du kan lage alle reglene og moderere alt selv. Det virker jo ikke som om du klarer å bli fornøyd uansett. Beklager at vi ikke klarer å nå opp til din standard, men det er faktisk ganske mange som trives med den standaren vi har her.

:ustol:

Og hvorfor diskutere noe som kan bevises? Da er man jo bare trass da...!

Som de fleste andre her inne er jeg også her for å lære. Og om jeg kan lære andre noe, så er det selvfølgelig bra det også. Og så har det vist seg at det er mange flotte mennesker her, så jeg har jammen fått mange nye venner også! 3 i 1 faktisk. Trodde bare det var kinderegg som klarte det ;)

Og hvis vi "jager vekk" alle nye medlemmer, hvordan kan det da ha seg at medlemsantallet bare øker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg synes det er merkelig at en del folk har tid i løpet av en dag til å dokumentere med kildehenvisninger og det som er - på et hundeforum, og samtidig kombinere hverdagslige obligasjoner og hundehold.

Men det er jo ikke snakk om å verken referere vitenskapelig eller skrive nøyaktige sitater til enhver tid, det holder jo med å bare si at dette leste jeg i den og den bok/nettsida etc, bare for å vise at dette er et utsagn som kommer fra noe ANNET enn personlig erfaring, og er det personlig erfaring, så påpeker man nettopp dette. Ikke sier det som at dette er den eneste og fulle sannheten som det fort kan virke som..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er det noen ønsker å oppnå, men jeg har mistet helt lysten til å diskutere noe som helst... Egentlig hele lysten om å være her inne i det hele tatt..!

Enig, syns det bare kommer vas fra ende til annen i flere av trådene her nå, og det er totalt uinteressant.

Kan ikke fatte hva som er så gøy med å lage så mye dritt og være så lavmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er vi på hundeforum? Er det for å diskutere hund eller for å komme med en liten fakta setning og flere linjer dokumentasjons lister?

Er folk blitt så slappe og svake at de ikke klarer diskutere, men må ha kilde på kilde (dokumentasjon)? Og er folk så skeptiske til alt de leser og ikke klarer å ta en realitet avgjørelse på hva som høres riktig ut uten å få hjelp til å bli hjernevasket av en dokumentasjon??

Jeg ser ikke så veldig mye poeng i å sitte å diskutere hund med en gjeng paranoide brukere som skriker dokumentasjon så fort de leser noe de ikke har hørt om tidligere.

Hva er grunnen til at dere er aktive her inne? Det er sjelden jeg ser noen som vil diskutere uten noen form for dokumentasjon men å heller sitte høre på brukerne og se realiteten og "sunn" fornuft i svarene.

Jeg liker bedre erfaringer, personlige meninger og påstander ifra brukerne enn at noen drar opp en kilde som skal bety fakta. Er det noen som mener noen har feil i noe så er vi smarte nok til å bruke hjernekapasiteten til å diskutere oss ut av det.. Men ingen gjør det?

På det forumet jeg var på før jeg kom her er det ikke vanlig med å dokumentere alle påstander. Vi diskuterte der inne, om noen hadde feil så gav vi dem et godt svar uten å sende dokumenter til personen. Jeg har lært mye mer der inne.

Hvis dette er et dokumentasjons forum og ikke et diskusjonsforum som det gir seg ut til å være så tror jeg at jeg heller velger å fjerne meg.. og håper flere gjør det samme.

Jeg kom hit for å diskutere, debattkjelleren trodde jeg var brutal og skulle passe meg yppert, der tok jeg også feil. Jeg tror modereringen her inne er en smule streng.

Å stoppe enhver god diskusjon her inne ved å legge "faktaet-dokumentasjonen" på bordet og si dette er fakta uten å ha giddet å løfte fingrene over tastaturet for å diskutere mener jeg blir helt feil. Kan vi ikke få høyere takhøyde (som dere kaller det) og ordentlige diskusjoner uten det å komme med forskjellige dokumenter? Med de strenge reglene det er nå, så tror jeg det blir utestengelse før sommer. Jeg husker en filleting for ettpar dager siden om truing i en debatt der de ville øke advarselsnivået til noen brukere om de snakket mer off topic eller noe i den duren...

Ikke rart det har vært så lite krangling her som dere har sagt.. Når dere bare legger opp en kilde i en diskusjon for å få alle til å bli enige. Hvor ble det av diskusjonen? Jo den ligger gjemt mellom en haug av linjer med kilder! Det er passelig teit å skylde på nye medlem for å lage drama her inne, når det eneste de gjør er å diskutere. Jeg ser lite til diskusjon her inne, mest kilder som dukker opp når en er imot meningen til en annen.

