Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva irriterer deg når du hører på radio?


Bård
 Share

Recommended Posts

Jeg hører på radio nesten hver dag når jeg kjører til og fra jobb. Som regel går det enten i P3 eller Radio Norge, eller P1 hvis jeg vil høre litt lokalnyheter. Enkelte, i hovedsak, musikkrelaterte ting irriterer meg skikkelig når jeg hører på diverse radioprogrammer.

En liten uhøytidlig topp-3 liste over ting som får det til å gå litt kaldt nedover ryggraden min:

3. Når noen skal drive å ha det "morro" med kjente og kjære sanger. Som et eksempel kan jeg dra frem Kroken på Radio Norge. Når han spiller Tommy Nilsson's klassiker "Öppna din dörr", så legger han som regel på en ringeklokkelyd rett etter at Tommy har sunget nettopp "Öppna din dørr". IRRITERENDE!

2. Når det snakkes inn over teksten i sanger. Dette skjer så alt for ofte! En sang begynner, og programmlederen benytter de første sekundene av sangen som er uten tekst til å si noe radio-vittig. Men når programmlederen ikke klarer å bli ferdig før vokalen har begynt så blir jeg skikkelig IRRITERT!

1. Når sanger kuttes før høydepunktet i sangen har kommet. Her er kroneksempelet Guns N Roses med "November Rain". I ca 7 minutter er dette en ganske kjedelig og anonym sang. Men for en eller annen uforstående grunn så er det nesten uten unntak disse 7 minuttene som blir sendt på radio. Rett før sangen tar seg opp til det stadie som gjør at den faktisk er en klassikere - før Slash får kommet med en av sine signatur gitarsoloer, så kuttes den/fades ut. UFATTELIG IRRITERENDE!!

Hva irriterer deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det irriterer meg at sangene går i loop hver dag, bare på forskellige tidspunkt. Kjedelig å høre samme musikken hele tiden!

At noen radioprogrammer er stuck i 80 tallet.

REKLAME!

På p3 når de har sånn tulleprogrammer ala Bestevenn, Are og Odin ol., herreguuud så teit! Når de snakker med tåpelig stemmer, gjøre hån av folk og brekker seg og promper. :thumbsdown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reklame.. Og så irriterer det meg skikkelig at i helger, spesielt kvelder, så er det seriøst bare rævva musikk på radioen.. Dårlig teknomusikk er liksom ikke tingen for meg.. Og når jeg kjører mest bil i helgene, ja da er det veldig irriterende..

Jeg synes også at det er litt frustrerende når man skal kjøre litt langt og sitte høre på bare sulleprogram.. Programlederen sitter og forteller hva andre gjør, spiller musikk som har gått på radioen den siste mnd osv. Noen ganger er det faktisk fint me litt matnyttige ting også :) I det minste snakke om litt mer spennende ting enn hva andre gjør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører stort sett på p4, og reklamen irriterer meg, samt hun sykt overengasjerte dama som har barnetimen eller den. Takler ikke å høre på den, bare på grunn av hun dama. Også irriterer det meg at det ikke er NOE fornuftig på radio når man kjører til utstilling i fem-seks-tida om morgenen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kleine radioreklamer.

Hip-hop kvelder, techno-kvelder osv. med dårlig musikk og ukjente artister.

Den lokale radioen har bingo, sent på kvelden i helgene. Høres ut som verten nesten sovner. Sist jeg hørte det, mistet han ting på gulvet, og da var det huff og nei..

Dårlige radioverter og radiostemmer er nok det som irriterer meg mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Det værste som kan skje meg er at P4 pusher Celin Dion eller Withney Houston ut på eteren før klokkan 7 om morran. Den gaulinga er så vanvittig hat at det er nok til å ødelegge hele ***** dagen. Samme med alle andre vokalonanister - det er fullstendig unødvendig å gævle så vanvittig.... hmrrrr.... gi meg radioreklame anytime over det altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* At omtrent annenhver låt på Radio Norge er Queen. Bittelitt lei, sa du? :gaah:

* Reklamen! Enkelte reklamer gir meg lyst til å skade dem som lagde reklamen, og Wyrt-mannen-reklamen fpr meg til å ville hoppe ut av bilen i fart. Er det mulig å lage så irriterende reklamer, eller? :gaah:

* Barnetimen. Fra 19.00 til 20.00 så er radioen slått av, for jeg takler ikke radiobarnetimeting.

