Gå til innhold
Hundesonen.no

Vis meg dine vinterstøvler/ støvletter


HeraHiromi
 Share

Recommended Posts

Jeg har Muckboots å guri så frelst jeg her, plumpa igjennom et tynt islag, så skoen fyllte seg med kaaaldt vann. Tok noen minutter så var jeg nesten varmere på den foten enn på den andre. Dette med tynne ullsokker fra Cubus inni.

Ja, jeg fikk fylt opp skoa med snø og det smeltet og jeg var like varm igjen faktisk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 98
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg har disse: Hentet fra hundeeierbutikken.no Jeg har 40 i disse og bruker vanligvis den størrelsen i sko.

Lola, inni her et sted: http://www.hundeeierbutikken.no/ Finner du Dogwalker, og pris, og hvor de selges.

For to år siden hadde vi nede i -24, det er MANGE minusgrader til å være vestlandet, å uten mine kjære boots, hadde jeg aldri overlevd turer med bikkjene den vinteren. Jeg tror aldri jeg engang hadde

Posted Images

Jeg har tenkt de høyeste Dogwalkerene, fordi jeg trenger noe som støtter ankelen, så jeg slipper å vrikke den hele tida. Men det holder kanskje med halvhøye? Hvis de er så varme som det høres ut, jeg vil jo ikke gå og svette på beina heller. :P

De halvhøye støtter ankelen supert, de går akkurat opp til der leggen tykner, så du får "låst" hele ankelen, men har likevel full bevegelsesfrihet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er utrolig fornøyd med mine timberland vinterstøvletter/vinterboots. Jeg kjøpte dem i fjor, men jeg ser de selger dem fortsatt. Utrolig gode og varme og skikkelig bra såle på dem. De har dem i hvertfall hos DNA.

Disse har jeg:

http://www.timberlan...rodukt_nr=13671

Disse så også veldig bra ut!

http://shop.timberla...ductId=11618425

Har hatt lyst på de siden du reklamerte for dem i fjor :P

... TS: jeg har også muck boots, Tay mid versjonen sådan, men jeg syns de fort blir klamme. Og når man er blitt klam på foten og ikke har gode ullsokker, så blir man kald.. Det blir iallefall jeg. Men de holder ekstremt godt på varmen, og bruker man ull på beina inni, så er de nesten guds gave til hundetrening om vinteren. De er litt tunge å gå i, men ikke værre enn at man bruker noen kalorier ekstra. Har brukt mine på mange gåturer.

.. Sånn ellers, så bestilte jeg meg et par vinterstøvler fra sparkjøp.no til 300,- som jeg håper skal være greie å smette på før man går tur med hundene om vinteren. Har kjøpt vinterjakke til mange 1000 kroner, så ble billige vintersko på meg i år. Tenkte at jeg fikk prøve det, også kjøper jeg uggs til neste vinter.

L_311129_hvit.jpg

(de fra sparkjøp, jeg kjøpte selvfølgelig i sort :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nevne at jeg gikk 5 timers fjelltur i min Muckboots, og syntes det var helt greit. Det var ikke spesielt mye tyngre en ordentlig fjell-/jaktstøvler, men de er selvfølgelig tyngre en enkle vinter boots.

Men syntes som sagt Timberland sine er tyngre å gå i, men de er også herlige ellers. Grunnen til at jeg prioriterer muckboots på hundetrening er at jeg får lett plass under boblebuksen.

De fra Timberland er derimot ypperlige om man vil se litt normal ut på beina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nevne at jeg gikk 5 timers fjelltur i min Muckboots, og syntes det var helt greit. Det var ikke spesielt mye tyngre en ordentlig fjell-/jaktstøvler, men de er selvfølgelig tyngre en enkle vinter boots.

Men syntes som sagt Timberland sine er tyngre å gå i, men de er også herlige ellers. Grunnen til at jeg prioriterer muckboots på hundetrening er at jeg får lett plass under boblebuksen.

De fra Timberland er derimot ypperlige om man vil se litt normal ut på beina.

Om de jeg har bestilt fra sparkjøp varmer OK, så vil jeg tro de er et fint alternativ til Timberland bootsene også. Litt kortere i skaftet, men vil tro de får god plass under en boblebokse f.eks. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de jeg har bestilt fra sparkjøp varmer OK, så vil jeg tro de er et fint alternativ til Timberland bootsene også. Litt kortere i skaftet, men vil tro de får god plass under en boblebokse f.eks. :)

Det har du helt rett i, og det er jo syntetfór i Timberland skoene, så mye sannsynlig. Du får gi rapport da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skikkelig lyst på den høyeste modellen av dogwalker (vinterstøvel). Men den er så dyr, så vet ikke om det man får svarer til prisen på en måte? De de skriver om den på siden er jo helt ypperlig, akkurat det jeg trenger, men om det er like bra i virkeligheten er jo en annen sak.... hm... hadde jo en tråd om dette i fjor tror jeg, da jeg lurte på det samme :lol: *lete*

Jeg var tenkte som deg da jeg leste tråden tidligere i år, men tok sjansen å kjøpte den halvhøye i sommer på utstilling. Jeg er IKKE i tvil om at det er det beste skoene jeg har eid, glemmer rett og slett at jeg har sko på meg når jeg kommer inn :punk::D Og har bestemt meg for å kjøpe de høye vinterstøvlene om disse til formodning skulle bli for kalde, noe jeg tviler på.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt de høyeste Dogwalkerene, fordi jeg trenger noe som støtter ankelen, så jeg slipper å vrikke den hele tida. Men det holder kanskje med halvhøye? Hvis de er så varme som det høres ut, jeg vil jo ikke gå og svette på beina heller. :P

