Gå til innhold
Hundesonen.no

Stamtavlenavn til en springer-gutt


Anita F
 Share

Recommended Posts

Endelig har valpekullet kommet til verden. Jeg har alltid hatt tisper, og en hannhund har aldri streifet mine tanker. Men så gikk det slik da, at av åtte valper var det bare en jente. Og hun var lovet bort til en foran meg. Altså sto valget mellom ingen valp eller en hannvalp.

Men da står jeg på bar bakke når det kommer til navn!

Kullet er et sun-song kull. Altså, det eneste kravet til oppdretter er at hundens navn skal være en sangtittel med ordet SUN i. Kennelnavnet er Winton

Eks: Winton The Sun Always Shine On TV ( dette er helt uaktuelt, derfor som et eksempel )

Mor til valpene heter Liza eller Barecho Fly Me To The Moon og far er Baros eller Night Wish Darrem Canis.

Dette fører da til et nytt spørsmål, for hva skal man kalle den sort/hvite gutten til daglig?? Mine tidligere hunder har hatt kallenavn fra stamtavlenavnet sitt Chiquita ble Ita, Nugatti ble Gatti og Jubilation ble Jubi.

Jeg liker navn som er litt uvante som hundenavn. Menneskenavn er uaktuelle ( i allefall alle 'norske' navn ) Det skal ikke være for langt, helst to stavelser og med en 'lett' uttale. Vi er trøndere og tvinner tunga til både tjukk L og mye annet rart.

Jeg har lest mange navnetråder her inne før, og det er alltid så mange som kommer med flotte forslag! Jeg håper noen har noen forslag på lager til meg også :) Skyt i vei!

Jeg legger ved et bilde av en 12 timer gammel liten valp som kanskje blir min?? Hvem av de tre sorte gutta det blir vet jeg ikke på en god stund enda.post-1413-0-13241800-1324505709.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sangtekster:

Bee gees - And the sun will shine

Smash Mouth - Walkin' On The Sun

Hanne hukkelberg - Midnight sun Dream

Rogers sally - circle of the sun

Escape club - Staring at the sun

Velvet underground - who loves the sun

Reed lou - Fly into the sun

Red hot chillipeppers - behind the sun

Audioslave - Shadow of the sun

Wendys - the sun is going to shine for me soon

Verve - A man called sun

Oasis - See the sun

:) håper det ikke er trykkleifs, lagt inn via iPhone :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artic Monkeys — When The Sun Goes Down

Doves — Catch The Sun

Goldmund — Unbraiding The Sun

Great Lake Swimmers — I Will Never See The Sun

Hey Rosetta! — A Thousand Suns

Oasis — Turn Up The Sun

The Lasting Days — Black Sun

Tea Leaf Green — Morning Sun

The Weatherthans — Sun In An Empty Room

Jeg er heller håpløs på å finne hverdagsnavn fra slikt, men sangnavn kan jeg alltids slenge ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for masse svar!! Koslig! Jeg har ikke multisitert før, men skal prøve og se hva jeg får til :

Here Comes The Sun

- Theo

- Hero

- Comma (som i komma)

Theog og Hero synes jeg er for vanlige hundenavn, Comma tenkte jeg seriøst på til tispe, men det kan kanskje brukes på hannhund også??

Har egentlig ikke så mange spennende navneforslag å komme med, men kan nevne et par:

- Unik

- Iver

Ellers ville jeg bare si gratulerer med kommende springervalp, gleder meg til bilder ettehvert :D

Takk :) Jeg kommer til å hive ut bilder ja :)

Jeg er elendig på navn, men ville bare si at jeg synes det er hyggelig med flere springerentusiaster her inne :D

Takk :) Jeg har ikke funnet noe springerforum, så må man vel skravle litt mer her inne i stedet da :)

Grattis så mye med valp!

Har ikke noen gode navneforslag jeg heller egentlig. Hmh.

(Hvor har det blitt av Jubi? )

Jeg har ikke skrevet så mye om Jubi her inne i det hele tatt ( kun det positive vi har delt sammen ) Det er ikke så enkelt, for hun har vært en ganske så vanskelig hund. Etter tre år med myye trening går vi stadig tilbakesteg. Det som er hovedgrunnen til problemene er et heftig jakt/draps innstinkt. Hun knerter alt av smådyr, biter hunder og jager store dyr. Så å ha henne som en gårdshund gikk bare i en måned. Resten av livet har hun vært i bånd, og vi har hatt en gnagende redsel for at noen skal åpne ytterdøra ( som selvsagt alltid er låst og står med nøkkel i på utsiden så folk kan låse seg inn til oss ). Hun har desverre bitt flere hunder og nå har jeg 'gitt opp' Det er et for stort ansvar å ha med små barn og det livet vi lever. Det har vært en lang prosess, og jeg skulle nok lyttet til oppdretter myyye tidligere, men nei da - jeg må jo prøve... Så nå blir hun avlivet dessverre.

