Gå til innhold
Hundesonen.no

Logo til mitt enkeltmannsforetak


pippin
 Share

Recommended Posts

Tenkte bare å dele denne jeg for å høre hva dere syne som den? Ser dere hva logoen skal forestille?

Har spurt noen flere og noen av de ser ikke hva det skal være, selv om det såklart sier seg selv mtp navnet. Den har vokst litt på meg og jeg liker den veldig godt selv. Elementene jeg har lagd er bare skisser de også, så kan hende jeg endrer noe såklart.

logoskisse.jpg

Tanker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser hodet som ligger på høyre side, men resten aner jeg ikke om bare er farger, eller hører til figuren.

Jeg vet ikke hva "ferret" er på norsk, så jeg fikk ikke noe hjelp der for å dekode mønsteret, jeg trodde jeg så et pandahode til høyre, googlet ferret, og anslo at det jeg så var faktisk et dyrehode - men resten får jeg ikke fasong på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferret betyr ilder, og siden jeg har en forkjærlighet for de dyrene så tenkte jeg at det hadde vært morsomt å lage en logo fra det. Det er altså en ilder som ligger på siden. Hodet til høyre ja, og kroppen bortover "bakken" og så halen som stikker ut helt til venstre.

Men det er jo litt dumt da at folk ikke ser det ganske fort :P Flere har sagt at det likner en plante eller noe :P Jeg synes det blir kjedelig å ha en tradisjonell ilder, rett opp og ned liksom.. Hmm... Tipper at de som har ilder osv klarer å se sammenhengen. Typisk ilderliggestilling det der :P Kan laste opp et bilde der hele kroppen er outlinet. Planen var jo at det skal være en negativ form slik at man må overlate litt til fantasien. Skal vi se..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh! Nå ser jeg det. Jeg trodde hodet var til venstre først, jeg. Også synes jeg bakenden (overkroppen til ilderen) var en kaninrumpehale. :lol: Men det kaaan ha noe med at jeg ser alltid fra venstre mot høyre. Tror det også er ganske normalt?

Ja det er vanlig å lese den veien. Jeg prøvde å ha den i den retningen også, sånn at man ser fra hodet og mot bakenden, men det ble liksom ikke helt bra. Jeg fikk ikke en god følelse på den da :P

Her er ildern. Nå ser dere vel?

ferret_outline.jpg

Kunne jo kanskje ha hatt den outlinet da, men da hadde den tatt vekk litt av "sjarmen", det at man må se etter for å se hva det er med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig stilig logo altså - men hvis den forutsetter dypere ilder- og engelsk-kunnskaper, og din målgruppe ikke nødvendigvis er ilderkjennere, så synes jeg kanskje du kunne ofre en rød outline også.. Navnet red ferret er ihvertfall dritkult, men jeg er redd for du kanskje må fire bittelittegrann på logoen..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Logoen var dritkul! Så det også etter forklaringen din også. Kanskje, siden det er vanskelig å se og om du vil seff, du kan legge på litt skygge på siden den ligger på? Eller?

Bare et forslag altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig stilig logo altså - men hvis den forutsetter dypere ilder- og engelsk-kunnskaper, og din målgruppe ikke nødvendigvis er ilderkjennere, så synes jeg kanskje du kunne ofre en rød outline også.. Navnet red ferret er ihvertfall dritkult, men jeg er redd for du kanskje må fire bittelittegrann på logoen..?

Joda, er jo sant det. Dype kunnskaper synes jeg ikke det er da. Det som er dumt er jo at logoen mister sjarmen når jeg legger på en outline. Fordi man da ikke må bruke hodet litt. Man ser det med en gang. Men igjen så ser jeg den at mange sikkert ikke vet hva "ferret" er osv.. Jeg ser positivitet begge veier, og klarer ikke velge.. Fordi jeg har forelsket meg i uttrykket der :P

Logoen var dritkul! Så det også etter forklaringen din også. Kanskje, siden det er vanskelig å se og om du vil seff, du kan legge på litt skygge på siden den ligger på? Eller?

Bare et forslag altså :)

Takk for forslaget! :) Men skygger er for meg fyfy på logoer, fordi det som regel ikke ser bra ut.

Som sagt så liker jeg stempeleffekten det får når det er så rent som det er nå. Vanskelig dette... Synd at så få ser hva det er uten forklaring! :P Men veldig bra at dere synes den er kul da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahha nååå så jeg den, herregud jeg har stussa lenge på den logoen nå :P

jeg ville kanskje hatt noen små streker, ikke hele veien for å vise at det er en sammenheng, kanskje litt i hver ende der med magen, for det var der jeg datt ut, hode så jeg helt fint.?

(dårlig forklaring)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, er jo sant det. Dype kunnskaper synes jeg ikke det er da.

Et lite tips: man kan aldri undervurdere sine kunder nok!