Hører kun på radio nå jeg kjører bil med gubben, ellers foretrekker jeg cd, gitt. Men mye koselig musikk på radio Norge (sånn utenom Queen)

Når jeg er på legekontoret derimot, så går det visst i radio midt-trøndelag, eller noe i den duren. Nå har jeg lært, og har altid mp3-spilleren med, for det må være den mest irriterende radiokanalen ever. slitsomme rebuser hele tiden, og innringere med flaue vitser og mer rebuser, og veldig, veldig slitsome radiostemmer. Og mye høylydt pusting og svelging når de leser opp rebuser og gåter. Mange. Lange. Mellomrom. Mellom. Hvert. Ord. :gaah:

nevnte jeg at jeg ikke likte radio midt-trøndelag?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

* At omtrent annenhver låt på Radio Norge er Queen. Bittelitt lei, sa du? :gaah:

Hører kun på radio nå jeg kjører bil med gubben, ellers foretrekker jeg cd, gitt. Men mye koselig musikk på radio Norge (sånn utenom Queen)

Er til dels enig, men bare fordi RN av en eller annen grunn stort sett spiller 80talls-Queen. Det samme gjelder David Bowie. Hvem mener alvorlig talt at "China Girl" er hans beste sang?!

Men det de spiller udiskutabelt mest av er Pink Floyd. Pink Floyd er bra det, for all del, men de trenger kanskje ikke å spille Comfortably Numb èn gang i timen.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reklame. Barneprogramledere. Og tulleringing - jeg syntes det er så uutholdelig pinlig.

Jeg snakket en gang med en som jobbet på Radio Norge. De har kun 90 sanger i rotasjon og disse sangene har vært igjennom et panel med mennesker i alle aldre. Kun de låtene som alle stemmer "ja" til, får være med på spillelista.

Selv hører jeg stort sett på NRK-kanalene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reklame er irriterende! (Men hadde jeg måttet velge, velger jeg heller reklame enn å betale for radio)

Og P4 orker jeg bare å høre på når jeg er på vei til jobb. Det morgenprogrammet der er altright, men ellers sender de det samme hele tiden. Du kan faktisk skippe kanaler på mobilen uten å se på, og vite når du har landet på P4 ved å høre på musikken.

Samme om og om igjen, DET er irriterende det :P

Og P3 hører jeg aldri på, for der er det mye rart. Jeg får kun in P3 i bilen (vet ikke helt hva som har skjedd), og jeg ble nesten sjokksadd på vei til butikken en dag her da de spilte av noen horrible syntlyder man kan få vondt i hodet av. Jeg måtte bare skru av. Og det er litt typisk for kanalen å sende mye, etter min mening "rar" og usmakelig både innslag og musikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brekinga til Chris Medina, syntterroren til Robin og den dårlige falsetten til Donkeyboy på P4. Det sangene går om og om..igjen :getlost:

Også er det sykt mye dårlig reklame. De verste er sånn type rekleme med samtale mellom to personer. Verst nå er Viasat reklamen. Hvorfor kan man ikke reklamere for noe, uten å ha talentløse "skuespillere" i en dårlig dialog? Jeg nekta å handle ny garderobe hos "Garderobemannen" p.g.a den talentløse reklamen :icon_redface:

Også er det noen programledere som elsker sin egen stemme og som sier samme tingen to-tre-fire ganger etter hverandre, men bare i forskjellige ordvendinger.

Er i grunnen rart at jeg gidder å ha på radioen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også irriterer det meg at det ikke er NOE fornuftig på radio når man kjører til utstilling i fem-seks-tida om morgenen. :P

Jaaaa, akkurat det har irritert meg også! Som regel er det enten barnetimen (om man ikke skal så langt til utstillingen *ler*), eller noe klassisk tøv på søndag morgen...

Det værste som kan skje meg er at P4 pusher Celin Dion eller Withney Houston ut på eteren før klokkan 7 om morran. Den gaulinga er så vanvittig hat at det er nok til å ødelegge hele ***** dagen. Samme med alle andre vokalonanister - det er fullstendig unødvendig å gævle så vanvittig.... hmrrrr.... gi meg radioreklame anytime over det altså.....

UuUuUuOOOaaaauuuUUUoooo... Jepp, vokalonani er uutholdelig :lol:

Reklamen! Enkelte reklamer gir meg lyst til å skade dem som lagde reklamen, og Wyrt-mannen-reklamen fpr meg til å ville hoppe ut av bilen i fart. Er det mulig å lage så irriterende reklamer, eller?

Å herregud, den er jo bare hoderystende!

Og P4 orker jeg bare å høre på når jeg er på vei til jobb. Det morgenprogrammet der er altright, men ellers sender de det samme hele tiden. Du kan faktisk skippe kanaler på mobilen uten å se på, og vite når du har landet på P4 ved å høre på musikken.

Hahhahaa, jeg har også opplevd det ofte når jeg søker kanaler, så trenger jeg ikke engang å se på hvilken kanal jeg har havna på når jeg kommer til P4. Musikkvalget der er noe ensidig og gjenbrukt kan man si.

Jeg hører bare på radio når jeg kjører bil, men det er jo relativt ofte da, og da går det i P4 som regel (om jeg ikke er vill og gæern og søker opp noe annet fordi P4 faller ut *ler*). Jeg har stadig tatt meg i å lure på om de har vært på ungdomsrommet til en av førtisene i kanalen og plukka opp musikken derfra? For hvem er det vel som hører på WORDS av FR David nå liksom? Den var poppis da JEG gikk på disco, faktisk. Eller hva med She's like the Wind med Patrick Swayzee - når var DEN en hit liksom?

