Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp til å tyde kritikker


Marthe
 Share

Recommended Posts

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg noe særlig. Har noen teorier om hva deler av dette kan bety, men jeg skal ikke begynne å gjette. Lar heller noen som vet uttale seg :lol:

Men det jeg vil si er at en tråd som dette hadde kanskje vært grei å ha til bruk for alle?

Jeg vet om flere som lurer litt etter å ha fått resultatet, kanskje det kunne gått an å samle spørsmålene sammen her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvde meg på den øverste.. :P :

fult saksebitt. medium kort hode. litt bred i skallen. god meisling . skallen trenger å "flates ut", det gjelder også snuta. ville helst hatt litt mer lengde på hele hodet. godt pigment. løse lepper. brune øyne. veldig våken. store ører, som er godt ansatt. meduim nakke. fast overlinje. litt lang i kroppen. overlinjen trenger å "sette seg" . flott benbygning og kattepoter. veldig god dybde. trenger mer dybde og bredde i brystet. god underlinje.

glemte det siste nederste..

rett i overarmen, moderat bak. (kanskje vinkler?) flott maske. flott rik varm farge. tett bak. og noe med at overlinjen går over noe.

gla hale. lovende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve, men det er sikkert noen belgerfolk som må fylle inn litt her og der! :P

Kritikk 1:

4 1/2 mnd, komplett saksebitt. Medium kort hode, noe bred i skallen. Good chiseling????

Skallen trenger å ..., samt muzzle/kjeven?

Ønsker litt mer lengde på hele hodet. Gode pigmenter, løse lepper.

Browned eye??

Veldig kvikk/alert. Store, velplasserte ører. Middels nakke. Fast overlinje, noe lang i kroppen (muligens lenden?)

Overlinjen trenger å sette seg (tror muligens dommer ønsker den fastere?)

Utmerket beinstamme og potermed utmerket dybde.

Trenger mer bredde og dybde i brystet. God underlinje.

Rett overarm, moderat (vinklet?) bak.

Utmerket maske, med utmerket varm farge.

Trang bak. Overlinjen ? over lenden.

Høy hale. Lovende.

Endret av *mokken*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

****! Og der ble nesten hele kritikk nr 2 borte! :sint_01:

Men alt i alt Marthe, du har en finfin bruksberte! Det som er av savn fra dommerenes side, er enten tull eller småting som kommer med utvikling :)Sier en som ikke er så god på belgere.... :innocent:

Og neste gang kan jeg skrive kritikken så er det noenlunde lesbart! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som kan hjelpe meg å tyde disse kritikkene? Og fylle ut forkortelsene? Jeg forstår ikke så mye :icon_redface:Skann1.jpgSkann2.jpg

4,5 months. Complete scissor (bite). Medium short head, a little broad in scull. Good chiseling. Scull needs to flatten, as well as muzzle. Would like a little more lenght of the whole head. Good pigmentation, loose lips. Brown eyes. Very alert. Large ears well set. Medium neck, firm topline. Little long in body. Topline needs to settle. Excellent bone, catfeet wih excellent depth. Needs more depth and width of chest. Good underline. Straight in upper arm. Moderate rear. Excellent mask, excellent rich, warm colour. Close behind. Topline rises over loin. Happy tail. Promising.

Oversatt:

4,5 mnd. Komplett saksebitt. Medium kort hode med noe bred skalle. Velskåret. Skallen bør bli flatere, og også snutepartiet. Ønsker noe mer lengde over hele hodet. God pigmentering, løse lepper. Brune øyne. Veldig oppmerksom. store, velansatte ører. Middels nakke, stram overlinje. Noe lang i kroppen. Overlinjen behøver å sette seg. Utmerket benstamme, kattepoter med god dybde. Ønsker mer dybde og bredde i brystet. God underlinje. Steil overarm. Moderat bakpart. Utmerket maske, utmerket, rik, varm farge. Trang bak. Overlinjen er høyere over lenden. Glad hale. Lovende.

4,5 months. Scissor bite. Working type (?) malinois. Tall, medium long head. Very good volume in muzzle. Zygomatics too marked. Scull a little bit broad. Light brown eyes a little round. Tall ears, well set. Excellent mask. Flat muzzle, scull to flatten. Good stop. Very good underjaw. Lips a little loose. Excellent pigmentation for age. Very good neck, a little steep. Good topline and croup for age. Very good underline. Limited angulation front and rear with upper arm a little steep. Excellent pasterns and bone.