Jeg liker ordentlige diskusjoner, men det blir jo aldri noe av det her inne! Er det bare meg som mener dette? Jeg vet det er flere som er imot dokumenteringen, men hva er grunnen deres? Er det fordi det ikke blir noen diskusjon? Så da er spørsmålet, når det ikke er noen diskusjoner.. Hvorfor er vi her da? Kan ikke dere som "stopper" diskusjonene heller delta?

Les innleggene.. Rart folk husker passordet med så få hjerneceller som enkelte viser i tråden. (paroditråd).

Det går raskere å skrive med sine egne ord, enn å lete i bøker for å skrive det eksakt ned. Innlegget var vel ment som "papirkurv"? ... Du er en av de som har "klaget" over dokumenteringen jeg snakker om.

Jeg har tatt meg den utsøkte frihet å utheve noen av utsagnene dine bare fra i dag, og lurer på hvordan det kan ha seg at du, av alle her inne, føler deg spesielt mobbet eller tråkket på?

Og som du nå ser - selv diskusjoner som overhode ikke er faktabasert eller dokumentasjonsfokusert kan stoppes på Hundesonen. Og det passer deg antagelig midt i blinken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes puddeltråden ga et greit bilde av at flere er lei fjåsete temaer og en nærmest en tvang fra deg om at vi skal slutte å vise til kilder fordi du ikke liker det. Og vi skal slutte å bruke likerknappen (som betyr at vi er helt enig i det som ble skrevet) istedet for å skrive noe av det samme rett under, fordi du ikke liker det.

Når flertallet på sonen vil ha det sånn som vi har det, og trives med dette, så kan ikke du komme inn hit som en person og forlange at vi "rydder opp" på forumet slik at du får det forumet du vil ha.

Jeg føyer meg i rekken over tilbakemeldingene du har fått på dette i denne, og alle andre tråder. Så gjør det opp for de gangene jeg bare har trykket på liker-knappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis vi "jager vekk" alle nye medlemmer, hvordan kan det da ha seg at medlemsantallet bare øker?

Alle forum som ikke sletter medlemer som ikke er aktiv øker naturligvis sin medlemsmasse hele tiden. De som f.eks jages vekk eller forsvinner av en annen grunn står fortsatt som medlem. Så man får såkalte 'ikkemedlemmer' på listen over medlemmer - altså bare registrerte, uten at det er reelle brukere av forumet.

Forøvrig syns jeg "Liker" knappen bør fjernes jeg også. Det er flere negative sider enn positive med den syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda ett eksempel på forskjellsbehandling ifra moderatorer sin side... Økt med enda ett nivå! Skal dere slutte å forskjellsbehandle her inne? Det går ikke ann å gi meg advarsel pga. jeg svarer i en tråd som er laget for å mobbe meg (personangrep), en smule frekt tilbake at jeg ikke ønsker å ta det her men heller utenfor. Modereringen går ikke på annet enn person.

Ja, jeg synes det er merkelig at en del folk har tid i løpet av en dag til å dokumentere med kildehenvisninger og det som er - på et hundeforum, og samtidig kombinere hverdagslige obligasjoner og hundehold. Men ser ikke bort ifra at hvis emnet er interessant nok at det kan være gøy å lese litt linker folk legger ut :) Jeg er nok ikke raskest på dokumentasjons-avtrekkeren selv.

Og du ble tross alt utvist på forumet du skriver om som var bedre, så alt kan ikke bare ha vært rosenrødt der heller mtp diskusjons etikette... Eller tar jeg helt feil? Og jeg synes faktisk det er skuffende og se at andre skal latterligjøre deg i egne tråder, for de som har "kjent" deg en stund fra Canis vet at du innerst inne mener mye vel. Du er alltid på hundens parti om ikke annet :)

Av det du sa så virket det som du var imot all den dokumenteringen.. Ikke at det hadde med tid å gjøre, men da har jeg lest feil.

Ja, grunnen til det var bedre var jo pga. medlemmene og ikke urettferdig moderering som her inne der modereringen går på personer og ikke sak. Når feil person "skriker" så blir det gitt advarsel. Begge mine advarsler her inne går på å svare tilbake, den jeg fikk just nå viser hvordan det hele går på person og ikke sak.