Men den verste er egentlig han som har ettermiddagssendinga som starter kl 15. Hans humor er så motbydelig at jeg får helt vondt. Han virker bare så hånlig overfor alle, og de har en sånn uthengende humor overfor kjendiser og sånt, og det synes jeg er totalt unødvendig faktisk. Det er ikke morsomt, det er bare klamt.

Noe sier meg at jeg burde slutte å høre på P4, men morgensendingen er jo hyggelig da, og de har en sånn varm og lun humor som jeg godt kan like.

Endret av Siri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*gni seg i hendene*

Som trailersjåfør så har eg høyrd mine timar på radio. Eg synst det er morosamt å sjå at stort sett alt det som irriterer folk er nøyaktig det same som ville ha irritert meg, men som eg har løyst enkelt med å høyre på P1. Folk burde få opp auga for denne kanalen, i staden for berre å gå ut frå at dette er kanalen for dei over 90, og så tvihøyre på møkkakanalar nærast på trass.

Det som irriterar meg mest på radio, er at ein på død og liv må snakke heilt fram til vokalisten byrjar å syngje når ein spelar musikk. Av og til har dei ikkje eingong noko å seie, og det blir mumling, trekkjing og jaddaaaaaa fram til vokalisten byrjar. Men i svarte då, det er jo mykje flott musikk før vokalisten byrjar òg! :sint_01:

Elles er eg einig i at barneradio er noko av det kvalmaste som finst. Eg får fnatt berre det kjem eit slikt reklameinnslag for Radio Super (barneradioen til NRK). Grøss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første er jeg enig med det meste dere sier. Jeg glemmer alltid å brenne CD til å ha i bilen, og når jeg kjører her ute i gokk, så er ikke kanalutvalget det store. Så jeg pleier å høre på P4 frem til jeg kommer til mer sentrale strøk. Og hver uke kjører jeg på det tidspunktet hvor P4 sender Topp 30.

Og hun programlederen *får frysninger*, hvordan i all verden har hun fått den jobben? Hun høres ut som en overengasjert barnetimevert. Og hennes elendige forsøk på ulike dialekter, feks når hun skal introdusere Riiiing meg av Gabrielle (en sang som er irriterende nok i seg selv) :gaah: Det ligner ikke litt på bergensk en gang.

Og hver uke forteller hun at "nå skal du få en gratis reise "over there" og til the UK, når hun skal gå gjennom topp fem listene i USA og UK... Og igjen, med elendige forsøk på å snakke amerikansk og britisk. :gaah: :gaah: :gaah: Det hender at jeg slår av radioen når hun tar av. Gleden var stor forrige uke, da var hun syk, så en rolig og sindig mann hadde overtatt :jump:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men den verste er egentlig han som har ettermiddagssendinga som starter kl 15. Hans humor er så motbydelig at jeg får helt vondt. Han virker bare så hånlig overfor alle, og de har en sånn uthengende humor overfor kjendiser og sånt, og det synes jeg er totalt unødvendig faktisk. Det er ikke morsomt, det er bare klamt.

Noe sier meg at jeg burde slutte å høre på P4, men morgensendingen er jo hyggelig da, og de har en sånn varm og lun humor som jeg godt kan like.

Helt enig! For en fæl fyr..

Hater sånne dritt reklamer som wurt -ordner opp osv. Liker morgensendingen på P4, eller iallefall går det ann å høre på dem :) Men irriterende at de har samme musikk heeele tiden.

Tror jeg snart får brenne en CD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er til dels enig, men bare fordi RN av en eller annen grunn stort sett spiller 80talls-Queen. Det samme gjelder David Bowie. Hvem mener alvorlig talt at "China Girl" er hans beste sang?!

Men det de spiller udiskutabelt mest av er Pink Floyd. Pink Floyd er bra det, for all del, men de trenger kanskje ikke å spille Comfortably Numb èn gang i timen.

Åh, jeg er så enig, jeg kunne ha skrevet dette innlegget ord for ord! Comfortably numb --- :twisted: Og ja, hva skjer med China Girl og Let's Dance? Himmel - spill gjerne David Bowie, men spill nå for guds skyld de gode sangene!

Sånn ellers- radioreklame - wyrtmannen og garderobemannen får meg til å ville stikke en gaffel i øyet. Energy - verdens jævligste radiokanal. Snakking i sanger, og enda værre - synging i sanger! Radiostemmene trenger ikke å synge med ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg egentlig svært lite over radio. Hører mye på det og har 6 kanaler lagret, en av de pleier ha noe som er verdt å høre på. Bare bytter med en gang det ikke er noe spennende/verdt å høre på e.l.

Hører mest på p3, så radio Norge de to er favorittene. Ellers Radio Metro, p5 Oslo, p4 ogThe Beat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...