Gå til innhold
Hundesonen.no

Miste lysten på å "diskutere" hund?


FranskDogge

Recommended Posts

Kan dere ikke komme med meningene deres (om dere har noen)? Liker uten å komme med en mening viser jo bare at dere ikke klarer å delta i diskusjoner uten å enten legge frem et dokument eller å trykke liker, jeg mener gjenganger-likerne. Skriv selv eller la være?

Nå er det slik at Liker-knappen fungerer litt sånn at man sier ifra om at man støtter den personens innlegg. Og hva er vitsen med å skrive det samme om og om og om og om og om og om og om igjen (get it?) Personlig ble jeg bare sliten av å lese over den siste delen av forrige setning, og det er da ikke noe vits?

Dessuten kan man trykke på knappen dersom man er underveis og leser tråden, nå gadd jeg ikke å lese den ferdig fordi jeg har dårlig tid, men jeg har da støttet ihvertfall et innlegg på veien.

Ellers så vil jeg si at du ikke har vært her lenge nok til å se så mange opphetede diskusjoner, de er ikke dagligkost her, men de dukker opp.

Og ja, mange nye brukere har blitt satt litt på plass, jeg har selv vært der. Der har jeg lært å diskutere mye bedre, formulere meg mer korrekt, et punkt der jeg har mye mer å lære.

Dersom man derimot ikke trives her, så er man ikke pliktig til å bli, da kan man finne et forum som passer bedre for ens egen person. Det er ingenting i veien for å slutte å "henge" her.

Det finnes også forskjellig tråder, om jeg spørr hva som kreves for å oppnå utstillingschampionat på fuglehund, så vil jeg mest sannsynlig henvises til NKK sitt reglement. Om noen da skriver at dem tror jeg trenger ditt og tror jeg trenger datt, så hjelper ikke det meg noe, men fakta derimot funker supert!

Er det derimot en tråd der jeg spørr om erfaringer ved kastrering av hannhund, vil jeg få mange meninger, erfaringer osv. og kanskje også linker til noen som har skrevet om temaet. Det vil gi meg et godt grunnlag hvis jeg vurderer det på hunden min. Der ville ikke nødvendigvis fakta vært nok, siden det kan endre seg fra hund til hund, og målet med tråden er å se de forskjellige utfangene (heter det det?) ved kastrering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 92
  • Created
  • Siste svar
Seriøst? Sammenligner du FD med ABB? Hva skal man med fiender med sånne "venner", liksom?

Jeg sammenligner at mange folk reagerer på utspill personer kommer med. ABB kun for at 'alle' kjenner til denne saken. Snakker ikke om holdninger eller syn, men at folk reagerte, lo, overså osv, slik at denne personen isolerte seg istedet.

Å bli isolert er ikke særlig godt for noen.

Edit: forøvrig skjønner jeg hva han mener med dokumentasjon tror jeg. Man kan få dokumentert en ting og ikke selv ha kilder til motsatt/annet, men samtidig ha erfart at denne dokumentasjonen ikke bestandig stemmer f.eks. Da dreper den enes dokumentasjon hele diskusjonen, for det linkes kun til denne og da kan det ikke stemme noe annet liksom.

Edit2:

Jeg håper at du selv skjønner at dette utsagnet er totalt uakseptabelt og bør unnskyldes uforbeholdent, når du bare får tenkt deg om?

Nei, det skjønner jeg ikke, forklar meg gjerne. Jeg snakker om yttringer, ikke hva disse er eller om handlinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst? Sammenligner du FD med ABB? Hva skal man med fiender med sånne "venner", liksom?

Jeg sammenligner at mange folk reagerer på utspill personer kommer med. ABB kun for at 'alle' kjenner til denne saken. Snakker ikke om holdninger eller syn, men at folk reagerte, lo, overså osv, slik at denne personen isolerte seg istedet.

Å bli isolert er ikke særlig godt for noen.

Du skjønner hva du skriver kan bli resultatet av Sonens uvilje mot mange av FranskDogges innlegg her, KarpeSkrotum, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dagen "løs****" er et passende svar på å bli kaldt barnerumpe, så har jeg blitt for gammel for forum, gitt. :icon_confused: Så mye for "misforståelser" og "moderering av person, ikke sak"...

Nei det er klart. Ts er bare missforstått, egentlig er det kjempesynd på han, og vi slemminger som misforstår han burde egentlig sy puter under armen og klappe han litt nedlatende på hodet og si "så så, du skjønner det når du blir ordentlig voksen" - men then again, det hadde neppe fallt i god jord det heller. :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dagen "løs****" er et passende svar på å bli kaldt barnerumpe, så har jeg blitt for gammel for forum, gitt. :icon_confused: Så mye for "misforståelser" og "moderering av person, ikke sak"...

