Gå til innhold
Hundesonen.no

Vad gör dig glad?


Vimsan
 Share

Recommended Posts

Jag tänkte det skulle vara fint med en uppmuntringstråd som man kan titta igenom på en dålig dag/period när allt känns bara dumt, tungt och trist.

Vad gör dig glad? Vad håller dig uppe? Vad får dig på bättre humör och tankar? osv.

Det kan vara allt ifrån bilder, en sång, en sak, en text, en tanke eller vad som än gör din dag bättre på en tung dag.

(Har tittat igenom forumet för att se om det redan fanns en sådan tråd men hittade ingen så beklagar om en sådan tråd redan finns, bara att jag inte hittade den själv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres kanskje teit og litt klisje ut, men jeg trenger ikke gjøre mer enn å kaste et blikk på hunden min for å bli i godt humør. Trur modern begynner å bli litt smålei av at jeg hele tiden må fortelle henne for fantastisk han er. Litt ekstra glad hver gang jeg kommer hjem.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra tråd Vimsan! :)

Jeg blir glad når:

Mana har vært flink alene hjemme

Vi er på fine turer i fint landskap

Mannen sier han er glad i meg

Jeg kan krype inntil han om natten :wub:

Når sola skinner!

Når jeg får sjokolaaaaade :D

Får til å tegne ting sånn som jeg vil

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir glad av en stjerneklar himmel på en vinterkveld/natt. Når det er helt stille ute, luften er kald og klar, og uendelig med stjerner blinker ned til deg... *sukke*

100793.jpg

Eller å sitte og se på Stillehavet som slår inn mot stranden i Del Mar:

268828_10150312934075883_610475882_10102467_665277_n.jpg

Også å se hundens glede av å leke og løpe i snøen :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå! Så herlig tråd! Jeg har så mange ting som gjør meg glad!

All musikken fra "Hairspray" gjør meg glad. Jeg var med på en oppsetning av denne musikalen i 2010, og det var de beste månedene jeg har hatt, tror jeg. Jeg var bare så glad, og så stolt av meg selv, at når jeg nå tenker tilbake kjenner jeg litt av den følelsen.

Klassen min gjør meg glad. Hadde aldri trodd jeg skulle si det. Har alltid vært litt a-sosial, og trivdes best i eget selskap. Men i klassen jeg går i nå, får jeg en sånn følelse av at folk bryr seg om meg på ordentlig. Og et er litt rart, men veldig fint.

Jeg blir veldig glad av bestevenninnen min. Hun er bare helt utrolig.

Sonen gjør meg glad. Nå følte jeg meg teit, men gode ord fra soniser betyr faktisk mye.

Å stå på scenen gjør meg kanskje mer glad enn noe annet. Gjør meg så glad at jeg føler meg som en annen person - den personen jeg skulle ønske jeg alltid var.

Familien min gjør meg glad. Jeg bare elsker humoren og omtanken i den lille gjengen vår :heart:

Og, naturligvis, hundene. Spesielt en av den. Min tidligere nevnte bestevenninne har gitt henne kallenavnet Lykkepilla :lol:

Alle godord fra fagfolk løfter meg høyt opp. Det å føle at jeg kommer et museskritt nærmere målet mitt for hver sangtime, rolletolkning og vellykkede koreografi. Det er et slags kick, en motivasjon. Og det gjør meg glad.

Også blir jeg glad av Putti Plutti Pott, nå før jul :D

Å, det er så mye mer. Men jeg skal ikke skrive mer nå, dette var vel det viktigeste. I motsetning til mange andre på min alder er jeg så heldig å bli glad når jeg tenker på fremtiden min. Og det gjør meg glad. Det gjør meg glad å være glad. :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som gjør meg mest glad i hele verden er når jeg vet hvor fantastiske venner og familie jeg har :heart:

Følelsen av å vite at du har venninner som forstår deg... Følelsen av å vite at du har en familie som alltid vil være der for deg.

Følelsen av å ha en hund som ville gjort alt for deg - og som trøster deg når du er trist og lei.

Følelsen av å mestre ting..