Oversatt:

4,5 mnd. Saksebitt. Arbeidstype malinois (om jeg tolket ordet rett). Høy, middels langt hode. Veldig godt utfylt snuteparti. Kjeveben for markert. Noe bred i skallen. Lysebrune, noe runde øyne. Høye, velansatte ører. Utmerket maske. Flatt snuteparti (eller neserygg sikkert), skallen bør bli flatere. God stopp. Meget god underkjeve. Noe løse lepper. Utmerket pigmentering for alder. Veldig god, noe bratt nakke. God overlinje og kryss for alderen. Veldig god underlinje. Moderat vinklet foran og bak med noe steil overarm. Utmerkede mellomhender og beinstamme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve, men det er sikkert noen belgerfolk som må fylle inn litt her og der! :P

Kritikk 1:

4 1/2 mnd, komplett saksebitt. Medium kort hode, noe bred i skallen. Good chiseling????

Skallen trenger å ..., samt muzzle/kjeven?

Ønsker litt mer lengde på hele hodet. Gode pigmenter, løse lepper.

Browned eye??

Veldig kvikk/alert. Store, velplasserte ører. Middels nakke. Fast overlinje, noe lang i kroppen (muligens lenden?)

Overlinjen trenger å sette seg (tror muligens dommer ønsker den fastere?)

Utmerket beinstamme og potermed utmerket dybde.

Trenger mer bredde og dybde i brystet. God underlinje.

Rett overarm, moderat (vinklet?) bak.

Utmerket maske, med utmerket varm farge.

Trang bak. Overlinjen ? over lenden.

Høy hale. Lovende.

Takk :ahappy:

Sjekk Marthe skal briefe med den fine kritikken til utstillingsbelgeren sin :whistle: *ler*

Du aner ikke hvor lang tid jeg har brukt på å forfalske disse kritikkene :P

****! Og der ble nesten hele kritikk nr 2 borte! :sint_01:

Men alt i alt Marthe, du har en finfin bruksberte! Det som er av savn fra dommerenes side, er enten tull eller småting som kommer med utvikling :)Sier en som ikke er så god på belgere.... :innocent:

Og neste gang kan jeg skrive kritikken så er det noenlunde lesbart! :P

Tusen takk :ahappy: Ikke tvil om at dommeren tok seg godt tid hver dag. Gøy å få kritikker som er mer enn to linjer :ahappy:

4,5 months. Complete scissor (bite). Medium short head, a little broad in scull. Good chiseling. Scull needs to flatten, as well as muzzle. Would like a little more lenght of the whole head. Good pigmentation, loose lips. Brown eyes. Very alert. Large ears well set. Medium neck, firm topline. Little long in body. Topline needs to settle. Excellent bone, catfeet wih excellent depth. Needs more depth and width of chest. Good underline. Straight in upper arm. Moderate rear. Excellent mask, excellent rich, warm colour. Close behind. Topline rises over loin. Happy tail. Promising.

Oversatt:

4,5 mnd. Komplett saksebitt. Medium kort hode med noe bred skalle. Velskåret. Skallen bør bli flatere, og også snutepartiet. Ønsker noe mer lengde over hele hodet. God pigmentering, løse lepper. Brune øyne. Veldig oppmerksom. store, velansatte ører. Middels nakke, stram overlinje. Noe lang i kroppen. Overlinjen behøver å sette seg. Utmerket benstamme, kattepoter med god dybde. Ønsker mer dybde og bredde i brystet. God underlinje. Steil overarm. Moderat bakpart. Utmerket maske, utmerket, rik, varm farge. Trang bak. Overlinjen er høyere over lenden. Glad hale. Lovende.

4,5 months. Scissor bite. Working type (?) malinois. Tall, medium long head. Very good volume in muzzle. Zygomatics too marked. Scull a little bit broad. Light brown eyes a little round. Tall ears, well set. Excellent mask. Flat muzzle, scull to flatten. Good stop. Very good underjaw. Lips a little loose. Excellent pigmentation for age. Very good neck, a little steep. Good topline and croup for age. Very good underline. Limited angulation front and rear with upper arm a little steep. Excellent pasterns and bone.

