Gå til innhold
Hundesonen.no

DeepEyes kull III

Recommended Posts

Skrevet
Niks, Summer er et guttenavn i A Song of Ice and Fire-sagaen, tenk! :aww: Det er navnet på ulven til Bran, en hannulv forøvrig. Et fantastisk dyr. :heart:

Men Summer er søstra til Tìbra, det jo :P

• Like 1
  • Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hei folkens Da her jeg lest hele tråden, *puh* den var lang Jeg har herved meldt meg inn i sonen, måtte jo det siden det er jeg som skal ha Meera Gleder seg!!

Noen har spåkuler - jeg er sanndrømt. Og jeg drømte om Tallis fødsel i natt. Først kom det fire valper i en lett og fin fødsel, med korte mellomrom. Deretter stoppet ting litt opp. Jeg var fødse

Jeg har sett inn i krystallkulen min, og har følgende melding å komme med: Talli slår på stortrommen denne gangen hun, etter julens hyppige hyrdestunder, så det kommer hele åtte valper. Seks av disse

Skrevet

Nei Summer er typisk hann-navn for ulver (direwolves faktisk) og kelpier :P

Puuh.. så spennende det har vært idag - og så veldig heldige valpekjøpere! (Jeg kan ikke fatte og begripe jeg "orket" forrige gang.. dette var jo døds-slitsomt og jeg skal ikke ha noen valp en gang!)

Nå skal alt bare fortsette å stå bra til med mor, barn, oppdretter, oppdretter-assistent og mormor!

Nu skal jeg på kurs! Strider og forresten..

• Like 2
Skrevet

Men du - Summer er jo tispenavn :P

*peker ned*

Niks, Summer er et guttenavn i A Song of Ice and Fire-sagaen, tenk! :aww: Det er navnet på ulven til Bran, en hannulv forøvrig. Et fantastisk dyr. :heart:

Jeg tror faktisk det er helt ferdig. Fra vannet gikk til første valpen var vel det som tok lengst tid. Når vannet gikk hadde jeg målt henne til 37,00 bare 5 min før og ble litt bekymret. Men tempen skjøt i været innen 2 timer og valpen på vei ut.

Ellers kom valpene lette og fint. Hun fikk hikke midt inni, men som jeg mistenkte så var det innhaleringen av morkakene sin feil (klarte kun få en unna) for de kom brått etter nr.6 i retur :x DET var faktisk litt kvalmene.... Hikken forsvant like etter :P

Valpene begynnte å suge omtrent i det navlen ble tygget over, så jeg tror ikke str er noe å bry seg om egentlig. :)

Ellers tar Talli oppgaven seriøst og vil være i fred med de. Så ingen er merket. Men til min forundring så fins det ett par med hvite tåfiser (ikke labber men tåfiser) så det går å skille de greit :)

Takk for dere har fulgt med da :flowers:

Selv tror jeg det er tomt, hun er sovnet (noe hun ikke har gjort før nå) og samlet alle barna for melk.

Skrevet

Talli er kvikk og fin egentlig. Våken i blikket og vil ha valpene sine i fred.

Så det kan være jeg klarer blande noen av de for jeg lar henne nå være og merker de ikke. Hun ville ikke at jeg skulle pille.

Nå skal jeg dusje og da har jeg innsyn rett på hunderommet nesten uten å plage henne :)

Guest Michellus
Skrevet

Gratulerer med et flott kull! :D Og for en flott fordeling!

Ja, da er jeg visst ikke psychic allikavæl :P

Skrevet

Jeg har kommet meg nå, og har ikke grått mer. :lol:

Veldig stolt av Talli og Jeanette, og tusen, tusen takk for at du har delt dette med oss! :flowers:

Gleder meg masse til å hilse på, og synes det er superstas med hvit stjerne og hvite totter. :wub:

• Like 1
Skrevet

Så utrolig spennende og godt det har vært å lese de siste sidene :ahappy:

Håper du storkoser deg med dem og laster opp masse masse bilder!

Skrevet

:D så gøy dette var :D

Gleder meg til å se bilder og se de vokse opp og spent på hvor mange som blir på sonen osv :D

Flinke talli og så gøy med live oppdateringer :D

Gratulerer med et flott kull :D

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...