Gå til innhold
Hundesonen.no

iPhone og MMS


MonicaT
 Share

Recommended Posts

  • 3 months later...
Guest Kåre Lise

Tror dette også er avhengig av type mobilopperatør/leverandør...

MMS er jo totalt 2004 til en pris hinsides all fornuft...

Send bilder og slikt som epost! sålenge man passer på størrelsen på bildet så er det MYYYE billigere en MMS...

Høres mer ut som det er på tide og bytte abbonement. Hvis jeg vil sende MMS så vil jeg det når jeg ønsker folk skal se det, ikke når de sjekker eposten. Jeg har 500 gratis MMS i måneden, holder i massevis.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Jeg må fortsatt skru av wifi og sette på mobildata for å motta og sende mms. Det synes jeg er ganske teit. Ikke alltid jeg har på mobil data, for å spare batteriet.

Selvfølgelig må du ha på mobildata for å sende MMS (mobildata). Dette er uavhengig av WIFI. Har du siste IOS?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Har vanskelig for å forstå at mobildata skal ha så mye å si på batteriet da mobilnettet allerede er i sving. Jeg slår den av f.eks i utlandet når jeg vil være helt sikker på at det ikke skjer mobil datatrafikk. Det du sparer batteri på er WIFI og bluetooth men jeg har gitt opp, lader heller telefonen hver natt og lar ting gå av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vanskelig for å forstå at mobildata skal ha så mye å si på batteriet da mobilnettet allerede er i sving. Jeg slår den av f.eks i utlandet når jeg vil være helt sikker på at det ikke skjer mobil datatrafikk. Det du sparer batteri på er WIFI og bluetooth men jeg har gitt opp, lader heller telefonen hver natt og lar ting gå av seg selv.

Lader mobilen hver natt, men med mobil data så bruker den mer strøm

Har skurdd av punh funksjoner på mailen men likevel.

Har også bare 200mb jeg kan bruke, så greit å fordele det litt uttover.

En annen ting er at når jeg har wifi (som hjemme) så mottar jeg ikke mms

Da må jeg ut på tur/bort fra hjemmet og ha på mobil data. Det er ganske klønete, men men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vanskelig for å forstå at mobildata skal ha så mye å si på batteriet da mobilnettet allerede er i sving. Jeg slår den av f.eks i utlandet når jeg vil være helt sikker på at det ikke skjer mobil datatrafikk. Det du sparer batteri på er WIFI og bluetooth men jeg har gitt opp, lader heller telefonen hver natt og lar ting gå av seg selv.

Problemet ligger vel heller i alle programmene som krever det ofte. Jeg har alltid på nettet for da oppdaterer den facebook, mail, etc kontinuerlig. Jeg er fullt klar over at det koster endel batteri, men for meg er det greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du får ikke sendt MMS via WIFI.

Du får derimot sendt sånne sære eplemeldinger via WIFI.

Det var upresist formulert av meg selvsagt, det har du rett i. Det jeg mente var at jeg får sendt MMS selv om jeg er tilkoblet wifi, jeg trenger ikke skru det av slik TS opplever. Jeg snakket ikke om eplemeldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...