Oversatt:

4,5 mnd. Saksebitt. Arbeidstype malinois (om jeg tolket ordet rett). Høy, middels langt hode. Veldig godt utfylt snuteparti. Kjeveben for markert. Noe bred i skallen. Lysebrune, noe runde øyne. Høye, velansatte ører. Utmerket maske. Flatt snuteparti (eller neserygg sikkert), skallen bør bli flatere. God stopp. Meget god underkjeve. Noe løse lepper. Utmerket pigmentering for alder. Veldig god, noe bratt nakke. God overlinje og kryss for alderen. Veldig god underlinje. Moderat vinklet foran og bak med noe steil overarm. Utmerkede mellomhender og beinstamme.

:flowers: :flowers: :flowers: Tusen takk :D

Det nederste på siste kritkk, vet du hva det er? Spes. det med halen :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :ahappy: Du aner ikke hvor lang tid jeg har brukt på å forfalske disse kritikkene :P Tusen takk :ahappy: Ikke tvil om at dommeren tok seg godt tid hver dag. Gøy å få kritikker som er mer enn to linjer :ahappy::flowers: :flowers: :flowers: Tusen takk :D Det nederste på siste kritkk, vet du hva det er? Spes. det med halen :aww:
Enten at hun er høy bak eller karper lenden, det står jo ikke så veldig spesifisert egentlig. Glad hale er vanlig å skrive dersom hunden har litt høyere haleføring enn det som egentlig er ønskelig ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten at hun er høy bak eller karper lenden, det står jo ikke så veldig spesifisert egentlig. Glad hale er vanlig å skrive dersom hunden har litt høyere haleføring enn det som egentlig er ønskelig ;)

Høy haleføring kan stemme veldig godt *ler*.

Har du lyst å skrive det som står nederst på den siste kritikken også? Jeg har prøvd, men det blir ikke så bra :aww:

Igjen, tusen takk for hjelpen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så ikke det nederste jeg :P Fikk ikke hele bildet istad.

Excellent temperament. A little close going, good coming. Very good balanced side gait. Tail a litle gay on move, rises through loin. Promising.

Oversatt:

Utmerket temperament. Noe trange bakbeinsbevegelser, gode framme. Meget gode, balanserte sidebevegelser. Noe høy hale under bevegelse, karper i lenden (så på bildene dine, og det er det hun gjør, antageligvis er hun noe anspent i travet). Lovende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så ikke det nederste jeg :P Fikk ikke hele bildet istad.

Excellent temperament. A little close going, good coming. Very good balanced side gait. Tail a litle gay on move, rises through loin. Promising.

Oversatt:

Utmerket temperament. Noe trange bakbeinsbevegelser, gode framme. Meget gode, balanserte sidebevegelser. Noe høy hale under bevegelse, karper i lenden (så på bildene dine, og det er det hun gjør, antageligvis er hun noe anspent i travet). Lovende.

Tusen takk :flowers: Dette ble rett og slett lærerikt :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda mer OT, men du kan nok ligge ut din kritikk her også Hapzen :)

Takk :) Here it comes

Jeg bryr meg ikke så mye om den siden det er valpeshow, men greit å vite

301289_10150799966665529_707430528_20583258_729258785_n.jpg

Dette har jeg tydet det til:

"Femenine bra proposjoner. Bra benstamme. Kan utvide i sitt hode, for dagen nogot tunt. Mjuk i sin overlinje for dagen. Meget bra v(r?) bak. Bra tassar/pels. Markerer nogot på venstre framben ved rørelse"

Si ifra om noe er feil, og den setningen "Meget bra v(r?) bak." skjønner jeg ingenting av.

også fikk jeg en setning i første valpeshow som var "Sloughtly ions in ions(?)" huh`?

ps, hun markerte ved rørelse pga potekutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

V står vel for vinkler om jeg ikke er helt på jorde ;)

Meget bra vinkler bak.

Ene valpekritikken til boris står det M B V bak.. :lol: ! måtte spørre ringsek og vi måtte igjen dobbeltsjekke med Skriver om vi tydet rett :lol:

AAaaaaah, okay, tusen takk :) Blir så forvirra over alle forkortelsene over alt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...