Takk, du ser ut til å forstå mer av hva jeg mener :D Er lei av å bli misforstått her inne, hvertfall når det gies advarsler pga. av misforståelser. Her går det bare på å gi advarsler i hytt og pine for å få utestengt de dem ikke liker på et "godt" grunnlag... Helt feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda ett eksempel på forskjellsbehandling ifra moderatorer sin side... Økt med enda ett nivå! Skal dere slutte å forskjellsbehandle her inne? Det går ikke ann å gi meg advarsel pga. jeg svarer i en tråd som er laget for å mobbe meg (personangrep), en smule frekt tilbake at jeg ikke ønsker å ta det her men heller utenfor. Modereringen går ikke på annet enn person.

Av det du sa så virket det som du var imot all den dokumenteringen.. Ikke at det hadde med tid å gjøre, men da har jeg lest feil.

Ja, grunnen til det var bedre var jo pga. medlemmene og ikke urettferdig moderering som her inne der modereringen går på personer og ikke sak. Når feil person "skriker" så blir det gitt advarsel. Begge mine advarsler her inne går på å svare tilbake, den jeg fikk just nå viser hvordan det hele går på person og ikke sak.

Takk, du ser ut til å forstå mer av hva jeg mener :D Er lei av å bli misforstått her inne, hvertfall når det gies advarsler pga. av misforståelser. Her går det bare på å gi advarsler i hytt og pine for å få utestengt de dem ikke liker på et "godt" grunnlag... Helt feil...

Har du ikke fått mer enn 2 advarsler? Utrolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Enda ett eksempel på forskjellsbehandling ifra moderatorer sin side... Økt med enda ett nivå! Skal dere slutte å forskjellsbehandle her inne? Det går ikke ann å gi meg advarsel pga. jeg svarer i en tråd som er laget for å mobbe meg (personangrep), en smule frekt tilbake at jeg ikke ønsker å ta det her men heller utenfor. Modereringen går ikke på annet enn person.

Av det du sa så virket det som du var imot all den dokumenteringen.. Ikke at det hadde med tid å gjøre, men da har jeg lest feil.

Ja, grunnen til det var bedre var jo pga. medlemmene og ikke urettferdig moderering som her inne der modereringen går på personer og ikke sak. Når feil person "skriker" så blir det gitt advarsel. Begge mine advarsler her inne går på å svare tilbake, den jeg fikk just nå viser hvordan det hele går på person og ikke sak.

Takk, du ser ut til å forstå mer av hva jeg mener :D Er lei av å bli misforstått her inne, hvertfall når det gies advarsler pga. av misforståelser. Her går det bare på å gi advarsler i hytt og pine for å få utestengt de dem ikke liker på et "godt" grunnlag... Helt feil...

Vet du Fransk Dogge, jeg er heldigvis ikke moderator, men jeg har vært på det forumet her i ganske mange år. Sånn om trent en gang i året så kommer det inn en ny bruker å skaper litt rabalder her, på både godt og vondt. Det pleier som regel å roe seg etterhvert som vedkommende finner seg til rette her, eller blir borte. Men jeg har aldri sett så mange reaksjoner på en bruker før og jeg har heller aldri sett så mange tråder som flettes inn i hverandre før, som etter at du ble aktiv på forumet her. Du bør kanskje tenke igjennom hvordan du formulerer deg og hvilket budskap du øndker å formidle før du sender innleggene dine. Jeg personlig har rapportert deg tre ganger pga måten du skriver på. Du kan gjerne bli sur, ta det personlig eller hva du vil, men jeg står fullt å fast på at å hevde at sine motdebattanter er hjernedøde/vasket, inkompetente idioter over en lav sko gagner aldri din sak. Du vil aldri fremstå som en seriøs deltager på et forum så lenge du ikke evner å vise noe normal folkeskikk. Det å stadig anklage moderatorer og admin for forskjellsbehandling og urettferdighet, faller på stengrunn når de fleste bruddene på retningslinjene står du for selv.

Jeg håper du forstår at det er mange som gjerne tar i mot dine innspill og innlegg hvis det fremmes på en saklig normal tone uten sutring, martyrholdninger eller skriking om dokumentasjonshysteri. Den eneste som fremstår som paraonoid i det tilfellet er nemlig TS (Torskesuppe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Den var litt å si imot seg selv - Å kalle TrådStarter for Torskesuppe og i samme innlegg kritisere hans personfokus som du i tillegg passer på å rapportere.

