Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppdatering Fanta


soelvd
 Share

Recommended Posts

  • Svar 122
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå håper jeg at jeg oppdaterer denne tråden for siste gang :-) Akkurat nå er vi veldig, veldig glade. For å oppsummere så reiste Fanta til Henriette i førsteomgang. Derfra fikk hun kontakt med Run

Vet ikke helt hvordan jeg skal nå ut til alle som har bedt om oppdatering uten å lage en tråd. Mulig moderatorer synes det er unødvendig og sånt, da får dere fjerne eller flytte den :-) Det er i

Du ville aldri fått tatt over bikkja med den holdningen der uansett, sånn blir hun ikke trent. Hun er så absolutt ikke dominant, hun er fryktaggressiv.

Jaha? Så man skal vise frykt? OG være utålmodig? OG kjefte og konfrontere?

Hvor i alle dager tar du dette fra?

Papillon sier kun at rådene du kommer med er råd TS ikke trenger, hun sier ikke at det er galt. Når man kommer med slike opplysninger ut av det blå som du gjør her, kan det gjerne virke litt "nedverdigende". Soelvd har jobbet veldig godt og riktig med hunden, og vi får håpe at de neste som får henne gjør det samme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha? Så man skal vise frykt? OG være utålmodig? OG kjefte og konfrontere?

Slapp av :) Jeg sa ingen ting om det, hvis du gidder å lese hva jeg skriver. Men at du kanskje bør tenke deg om litt, for trådstarter har jobbet mye med den hunden og hadde det vært meg så hadde jeg blitt temmelig lei av folk som skal løse alle bikkjas problemer uten å engang ha møtt den! No offence ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her: "Jeg kan dessverre ikke bo her så veldig mye lenger, fordi de som har jobbet med meg, tok meg til seg fordi jeg skulle avlivet. Nå har jeg jobbet mye med meg selv og er klar for et nytt hjem, som jeg vil leve resten av mine dager i. " Tatt fra annonsen på facebook

Dette viser jo bare hvor forskjellig man tolker ting som står på internett - dette tolker jeg som mer "overfladisk selvfølgelighet" som de har lirt av seg for å forenkle omplasseringsprosessen. Jeg synes dette er mer kritikkverdig av de som har Fanta nå, enn noe annet. Men meg om det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha? Så man skal vise frykt? OG være utålmodig? OG kjefte og konfrontere?

Ingen som mener det, men du er litt i seneste laget ute med rådene dine, skjønner du :P

På en måte skjønner jeg at Soelvd tar seg nær av noen av kommentarene her. Det er jæ***** vondt og leit når en hund ikke blir som forventet. Selvtillitten får en knekk - og når hele situasjonen med Fanta har blitt som den har blitt, er det nok lett å gå i forsvar.

Men det er vel ingen her som kritiserer DIN avgjørelse, Soelvd?

Jeg stusset selv når jeg så at hun skulle omplasseres igjen. Jeg har selv hatt en fryktagressiv hund, så jeg vet hva det krever.

Nå har jeg en omplasseringshund og selv om hun er en ukomplisert, snill og godt trent hund, tok det lang tid før hun viste hele seg og vi ble kjent med alle hennes sider.

Hunder endrer også adferd i forhold til eier, så jeg syns det er utrolig at de kan si at Fanta er klar for et nytt hjem. Når det er sagt, håper jeg at de finner et varig sted, hos noen som vet hva slags hund de får i hus - og som er villig til å ofre tid på utallige timer med trening, store doser tårer og masse frustrasjon (og helt sikkert mye glede :)), så Fanta slipper og flytte mer :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som mener det, men du er litt i seneste laget ute med rådene dine, skjønner du :P

På en måte skjønner jeg at Soelvd tar seg nær av noen av kommentarene her. Det er jæ***** vondt og leit når en hund ikke blir som forventet. Selvtillitten får en knekk - og når hele situasjonen med Fanta har blitt som den har blitt, er det nok lett å gå i forsvar.

Men det er vel ingen her som kritiserer DIN avgjørelse, Soelvd?

