Gå til innhold
Hundesonen.no

Monti og Dill


soelvd
 Share

Recommended Posts

  • Svar 149
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tusen takk for veldig hyggelige kommentarer Nå er jeg superkry og stolt over gyldenpelsen. Han debuterte i klasse to i går. Dessverre fant han ut at han skulle gå rundt hinderet på vei tilbake (

Nå har lille Dill vært i hus en uke. Fra å være litt preget av to lange døgn på reis fra Nederland har han blitt utrolig livlig, utadvendt og rett og slett skikkelig kul. Han har sklidd rett inn i fam

Ååå, tusen tusen takk for ekstra fine ord om gullgutten min Han er virkelig min store, vakre stolthet Du har hatt en gang, har du ikke? Eller bommer jeg helt? Jeg synes Dill se

Fineste goldenen som finnes altså. Han er råflott! :D

Tuusen takk. Monti takker ydmykt ;)

Jeg er VELDIG glad på deres vegne for at det ikke var noe feil med hjertet! Og på en god andreplass, med A over hele fjøla :D .

Ja, å fy fillern. Kan ikke beskrive de 6 dagene fra røntgen til Stend-time altså. Det ble mye kos, snørr og tårer! Og enda mer når vi overraskende nok fikk kontrabeskjed. Deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har vokst seg veldig flott altså! Har ei venninne med en toller-gutt på 9mnd som er veldig lik han på mange måter, men han her er mye vakrere, liker golden retriever- utseende bedre enn toller-utseende :P

Ja, jeg må jo innrømme at på avstand så er det ofte jeg tenker "hmm, er det der en toller eller en golden?", for på avstand er de ganske like. Men så synes jeg gjerne at goldenen er finere på nært hold, litt mer velproporsjonerte og i alle fall mye flottere i ansiktspartiet. Tolleren varerer liksom så mye, noen er knallflotte og andre er.. vel.. mindre fine? :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Så har Monti fått en kjent mental status (eller hva det heter :P )!

Vi reiste hele kullet over grensa til Årjäng sammen med oppdretter. Oppdretter var veldig godt fornøyd med valpekjøperne sine den helgen, ikke rart, av 7 hunder i kullet så stilte alle 7 opp. Til tross for at to hadde over 50 mil å kjøre og to hadde over 60 mil.

MH-testing var gøy, utrolig morsomt å se likhetene i alle hundene og vi var godt fornøyde med alle resultatene.

Montis resultater:

Kontakt

Hilsing: 3

Samarbeid: 3

Håndtering: 4

Lek 1

Lekelyst: 4

Gripande (hva er det på norsk?): 3

Drakamp: 3

Forföljande (?)

4 og 4

Gripande:

2 og 3

Aktivitet:

3 - Hva gjør en skikkelig golden når ingenting skjer? Spiser! Ingen hundemat i nærheten? Null stress, da slenger man seg nedpå og gomler gress i 3 minutter.

Avstandslek

Interesse: 4

Aggresjon: 1

Nysgjerrighet: 5

Lekelyst: 3 (Han, som halvparten av søsknene, tok en fiiiiiin bue vekk fra dama og løp rett inn i skogen for å ta hara (?). Denne gangen tok han skikkelig grep på den og dro den ned til oss. Så det måtte vi ha i bakhodet, sa mannen, at selv om han ikke gjorde det under øvelsen så gjorde han det senere :lol:)

Samarbeid: 2 (Det var den der hara, da).

Overraskelse

Redsel: 4 (Han mente han så en flukt i Monti. På filmen vi filma klarer jeg ikke se at han slipper øyekontakten, men det får så være).

Aggresjon: 3

Nysgjerrighet: 4

Gjenstående redsel: 2

Gjenstående interesse: 2

Skrammelet (hva heter den øvelsen på norsk?)

Redsel: 3

Nysgjerrighet: 5

Gjenstående redsel: 1

Gjenstående interesse: 3

Spøkelser

Aggresjon: 2

Kontroll: 4 (han var en av de få som for det meste ble stående ved siden av eller foran).

Redsel: 2

Nysgjerrighet: 3

Kontakt: 2

Lek 2

Lekelyst: 3

Gripande: 3

Skudd: 2 (han kontrollerte litt spesielt når man var passiv, men ristet det greit av seg igjen).

Vi er i alle fall fornøyde med resultatene, selv om jeg ikke helt har satt meg inn i alt enda. Morsomt var det uansett!