Og hvis folk ikke skjønner din logo, du som skal selge designer-tjenester, umiddelbart, så er det faktisk ikke så god reklame (for å være brutalt ærlig) for deg. Jeg har jobbet med svært mange markedsføringsfolk etterhvert - og jeg kan ikke komme på en eneste som vet hva en ilder er! Fra deres ståsted skal et design være catchy (og det er logoen din uten tvil!), men den skal også øyeblikkelig formidle et budskap som er lettoppfattbar og minneverdig for målgruppen. Og der synes jeg det svikter litt, for din logo, slik den er nå, forutsetter at man vet hvordan en ilder ser ut (hvor trivielt det enn kan virke for oss her på sonen). Ikke nok med det, selv de som vet hva en ilder er, behøver litt forklaring for å se hva det er.

Legger du på noe som antyder litt mer at det er et dyr det er snakk om, så tror jeg at folk som ikke vet hva en ilder er vil bli nysgjerrige på både logo og navnet (dvs midt i blinken!) og de som vet hva en ilder vil synes det er dritkult uansett, og da vil jeg si at både logo og navn kan sjekke ut boksen "mission accomplished".

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så det også uten forklaring, men måtte kikke en stund. Husk de "gyldne reglene" for logoer nå da, den skal funke like godt schwært som bittelite. Jeg har ikke så veldig sansen for sånne logoer med så mye "dill-dall". Det er en veldig fin, stilistisk tegning, men som logo? Litt usikker :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ideen var artig og motivet er kult - når man hadde fått forklart hvordan det fungerte. For jeg klarte ikke å se det selv om jeg vet hva ferret betyr og har en designbakgrunn.

Hva er det du skal drive med? Er det for grafisk design? I mine øyne ser det akkurat nå mer ut som noe for raske biler/båter, blant annet pga rødfargen og skrifttypen. Og hvordan vil det fungerere i større/mindre størrelser?

Ellers liker jeg veldig godt navnet! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes logoen var dritstilig, enkelt og rein, men jeg skjønte heller ikke helt hva den forestilte annet enn at jeg så det liggende hodet :). Jeg vet jo egentlig hva ferret er, men kom ikke på det i farten, og mistet litt av betydningen i logoen pga det :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier meg enig med de andre, det er viktig at folk oppfatter med en gang hva logoen er. Jeg så hodet til høyre etter at jeg leste navnet, men deretter måtte jeg vri på hodet og "tenke" for på klare å se resten. Selv om ideen er god og den ser kul ut når folk etterhvert ser hva det er, så fungerer den ikke som førsteinntrykk (kan jo sees i tråden også, at mange sliter med å se hva det er) :)

Kanskje du kan lage en enklere versjon, eller noe med mer linjer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahha nååå så jeg den, herregud jeg har stussa lenge på den logoen nå :P

jeg ville kanskje hatt noen små streker, ikke hele veien for å vise at det er en sammenheng, kanskje litt i hver ende der med magen, for det var der jeg datt ut, hode så jeg helt fint.?

(dårlig forklaring)

Hehe, synes det er morsomt at folk stusser litt jeg :P Skal prøve ut litt streker her og der for å sammenføye kroppen og hodet litt.

Et lite tips: man kan aldri undervurdere sine kunder nok!

Og hvis folk ikke skjønner din logo, du som skal selge designer-tjenester, umiddelbart, så er det faktisk ikke så god reklame (for å være brutalt ærlig) for deg. Jeg har jobbet med svært mange markedsføringsfolk etterhvert - og jeg kan ikke komme på en eneste som vet hva en ilder er! Fra deres ståsted skal et design være catchy (og det er logoen din uten tvil!), men den skal også øyeblikkelig formidle et budskap som er lettoppfattbar og minneverdig for målgruppen. Og der synes jeg det svikter litt, for din logo, slik den er nå, forutsetter at man vet hvordan en ilder ser ut (hvor trivielt det enn kan virke for oss her på sonen). Ikke nok med det, selv de som vet hva en ilder er, behøver litt forklaring for å se hva det er.

Legger du på noe som antyder litt mer at det er et dyr det er snakk om, så tror jeg at folk som ikke vet hva en ilder er vil bli nysgjerrige på både logo og navnet (dvs midt i blinken!) og de som vet hva en ilder vil synes det er dritkult uansett, og da vil jeg si at både logo og navn kan sjekke ut boksen "mission accomplished".

I know, har hatt en del om det på studiet såklart. Jeg tenker i de baner som for eksempel Monster. Navnet og logoen er jo ikke i samsvar med det de driver med, og det er litt uti der jeg vil ligge når det gjelder logo. Litt kreativt og ute av boksen-tenking. Det er vanskelig å sette ord på det, men jeg er ganske enig i det du sier altså. Er nok mest det at jeg har satt meg fast fordi jeg endelig fant en form jeg likte veldig godt, som flyter bra, og som får folk til å tenke litt når de ser logoen. Og som ikke oppfatter det med en gang og tenker at, "åååh, det må være noen som driver med noe grafiskt noe" med en gang. Jeg mener man ikke trenger å ha en logo eller et navn da, som representerer det man holder på med, om man gjør det gjennomtenkt nok. Men det er jo der det er vanskelig.