Den advarslen er gammel, og jeg har godtatt den. Jeg fikk en ny idag og det pga. av at jeg mente personangrep (persondiskuskjon) skulle taes utenfor.... At ikke det er å moderere på bakrunn av person så vet IKKE jeg!

Så siden ikke den ansatte jeg fikk advarsel av vil svare så lurer jeg på hva er galt med å heller ville ta persondiskusjonen et annet sted en offentlig? På utsiden av tråden? Der de ikke har det hevde behovet for å hevde seg for de andre i tråden!

Jeg kan ikke forstå det på som noe annet enn at dette er person moderering. "diskuter sak og ikke person" javel, det er jo det jeg gjorde og da jeg fikk persondiskusjon mot meg og svarte at de bare kunne holde på og at jeg heller ville ta det på utsiden så får jeg advarsel FOR personangrep!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FD: ang. dokumentasjon. Det er vel ingen som forventer og mener at alt og ingenting skal dokumeneres i tide og utide. MEN slenger man ut påstander (og presenterer dem som fakta) Og disse påstandene er noe et hvert oppegående menneske kan se at er tullprat - så vil det faktisk være den høffligste og mildeste måten å svare på; å be om dokumentasjon.

Altså; sier jeg at jorda er flat, og nekter å gi meg på det - så vil alternative måter å svare meg på være:

Be om dokumentasjon (høflig og snill måte)

Svare at "du må jo være stokk dum, alle vet at dette er pissprat". (rett fra levra og ærlig svar")

Overse hele utsagnet (er jo forøvrig en anbefalt og fungerende teknikk ovenfor troll og andre som ikke vet bedre)

Sånn jeg ser det prøver folk her inne stort sett å møte deg på en høflig og pen måte. Men du gjør det ikke alltid lett.. Men når det er liv og røre du søker, så blir det vel sånn da :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skjønner hva du skriver kan bli resultatet av Sonens uvilje mot mange av FranskDogges innlegg her, KarpeSkrotum, eller?

Ja, jeg skjønner utmerket hvor jeg vil hen og mener.

Hvis du opplever at alle er uenig med deg og har tonen enkelte her har, du opplever det overalt i andre fora også. Tror du ikke du til slutt blir lei og kutter ut fora muligens?

Joda, jeg mener man skal si ifra når man er uenig, men det er altså tonen og til dels usakligheten og den lite konstruktive måten enkelte gjør det på jeg vil til livs med kommentaren. Så igjen; Det må da være mulig å inkludere istedet for å ekskludere. Hvor stor betydning har "Liker" knappen f.eks hvis man leser at denne personen reagerer på den - personlig lar jeg da heller være å "Liker" og heller benytter anledningen til å komme med egne saklige ord/mening. "Liker" har mange betydninger og er selv imot den muligheten, for jeg "Liker" at TS kommer med sine synspunkt, selv om jeg kan være uenig i innhold f.eks. Når den kan egentlig brukes på så mang og at enkelte her på forumet (flere en TS) har sagt de kan føle den som til dels mobbing, så bør den fjernes asap mener jeg - nytteverdien er lik 0 og hvis noen føler seg mobbet av den, så bør det være grunn nok ... syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkens, jeg river meg litt i håret her... (dvs. jeg har vel fått et par hårløse flekker allerede!).

FranskDogge, siden du tar det opp i forumet IGJEN. De advarslene du har fått har vært pga. gjentatte overtramp, det er ikke sånn at du har skrevet "du er paranoid" til èn person og så har vi sittet der klare til å kaste advarsel etter deg. Det gjør vi ikke med noen. Derimot, når det kommer mange tilbakemeldinger på språkbruk, måte å debattere på osv. så vurderer vi om advarsel er nødvendig, og håper at en advarsel er sterkt nok signal for å få brukeren til å forstå at noe må endres.

Vi er ikke ute etter enkeltpersoner.

Vi modererer ikke urettferdig.

Vi hører ikke på "feil person som skriker om advarsel". Advarsler er noe vi snakker om på moderatorforumet og så evt. bestemmer for å gi ut.

Vi diskuterer ikke et medlems advarselsnivå med ett annet (vel, nå er det jo tredje gangen du selv velger å legge ut om dine advarsler og vår moderering i forumet, så derfor svarer jeg deg her).

Jeg syns også at du, FranskDogge, virker å ha vettuge ting å komme med og du har bevist at folk finner noen av trådene dine interessante (ref. TS-tråden). Skriv mer sånn, så vil du fort se at ingen er ute etter noen spesielle her på forumet.

