Gå til innhold
Hundesonen.no

sele fra trixie


KiBra
 Share

Recommended Posts

Står mellom K9, trixie og hurtta y selen, så d e egentli valgets kval, i forhold til pris og bruksområde for min del. K9 er jo veldig dyre. Men er avhengig av at låseklipset ikke kommer under/ved armhulen til hunden. For da får han gnagsår, og det gjør vondt. Fikk prøve en puppia sele til han i dag, og den passet ikke rundt halsen med dekkenet under, blir sånn som med selevesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klipsen på Bali sitter på siden, ikke under armen. Null gnagesår :) Du kan jo tenke på om du vil ha sele som går tvers over brystet/skuldrene, eller en som går mellom bena. Er jo stort sett det som er forsjellen. K9-selen kan man justere så langt bak på ryggen man vil, mens Hurtta-selen sitter ganske rett bak armene uten å kunne justere den bakover.

Bilde av Bali med K9-selen hvor du ser hvor klipsen sitter:

minsket9-18.jpg

minsket22-3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klipsen på Bali sitter på siden, ikke under armen. Null gnagesår :) Du kan jo tenke på om du vil ha sele som går tvers over brystet/skuldrene, eller en som går mellom bena. Er jo stort sett det som er forsjellen. K9-selen kan man justere så langt bak på ryggen man vil, mens Hurtta-selen sitter ganske rett bak armene uten å kunne justere den bakover.

Bilde av Bali med K9-selen hvor du ser hvor klipsen sitter:

minsket9-18.jpg

minsket22-3.jpg

Så flott en hund;) Låseklipset på K9 sela ser ut til å ligge riktig i forhold til hvordan min må ha d, for at det ikke skal gnage. Liker å kunne bruke selen ellers i året også, sånn at den er justerbar;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da falt valget på Julius K9 sela. Sitter som et skudd, super til alle årstider, siden lille Rambo må bruke klær/dekken på denne tida av året. Sela kan justeres i brystet og under magen, å man kan kjøpe en del tilleggsutstyr til den, blandt annet en y, og man kan kjøpe kløvsekker for å sette på. Er veldig godt fornøyd, selv om prisen var stiv. :frantics::phone:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gått en god tur med Aisha på skogen med langline og må si jeg egentlig er skikkelig misfornøyd med Trixie selen! Synes den bare sklir rundt, og jeg må rette på den ca. hvert 10 minutt, for da har den plutselig vridd seg sidelengs. Og jeg vet hun ikke kunne hatt størrelsen mindre eller større. Halvnome-seler sitter heller ikke bra på henne. Lurer litt på å bestille K9 sele til henne, noen som har noen erfaring med den på store hunder? Vi skal ikke bruke den til trekk, men om sommeren går hun ofte 6-7 timer i ulendt terreng i sele, med meg i magebelte så den må sitte litt ålreit også. Liker tanken på å kunne feste kløv på den også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hvordan er det med den Trixie-selen på sommertid egentlig, da? Eneste grunnen til at jeg ikke kjøpte sist, var at jeg tenker den blir så varm på sommertid. Uff, er så vanskelig å finne noe bra og komfortable seler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med den Trixie-selen på sommertid egentlig, da? Eneste grunnen til at jeg ikke kjøpte sist, var at jeg tenker den blir så varm på sommertid. Uff, er så vanskelig å finne noe bra og komfortable seler.

Jeg syntes den ble varm på sommeren, tung og ekkel når den ble våt, den ble gitt bort fort ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes den ble varm på sommeren, tung og ekkel når den ble våt, den ble gitt bort fort ;)

Ja, skal prøve å lete etter noe annet, er som nevnt tidligere veldig fornøyd med Puppia-selen igrunn, men halsåpningen er akkurat LITT for stor her i str. som passer han, noe som gjør at jeg prøver å finne en ny favoritt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått kjøpt meg Huken sin sporsele, veldig fornøyd med den hittil, hadde perfekt passform og halsåpning i XS til min (finnes fra XXS til XXL), og underreimen er ganske lang, slik at den ikke gnager i armhulene, men sitter ganske mye lenger bak. Den var ganske dyr, men virker som det er god kvalitet som holder lenge. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå har jeg gått en god tur med Aisha på skogen med langline og må si jeg egentlig er skikkelig misfornøyd med Trixie selen! Synes den bare sklir rundt, og jeg må rette på den ca. hvert 10 minutt, for da har den plutselig vridd seg sidelengs. Og jeg vet hun ikke kunne hatt størrelsen mindre eller større. Halvnome-seler sitter heller ikke bra på henne. Lurer litt på å bestille K9 sele til henne, noen som har noen erfaring med den på store hunder? Vi skal ikke bruke den til trekk, men om sommeren går hun ofte 6-7 timer i ulendt terreng i sele, med meg i magebelte så den må sitte litt ålreit også. Liker tanken på å kunne feste kløv på den også!

Har K9 selen til min labrador/rottweiler mix og det er den selen som sitter best på han. Har prøvd diverse seler, som Huttra Y sele og vanlig sele (om man skjønte den). K9 selen ligger stabilt, og min hund ser ut til å trives i den. Skal med tiden kjøpe kløv til min, så det blir spennende :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker sele fra Haqihana som tursele.

Den er regulerbar, så den funker fint over dekken på vinteren, og er så lett at den er super på sommeren også.

Den selges visst ikke i butikker i Norge pr.d.d. (?), men jeg fikk tak i mine gjennom Linn på forumet til Norsk Pinscherklubb (hun importerer).

www.haqihana.com

http://norskpinscherklubb.norwegianforum.net/

Ellers kan jeg anbefale halvnomeselene til Huken og Norsk Hundeutstyr (selene er helt like...).

Hurttas y-sele synes jeg kommer for langt frem, men den sitter kanskje bedre på andre raser enn på dp.

Trixieselen er ok nok den, men den er vid i halsen, og når den først blir våt tar det en evighet å tørke den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...