Det er egentlig ikke noe sammenheng med logoen og det jeg driver med. Logoen blir jo mest for gøy, og for å ha et navn på bedriften.

Æsj dette er vanskelig altså. Får gå i tenkeboksen igjen :P Er ikke bare bare å finne på et ilderikon som passer , og som man er fornøyd med. Har prøvd med en od del, og denne sa liksom bullseye :P

Jeg synes ideen var artig og motivet er kult - når man hadde fått forklart hvordan det fungerte. For jeg klarte ikke å se det selv om jeg vet hva ferret betyr og har en designbakgrunn.

Hva er det du skal drive med? Er det for grafisk design? I mine øyne ser det akkurat nå mer ut som noe for raske biler/båter, blant annet pga rødfargen og skrifttypen. Og hvordan vil det fungerere i større/mindre størrelser?

Ellers liker jeg veldig godt navnet! :ahappy:

Jeg har planer om å tilby alt fra design, kunst og portretter osv. I den retningen. Målet er jo kanskje at ikonet også kan gjenkjennes uten selve navnet, men jeg tviler på at jeg noen gang blir SÅ stor :P

Jeg synes logoen var dritstilig, enkelt og rein, men jeg skjønte heller ikke helt hva den forestilte annet enn at jeg så det liggende hodet :). Jeg vet jo egentlig hva ferret er, men kom ikke på det i farten, og mistet litt av betydningen i logoen pga det :).

Nei ser den. Kan være veldig logiskt for noen, og andre ikke. Men bra du synes den var stilig ihvertfall. :)

Tusen takk for tilbakemeldinger altså! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så flink, Hanne! :flowers:

Jeg skjønte at det var en liggende ilder, men jeg ser ofte ting i negativt perspektiv, så det er ikke så rart. Er forøvrig enig i tankegangen om at logo og navn ikke nødvendigvis må korrelere, men det er jo greit at folk skjønner hva du prøver å si. Nå ser logoen egentlig mest ut som en orkidé med et søtt panda-ansikt i enden.

Ei venninne av meg som er sjukt flink til å tegne, har en tatovering av kvinnetegnet på underarmen. Leser man det fra siden, står det derimot "Dyke". Logoen har med andre ord flere betydninger, avhengig av hvem som ser og hvordan. Det er ganske kult... ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Sandra :)

Ja jeg må nesten bare innse at jeg må sette meg ned å jobbe litt mer, og prøve ut forskjellige ting. Sliter litt med å legge ifra meg den der kjenner jeg, og jeg vil ikke gjøre den så "obvious" med en gang. Får ta en ny runde etter nyttår tenker jeg..

Synes det er kult med flere betydgninger da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så først sleden til julenissen og tenkte det kunne ha noe med sledekjøring og hund å gjøre :lol: Dette var med første øyekast vel og merke, før jeg så pandahodet og en masse streker, før jeg googlet ferret og fant ut at det var en ilder, så var bare resten av kroppen dens masse streker.

Kunne du ikke laget en test hvor man har med outlinen og en uten? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er virkelig bekymringsfullt når store hunder viser aggressiv atferd, spesielt i offentlige områder. Det handler ikke bare om rasen, men også om eierens ansvar for å trene og sosialisere hunden riktig. Alle hunder, uansett størrelse, kan være fantastiske følgesvenner hvis de får riktig oppdragelse og omsorg. Det er viktig at eiere forstår sitt ansvar og jobber med hundene sine for å sikre at de kan oppføre seg trygt rundt andre hunder og mennesker. Aggressiv atferd kan ofte håndteres med riktig trening og tålmodighet.
    • Har hunden alltid vært veldig glupsk eller blitt det mer i det siste? Har hunden fått betydelig høyere appetitt er det lurt med vet.sjekk. Vektøkning og tørr hud kan være symptom på lavt stoffskifte (men også rett og slett feil kost). Ellers er fersk mat det første jeg ville anbefalt (råfôr, fryst ferskfôr evt egensammensatt med oppskrift satt sammen for din hund). Bland gjerne ut med litt grønnsaker som allerede nevnt for mer metthetsfølelse (isbergsalat og agurk har veldig lite kalorier). 
    • Wow, faren var lekker, ja!!😍  Koselige bilder🌸
    • Se der da, så nyyyydelig🥰 
    • Torsdag var en dårlig dag med tanke på trening på husreinhet. Da tisset han 5 ganger inne. Alle gangene var det rett før jeg skulle ut med han, sykt irriterende 😂 I går derimot var en veldig god dag, da hadde vi null uhell!  Vel, neste uke blir det hjemmekontor, og da er jeg plutselig i møter når han våkner. Da blir det fort mye tissing inne uansett.  I går tok vi buss for første gang. Det gikk fint ☺️  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...