De siste dagene har jeg ikke engang orker å moderere noe, fordi alt vi har prøvd til nå for å skape en slags "fred" mellom folk her har feilet. Vet ikke helt hva mer som kan gjøres. Å stenge folk ute fra forumet er aldri gøy, og det vil som regel alltid føles urettferdig for den som stenges ute.

Vi har prøvd å kjøre nulltoleranse med å gi ut med advarsler, slette mye mer innlegg, redigere vekk ufine toner, stenge tråder, sende muntlige oppfordringer på PM osv. Allikevel er det det samme.

Jeg syns det er VELDIG trist at folk nå skriver at de syns forumet går i feil retning, de trives ikke her lenger osv. Min oppfatning var at forumet hadde kommet til et sted der alle var fornøyde, mens nå virker det jo å rakne helt.

Moderator IW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper ikke å si at alt er urettferdig når du faktisk ikke VET hva slags moderering vi har gjort som ikke er direkte rettet mot deg, FranskDogge. Du er den eneste som legger ut i forumet om moderering som har blitt gjort i forhold til deg, det betyr ikke at de som er stille om det ikke har fått f. eks advarsel eller streng PM.

Moderator IW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rettferdighet for nye medlemmer.

Les det siste innlegget jeg skrev med uthevning så skjønner du sikkert mer hva jeg mener og vil frem til.

Det har da kommet mange nye medlemmer i det siste, og det har da ikke vært noen som har klaget på de? Eller? Du har skreket høyt om "alt og alle", opprettet tråder i hytt og pine der du tydeligvis VET at du vil få mange folk mot deg, og du tar det ikke til deg overhode (eller gjør du det?). Om alle medlemmene her inne har lyst til å sveve på en rosa sky, then so be it. Ikke kom her og lag kvalme og håpe at du får flere folk med deg. Opprett heller ditt eget forum med din egen takhøyde - så løser kanskje mange av spørsmålene dine seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Rettferdighet for nye medlemmer.

Les det siste innlegget jeg skrev med uthevning så skjønner du sikkert mer hva jeg mener og vil frem til.

Leste du det innlegget jeg skrev til deg? Det er skrevet i beste mening for å gi deg en pekepinn på hva du kan oppnå. Les det engang til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IW: Jeg kan ikke få advarsel når jeg ønsker å ta person diskusjon om meg en annen plass en offentlig i en tråd! Hva er galt med å ville det? De er jo bare ute etter å hevde seg forann andre medlemmer i trådene, og gjøre narr av meg forann dem for å hevde seg. Det ser du om du leser tråden som ble laget.. 0g når jeg skriver jeg ikke ønsker å ta persondiskusjon osv. i tråden så skal jeg få advarsel for personangrep? Hvor er angrepet? Jeg skal lime inn advarsel meldingen og fjerne navnet på avsender for jeg skjønner ikke hva som er personangrep med innlegget jeg skrev.

Hei FranskDogge

Vi har etter rapporter valgt å øke ditt advarselsnivå pga av truende oppførsel mot en bruker.

Henviser til retningslinjene:

mvh

Moderator-teamet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skrev også noe slikt som "dere skal være forsiktige med å hisse opp folk dere ikke vet hvem er, for det er ikke sikkert dere er så anonyme for alle andre på utsiden". Syns du ikke det er ganske truende og ekkel oppførsel selv, eller er det helt ok for deg å skrive sånt til andre?

Vi i moderatorteamet syns nemlig IKKE at sånt er greit.

Moderator IW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt første svar til FD noensinne, og mest sannsynlig også den siste, men siden det ble tatt opp moderering osv følte jeg for å komme med ett svar.

FD: Jeg har ingen interesse av å svare på poster når du gjentatte ganger kommer med trusler til dine meddebattanter - indirekte og direkte. Norge er ett lite land men det finnes mye rare folk her, og jeg tar ikke sjansen på at du bare formulerte deg dårlig. Jeg har hatt dårlige erfaringer med folk på nettet før og for å være dønn ærlig, så ringer alle alarmklokkene i hodet når du skriver på denne måten.

For å la tvilen komme deg til gode: les gjennom postene du har mottatt på nytt igjen, tenk over måten du formulerer deg på og husk at vi som leser postene dine ikke kan se ansiktsutrykket ditt mens du skriver dem. Gråtass hadde ett fint innlegg, for eksempel, om du vil ha ett sted å begynne.