:-)

Tja, når alle kritiserer hvordan hun blir "behandlet" der hun er nå er det umulig å ikke ta noe på egen kappe - det er tross alt vi som sa ja til at hun fikk flytte dit. Vi hadde jo valget mellom det eller avliving og basert på noen av kommentarene her ser det ut som om mange mener at avliving burde vært bedre for hunden. Så selv om det ikke er vår hund lenger er jo det eneste ønsket vårt at hun skal ha det bra. Vi går runden hver eneste dag om det var lurt å sende henne dit, om vi kunne jobbet enda mer, etc. Så når vi får den i "fleisen" at de nye eierne i følge enkelte ikke gjør en god jobb, "stakkars hund", etc så tar jeg det til meg, så klart. Sånn er det bare :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: og når det kritiseres hvordan de nye eierne gjør det er det naturligvis også en kritikk av oss. Det er vi som valgte at bikkja skulle dit.

Hvis du ikke tåler å få tilbakemeldinger på et forum vil jeg foreslå å opprette en blogg, der kan du styre selv hva som kommer ut, og du kan stenge for svar.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er vel greit å ta hensyn til folks følelser, selv på et diskusjonsforum?

Ikke missforstå, for å være helt ærlig mener jeg at det meste som har blitt sagt om denne saken i dag har vært helt ok. Det er bare det at jeg synes det er noe man hører veldig ofte her inne - at man må tåle å høre hva folk mener. En av mine meninger er at det er viktig å tenke litt på hvordan man formulerer seg. Skriftlige ord kan fort missforstås.

Men så er jo jeg litt overfølsom, da :ahappy:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er rart at alle vet så mye om denne hunden og hvordan den var og hvordan den er nå. Den kan være, men vi kan ikke vite. En hund kan være ganske ille en plass, men det er ikke sikkert at problemet er så stort som det virker fordi, så nye folk og ny plass KAN gjøre stor forskjell(uten at jeg henger ut dere fordi, soelvd). Alle kan ikke alt, og alle går ikke overens med alle hunder, selv om de er flinke og gode hundeeiere. Det trenger ikke være slik heller, men det vet vi ikke, så det blir det kanskje litt feil og synse i. Forøvrig så er det vel lite relevant hvordan man skriver annonsen sin, så lenge de luker ut de de ikke mener egner seg..

Jeg håper de som har henne nå vet hva de holder på med og at de finner det perfekte hjemmet for Fanta, det fortjener både hun og dere :) Det er ikke et enkelt valg og omplassere, men det går sikkert bra :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er rart at alle vet så mye om denne hunden og hvordan den var og hvordan den er nå. Den kan være, men vi kan ikke vite. En hund kan være ganske ille en plass, men det er ikke sikkert at problemet er så stort som det virker fordi, så nye folk og ny plass KAN gjøre stor forskjell(uten at jeg henger ut dere fordi, soelvd). Alle kan ikke alt, og alle går ikke overens med alle hunder, selv om de er flinke og gode hundeeiere. Det trenger ikke være slik heller, men det vet vi ikke, så det blir det kanskje litt feil og synse i. Forøvrig så er det vel lite relevant hvordan man skriver annonsen sin, så lenge de luker ut de de ikke mener egner seg..

Jeg håper de som har henne nå vet hva de holder på med og at de finner det perfekte hjemmet for Fanta, det fortjener både hun og dere :) Det er ikke et enkelt valg og omplassere, men det går sikkert bra :hug:

Jeg tror at miljøforandring har vært alfa omega for henne. I tillegg har jo de nye eierne hatt en fordel med at de var kjent med problemet når hun kom og hadde en konkret plan fra dag en. Dessuten er det ingen tvil om at vi aldri ville klart å trene Fanta - vi var jo redde. Selv i dag, om Monti snøfter når han kikker på oss eller noe så hopper vi til. Og han er en liten valp, så det sier sitt om hvor skvetne vi ble til slutt. Sier seg selv at vi da ikke er i stand til å trene en fryktaggressiv hund. :-) Så det at de nye eierne absolutt ikke er redde har nok også hatt mye å si. Og bikkja har virkelig vist seg fra sin sanne side fra dag en.

