Gå til innhold
Hundesonen.no

Naaaam booord <3


Guest Michellus
 Share

Recommended Posts

Guest Michellus

Jeg har jo en liten Gus da ikke sant. Han har allerede blitt 6 mnd gammel og er kjempekul! Dessverre har vi et problem foran oss. Han eeeeelsker spisestuebordet. Det er bare sååå godt å tygge på! Det er laget av furu, og det er heller ikke behandlet så det gir en perfekt tyggemotstand, sier Angus.

Hadde vi hatt vår egen leilighet og det hadde vært vårt eget bort, så hadde det ikke vært så veldig krise. Jeg ville selvfølgelig trent det bort, men vi hadde ikke dødd om han hadde tygd på det. Men dette er altså ikke vårt bord. Vi bor for tiden hos pappa og er omgitt av hans møbler. So this is NOT cool. Han må jo være hjemme alene noen timer en gang i blant og det hadde vært veldig synd om han hadde tygd istykker bordet. Når vi er hjemme har vi jo sjansen til å overvåke han og gripe inn om han biter på det, problemet er at vi ikke vet helt hvordan vi skal gripe inn.

Vi har prøvd å kjefte på han, sette på eddik og sette på eddik og sitronpepper. Han liker eddik han, rare hunden. Når det kommer til kjefting så hører han der og da og venter litt, men så setter han igang igjen. Han har en del tyggebein liggende rundt og han får turer og trening hver dag. Bare så det er nevnt liksom.

Yup, tror det var den korte versjonen av det.. Hva bør vi gjøre, o kloke soniser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne bruker vi for å smøre på treverk i stallen, om det er hester som gnager på dette.

Sitter i evigheter, slik at man ikke trenger å smøre ofte, og vaskes bort med vann og grønnsåpe.

Den trekker ikke inn i treverket.

http://ridebutikken.no/catalog/product_info.php?manufacturers_id=83&products_id=11781&osCsid=o6ifs9pn0r9sguo3hp2pskvtg4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Delta sier det ekleste i verden er når det "tilfeldigvis" har blitt sølt tabascosaus på møbler. Ekle ekle sausen.

Tabasco! Det skal prøves ut også!

Denne bruker vi for å smøre på treverk i stallen, om det er hester som gnager på dette.

Sitter i evigheter, slik at man ikke trenger å smøre ofte, og vaskes bort med vann og grønnsåpe.

Den trekker ikke inn i treverket.

http://ridebutikken...sguo3hp2pskvtg4

Spennende.. Skal se nærmere på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså han slapper best av i stua. Andre rom er enten veldig små eller ikke passende for oppbevaring av hund :hmm:

Veldig små? Unnskyld meg, men siden når skjedde det at hunder trenger 1 mål utmark for å være hjemme alene? Når bikkja mi er hjemme alene skal den ligge i ro. Den skal ikke vandre rundt. Så lenge bikkja har plass til å røyse seg, strekke ut beina, gå en runde og "trø ned gresset" - og ikke minst slipper trekk - så er ikke rommet for lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte faktisk på det i sta, Siri, meeen så kom jeg på at kompostgrindene ligger i Sarp og jeg har ikke peiling på hvor jeg får kjøpt det her på Holmlia. Fml.

Hehe, det går kanskje an å bevege seg litt lengre unna enn Holmlia? ;) Ligger en Biltema på Alna, det er jo omtrent bare "rett nedi veien". Kompostgrinder koster noe sånt som 50kr for 4 stk der, trur jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Hos oss er bare appelsinskall liiiitt ekkelt i begynnelsen, men det skal spises det også. Kanel derimot! Det er helt forferdelig! Men det trekker kanskje inn i treverket?

Har de ikke biltema i nærheten? Eller noe sånt?

Vi får se hva Gussen her sier :P Ellers noterer jeg ned kanel på lista! Om det trekker inn i treverket vet jeg ærlig talt ikke, men jeg tror ikke det er så utrolig farlig for pappa, så lenge det ikke blir herpa liksom :P

Amiga slikket på ren eddikk og kanel samt tabasco, vi måtte stenge vekk ol verste perioden.

Uff da :S Ja, det kan jo hende at det skjer med Gus også.. Da får vi bare dra og kjøpe grinder og stenge bordet inn :P

Veldig små? Unnskyld meg, men siden når skjedde det at hunder trenger 1 mål utmark for å være hjemme alene? Når bikkja mi er hjemme alene skal den ligge i ro. Den skal ikke vandre rundt. Så lenge bikkja har plass til å røyse seg, strekke ut beina, gå en runde og "trø ned gresset" - og ikke minst slipper trekk - så er ikke rommet for lite.

Ja det er det jeg mener, rommene er for små. Jeg er heller ikke avhengig av at Angus skal ha 1 mål utmark for å være hjemme alene. Jeg bor hos min far. Tre av rommene som er her er forbudt område, det er kjøkkenet samt to soverom. Da gjenstår det bare soverommet mitt, badet og stuagangen. Soverommet er stuffed med shait så der er det faktisk ikke plass til at han skal bevege på seg, og bevegelsesplassen på badet ligger på under en kvadratmeter. Så da gjenstår det bare stuagangen om Angus skal få ha litt bevegelsesfrihet.

Hehe, det går kanskje an å bevege seg litt lengre unna enn Holmlia? ;) Ligger en Biltema på Alna, det er jo omtrent bare "rett nedi veien". Kompostgrinder koster noe sånt som 50kr for 4 stk der, trur jeg.

Joda det går jo selvfølgelig det. Det er ikke sånn at jeg ikke kan kjøpe nye grinder liksom, men det hadde vært fint å slippe :P Men om ikke han synes at eddik, kanel, tabasco eller appelsinskall er ekkelt så kjøper vi så klart grinder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Ser han omtrent sånn ut? :D

http://a5.sphotos.ak...80_610939_n.jpg

Hahahaha awww :P Uttrykket er helt likt, men denne her da, han gjorde om hele bordet og stolen! Bordet så sånn her ut:

IMG_1749.jpg

Men det synes Angus var skikkelig stygt, så han endret det til dette:

IMG_1750.jpg

Og stolen? Det er jo såå kjedelig at den har to sånne pinnegreier mellom bena, så han tok vekk den ene :P

IMG_1751.jpg

Det nå hvert fall ikke kjedelig å ha han i hus :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å bytte ut de vanlige, kjedelige tyggebeina og gi han en god gammaldags planke å tygge på istedet? :lol: Eller noen reale pinner/stokker i det minste. Ser helt klart ut som den karen der foretrekker treverk som underholdning!

Gni litt leverpostei på noen skikkelige trepinner. Sleng dem på gulvet i stua og sjekk hva som skjer. I verste fall må dere støvsuge når han er ferdig, men det er vel bedre enn at stuebordet gradvis forsvinner? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der holdt lukisen min på med i nesten ett år. Nå er hun blitt to år og det er lenge siden hun gjorde slikt. Alle tverrpinnene på spisestuestolene er ødelagt. Jeg forsøkte litt av hvert, men det eneste som garantert hjalp var å snu stolene opp ned og legge de opp på bordet. Eventuelt gjerde inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...