Det var et forsøk på humor da FD i en annen tråd her definerte TS som torskesuppe og det syns jeg var ganske festlig, men skjønner jo at det ble et plumbo-utsagn.

Edit: forøvrig er det ikke personfokuset til Fransk dogge jeg rapporterer, det er hans karikaturer av sine motdebattanter jeg rapporterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis folk er her for å lære fakta så kan de vel heller kjøpe seg noen hundebøker eller søke på google? Hver tråd blir jo henvist til google eller ei hundebok.

Og folk tror alt de leser utenfor et forum er fakta?

Til noe annet, så er det jo endel nye medlemmer her som blir rakket ned på "gnidd i grus" og prøvd å jaget ut? Hvorfor er det sånn? Det var en bruker her inne som fortalte å ha blitt jaget ut ved tidligere anledning, brukeren kom tilbake i senere tid med ny profil. Folk her inne rotter seg i sammen mot nye medlemmer, det er ikke bare meg som mener det! Alle nye medlemmer ser det dere "ikke ser".

Det er sikkert fornuftige og kunnskapsrike folk ja, men hva hjelper det når de er mest opptatt med å videreformidle dokumentasjoner i sine innlegg?

Jeg har trives bra nok på hundeforum, her inne er jeg ny så det kan jeg ikke svare på ennå. Det virker til nå helt omvendt ifra andre forum.

Jeg håper ikke de gjør det, men jeg mener de bør gjøre det endag om de har samme mening. Det kan være jeg tar feil. Det finner jeg snart ut av.

Kan dere ikke komme med meningene deres (om dere har noen)? Liker uten å komme med en mening viser jo bare at dere ikke klarer å delta i diskusjoner uten å enten legge frem et dokument eller å trykke liker, jeg mener gjenganger-likerne. Skriv selv eller la være?

De fleste her inne har vært nye engang(utrolig nok), men har alikvel klart å komt seg igjennom startfasen(som jeg synes var litt skummel faktisk, sannsynligvis fordi jeg kom inn som 14åring å trodde jeg hadde rett i alt osvosv... :cool: ). Men jeg har nå holdt ut, og lærer utrolig mye hele tiden. Jeg har lest MASSE hundebøker, lest MASSE artikler, men har lært mer her inne enn andre plasser, fordi folk kommer meg erfaringer, forskjellige meninger, og masse kunnskap! De fleste diskusjoner går på erfaringer og egne meninger, men når man sitter på noe som ikke bare er en mening, men fakta, så er det jo supert at folk kommer med dokumentasjon og kildehenvisninger? :twitch:

Jeg tror du kommer til å trives mye bedre om du heller tar til deg det folk har og komme med, istedenfor å angripe med en gang noen ikke er enig. Og selv om folk ikke er enig med hverandre, betyr det ikke at man prøver å mobbe/stenge ute hverandre.

Og ang. liker knappen, hvis jeg er veldig enig i et innlegg, å ikke føler for å skrive akkurat det samme, bare dårligere formulert, så trykker jeg på den for å vise at jeg liker det som står der, ganske logisk egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endel ting sies også for å øke stormen i vannglasset..

Ta, det var vel det mange mente om ABB sine utsagn også - jeg syns man skal inkludere istedet for å ekskludere, og heller prøve å møte argumenter/ytringer med saklige motargumenter istedet for å sette folk i en bås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest tråden enda, men forventer at den er meget underholdende.

Tror jeg venter til jeg er hjemme fra jobb for å kose meg med den med et glass rødvin.

Imens skal jeg kose meg med:

Hadde vært godt hvis alle diskuterte på denne måten, eller hva? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta, det var vel det mange mente om ABB sine utsagn også - jeg syns man skal inkludere istedet for å ekskludere, og heller prøve å møte argumenter/ytringer med saklige motargumenter istedet for å sette folk i en bås.

Seriøst? Sammenligner du FD med ABB? Hva skal man med fiender med sånne "venner", liksom?

Sånn utenom det, så syns jeg personlig det er vanskelig å komme med saklige motargumenter til en som syns at dokumentasjon er en uting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er vi på hundeforum? Er det for å diskutere hund eller for å komme med en liten fakta setning og flere linjer dokumentasjons lister?

Er folk blitt så slappe og svake at de ikke klarer diskutere, men må ha kilde på kilde (dokumentasjon)? Og er folk så skeptiske til alt de leser og ikke klarer å ta en realitet avgjørelse på hva som høres riktig ut uten å få hjelp til å bli hjernevasket av en dokumentasjon??

