Gå til innhold
Hundesonen.no

Nyttårsaften.


bikkjene
 Share

Recommended Posts

Hva bør man gjøre med hunder som blir redde av raketter og løper panikkslagen og redd rundt og drar veldig i båndet? Skal man ta de opp og bære de og snakke rolig til de? Men samtidig så skal man jo ikke trøste de heller fordi da blir de kanskje enda reddere? Men er det bra å ha de på bakken når de stresser rundt og ser ut som om de har full panikk da? Hva gjør man med veldig store hunder da? Kan jo ikke bare løfte de opp liksom når de drar fordi de er redde? Hva gjør man hvis hunden står på bakken og løper rundt og rundt de andre menneskene da? Og når hunden skjelver og hjertet dundrer fort? Vi kan vell ikke bare overse det og late som ingenting og ikke snakke/trøste prate. Samtidig siden de da blir kanskje enda reddere. Jeg bare lurte på dette fordi kjekt å vite bare sånn i tillfelle dette skjer med vofsen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min forrige hund var ganske redd fyrverkeri. Jeg gikk da ofte tur tidlig om dagen (ofte begynner de jo å sende opp et par dager før også), for å prøve å skåne henne for de verste smellene. Men hvis hun hørte et smell når vi var ute, så fikk hun helt noia og ville bare hjem. Gikk med halen mellom beina hele veien hjemover. Hun var en tøffing ellers, men fyrvereri skremte vettet av henne stakkar.... :(

Når vi var inne, så dro jeg for gardinene og satte på musikk og radio. Trøstet ikke når hun ble redd, men var tilstede. Hun var aldri alene på nyttårsaften, fordi vi visste hun var så redd.

Hunden jeg har nå, er heldigvis ikke redd fyrverkeri eller andre høye lyder.

Endret av Mardina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville jo ikkje gått tur når dei sender opp rakettar som verst, men heller tatt ein lengre tur tidlegare på dagen og hatt litt mentaltrening seinare for og slite ut hunden. Ellers kun rett ut og inn do turar resten av dagen/kvelden. Om hunden skulle reagere på tur fordi enkelte skyter opp rakettar tidleg, så villeg eg oversett og heller tatt raskaste veg heim der hunden forhåpentlegvis hadde roa seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lurt å høre på youtube på nyttårsraketter hver dag fram til nyttår nå? Er jo bare fem uker til og det går fort det. Tenkte på å øve på raketter litt hver dag sånn at hun kanskje synes det er lettere når nyttårsrakettene braker for fullt. Eller er dette dumt?

Jeg prøvde å gjøre dette og hun bjeffa bare i ca. femten sek. og ble helt rolig.Nå har vi hørt på raketter på youtube i en halvtime og hun bjeffa kun de første femten sekundene. Men er jo sikkert annerledes når det blir ekte enn på youtube kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lurt å høre på youtube på nyttårsraketter hver dag fram til nyttår nå? Er jo bare fem uker til og det går fort det. Tenkte på å øve på raketter litt hver dag sånn at hun kanskje synes det er lettere når nyttårsrakettene braker for fullt. Eller er dette dumt?

Jeg prøvde å gjøre dette og hun bjeffa bare i ca. femten sek. og ble helt rolig.Nå har vi hørt på raketter på youtube i en halvtime og hun bjeffa kun de første femten sekundene. Men er jo sikkert annerledes når det blir ekte enn på youtube kanskje?

Du kan gjere det, men blir jo heilt annleis i verkelegheten. Var jo sjølv veldig nervøs for fjorårets nyttårsafta sidan det var Pia's første, og bestilte dermed ein gratis nyttårsrakett CD, men funka det? Neeeh. Lydane er for lave, og det blir ikkje det samme som på sjølve nyttårsafta. Men det heile viste seg uansett at eg hadde uroa meg for ingenting, ho sov det meste av kvelden, var litt uroleg under "rett ut og inn" tisseturane vi hadde når dei skaut opp rakettar, men ellers alt vel. Er i grunn berre å sjølv halde seg roleg og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår eldste hund er redd raketter etter en gikk feil og rett forbi vinduet hun satt i og lagde masse bråk. En av oss sitter inne og har tven på høy lyd og tar for gardinene også sitter helt rolig og ser på tv og hun glemmer hele nyttårsaften.

Ifjor med min yngste dro jeg til noen som bodde litt unna så vi kunne se fyrverkeriet i det fjerne og slippe å høre det, hundene sov igjennom. Iår blir det nok litt mer smell men jeg tar ALDRI med meg hunden ut for å se på fyrverkeri. Jeg blir nok inne med hundene og tv og ser ut vinduet istedenfor.

Prøver å lufte de godt på dagen tidligere for å slippe å måtte gå langt på kvelden ol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her feires nyttårsaften innendørs. Det er min jobb å være hjemme med hundene. Veldig koselig hvis noen blir hjemme med meg, men ungdommen må få gå ut og ha det gøy. Det spiller ingen rolle for meg om kanskje en av hundene ikke hadde brydd seg og om alle er rimelig rolige inne. Fibi fikk en rakett fyrt av rett ved siden av seg, da hun var drøye året og det tok flere år å få henne så trygg hun er nå. Det gidder jeg ikke å tøyse med for at jeg skal få sett noen millioner bli svidd av på himmelen. Det bør nevnes at jeg hadde et av mine grusomme utbrudd mot mannen som fyrte av raketten de vi gikk forbi gjerdet. Han ødela min hund fordi han skulle tøffe seg for sin sønn og en nabo. Drittmann. Mine utfall er seriøst skremmende og jeg avreagerer dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...