Takk :-) Jeg er ganske så sikker på at dette går bra - de er superkresne på hvem som får henne og har konkrete planer om at de som tar over må samarbeide tett med de, hive seg på telefonen om de møter på problemer, etc. De har alltid vært på telefonen med oss med en gang det er noe, så jeg tviler ikke på at de også vil følge opp de nye eierne godt. Sånn det er nå må de holde bikkjene i huset adskilt - det er ikke mulig i lengden, selvsagt. Så jeg forstår godt avgjørelsen og tror fremdeles dette kan gå bra. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er rart at alle vet så mye om denne hunden og hvordan den var og hvordan den er nå. Den kan være, men vi kan ikke vite. En hund kan være ganske ille en plass, men det er ikke sikkert at problemet er så stort som det virker fordi, så nye folk og ny plass KAN gjøre stor forskjell(uten at jeg henger ut dere fordi, soelvd). Alle kan ikke alt, og alle går ikke overens med alle hunder, selv om de er flinke og gode hundeeiere. Det trenger ikke være slik heller, men det vet vi ikke, så det blir det kanskje litt feil og synse i. Forøvrig så er det vel lite relevant hvordan man skriver annonsen sin, så lenge de luker ut de de ikke mener egner seg..

Jeg håper de som har henne nå vet hva de holder på med og at de finner det perfekte hjemmet for Fanta, det fortjener både hun og dere :) Det er ikke et enkelt valg og omplassere, men det går sikkert bra :hug:

Det mest fornuftige innlegget i denne tråden hittil, i mine øyne.

Jeg tror at miljøforandring har vært alfa omega for henne. I tillegg har jo de nye eierne hatt en fordel med at de var kjent med problemet når hun kom og hadde en konkret plan fra dag en. Dessuten er det ingen tvil om at vi aldri ville klart å trene Fanta - vi var jo redde. Selv i dag, om Monti snøfter når han kikker på oss eller noe så hopper vi til. Og han er en liten valp, så det sier sitt om hvor skvetne vi ble til slutt. Sier seg selv at vi da ikke er i stand til å trene en fryktaggressiv hund. :-) Så det at de nye eierne absolutt ikke er redde har nok også hatt mye å si. Og bikkja har virkelig vist seg fra sin sanne side fra dag en.

Takk :-) Jeg er ganske så sikker på at dette går bra - de er superkresne på hvem som får henne og har konkrete planer om at de som tar over må samarbeide tett med de, hive seg på telefonen om de møter på problemer, etc. De har alltid vært på telefonen med oss med en gang det er noe, så jeg tviler ikke på at de også vil følge opp de nye eierne godt. Sånn det er nå må de holde bikkjene i huset adskilt - det er ikke mulig i lengden, selvsagt. Så jeg forstår godt avgjørelsen og tror fremdeles dette kan gå bra. :)

Ønsker alle lykke til på veien i denne saken, og håper hunden ender opp der hun skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Jeg skal ikke uttale meg om hva som er rett for denne hunden, for henne har jeg aldri møtt, men et problem med å omplassere igjen så tidlig er at det veldig, veldig ofte tar tid før en omplasseringshund viser alle sine sider. Derfor er det mye mulig Fanta enda ikke har fått vist alle sine verste sider. Og mulig de nye midlertidige eierne klarer å håndtere det når det kommer, men hva kommer til å skje videre når hun omplassere som en hund uten spesielle problemer. Hva skjer da om fire mnd hos ny eier? Det er sikkert bedre for både nye eierne og deres hunder at hun omplassere videre. Kanskje også for Fanta for å unngå flere skader. Men hva om noen mnd. Når hun viser alle sine sider hos den neste eierne og har blitt omplassere som en hund uten problemer (hvor første eier var redd, men dette er fiksa)? Kan neste eier håndtere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke uttale meg om hva som er rett for denne hunden, for henne har jeg aldri møtt, men et problem med å omplassere igjen så tidlig er at det veldig, veldig ofte tar tid før en omplasseringshund viser alle sine sider. Derfor er det mye mulig Fanta enda ikke har fått vist alle sine verste sider. Og mulig de nye midlertidige eierne klarer å håndtere det når det kommer, men hva kommer til å skje videre når hun omplassere som en hund uten spesielle problemer. Hva skjer da om fire mnd hos ny eier? Det er sikkert bedre for både nye eierne og deres hunder at hun omplassere videre. Kanskje også for Fanta for å unngå flere skader. Men hva om noen mnd. Når hun viser alle sine sider hos den neste eierne og har blitt omplassere som en hund uten problemer (hvor første eier var redd, men dette er fiksa)? Kan neste eier håndtere det?

