Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppdatering Fanta


soelvd
 Share

Recommended Posts

Vet ikke helt hvordan jeg skal nå ut til alle som har bedt om oppdatering uten å lage en tråd. Mulig moderatorer synes det er unødvendig og sånt, da får dere fjerne eller flytte den :-)

Det er i alle fall vanvittig mange som har gitt utrolig mange råd og tips her inne gjennom tråder, PM og til og med endel som har ringt og snakket leeenge om henne. Så vil begynne med å takke STORT, sonen har vært til kjempehjelp! Så her oppdaterer jeg litt om Fanta underveis siden så mange har spurt.

Fanta reiste fra oss på lørdag, to dager siden. Hun fikk en kjempegod kommunikasjon med de som skulle ha henne fra første øyeblikk, vi gikk en tur og de trente seg etterhvert bortover med pølsebiter mens vi snudde og gikk motsatt vei - hun merket ikke at vi gikk en gang ;) Trist, men fint å se at de fikk så god kommunikasjon fra dag 1.

De ringte i dag for en oppdatering. De syntes det gikk kjempebra, matforsvaret var de nesten kvitt (!), men de hadde virkelig fått se hennes negative side rundt alle de andre situasjonene og. Nå knurret hun i alle fall bare litt på maten. Men hun hadde bitt de to ganger, den ene gangen til blods. Men det var fordi de hadde presset henne for mye. Ellers har hun jo alltid knurret mye på natten - hun har fått sove med de i sengen begge nettene. Første natten knurret og bråket hun fælt - i natt hadde det gått helt supert!

De oppfatter henne som veldig ekstrem i alt hun gjør (hun er jo superekstremt glad og superekstremt sint), og de andre hundene demper henne mye. Ser ut som om det kan hjelpe MYE at hun bor sammen med to andre hunder. I tillegg oppfatter de henne som veldig redd i veldig mange situasjoner - uten tvil fryktaggresjon.

De har no en kjempefordel ved at de ikke er redde - vi kunne aldri trent så nært matskåla som de gjør feks. Det har vi ikke nerver til. Dessuten hjelper det å ha to andre hunder der.

Ellers var hun blid og fornøyd, en trivlig hund. DET gjør godt å høre for oss som sitter med en klump i halsen fordi hun kanskje har det vanskeligere nå den første stunden. Men allievel oppnår de altså store fremskritt. Så nå er vi bare superglade og håper utviklingen fortsetter!

  • Like 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 122
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå håper jeg at jeg oppdaterer denne tråden for siste gang :-) Akkurat nå er vi veldig, veldig glade. For å oppsummere så reiste Fanta til Henriette i førsteomgang. Derfra fikk hun kontakt med Run

Vet ikke helt hvordan jeg skal nå ut til alle som har bedt om oppdatering uten å lage en tråd. Mulig moderatorer synes det er unødvendig og sånt, da får dere fjerne eller flytte den :-) Det er i

Du ville aldri fått tatt over bikkja med den holdningen der uansett, sånn blir hun ikke trent. Hun er så absolutt ikke dominant, hun er fryktaggressiv.

Så utrolig bra! Jeg har tenkt mye på dere i det siste, og håper inderlig fremgangen fortsetter. Jeg må si det virker som om både dere og Fanta har startet et nytt og bedre liv på hver deres kant.

Og ikke vær redd for at dene tråden ikke var til nytte, den gledet iallefall meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra det går bedre med henne :)

Nå kan dere kose dere med valpen og ha tenke at Fanta får det fint :)

¨Det gjør vi - koser oss halvt i hjel. Veldig stor lettelse å høre at hun hadde det fint :)

Så flott å høre! :D Er jo bare helt supert at de nye eierne får henne til. Takk for oppdateringen. :)

Ja, INGENTING er bedre enn om de får det til. :)

Så koseleg :) . Ein slik tråd er slett ikkje dumt, tvertom, den er heilt naudsynt. Ser fram til å høyre korleis det går vidare med Fanta.

Så bra! :-)

Så utrolig bra! Jeg har tenkt mye på dere i det siste, og håper inderlig fremgangen fortsetter. Jeg må si det virker som om både dere og Fanta har startet et nytt og bedre liv på hver deres kant.

Og ikke vær redd for at dene tråden ikke var til nytte, den gledet iallefall meg :)

Er så hyggelig å høre at folk tenker på oss! Og fremgangen håper vi virkelig fortsetter ja, Det hadde vært så bra! Og ja, vi har det. Kanskje var det til det beste. Om Fanta blir bedre så sitter vi nå igjen med masse kunnskap i det minste. Og en herlig ny gærning ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å lese! Håper de fortsetter å trives med hverandre, og at dere koser dere masse med den nye valpen - uten så mange bekymringer! :)

Slike tråder er slett ikke unødvendig. Flere som vil høre oppdateringer på Fanta :)

Vi koser oss glugg i hjel. Og til alle som sa vi kom til å få oss en "aha"-opplevelse når vi hadde en "skikkelig" hund i hus: dere hadde helt, helt rett. Det er fantastisk å slippe alle forhåndsregler. Nå har vi vært i hagen og apportert tau - og nå har han kommet bort til meg og spiser griseøret sitt her. Jeg sitter nesten og måper, hehe.. ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Kan jeg spørre hvordan det går med Fanta? :)

Jepp, nå er det nå på tide med en oppdatering.