Forøvrig er jeg rimelig ny på forumet selv og har postet forholdsvis lite. Jeg synes derimot ikke at de andre sonisene er spesielt skumle, og har følt meg vel tatt i mot. Ikke føler jeg meg feilbehandlet av moderatorer heller, bare for å ha alt på det rene.

Så det er vel kanskje ikke så mye at jeg ikke vil diskutere hund, som at jeg ikke vil risikere å bli utsatt for hva enn det er du planlegger å ta med deg "på utsiden", osv.

Jeg er litt oppgitt og lei over dette, og dukker tilbake til de trådene hvor muggen stemning og truende ordbruk ikke forekommer i samme grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IW: Ja, det er dette innlegget du mener, men ikke det jeg ikk advarsel for.. Likevel skjønner jeg ikke hva som er galt med dette innlegget heller. Jeg limer det inn:

Skrevet i dag, 12:49

Barnslig. Dere må huske at dere ikke er anonyme for alle, det er heller ikke lurt å hisse opp folk dere ikke kjenner som går på personlige ting.

-------------------------------------------------------------------

Mener du det er lurt å hisse opp og snakke nedlatende ting til folk de ikke kjenner som likevel GÅR på personlige ting, som om de skulle kjent dem og visst alt om dem!

Jeg ser ikke noen form for personangrep. Det eneste jeg har prøvd på å er ta det de har imot meg en annen plass en i offentlig tråd der de "hisser" hverandre opp. Jeg ville heller bare vite hva de hadde imot meg.... Skjønner ikke hva som er galt med det :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[...] jeg skjønner ikke hva som er personangrep med innlegget jeg skrev.

"Dere kan holde på så mye dere vil med å mobbe meg her inne, jeg tar det med ut på utsiden."

At du tar det med på utsiden kan nok oppfattes som at du vil 'ta' de utsiden. Altså, "bli med ut og sloss" intensjon.

Du mente sikkert ikke det, men jeg kan forstå at det blir oppfattet slik og dermed er det grunnlag for advarsel.

Forøvrig til dere som sier dere er 'lei' osv. Kan dere ikke bare la være å lese/poste og/eller bare blokkere innlegg fra personen(e) dere ikke vil lese ifra - det er så enkelt som det?

Man overser adferd man ikke vil ha, man forsterker den ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Ja, jeg skjønner utmerket hvor jeg vil hen og mener.

Hvis du opplever at alle er uenig med deg og har tonen enkelte her har, du opplever det overalt i andre fora også. Tror du ikke du til slutt blir lei og kutter ut fora muligens?

Joda, jeg mener man skal si ifra når man er uenig, men det er altså tonen og til dels usakligheten og den lite konstruktive måten enkelte gjør det på jeg vil til livs med kommentaren. Så igjen; Det må da være mulig å inkludere istedet for å ekskludere. Hvor stor betydning har "Liker" knappen f.eks hvis man leser at denne personen reagerer på den - personlig lar jeg da heller være å "Liker" og heller benytter anledningen til å komme med egne saklige ord/mening. "Liker" har mange betydninger og er selv imot den muligheten, for jeg "Liker" at TS kommer med sine synspunkt, selv om jeg kan være uenig i innhold f.eks. Når den kan egentlig brukes på så mang og at enkelte her på forumet (flere en TS) har sagt de kan føle den som til dels mobbing, så bør den fjernes asap mener jeg - nytteverdien er lik 0 og hvis noen føler seg mobbet av den, så bør det være grunn nok ... syns jeg.

Jeg er tildels enig med deg at om noen opplever "liker" knappen som negativt, så bør man kanskje ta det opp i forumet om man skal beholde den elelr ikke. Men jeg har litt problemer med å forstå at Fransk Dogge har store problemer med den knappen, når han selv har trykket på den 98 ganger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker tid på sonen fordi jeg lærer masse her. Linker og kildehenvisninger i diskusjoner gir meg nyttig lesestoff som jeg kan lære enda mer av. Heftige diskusjoner er det her fra tid til annen, og det er gøy å lese dem også. Men den viktigste ressursen jeg henter her er kunnskapen.

Erfaringer er en veldig viktig del av det jeg lærer av her inne. Folk som trener hund i praksis, har eid hund i en årrekke, har gått gjennom utfordringer med hunders helse, atferd og annet er gull verdt! Men når dette kan kobles sammen med forskning og undersøkelser, hundebøker og artikler av ulikt slag øker det verdien av disse erfaringene enda mer. Det er ikke enten eller, men ja takk begge deler!

Jeg synes miljøet her er godt, takhøyden er akkurat passe og modereringen god. Dette er bare en storm, det går nok over denne gangen også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...