Gå til innhold
Hundesonen.no

Winton Waiting On The Sun - en springer


Anita F
 Share

Recommended Posts

Jadda, jeg klarer ikke vente lenger! Nå vet jeg ikke hvem av gutta dette blir, men den 10.februar 2012 blir det bestemt, og dagen etterpå tar jeg han med meg hjem!

Jeg har vært så heldig og kunne få følge dette kullet fra første start. Egentlig var det ikke meningen at jeg skulle få en valp fra Liza, for planen var at hun skulle parres med en brun hannhund, og da blir det bare brune valper. Men så forandret ting seg, og via facebook ble jeg klar over at hannhunden var endret. Nå til en herlig sort hannhund!

Så da var jeg raskt på tråden til oppdretter, og satte meg på venteliste på en sort tispevalp. Hvem det var som grep inn det vet jeg ikke, men den 19.desember ble jeg oppringt om at nå var fødselen igang. Det tok meg en time og komme dit, og da var det født to gutter. Nok en gutt ble født, før en nyyydelig sort jente ble født. Så kom gutta på rekke og rad igjen! Totalt ble de 7 gutter og 1 jente.

Nå skulle oppdretter ha en tispe, og da ble det ingen ledige tisper på meg. Jeg måtte gå noen runder med meg selv, men etter et par dager tok jeg til vett og sa ja til en sort/hvit gutt.

Nå er valpene 3 1/2 uke, og jeg var på besøk på onsdag igjen.

Selve utvelgelsen blir altså ikke gjort før om en liten måned, da det er ei som skal velge før meg. Jeg gleder meg masse, både til å få en springer i hus, og å bli kjent med en hannhund.

Nyfødt:

Buddy: 404822_298481760190996_100000875226244_818781_2037807977_n.jpg

Cantona: 400397_298481976857641_100000875226244_818782_652628657_n.jpg

Giggs: 402868_298482596857579_100000875226244_818787_1475064698_n.jpg

Dette var de tre sorte gutta jeg nå altså kan velge mellom :)

Legger ved bilder jeg tok på besøk på onsdag, litt over tre uker gamle

Buddy: 408994_10150474207836431_533231430_9272925_213446937_n.jpg

Cantona:384003_10150474246226431_533231430_9273059_950856240_n.jpg

Giggs: 401692_10150474244466431_533231430_9273051_653362755_n.jpg

Ja, det var det. Nå er det bare og følge de framover og se hvem av dem som blir min venn!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Leeenge siden oppdateringer her i gården ser jeg Nå har Lego rukket og bli 10 mnd ( i morgen ). Det er ganske utrolig, jeg synes slett ikke det er lenge siden jeg var med på fødselen og oppdretter

Å herregud så søte de har blitt nå! Jeg kan komme på minst tre gode grunner til hvorfor du skal velge... Alle tre?

Han er utrolig herlig Jeg burde virkelig ikke se bilder av springerbebiser, valpesyken blir brått veldig akutt!

Takk for koselige tilbakemeldinger dere :)

Det er ingen av dem som stikker seg ut for meg enda, men de har vel ikke rukket og få så mye personlighet heller. Oppdretter sa de var ganske sånn midt på treet-valper. Altså ingen av dem som hylte og grein støtt og stadig eller kun lå og sov. Hvordan de blir eksteriørt må man vel bare vente og se på :)

Sånn avtegnsmessig liker jeg Buddy og Giggs best, men Cantona har jo så spesielt bliss, så han er liksom søt på sitt vis ;)

Bilder blir det nok mye av framover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Giggs :wub:

Jeg vet, jeg synes han er penest i tegningene!

Herlige, blir spennede å følge dere fremover:)

Ja, håper jeg ikke blir utskvisa selv om jeg ikke har dalmis lenger ;)

Herlige! Blir spennende å følge med dere, og liker det at du skal på sunndalsutstillinga! :)

Treffes vi der?

Åh, denne tråden blir farlig! Jeg som drømmer sååå om en springermaskott :heart: Giggs er foreløpig favoritt her også.

Åhh, enda flere som heier på Giggs! Jeg gleder meg, og takk :)

:heart:

Ingenting er søtere enn Berner og Springervalper!

Og når gjengen er litt over seks uker skal vi ta de med i fotostudio - klinikken skal ha bilder til ny hjemmeside og oppdretter har sagt ja til å ta turen med de for å forevige gjengen til vårt bruk. Regner med det blir et bilde eller to på meg også da :) Må jo ha minner for livet :)

Det er veldig koselig med så fine tilbakemeldinger! Valpene ble fire uker i går, og jeg fikk nye bilder av oppdretter. Kommer oppstilte bilder om litt også, så får man enda bedre oppfattelse av tegningene deres ( og eksteriøret, men der kan jeg ikke si så mye, annet enn hvem jeg synes er penest tegnet ;) )

Ellers så har valpen fått seg navn, jeg vet bare ikke hvem som skal hete det enda :) Han skal hete LEGO :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare 45 min for meg å kjøre, så det gjør vi nok! :)

Toppers :) Jeg vil jo gjerne få vist fram åpenbaringen til så mange som mulig vet du :)

Springerbebiser :wub:

Jeg er litt "sær" på tegninger, så foreløpig er det Giggs som skiller seg ut for min del. Dog er de herlige alle tre :wub:

Jeg gleder meg veldig til å følge denne tråden videre!

Jeg har også ganske sære preferanser, men sannelig så sniker ikke enkelte seg inn i hjerterota og lager krøll i preferansene mine :)

Åå, Lego :wub: Så søtt!

Syns alle var like fine jeg :ahappy:

Takk :) Og så er det vel deg jeg har en WF-kamp gående med nå :)

Så søøøøte de er alle sammen! Og Lego var jo et råtøft navn :D

Det var en sånn reaksjon jeg ville ha, noen liker visst ikke Lego skjønner du ;)

Neida du blir ikke skviset ut:) I tilfelle blir vel jeg også skvisa ut:)

Og for et HERLIG NAVN :w00t::bananas::D:jump:

Wiii, godt og høre at flere liker Lego-navnet :) Jeg synes det blir bedre og bedre for hver dag som går :)

Nesj vi skviser da ikke ut noen! Er mer redd for at du forsvinner fra oss :( Lego var dritkult!

Jeg forsvinner da ikke :poke: Dere blir ikke kvitt meg så fort, det finnes ikke noe oppegående forum for spaniel-folk ( er det ikke rart, med så mange spaniel-eiere??? ) og jeg er en prikkeentusiast i hjertet mitt! Dessuten er jeg medlem av dalmatinerklubben og skal nok passe på hva dere tar dere til :) Dessuten så er dere en gjeng med herlige jenter som jeg ikke vil miste kontakten med :)

Forresten så er det nå 90% sikkert hvem av gutta som blir Lego. Oppdretter ringte meg i dag og sa hvem hun mente passet best til mitt 'bruk'. Men avgjørelsen er ikke tatt enda, da hun som skal velge før meg enda kan 'ta han' foran meg. Det er flere valg som skal tas, men jeg troooor jeg vet hvem han blir nå, om avgjørelsen er opp til meg :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...