Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp + jobb


AnitaK
 Share

Recommended Posts

Lurer på en ting ...

Dere som jobber og kjøper dere valp , hvordan gjør dere det ?

Da tenker jeg på hvor lenge er du hjemme med valpen ?

Hvordan gjør du det når du har startet på jobb igjen ? ++++

Regner med at ikke alle som har valp , har fleksible jobber å masse ferie ...

Som regel har man jo 4-5.uker ferie å ikke mulighet til halvdag eller hjemmejobbing..

Har med mine 2 vært så heldig å ha bodd hjemme da de var valper så de har hatt hundpass når man har startet på jobb igjen , men sånn er det jo ikke lengre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten jeg eller samboer har vært hjemme med dem i en uke, så har de vært med på jobb :D

Sånn har det vært med 3 hunder jeg har/hatt, den 4 (og første hunden min) så jobba jeg kun kvelder og var hjemme med han på dagen i ca 1 mnd, den daværende samboer jobba dagen og var hjemme med han på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har flere hunder, så de får god selskap selv om jeg ikke er hjemme.. Tar ut litt ferie, korte dager (flexi-tid på jobb) og det går som regel greit.

Tar litt lengre tid å få de renslige, selvsagt. Men jeg har både såpe og vann hjemme, så det fikser jeg lett.. Prøver å lære valpen å i alle fall sikte på avisene jeg legger ut, da.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var bare hjemme knappe 1 uke, deretter begynte jeg med ettermiddagsjobbing og valpen fikk være med meg på formiddagen og kjæresten på ettermiddagen. Første uken (altså uke 2 med valp) hadde jeg valpepasser til når kjæresten ville ha fri eller ble sen hjem fra jobb. Uke 3 begynte jeg å bruke denne mindre og da var det sånn at noen dager måtte hun være alene 1-2 timer mellom "skiftene" men det gikk helt fint :)

I uke 4-5 gikk jeg over til å jobbe normalt så da var hun alene opptil 6 timer 2-3 dager i uken. Jeg hadde bare en liten deltidsjobb på den tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Lurer på en ting ...

Dere som jobber og kjøper dere valp , hvordan gjør dere det ?

Da tenker jeg på hvor lenge er du hjemme med valpen ?

Hvordan gjør du det når du har startet på jobb igjen ? ++++

Regner med at ikke alle som har valp , har fleksible jobber å masse ferie ...

Som regel har man jo 4-5.uker ferie å ikke mulighet til halvdag eller hjemmejobbing..

Har med mine 2 vært så heldig å ha bodd hjemme da de var valper så de har hatt hundpass når man har startet på jobb igjen , men sånn er det jo ikke lengre...

Jeg har hatt mine med i bilen og på jobb. Bulldoggen er den første valpen jeg har som har vært alene hjemme før hun var ett år gammel.

Som oppdretter har jeg klare krav til valpekjøpere - de får rett og slett ikke kjøpt valp med mindre de har en løsning for valpen frem til den er så gammel at jeg mener det er greit å la de være alene når man er på jobb (7-8 måneders alder). Synes det er veldig ugreit når folk lar 10-12 uker gamle valper være alene en hel arbeidsdag. Veldig ugreit faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var praktisk talt hjemme med Aiko fram til hun blei rundt 10 mnd gammel. De dagene jeg jobba, var hun med meg. Kjekt med studielivet! :) Med Imouto hadde jeg hjemmekontor en uke, før hun blei med på jobb fram til hun var ca 4 mnd gammel. Deretter var hun hjemme med Kåre (min samboer) og Claudio (min daværende, "romantiske" samboer), og blei lufta jevnlig av dem og søstra mi som kom innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok ut ferien i forbindelse med valpen, så jeg var hjemme med henne de første ukene. Nå er hun med i bilen, slik at jeg kan lufte henne :)

Det er først nå (hun er 8 mnd) at hun har vært hjemme alene 4-5 timer. Da har hun selskap av den andre hunden i huset :) Jeg kommer ikke til å ha henne hjemme før det blir kaldere ute. Da kommer jeg til å ha henne hjemme, men at noen kommer å lufter henne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...