Jeg trødde skikkelig over mnd'n før jeg kjøpte mine halvhøye Dogwalker, og jeg er blitt avhengig. Jeg er overbevist om at den støtten de gir gjorde at jeg allerede nå gå på skikkelig fjelltur uten å verke hele dagen etter. Fikk beskjed av legen at det kom til å gå 6 til 9mnd'r, nå er det 4,5 mnd'r siden. Jeg er klønete i steinkupert terreng, men med disse skoa har jeg ikke kjent noe til det :D

*Beklager at det ikke ble multisitat...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var tenkte som deg da jeg leste tråden tidligere i år, men tok sjansen å kjøpte den halvhøye i sommer på utstilling. Jeg er IKKE i tvil om at det er det beste skoene jeg har eid, glemmer rett og slett at jeg har sko på meg når jeg kommer inn :punk::D Og har bestemt meg for å kjøpe de høye vinterstøvlene om disse til formodning skulle bli for kalde, noe jeg tviler på.

Knall! :D Synes de høye er fine i tillegg nemlig, synes det er langt mellom fine vintersko som faktisk duger.

Men må man bestille på nett? Selges de bare online og på utstillinger, eller finnes det steder man kan gå og prøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knall! :D Synes de høye er fine i tillegg nemlig, synes det er langt mellom fine vintersko som faktisk duger.

Men må man bestille på nett? Selges de bare online og på utstillinger, eller finnes det steder man kan gå og prøve?

Ikke no problem å sende tilbake om de ikke skulle passe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meningen å kuppe her altså, men hvordan er størrelsen på dem? Er det vanlige mål så og si, eller er det som med lobber f.eks at man må gå opp en eller to størrelser?

Jeg har disse:

Stoevel200.JPG

Hentet fra hundeeierbutikken.no

Jeg har 40 i disse og bruker vanligvis den størrelsen i sko.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ai, ai, ai! Nå har dere reklamert så mye og så bra for disse dogwalker-skoa at jeg tror jeg må kjøpe meg noen sånne! Jeg fryser vanligvis på lange turer om vinteren. Jeg sliter en del med kalde tær året rundt egentlig, så da må jeg nesten teste. Selv om jeg eeegentlig ikke har råd.. :whistle:

Edit: Pleier det forresten å være noe tilbud på de noe sted? Villmarksmessa eller noe hundegreier? Jeg sjekka litt etter sko på forrige villmarksmesse, men jeg synes egentlig det var lite tilbud..

Endret av :)Kine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten noen som har erfaring med dogwalkers i forhold til veisalt? Jeg har helt slutta å bruke lærsko på asfalt her i Trheim, fordi veisaltet føkker opp læret. Etter en vinter med å vaske, tørke og fette inn lærskoa mine to ganger i uka, ga jeg nemlig opp. Fikk liksom brukt skoa to dager, resten var arbeid. Da jeg ga opp, døde skoene etter en måned :thumbsdown: Og litt asfalt kommer jeg ikke utenom altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten noen som har erfaring med dogwalkers i forhold til veisalt? Jeg har helt slutta å bruke lærsko på asfalt her i Trheim, fordi veisaltet føkker opp læret. Etter en vinter med å vaske, tørke og fette inn lærskoa mine to ganger i uka, ga jeg nemlig opp. Fikk liksom brukt skoa to dager, resten var arbeid. Da jeg ga opp, døde skoene etter en måned :thumbsdown: Og litt asfalt kommer jeg ikke utenom altså.

tulip bor i T.heim sentrum og har brukt sine hele vinteren, så like fine ut da jeg besøkte henne i sommer, bare brukt slitasje :thumbsup: og jeg tror ikke hun pusser dem (om jeg kjenner henne rett :whistle: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten noen som har erfaring med dogwalkers i forhold til veisalt? Jeg har helt slutta å bruke lærsko på asfalt her i Trheim, fordi veisaltet føkker opp læret. Etter en vinter med å vaske, tørke og fette inn lærskoa mine to ganger i uka, ga jeg nemlig opp. Fikk liksom brukt skoa to dager, resten var arbeid. Da jeg ga opp, døde skoene etter en måned :thumbsdown: Og litt asfalt kommer jeg ikke utenom altså.

tulip bor i T.heim sentrum og har brukt sine hele vinteren, så like fine ut da jeg besøkte henne i sommer, bare brukt slitasje :thumbsup: og jeg tror ikke hun pusser dem (om jeg kjenner henne rett :whistle: ).

Jah... Jeg trør da i saltegudens himmel hver dag, men bikkjer og til/fra jobb/buss. Jeg steller ikke pent med skoa mine, tørker de på varmekabler når de er gjennomvåte og impregnerer ved behov. Har ALDRI fått saltrender eller uttørket lær på mine iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, nå klarer jeg ikke velge mellom Muckboots og Dogwalkers. Jeg trenger primært noe som holder meg varm mens jeg trener ute, ikke noe jeg skal vasse gjennom skogen med midtvinters. (man har da ski! :P ) Så vidt jeg skjønner duger begge til dette, men tåler dogwalkers de temperaturene vi fort kan få midtvinters her i nord i like stor grad som muckboots?

Og hvilken type muckboots anbefaler dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...