Gå til innhold
Hundesonen.no

Yodels jodle-kull ble født 22.12.


Yodel
 Share

Recommended Posts

  • Svar 630
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå begynner de å bli søte nå! De har begynt å spise fast føde, de leker, vandrer, JODLER, og er bare søøøte (og vakre!)

Første valp er født! En alledeles nydelig flott tegnet sort/hvit hannhund på 240 g

Sitat sms: "Vi har fått ei nydelig sort keiserinne! Alt vel!"

milu.jpg

Hvor er Luna???

malu-1.jpg

Om du ikke fant henne gjorde iallefall Magnus det!

milledag60.jpg

Mille, dag 60!

Fredag (dag 57) kl 22.00: 37,4

Lørdag (dag 58) kl 10.00: 37,6

kl 22.00: 37,6

Søndag (dag 59) kl 10.00: 37,8

kl. 22.00: 37,4

Mandag (dag 60) kl 10.00: 37,4

Her er det fortsatt rolig. Jeg må innrømme at selvom Mille er veldig drektig er hun ikke veldig stor altså. Jeg har hatt noen BALLONGER i hus på dag 60 tidligere. Hun er bare litt småfeit i forhold :lol:

Ellers er det fortsatt rolig. Ingen graving eller slikt. Men nå kommer det pittelitt melk ut om jeg trykker forsiktig på pattene :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pffft.Gravide har ikke noe privat-liv de! Jeg innbiller meg at det er værre enn å ha schjæmpestore pupper på det området. All oppmerksomhet går automatisk mot magen som plutselig er allemannseie.

Hvor vanlig er det at fremmede gamle damer tar på og god-snakker med magen din liksom? Når du er gravid er det plutselig VELDIG normalt.

Jeg klarte aldri helt å venne meg til at fremmede damer snakket til magen min og klappet den både her og der.

Så sorry, Mille. No privacy for you until they are out! Slik er "regelen" :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pffft.Gravide har ikke noe privat-liv de! Jeg innbiller meg at det er værre enn å ha schjæmpestore pupper på det området. All oppmerksomhet går automatisk mot magen som plutselig er allemannseie.

Hvor vanlig er det at fremmede gamle damer tar på og god-snakker med magen din liksom? Når du er gravid er det plutselig VELDIG normalt.

Jeg klare aldri helt å venne meg til at fremmede damer snakket til magen min og klappet den både her og der.

Så sorry, Mille. No privacy for you until they are out! Slik er "regelen" :D

:lol: ! En god grunn til å ikke bli gravid det der, er rimelig stor fare for at jeg kan finne på å bli voldelig om magen min blir allemannseie brått :o
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: ! En god grunn til å ikke bli gravid det der, er rimelig stor fare for at jeg kan finne på å bli voldelig om magen min blir allemannseie brått :o

Nei, det tviler jeg sterkt på. Det går ikke det, vet du. Ikke med den dialekten der :D

Tilbake til topic: Venter i spenning med alle de andre og krysser fingerne for at du får ønsket om flere valper innfridd :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kjæresten til fetteren til Carl var gravid, tok Carl seg friheten til å ta på den som han ville. Selv syntes jeg det var litt merkelig å bare plutselig ta på magen til en person uten å være veldig godt kjent med de og vite at slikt er helt greit og normalt. Gravid eller ikke :P Så jeg måtte spørre om lov.

Mille får bebiser på onsdag, tenk! :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes bare det var veldig merkelig at noen bare kom og tok på magen min sånn helt uten videre, samt at de tittet på magen min mens de snakket til meg. Halooo!?!? I'm up here!

Allikevel godtar man mer slikt når man er gravid også, merkelig nok. Iallefall gjorde jeg det :)

Ellers skjer det ikke mye her, annet enn at Mille promper MYE nå! Dere ville ha detaljer?

Fra spøk til alvor, så er jeg litt bekymret nå. Mille har litt problemer med bakparten sin. Hadde det fra hun stod opp i dag. Hun klarer å gå, men ustøtt med bakbeina, og vil helst unngå det.

Jeg har ringt vetrinær for å høre, men de var veldig opptatt og har lovet å ringe meg tilbake.

Kan hunder få bekkenløsning?

Eller er tempen normal.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om noen moddiser kommer til å korrigere meg snart, for nå er jeg litt kriminell på denne dobbelt-postingen, altså! Med viten og vilje :innocent:

Men jeg har litt spennende news. Mille har jo vært litt merkelig i dag tidlig. Vondt og litt problemer med å gå på bakparten.

For sikkerhets-skyld dro vi derfor til veterinæren, vi.

Fru veterinær mener at opp-blokkingen har startet. Valpene har sunket ned, hun har begynt å få åpning, melken er klar, og hun har nok små rier innimellom. Veterinæren tror ganske sikkert at valpene er ute i løpet av det nærmeste døgnet, og siden jeg ville ha ting litt mer spesifikt tippet hun at ting startet for fullt kl. 21.00 i kveld :D

(Det hadde nemlig passet meg fint. Da slipper vi å holde på midt på natta, pluss at jeg forhåpentligvis har fått unger i seng). Snill til å tippe er hun!

Jeg må innrømme at jeg er litt mer skeptisk. Dette følger jo ikke boka! Jeg har hverken sett temperaturfall eller graving. Kanskje Mille har glemt å lese?

Men jeg ser jo også blikket hennes, og "smårier" som flyr igjennom kroppen hennes med jevne mellomrom. - Om det er det det er?

Vi (les: veterinæren) satte noen akupunktur-nåler på henne som skal virke avslappende, smertestillende og hjelpe fødselen bedre igang.

402776_10150420127292693_543512692_8869429_157608417_n.jpg

Nå har jeg båret henne opp i denne stolen, surret henne inn i tepper, og da sukket hun dypt og takknemmelig. Så får vi håpe at hun lader batteriene godt :heart:

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere venter på spennende oppdatering må jeg skuffe dere altså. Mille ligger i nøyaktig samme stilling som for 1,5 time siden, og veeeeldig lite skjer.

Jeg vet liksom ikke helt om jeg skal tro på vet. eller ikke? KAN iallefall bli en spennende natt. Nå skal jeg massere Mille litt og lage litt varm grøt til henne. Hun må jo ha litt krefter om det er fødsel på gang!

Og om det ikke skulle være fødsel på gang riktig enda har hun bare godt av det uansett :heart:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt om mange ulike typer oppblokking - ikke alle følger boka. Noen tisper merker du ingenting på før den første valpen ligger i kassa. Temperaturfallet kan ta så kort tid at du ikke får målt når det er nede, og tror derfor at temperaturen har holdt seg stabil hele veien.

Lykke til, uansett om det blir i dag eller i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raksha: Indeed!

SFX:Jeg vet. Sist var hun heeelt etter boka. Temp fall, litt graving, mere graving (ca 12 timer etter temp. fall), pistret og var urolig, hvit utflod etterfulgt av sterke veer og deretter valper på rekke og rad. Men nå har hun bare to (most likely) da, og et eller annet vondt med bakparten. Vi får nå se hva som skjer. Helst skulle jeg ha vært på jobb mellom 8-12 i morgen, trass i at jeg er syk. Vi får se hva som skjer, men det hadde passet fint om de kom i kveld/ natt altså! I'll keep you updated :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...