Gå til innhold
Hundesonen.no

Lei av såre poter pga snø og salte gater?


Recommended Posts

De har jeg vurdert.. Men de virker vanskelige å ta på? Vrenges de på?

Nei, de er ikke vanskelig å ta på :) Det er bare å dra litt ekstra i kantene, også er dem fort på :)

Ok, Hermes er 5 bred og 6 lang, men de er vel ikke mye mindre den som heter "small"? Bedre litt trangt enn for løst?

Jeg tror kanskje jeg ville gått for medium jeg :) De er fortsatt ganske trang på Casper der de skal være trang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var ute i dyp snø og herjet med Hapzen's hund, Thia i dag... Etter en god stund etter myyyye herjing mistet vi 2 potesokker.

Tenker dme falt av pga det eventuelt har kommet så mye snø på dem, som har gjort åpningen våt - og derfor gjort det mulig for å skli av langsomt.

Kjedelig! Men dette var som sagt KJEMPE herjing over lang tid. Ingen tvil om at de fortsatt er til å foretrekke på turer uten maks herjing :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var ute i dyp snø og herjet med Hapzen's hund, Thia i dag... Etter en god stund etter myyyye herjing mistet vi 2 potesokker.

Tenker dme falt av pga det eventuelt har kommet så mye snø på dem, som har gjort åpningen våt - og derfor gjort det mulig for å skli av langsomt.

Kjedelig! Men dette var som sagt KJEMPE herjing over lang tid. Ingen tvil om at de fortsatt er til å foretrekke på turer uten maks herjing :)

Uff, det var dumt. Syns det er vanskelig å få sokker til å sitte uansett, og har mistet noen.

Tror du jeg burde valgt small? (samme rase men tispe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det var dumt. Syns det er vanskelig å få sokker til å sitte uansett, og har mistet noen.

Tror du jeg burde valgt small? (samme rase men tispe)

Disse sitter som regel kjempe godt. Men det ble litt vel mye herjing for sokkenes del i dag ser det ut som :)

Jeg ville gått for medium selvom du har tispe - med mindre tispen din er veldig liten for rasen da :) Du kan jo måle poten hvis du har målebånd - Casper sine er 5,5 cm bred og 6 cm lang.

Er det engangsko? eller kan de brukes flere ganger? siden det følger med 12stk liksom :P

Nei, de kan brukes flere ganger. Men grunnen til at det følger med flere par er kanskje fordi de kan bli fortere slitt ved gåing på asfalt enn andre sko. Jeg merker også at Casper driver og biter på dem når vi tar dem på - da er det greit med en eller to i reserve :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de kan brukes flere ganger. Men grunnen til at det følger med flere par er kanskje fordi de kan bli fortere slitt ved gåing på asfalt enn andre sko. Jeg merker også at Casper driver og biter på dem når vi tar dem på - da er det greit med en eller to i reserve :D

aha :) et spm til gitt :P : må man varme de før de skal på? det var noen som sa det c :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

æsj, disse sokkene sitter knapt på mine hunder, en gang mista de en bare de 100meterne ned til garasjen, og halvtimes tur på barmark, med litt is, så mista hvertfall Anastasia 2 sokker.. og Taz 1.. :mellow:

Hmm.. Merkelig! Er de for store da kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde disse sokkene hele sist år til Ivo (flat). De satt veldig bra på men siden de er av gummi så tåler de ikke turer på asfalt/is. Da gikk det i hvert fall hull på de hos oss men nå har jeg en stor hannhund som veier 40kg. I snøen så virket de meget bra og jeg kommer til å kjøpe inn noen pakker i år også for å ha når vi skal på skiturer eller lengre turer i snøen.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...