Du snakker som om det er en sannhet at hun kommer til å bli plassert videre igjen? Jeg kan godt presisere på nytt, meningen har hele tiden vært at Fanta skulle være hos disse menneskene for trening. Så skulle hun videre til et permanent hjem der hun kan bo resten av livet. De kommer også til å sikre seg i kontrakt på at hunden ikke skal plasseres videre til noen flere, da skal hun tilbake til de.

Og hun blir ikke plassert videre som en problemfri hund, har du lest tråden i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Du snakker som om det er en sannhet at hun kommer til å bli plassert videre igjen? Jeg kan godt presisere på nytt, meningen har hele tiden vært at Fanta skulle være hos disse menneskene for trening. Så skulle hun videre til et permanent hjem der hun kan bo resten av livet. De kommer også til å sikre seg i kontrakt på at hunden ikke skal plasseres videre til noen flere, da skal hun tilbake til de.

Og hun blir ikke plassert videre som en problemfri hund, har du lest tråden i det hele tatt?

Jeg snakker om de nye menneskene hun vil bli omplassert til nå. Hva som skjer etter det vet ingen :) At hun ble plassert til disse hun er hos nå for trening har jeg aldri sakt noe negativt om. Det var antagelig det beste alternativet dere hadde.

Ja, jeg har lest hele tråden, men uttalelsen var basert på annonsen hun omplasseres ut i fra nå. Det er ingen ting i den som tilsier at dette er en hund som krever en erfaren eier. Det nevnes i en bisetning at forrige eier var redd henne, men at hun er helt fin nå. Hvor lenge er det siden hun ble omplassert til disse som skulle trene henne? Poenget mitt er at selv om disse menneskene takler henne er det ikke sikkert alle hennes problemer har kommet frem enda, og da kan du umulig ha fått jobbet med dem. Det tar nesten alltid tid før en omplasseringshund viser sitt sanne jeg. På godt og vondt. Og det tar tid å endre adferd permanent. Det er mye mulig at det er helt rett å omplassere henne videre nå pga problemer med de andre hundene i huset, det skal ikke jeg si hverken for eller mot. Poenget mitt er at det er veldig risikabelt å omplassere henne som en hund som ikke er noe problem lenger. Den annonsen tiltrekker seg ikke folk som har erfaring og ønske om å jobbe med en potensiell problemhund, den tiltrekker seg de som vil ha (redde) en koselig, missforstått, snill og uproblematisk familiehund. Og nei, jeg sier ikke at dere har missforstått henne, men folk som tenker sånn den annonsen henvender seg til. Så jo, hun blir plassert videre som en problemfri hund ut i fra annonsen (det er ikke her på sonen hun annonseres, så at du skriver som det er her spiller liten rolle). Jeg regner med/håper at de som eier henne nå sorterer og er mer ærlige når interesserte tar kontakt, men det er det som står i annonsen. Også får vi håpe jeg tar feil med tanke på hvordan folk som fester seg ved annonsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan si meg enig i at annonsen fremstiller henne litt galt. Det er som om de vil lure folk til å tro at hun er en frisk og fin hund. De lyver ikke, men de forteller ikke sannheten. Og det er ikke store forskjellen mellom de to tingene.