Ellers blir jeg kjempe glad av å være ute i deilig vintervær sammen med hunden, hvor han kan løpe fritt og kose seg sammen med en annen hund. DA føler jeg lykke :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herre, den lista kan bli sykt lang! Har en tendens til å la hverdagens smågleder ta stor plass :P

God tid om morgenen

Kaffe i ene hånda og voffsen i armkroken

Lang tur i fineværet

Sitte inne i skikkelig møkkavær

Peis

Hytter

Sove i telt (så lenge jeg ikke er blaut)

Nye ullstrømper

Møte kjente på gata

Dele en flaske vin med gode venner

Et glass rødvin, pledd, hunden som fotvarmer og krim på tv

Å sette meg i soffan etter å ha gjort alt jeg skulle ha gjort

Å være stille sammen med noen uten at det er pinlig

Å få en klem av noen jeg vil ha en klem av

Folk som ler HØYT og av hele sitt hjerte

Folk som gråter av glede(da gråter jeg automatisk av glede jeg og :P )

Dager da jeg ikke skal noe, og kan gjøre akkurat det som faller meg inn

Prate med fadderungene på tlf, selv om de bare sier "hei", "mamma" og "hm"

Kaldt soverom kombinert med en god armkrok

Se igjen noen jeg har savnet

Nytt sengetøy

Stive håndklær

Pusse opp (for det blir så fint!)

Rydde og vaske (for det blir så fint, og det er så deilig når man er ferdig ;) )

Nei, nå gir jeg meg! Kunne sikkert skrevet flere sider :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*En pels i armkroken gjør tunge dager til en lek, og gode dager til en fest :ahappy:*

Väldigt fint skrivet :ahappy:

Vi som är så lyckligt lottade som har hund har en stor glädjekälla, helt klart!

*Å herre, den lista kan bli sykt lang! Har en tendens til å la hverdagens smågleder ta stor plass :P*

Just det du skriver här tycker jag är jätte bra och viktigt. Att kunna se vardagens små glädjekorn. För det behöver inte alltid vara något speciellt stort eller märkvärdigt. Och på en riktigt dålig dag då det känns som att allt är bara svart så är det så viktigt att pröva hitta de små guldkorn i vardagen.

Tack för att du delade det!

Endret av Vimsan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det blåser skikkelig.

Høsten. Gamle fabrikker og fabrikkområder. Industriområder generelt. Havnen i København og andre rimelig store havner, med digre ruvende bygninger, murstein og avflasset maling. Gamle bygg, helst murstein eller murpuss. En rar facinasjon egentlig, men får alltid en følelse av hjemlengsel på en måte. Det som er perfekt er om det er høst, blåser masse og slike områder. Jeg kan si "ååå så fint det var her, her vil jeg bo", også tror folk at jeg er ironisk. Kanskje det er en rest fra et tidligere liv eller noe. han-hvis-navn-skal-være-unevnt. Casper. Østeuropeisk stemning. Å se på gamle x-files eller pretender-episoder. Russisk eller polsk aksent.

Å vite at jeg kanskje har tatt et skikkelig bra bilde, og bare går og venter på å komme hjem og redigere og publisere. Alkohol når rusen kommer til det stadiet at kroppen blir nummen og alt blir enkelt og greit. Danmark. Folk som har gått på steinerskole. Det var vel det jeg kom på :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min. At det går ann å elske noen så ubetingen og høyt trodde jeg ikke :)

Mannen min. For at samme hva så står han ved siden av meg og hvordan vi har utviklet et forhold der han vet hva jeg tenker før jeg engang tenker det. Han har alltid mitt beste i tankene sine. Han er interessert i alt jeg gjør og holder på med, holder meg aldri tilbake når det kommer til livstilen min (som nå har blitt vår) med tanke på hunder, utstilling og avl. (Han hadde knapt hilst på en hund før vi ble sammen!) Og når han overasket meg med hest så toppet han det hele :heart:

31746510150405284685256.jpg

Gjengen min. Mine tre vakre galninger! De får meg alltid til å smile samme hva.

29396510150332967000256.jpg

Nordnorske naturen. Herregud så vakkert det er her oppe! Det gir meg fred i sjelen, en ridetur oppigjennom fjellene, eller en tur langs vannet med hundene..

31248210150312734565256.jpg

30848710150312734665256.jpg

29383710150274930570256.jpg

29383710150274930575256.jpg

Og sist men ikke minst Carex. Freden å komme inn i stallen, kjenne lukten og høre vrinskingen hans og se hvor glad han blir. Å bare bruke tiden på å kose med han, uten å måtte stresse med noe. Å leie en tur med han, eller å ri i noen timer i fred og ro og bare nyte livet og fundere på ting!

30082910150372338865256.jpg

Jeg er bra heldig altså :wub:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir utrolig lykkelig av hunden min, jeg pleier å sitte å se på henne når hun sover, for hun er så fantastisk <3

Lykken er dieselvarmeren på bilen

Det er fantastisk å dra på jobb 04 om natten, høre på nydelig musikk og være helt alene på veiene

Jeg elsker å se på stjernehimmelen

Når mannen min kommer hjem føler jeg det sprudler i kroppen, til tross for at vi har vært sammen i snart 3 år

Jeg blir glad av mat, uansett hva det er

Så blir jeg glad av å se hunden min leke

Men det jeg blir MEST glad av.... det er et smil :) Fra hvem som helst!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...