Jeg ser ikke så veldig mye poeng i å sitte å diskutere hund med en gjeng paranoide brukere som skriker dokumentasjon så fort de leser noe de ikke har hørt om tidligere.

Hva er grunnen til at dere er aktive her inne? Det er sjelden jeg ser noen som vil diskutere uten noen form for dokumentasjon men å heller sitte høre på brukerne og se realiteten og "sunn" fornuft i svarene.

Jeg liker bedre erfaringer, personlige meninger og påstander ifra brukerne enn at noen drar opp en kilde som skal bety fakta. Er det noen som mener noen har feil i noe så er vi smarte nok til å bruke hjernekapasiteten til å diskutere oss ut av det.. Men ingen gjør det?

På det forumet jeg var på før jeg kom her er det ikke vanlig med å dokumentere alle påstander. Vi diskuterte der inne, om noen hadde feil så gav vi dem et godt svar uten å sende dokumenter til personen. Jeg har lært mye mer der inne.

Hvis dette er et dokumentasjons forum og ikke et diskusjonsforum som det gir seg ut til å være så tror jeg at jeg heller velger å fjerne meg.. og håper flere gjør det samme.

Jeg kom hit for å diskutere, debattkjelleren trodde jeg var brutal og skulle passe meg yppert, der tok jeg også feil. Jeg tror modereringen her inne er en smule streng.

Å stoppe enhver god diskusjon her inne ved å legge "faktaet-dokumentasjonen" på bordet og si dette er fakta uten å ha giddet å løfte fingrene over tastaturet for å diskutere mener jeg blir helt feil. Kan vi ikke få høyere takhøyde (som dere kaller det) og ordentlige diskusjoner uten det å komme med forskjellige dokumenter? Med de strenge reglene det er nå, så tror jeg det blir utestengelse før sommer. Jeg husker en filleting for ettpar dager siden om truing i en debatt der de ville øke advarselsnivået til noen brukere om de snakket mer off topic eller noe i den duren...

Ikke rart det har vært så lite krangling her som dere har sagt.. Når dere bare legger opp en kilde i en diskusjon for å få alle til å bli enige. Hvor ble det av diskusjonen? Jo den ligger gjemt mellom en haug av linjer med kilder! Det er passelig teit å skylde på nye medlem for å lage drama her inne, når det eneste de gjør er å diskutere. Jeg ser lite til diskusjon her inne, mest kilder som dukker opp når en er imot meningen til en annen.

Jeg liker ordentlige diskusjoner, men det blir jo aldri noe av det her inne! Er det bare meg som mener dette? Jeg vet det er flere som er imot dokumenteringen, men hva er grunnen deres? Er det fordi det ikke blir noen diskusjon? Så da er spørsmålet, når det ikke er noen diskusjoner.. Hvorfor er vi her da? Kan ikke dere som "stopper" diskusjonene heller delta?

Jo jeg liker å diskutere, så sant jeg finner diskusjonen intressant og/eller saklig.

Om noen slenger ut noen sånt som "det er bevist at ...." og jeg finner den påstanden helt bort i natten, så vil jeg gjerne vite noe om hvordan/hvem som har "bevist" dette. Man skal ikke tro alt man hører/leser osv...

For min del er det stort sett enda mer intressant å høre noe om folks erfaringer, men ønsker da at det skal være litt hold i det. Om noen skal gi meg tips til (f.eks) hvordan trene opp en lydighetschampion, så tar jeg nok ikke innspillene så seriøst om vedkommende aldrei har satt fot på en treningsbane eller konkurransebane, som jeg hadde gjort dersom vedkommende trente og konkurerte aktivt.

Det som noen ser på som "sunn fornuft" kan jo bety det stikk motsatte for andre. Og når noen til stadighet mugger, blærer seg og hisser seg opp for "ingenting" så har jeg rett og slett litt problemer med å ta vedkommende alvorlig. Men det er vel sikkert meg det er noe gale med da...

Jeg stortrives på sonen, kunnskapsnivået er høyt, tonen er fin, humøret er det stort sett ingenting å utsette på, men unntak er det jo for hver regel. Folk som bevisst og stadig vekk gir inntrykk av at de kun ønsker å helle bensin på bålet, de står ikke så høyt i kurs for meg. Kanskje man skal feie for egen dør før man uttaler seg om andre...

Og ang hundebøker og kunnskap, så finnes det mange nok der jeg ikke ville hatt om jeg så fikk de gratis :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...