Gå til innhold
Hundesonen.no

Tur/fellestrening m/bånd ev kontroll 22.1


Mud
 Share

Recommended Posts

Merker minussidene ved å ikke bo i Oslo lenger også, altså. :lol: Kamar hadde veldig gjerne vært med. Han hilser om han får lov, og han lar være om han ikke får lov og er i sin egne, lille verden. Pøbel er faktisk en innmari grei sosialiseres med løs, men ikke i bånd, da kan han virke mye siden han blir holdt igjen (på den måten har han skremt flere, men løs har han fått flere redde hunder til å bli kompiser, faktisk!). Kan jo kanskje i hvert fall få til noe neste gang jeg er i Oslo, med Kamar, om du vil? :)

Det er ingen minussider ved ikke å bo i Oslo, jente. :D Man kan heller oppsøke Oslo innimellom. :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 96
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå er bildet faktisk i ferd med å endre seg her, de siste dagene har Mozza gått fra å være redd til å være usikker og nysgjerrig. Å være i hall med andre hunder ganske nære i dag var faktisk ikke et p

Det var gøy å være med på tur. Ikke så lett å ta bilder - det ble litt hundemølje, men jeg har lastet dem opp her: http://www.flickr.com/photos/71062969@N07/sets/72157628980650197/ Her er et u

Jeg synes det var festlig at vi alle kastet oss over den vakre salukivalpen og lurte på hvordan vi skulle fått tatt bilde for å vise den til Tøfflus, før vi fant ut at det var en sonenhund

Siri Eveline: jeg bor i Drammen sentrum, her myldrer det av hunder. Med siden det bor fler soniser i Oslo og Mozza trenger miljøtrening var det like greit å ta det i Oslo. Bare en togtur unna :)

Bananen: sosialiseringsvinduet til Mozza er stengt for noen år siden, jeg er av den skolen som ikke har troen på å sosialisere voksne hunder. Etterhvert, når hun får mer selvsikkerhet, er målet selvfølgelig at hun skal kunne leke med andre hunder, men slik hun er nå vil frislipp være traumatisk for henne og i verste fall føre til hundeaggresivitet. Hun kommer til å flykte og når den andre løper etter spiller det ingen trille hvor snill den er.

Mulig hun kommer seg fort altså, men av det jeg har sett av henne er voksne hunder såpass skumle at hun prøver å stikke av når vi møter en :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri Eveline: jeg bor i Drammen sentrum, her myldrer det av hunder. Med siden det bor fler soniser i Oslo og Mozza trenger miljøtrening var det like greit å ta det i Oslo. Bare en togtur unna :)

Tenkte altså til en annen gang :) Kan ikke selv på søndag.

Men det myldret ikke av hunder der vi var, selv ikke midt på lørdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er behov utover vinteren kan Stella og jeg bli med. Hun er veldig mild og grei, og jeg har god kontroll på henne. Hun er jo en liten hund, om det var de som var "skumlest". Men søndag 22. kan vi dessverre ikke. Jeg har bil, så vi kan bevege oss en del om det blir andre steder enn Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en liten runde rundt Sognsvann? Da får du trikken rett opp? Og rundt der er det jo ikke så mange løse hunder

Det går ikke trikk til Sognsvann, og har ikke gjort det på drøyt 20 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke trikk til Sognsvann, og har ikke gjort det på drøyt 20 år.

På vestkanten heter det trikk. Tar trikken til Eiksmarka rett som det er, jeg. Nå er jeg så gammel at jeg var voksen da den var brun og med egen billettør.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke trikk til Sognsvann, og har ikke gjort det på drøyt 20 år.

åh du får virkelig unnskylde, t-bane er det riktige å si

Edit: Like gammel som Ida, så jeg å husker bruntrikken og billettmannen.

Endret av Margrete
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke barnefri likevel, så da passer botaniske hage best.

Jeg har bodd i Oslo sentrum i 6 år, og aldri noensinne vært i botanisk hage. Jeg stemmer veldig for det forslaget, siden Sognsvann og skogene rundt er vårt andre hjem. Jentene sier de gleder seg veldig, og jeg sier de kan drite i å være så altfor begeistra. :P
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er bildet faktisk i ferd med å endre seg her, de siste dagene har Mozza gått fra å være redd til å være usikker og nysgjerrig. Å være i hall med andre hunder ganske nære i dag var faktisk ikke et problem. Hun virket etterhvert svært interessert i å leke med en viss liten shiba frøken faktisk.. Hun tar kontakt ( om enn forsiktig ) og får ikke lengre panikk hvis den andre hunden skal snuse.

Tøffest!

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer å komme for at Balrog kan se andre hunder i bånd uten at han får hilse / noen hilser på han.

Ellie blir med sammen med Øivind isåfall, og hun er sånn vennlig og rolig som de fleste andre blir raskt trygg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer nok uten hund, ja. Da kan vi trene på: "Hilse på teite gamle damer som har lomma full av godbiter og sier: Det gjør da ingenting, når hunden hopper og dermed ødlegger all hilsetrening"øvelsen :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første bussen går herfra klokka 09:03. Den neste klokka 11:03. Det hadde vært fint å ta den. Da er vi på Olso S klokka 11:40 og kan gjerne møte noen der :) Jeg vet hvor Botanisk hage er!

Jeg aner ikke hvor botanisk hage er, så Oslo S klokka 11:40 høres fristende ut.

Tenkte å slenge meg på for er det noe gutten min mangler så er det "Du, man trenger ikke hilse på alle sammen"-trening.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... kanskje vurdere å komme en tur? Mana er helt krakilsk som regel når vi møter andre hunder... Å gå FORBI de er greit, men å gå rett mot de osv, da blir hun gira. Hun kan dra og dra helt sinnsykt i den retningen.. Og idet vi passerer bruker hun oss som springbrett, og setter labbene i beina våre for å liksom SKYVE seg fra oss og mot hunden... Det er litt irriterende... Så kanskje vi skal komme å være i nærheten uten å hilse noe spesielt på andre hunder? Aldri vært i botanisk hage jeg heller... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er eh, botanisk hage?

Marie skal jo ha med øyvind og jeg får ikke plass i hundeburet baki :P

Hmm... kanskje vurdere å komme en tur? Mana er helt krakilsk som regel når vi møter andre hunder... Å gå FORBI de er greit, men å gå rett mot de osv, da blir hun gira. Hun kan dra og dra helt sinnsykt i den retningen.. Og idet vi passerer bruker hun oss som springbrett, og setter labbene i beina våre for å liksom SKYVE seg fra oss og mot hunden... Det er litt irriterende... Så kanskje vi skal komme å være i nærheten uten å hilse noe spesielt på andre hunder? Aldri vært i botanisk hage jeg heller... :P

Vi kan møtes ved juletreet inne på Oslo S klokka 11 45 :). Ta T-banen AnnetteH.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...