Det er ikke så mye å si egentlig, det går strålende bra med Fanta. Fremgangsmåten deres er noe jeg aldri har tenkt på (eller hadde turt) selv. Når hun feks har vært nervøs og knurret mot oss i sofaen har de oversett glefsingen og knurringen, gått bort til henne og holdt henne, roet henne ned og vist at ingenting er farlig. Sånn har de gjort med mange ting. I tillegg har de jobbet mye med å knytte bånd. De har nå oppnådd så mye at de gjerne vil finne et nytt permanent hjem til henne alledere - om de finner noen som virkelig kan passe. Dette fordi de ser at Fanta knytter seg mye og at det vil bli tøffere for henne å flytte på et senere tidspunkt. Så spre ordet om noen vil ha en herlig hund. Hun tar endel "plass" og elsker å få jobbe døgnet rundt.

Dessverre fikk jeg telefon i stad om at Fanta har vært i slosskamp, deler av lysken var revet opp. Tispekamp, selvsagt. Ekkelt, men alt hadde gått bra, hun har våknet igjen fra operasjonen og virker glad og fornøyd uten plager. Heldigvis. Vi er glade for at de ringte og informerte oss - det er jo ikke vår hund lenger. Og har full tillitt til disse menneskene. Håper dette fortsetter.

Ellers kjenner vi mer og mer på at valget var rett - om vi så hadde hatt fremgangsmåten og turt det så ville vi uansett aldri stolt på henne igjen.

Det var oppdateringen! :-)

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei! Tenkte jeg skulle si det.. Vet ikke om det er samme hund, men er noen som har delt av delt på facebook hvis du skjønner.

Slik jeg skjønte det skulle den omplasseres igjen? Hvis det er den samme hunden skal jeg gi litt mere informasjon om det jeg har lest :) men du har sikkert fått det med deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig, jeg syns det er ille at de allerede tenker på et nytt hjem for Fanta, jeg. Hun er ikke kurert bare fordi de takler henne nå, hun har vel ikke rukket å bli husvarm engang. Jeg ser på Oabba, som jeg har hatt straks to mndr, og er en trygg og grei hund, vise nye sider av seg nesten daglig. Bare små detaljer, men likevel.

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Helt ærlig, jeg syns det er ille at de allerede tenker på et nytt hjem for Fanta, jeg. Hun er ikke kurert bare fordi de takler henne nå, hun har vel ikke rukket å bli husvarm engang. Jeg ser på Oabba, som jeg har hatt straks to mndr, og er en trygg og grei hund, vise nye sider av seg nesten daglig. Bare små detaljer, men likevel.

Helt enig - det er altfor tidlig.... men hun har kanskje blitt ett problem igjen da stakkars siden hun tydeligvis ikke går overens med øvrige hunder i flokken. Og bare det er jo en indikasjon på at hun er i ferd med å vise mer av seg selv at de andre hundene begynner å reagere på henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er utrolig drøyt å uttale seg om dette uten å kjenne bakgrunnen! Det går da i det minste an å spørre før dere spyr ut meningene deres?

Og mer har jeg ikke å si om saken her om det er sånn alt skal gjøres. Hva er da vitsen med å oppdatere dere om dere henter ut informasjon på egenhånd og trekker egne konklusjoner? Nei, vettuhva. De som er interesserte har tatt kontakt med meg på PM i stede for å skrive akkurat hva som rører seg i hodet på de her inne. Og det synes jeg er mye mer realt. De som skulle ønske å diskutere mer om den "stakkars" bikkja kan ta kontakt på PM. For de som er interessert i å høre hele bakgrunnen før de kaster ut meningene sine.

Og for dere andre, vi er så vanvittig glade i den hunden, det kunne ikka fallt oss inn å omplassere henne uten å sikre oss i kontrakt mot at hun blir kasteball.

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ingen av de som har skrevet i denne tråden som har sagt noe galt/tråkket noen på tærne?

"Helt ærlig, jeg syns det er ille at de allerede tenker på et nytt hjem for Fanta, jeg."

"Helt enig - det er altfor tidlig.... men hun har kanskje blitt ett problem igjen da stakkars siden hun tydeligvis ikke går overens med øvrige hunder i flokken."

"Ser at Fanta søker nytt hjem, igjen!

Stakkars hund ... "

Hvis ikke dette er å tråkke oss som tidligere eiere av Fanta på tærne så skjønner jeg ingenting.

Denne tråden var laget for å være grei tilbake til alle som har hjulpet oss på den lange veien med hunden, som har brydd seg og bryr seg om hvordan det går med henne. Ikke for å slakte avgjørelsen vår, få beskjed om at det er stakkars bikkje, etc. Avgjørelsen var tung nok uten sånt snakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men synes du ikke selv at det kanskje er litt tidlig å begynne og omplassere en hund som etter beskrivelsene fra deg som tidligere eier hadde veldig mange issues mht ressursforsvar? Om de som overtok henne har greid å få denne hunden så bra på så kort tid at hun allerede er klar til omplassering, så må jeg innrømme at jeg stiller store spørsmål ved om denne hunden da var så ille som du skulle ha det til i utgangspunktet?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, jeg skal ikke legge meg opp i dine personlige greier :). Men som du selv skriver - du er jo tidligere eier og det er vel ingen i denne tråden som har sagt/hintet noe om tidligere eier? Så lenge du har startet en tråd som heter Oppdatering Fanta, så er det vel fritt fram for andre å mene noe/skrive/kommentere noe vedr. oppdatering Fanta. Tenker jeg i mitt enkle hode. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...