Into the sun - Intro eller Into (med norsk uttale)

Intro var et kjempeforslag!

Sangtekster:

Bee gees - And the sun will shine

Smash Mouth - Walkin' On The Sun

Hanne hukkelberg - Midnight sun Dream

Rogers sally - circle of the sun

Escape club - Staring at the sun

Velvet underground - who loves the sun

Reed lou - Fly into the sun

Red hot chillipeppers - behind the sun

Audioslave - Shadow of the sun

Wendys - the sun is going to shine for me soon

Verve - A man called sun

Oasis - See the sun

:) håper det ikke er trykkleifs, lagt inn via iPhone :)

Tuuusen takk! Akkurat slike forslag jeg vil ha! Jeg har lett på youtube, men fant bare så rare sun-sanger...

Artic Monkeys — When The Sun Goes Down

Doves — Catch The Sun

Goldmund — Unbraiding The Sun

Great Lake Swimmers — I Will Never See The Sun

Hey Rosetta! — A Thousand Suns

Oasis — Turn Up The Sun

The Lasting Days — Black Sun

Tea Leaf Green — Morning Sun

The Weatherthans — Sun In An Empty Room

Jeg er heller håpløs på å finne hverdagsnavn fra slikt, men sangnavn kan jeg alltids slenge ut.

Enda flere!! Dere er så gode! Det er utrolig hva man kan finne ut fra et stamtavlenavn! Takk!

Seasons in the Sun (en av de vakreste sangene i verden) - daglignavn "Ses"

Sunshine Reggae - daglignavn Reggi

Takk! Gode forslag!

Rihanna - Music of the sun :P

Trenger ikke rekke tunge til den :) Synes det var et bra forslag jeg :)

Enig med "seasons in the sun", og så driter du i å kalle opp fra kennelnavnet for det er fryktelig vanskelig med "sun" i ;)

Likte du ikke Winton Seasons In The Sun?? Synes det klang bra jeg :)

Egentlig hadde det jo kunne vært aktuelt med Sunny som kallenavn, men svoger har en schæfer som heter Sonny, og de er mye her. Så da blir det litt for likt :)

Da er jeg spent på hvordan dette ser ut nå jeg poster nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klippklipp

Likte du ikke Winton Seasons In The Sun?? Synes det klang bra jeg :)

Egentlig hadde det jo kunne vært aktuelt med Sunny som kallenavn, men svoger har en schæfer som heter Sonny, og de er mye her. Så da blir det litt for likt :)

Da er jeg spent på hvordan dette ser ut nå jeg poster nå :)

Jo likte Winton Seasons in the Sun, derfor jeg var enig i at det var et bra navn :yes: Men kallenavn er vanskelig da. Stram? Monster? (oooh MÅ ha en hund engang som heter Monster) Eller siden det er seasons; August, April, Mars, Spring (dobbeltbetydning), Autumn, Winter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo likte Winton Seasons in the Sun, derfor jeg var enig i at det var et bra navn :yes: Men kallenavn er vanskelig da. Stram? Monster? (oooh MÅ ha en hund engang som heter Monster) Eller siden det er seasons; August, April, Mars, Spring (dobbeltbetydning), Autumn, Winter.

Seasons in the sun er en nydelig sang og Monster tidenes kuleste navn! Eller Winter.

Sunny blir for likt Sonny ja.

Grattis med ny valp og hannhund. Det blir bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Indigo Sunset - Indi(go)/digo

Keep On The Sunny Side - keepon

Vision of Sunshine - Vision

No Sun No Shadow - Shadow

Anthem of the Sun - Anthem

Sunjunkie Serenade - Junkie (Min favoritt!)

Mister Moon And Mister Sun - Mister

Lazy Old Sun - Lazy

Vampires In The Sun - Pire (og da med norsk uttalelse)

Ice In The Sun - Ice

To Match The Sun - Match

Stereo Sun - Stereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg liker Catch The Sun eller Black Sun best. Men det er liksom ikke noe kallenavn og finne ut fra disse navnene. Derfor har jeg gått en helt annen retning.

De kallenavneen jeg foreløpig sitter igjen med er: Faun, Faust, Frost og Link. Jeg ser jo nå at det bare er enstavelsesnavn, noe jeg trodde jeg ikke ville ha. Jeg tar gjerne imot forslag på kallenavn som ikke har noe med stamtavlenavn og gjøre! Dere er superflinke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Link :D *Zelda fan*

Nå trodde jeg du hadde lagt ved en Link :) Så fant jeg ingen og skulle be deg legge den ut på nytt :cool: Men så skjønte jeg at det var navnet Link du likte : ) :)

Winton Sun King? Fra Beatles sin Abbey Road-plate. Finfin låt også. :)

Jeg har ikke hørt den sangen, men skal inn og høre nå :) Takk!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...