Men en ting, Therese: Soelvd har sagt flere ganger nå at de som nå trener Fanta vil skaffe en skriftlig avtale på at hunden ikke skal omplasseres videre, at om noe går galt skal hun tilbake til dem. Hvor mye mer kan man gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker om de nye menneskene hun vil bli omplassert til nå. Hva som skjer etter det vet ingen :) At hun ble plassert til disse hun er hos nå for trening har jeg aldri sakt noe negativt om. Det var antagelig det beste alternativet dere hadde.

Ja, jeg har lest hele tråden, men uttalelsen var basert på annonsen hun omplasseres ut i fra nå. Det er ingen ting i den som tilsier at dette er en hund som krever en erfaren eier. Det nevnes i en bisetning at forrige eier var redd henne, men at hun er helt fin nå. Hvor lenge er det siden hun ble omplassert til disse som skulle trene henne? Poenget mitt er at selv om disse menneskene takler henne er det ikke sikkert alle hennes problemer har kommet frem enda, og da kan du umulig ha fått jobbet med dem. Det tar nesten alltid tid før en omplasseringshund viser sitt sanne jeg. På godt og vondt. Og det tar tid å endre adferd permanent. Det er mye mulig at det er helt rett å omplassere henne videre nå pga problemer med de andre hundene i huset, det skal ikke jeg si hverken for eller mot. Poenget mitt er at det er veldig risikabelt å omplassere henne som en hund som ikke er noe problem lenger. Den annonsen tiltrekker seg ikke folk som har erfaring og ønske om å jobbe med en potensiell problemhund, den tiltrekker seg de som vil ha (redde) en koselig, missforstått, snill og uproblematisk familiehund. Og nei, jeg sier ikke at dere har missforstått henne, men folk som tenker sånn den annonsen henvender seg til. Så jo, hun blir plassert videre som en problemfri hund ut i fra annonsen (det er ikke her på sonen hun annonseres, så at du skriver som det er her spiller liten rolle). Jeg regner med/håper at de som eier henne nå sorterer og er mer ærlige når interesserte tar kontakt, men det er det som står i annonsen. Også får vi håpe jeg tar feil med tanke på hvordan folk som fester seg ved annonsen.

Jeg skjønner ikke problemet, jeg. De forteller masse om hunden når folk tar kontakt. De er ekstremt nøye på hvem som får ta henne over. Er det bare innholdet i annonsen som er problemet her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fryktaggresjon er noe av det vanskeligste og mest tidkrevende man kan jobbe med - og om disse menneskene har klart det på bare noen uker er det bare å ta av seg hatten for dem...

Personlig tror jeg - og dette er ikke sagt for å være slem - at hunden omplasseres nå pga problemene med de andre hundene, og ikke fordi hun er klar for det... Jeg tror også at det bare er et tidsspørsmål før de nye eierne får se den siden av henne som dere (soelvd) har sett :( Jeg håper selvsagt at jeg tar feil...

Jeg er kanskje kynisk, men om det er dårlig genetikk som ligger bak oppførselen, så er jo grunnen til oppførselen overhodet ikke mulig å gjøre noe med, og hunden må kjempe mot genpoolen sin reste av livet om den skal ha livets rett...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fryktaggresjon er noe av det vanskeligste og mest tidkrevende man kan jobbe med - og om disse menneskene har klart det på bare noen uker er det bare å ta av seg hatten for dem...

Personlig tror jeg - og dette er ikke sagt for å være slem - at hunden omplasseres nå pga problemene med de andre hundene, og ikke fordi hun er klar for det... Jeg tror også at det bare er et tidsspørsmål før de nye eierne får se den siden av henne som dere (soelvd) har sett :( Jeg håper selvsagt at jeg tar feil...

Det ER feil. For det første hadde vi god kontakt med de også før hundene røk i hverandre. Da hadde de en vanvittig fremgang og opplevde ingen problemer selv og holdt på med å teste henne sammen med instruktøren deres blant annet. For det andre så har de sett den siden vi så av henne i alle fall. Uten tvil. Så om hun har flere sider å vise frem så er de nye for oss som hadde henne i halvannet år i alle fall.