Så følger bilder av hele gjengen:

643916_434938383210535_463236660_n.jpg

Tispene:

60170_434941276543579_1197874584_n.jpg

Kasha - Fie - Pippi - Millie

Gutta:

576853_434940486543658_1997006645_n.jpgTell - Monti - Chili

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy pokker så fine de er alle sammen. Seriøst - jeg liker Golden med de fargene - og jeg liker virkelig at de ser ut som Golden og ikke en eller annen ful blanding. Vakre.

Ja, virkelig. Og allikevel får jeg stadig spørsmål om han er blanding :angry:

Hehe, jeg digger retrievere så. Noen sitter på ræva, noen har tenna på tørk. Det er så typisk, og jeg blir så gla a å se det :heart: Fin gjeng, fin MH, fine valpekjøpere som stiller opp med 100% rate!

Haha, du har virkelig rett. Og en kunne jo ikke annet enn å le, den ene mer sosial og dum og deilig enn den andre :lol: Det tok vel kaka når vi spiste middag alle mann på lørdag og det eneste det var prat om var den ene historien dummere enn den andre om at hundene spiste bæsjebleier, forlot valper på fjellet og forsvant selv for flere ganger, etc. Artig gjeng :lol:

Gratulerer med fine resultater! Og finfin goldengjeng :wub:

Pippi er kjæresten til min hund. Syns han da. Hun ekke enig :Phttps://fbcdn-sphoto...632343904_n.jpg :P

Takk! Fine, pittelille Pippi :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Blir ikke så mange oppdateringer her for tiden, skjer ikke stort. Men i dag kan vi oppdatere :D Monti gikk LP1 i Horten i dag. Sola dukka selvsagt opp når han skulle gå så han har en god del mer å gi enn det han ga i dag - allikevle ble det 184.5 poeng og 2. plass av 17 stk (halvannet poeng eller noe sånt under 1. plassen, grr!).

Det var fantastisk hyggelig å få 10 i helhet og masse skryt av dommeren for den fine hunden min som han syntes var så lett, ledig og happy. Og at det så ut som han koste seg i ringen og at det var et veldig pent syn. Morro! :D

531947_10151850318152225_424336445_n.jpg

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke så mange oppdateringer her for tiden, skjer ikke stort. Men i dag kan vi oppdatere :D Monti gikk LP1 i Horten i dag. Sola dukka selvsagt opp når han skulle gå så han har en god del mer å gi enn det han ga i dag - allikevle ble det 184.5 poeng og 2. plass av 17 stk (halvannet poeng eller noe sånt under 1. plassen, grr!).

Det var fantastisk hyggelig å få 10 i helhet og masse skryt av dommeren for den fine hunden min som han syntes var så lett, ledig og happy. Og at det så ut som han koste seg i ringen og at det var et veldig pent syn. Morro! :D

531947_10151850318152225_424336445_n.jpg

Skal si deg, han var den herligste av de alle å se på, så mye futt! :wub:

Gratulerer så masse! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis! Så utrolig bra :)

Så utrolig morro :D Gratulerer så mye :bananas:

Tusen takk!

Skal si deg, han var den herligste av de alle å se på, så mye futt! :wub:

Gratulerer så masse! :D

Ååh, det var fryktelig hyggelig å høre, tusen takk! Var dere der altså? :) Morsomt at du synes det var mye futt i han, jeg syntes det var litt lite pga sola som varmet :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, det var fryktelig hyggelig å høre, tusen takk! Var dere der altså? :) Morsomt at du synes det var mye futt i han, jeg syntes det var litt lite pga sola som varmet :lol:

Vi var der! Skulle egentlig gå LP1 vi også, men dårlig dag å debutere på, så vi stod over :ball:

Hihihi, så ut som han koste seg godt, absolutt futtete (spesielt ifht mange andre i klassen)! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk dere! :)

Vi var der! Skulle egentlig gå LP1 vi også, men dårlig dag å debutere på, så vi stod over :ball:
Hihihi, så ut som han koste seg godt, absolutt futtete (spesielt ifht mange andre i klassen)! :D

Ååh, skjønner. Synd det ikke ble noen debut på dere, det kommer nok! :) Ja, var noen med veldig god tid der i dag, hehe.. Pappaen min var med sammen med kongepuddelen sin (den svarte). Hun glemte jo helt hva de dreiv med i dag, var nesten komisk :lol:

Gratulerer så masse :D Dere er flinke! :D Gleder meg til å se hva dere får til fremover :ahappy:

Takk, Marthe! Gleder meg til kurs fremover, gøy å jobbe målbevisst med litt andre øvelser! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...