Gå til innhold
Hundesonen.no

Staffene Trym og Tuva


Stine
 Share

Recommended Posts

  • Svar 426
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vi har vært en tur innom Vestnes på ferien vår, og der ble det full pott kan man si Vigdis ble BIM valp Trym ble BIM og Tuva BIR! Tuva ble BIG! Og endte til slutt opp med

Her skjer det det ikke så veldig mye, bortsett fra at vi har kjøpt hytte og hundene storkoser seg virkelig der! Vi også da

Tuva er mestvinnende staffetispe 2016!! Er det mulig liksom? Lille damen som fyller 7 år 10 januar har rocka fletta i utstillingsringen  Med TPLO operasjon i April mistet hun endel utstillinger, men

Posted Images

Vi tok en tur innom Trondheim på ferie turen vår også, der hadde både NKK og NTK utstilling :) Kun Tuva som stilte på NKK og hun ble 2 beste tispe, meget fornøyd! Da det var en Finsk dommer (Finner pleier ikke å like Tuva) og 35 tisper hvorav 7 av dem var CH tisper! :) Tuva var for tynn for dagen ifølge dommeren, men Finner er litt glad i "masse" :P

På Søndag var det NTK, og med 39 påmeldte Staffer, 5 av dem CH tisper så drar Tuva det lengste strået og blir beste tispe, hun ender opp som BIM. Dommeren var så fornøyd da han husket at både Tuva og hannen som ble BIR har blitt BIR for han før, han husket tilogmed når og hvor, og det er 2 år siden Tuva stilte for han :) Tuva ble også Best in show BIM! Vigdis stilte og, hun ble nr 3 (av 4) i 4-6 mnd tisper, fornøyd med det :)

IMG_5192.jpg

Og se hva vi møtte 4 stk av på vei over til Sverige :D

IMG_5195.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takk for det :D

I morra drar Vigdis, Tuva og jeg på en avslappendes hytteferie i Sunnmørsalpene. Gleder meg masse! :) Bodil og Trym skal være hjemme og holde C med selskap både på jobb og hjemme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuva, Vigdis og jeg har vært på en liten husmor ferie :D

IMG_5429.jpg

Øret til Vigdis lever sitt eget liv for tiden :lol:

IMG_5449.jpg

Uæææ, det er vann under her!

IMG_5475.jpg

Bade, bade, bade!

IMG_5516.jpg

Er det rart jeg trives oppi her?

IMG_5545.jpg

Den "store" hytta :lol:

IMG_5552.jpg

IMG_5573.jpg

IMG_5599.jpg

Fluejakting!

IMG_5600.jpg

Masse multer, men ingen var modne :(

IMG_5592.jpg

Sov en natt hos tanta mi og :) Myyye fisk ble det også (tok bildet tidlig i prosessen :lol: )

IMG_5613.jpg

IMG_5617.jpg

IMG_5618.jpg

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Carina :D

Vi har luftet campingvognen i helgen, og målet var Ransäter i Sverige :)

Det må ha vært årets varmeste dag, jeg virkelig hater sånt utstillingsvær! Vi hadde bare med en og en hund på uttsillingsplassen, de andre fikk vente i vogna (som holder seg nogenlunde kald) så vi begynte med Vigdis, hun endte opp som BIR valp mens søskenbarnet hennes ble BIM, det var morro :D Så skulle C gå å bytte hu ut med Trym, det ingen av oss ikke hadde fått med oss var at det bare var et par junior og ingen unghund hanner :P Så C tok jo livet litt med ro ved vogna mens jeg stressa meg mer og mer opp når jeg oppdaget at han skulle i ringen snart! Får sendt noen for å be han få ræva i gir, da har åpen klassen begynt og ikke vil de vente på oss heller. Heldigvis klarer han å komme seg ned på plassen før det er Trym sin tur, så vi entrer ringen heseblesende. Vi kunne egentlig la være :P Dommeren ber oss velge mellom gul og KIP, han drar visst det ene bakbeinet under seg. Jeg velger da KIP, ser litt bedre ut det på papiret :P

Så er det tispene sine tur og Tuva er nede ved ringen i god tid :P 6 stk i CH klassen, hvorav 4 er Norske, men 2 av de er allerede SE CH. Tuva vinner klassen og blir tilslutt beste tispe og BIM :) Tanta til Vigdis blir nr 2 og en norske nr 3 som blir veldig glad for det Certet :) Så tulla jeg det hele til ved å si at nr 2 like gjerne kan få CACIB rosetten min først som sist (kjenner de veldig godt, og de var kun ute etter CACIB'et) så da gjør like gjerne ringsekretæren om på alt, så Tuva får ikke noe CACIB, det får nr 2 og nr 3 får da res CACIB'et. Ikke helt etter reglene (Sverige har vel helt like regler som Norge?) Jaja, samme det, jeg trenger det jo ikke :P

Da 2 på Terrieklubben sin utstilling er det heldigvis overskyet! Selv om det er klamt som fy :P Vigdis blir BIM vlp mens søskenbarnet blir BIR :) Men så fornøyde med Vigdis, hun stod så pent og travet pent! (vi har slitt med travingen, da det er bare tjooghei og hopp og sprett :P ) Trym blir nr 3 i åpen, så begynner ringsekretæren å dele ut CERT og res CERT, så Trym blir da 3 beste hannhund, og nr 1 blir CH tror vi (stod med CH sløyfa i hånden og jubla) så kommer junior hannhund eieren og lurer på hva **** det er som skjer, bikkja hans fikk jo CK! Så da begynte beste hannhund om igjen, og ingen skjønner helt om man skal være med, for vi har jo ikke fått beskjed om noe CK! Får da drat ut av ringsekretæren på at vi fikk CK (om dommeren mente det aner jeg ikke :P ) "desverre" blir da junioren beste hannhund og nr 2 må vinke farvel til både CERT og CH tittel, stakkars. Trym blir da 4 beste hannhund.

Tuve blir nr 2 i CH klassen denne gangen og ender opp som 3 beste tispe, uten noe mer dramatikk enn det :lol: Alt i alt veldig fornøyd med helgen!

Vigdis BIR valp på 7 mnd dagen sin og BIM dagen etter :D

IMG_5632.jpg

Tuva BIM på Lørdag :D

IMG_5628.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med så mange fine resultater på barna dine, men når man ser gjennom bildene dine er det jammen ikke rart heller. Utrolig flott, liten kvartett :D

Tusen takk for det, så hyggelig at du synes det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

4 har blitt 3, etter å ha slitt med allergi i 1 år valgte vi å la Bodil slippe på Mandag 26/8. Lille prinsessen til mamma, den snilleste og godeste hunden man kan tenke seg :heart: Hvil i fred lille venn, mamma og pappa savner deg forferdelig mye!

IMG_6071.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...