Ang genetikk så er det nok noe av det, ja. Hun er jo en av tre valper i et kull på fem som hadde problemer. Den ene er avlivet og den andre får veldig tett oppfølging, de prøver div beroligende ting, etc. Felles for de alle er at de virker usikre, redde og "frynsete". I tillegg har jeg ikke hørt et eneste godt ord om oppdretteren fra noen kanter, men så har jeg jo ikke akkurat snakket med folk i håp om å høre noe positivt om henne heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke problemet, jeg. De forteller masse om hunden når folk tar kontakt. De er ekstremt nøye på hvem som får ta henne over. Er det bare innholdet i annonsen som er problemet her?

Jeg tror kanskje annonsen henvender seg til feil publikum og at de kanskje ikke når de som faktisk kan håndtere henne. Det vil antakelig være, som nevnt over, mange som ønsker seg en "misforstått hund de kan redde", og selv om de som har henne nå er nøye på hvem som får overta henne, så kan det jo hende at de IKKE får henvendelser fra nettopp slike de ønsker å overlate henne til? Nettopp pga utformingen av annonsen...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje annonsen henvender seg til feil publikum og at de kanskje ikke når de som faktisk kan håndtere henne. Det vil antakelig være, som nevnt over, mange som ønsker seg en "misforstått hund de kan redde", og selv om de som har henne nå er nøye på hvem som får overta henne, så kan det jo hende at de IKKE får henvendelser fra nettopp slike de ønsker å overlate henne til? Nettopp pga utformingen av annonsen...

Mye mulig, det erfarer de vel evt selv. Sånn jeg har skjønt det så har ikke alle vært helt på jordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soelvd har sagt flere ganger nå at de som nå trener Fanta vil skaffe en skriftlig avtale på at hunden ikke skal omplasseres videre, at om noe går galt skal hun tilbake til dem. Hvor mye mer kan man gjøre?

Utenom tema, men en slik skriftlig avtale er ikke verdt mye når alt kommer til alt. Den som har kjøpt/overtatt hunden er fullt og helt hundens eier. Det er kjøpsloven/forbrukerkjøpsloven som gjelder når man kjøper en vare og selv om det høres kaldt og kynisk ut så er en hund en vare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes soelvd har gjort en bra jobb med hunden, men tror kanskje at kjemi og frykt ødela for at de skulle klare å forbedre Fanta selv. Det var jo da fantastisk at det fantes mennesker som var vant med slike problemer, visste hvordan de skulle gjøre det og som soelvd sier, hadde en plan fra dag en. Og dersom ny eier fortsetter på denne planen, noe jeg er sikker på at nåværende eier er svært behjelpelig med, så vil nok Fanta kunne få et flott liv :)

Også må jeg faktisk si at jeg syntes synd på soelvd, tenk å være så glad i hunder også ende opp med å bli redd for sin egen hund... det er et knekk i selvtilliten, spesielt når man ikke klarer å løse ting selv. Nå har hun fått sjansen med en ny flott hund, som virker mye mer stabil og grei etter hva jeg har hørt, og fy søren for noen gode erfaringer hun har gjort seg :) Som kan tas med videre i det nye hundeholdet og de som evt. kommer senere i livet.

Jeg har sett mye rar omplassering osv. men jeg syntes ikke dette er rart i det hele tatt. Og at nåværende eier prioriterer de hundene h*n har fra før, det skjønner jeg godt og tenker på samme måten selv.

Annonsen i seg selv kan jo diskuteres, men folk legger frem ting på forskjellige måter, men jeg håper virkelig at den når frem til noen som klarer å ta på seg jobben å fortsette å rehabilitere Fanta slik at hun fortsetter å ha livets rett :)

Og selvom et forum er et sted for å ytre sine meninger, så kan man faktisk ta hensyn til folks følelser å fremlegge meningene sine deretter. Som en klok person sa til meg engang, du kan si hva som helst til en person uten å såre dem, så lenge du sier det på rett måte.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...