Guest Yellow Skrevet 23. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 23. Februar 2014 Prøver meg på en ny vri. Kun èn av disse hundene er en ulovlig rase i Norge/har en ulovlig rase innlandet. To er renraset, og to er blandingshunder av to forskjellige raser. Klarer du å finne den ulovlige, og tippe hvem som er renraset og hvem som er blandingshunder? Og attpåtil hvilke to raser som er i blandingshundene? Du kan gjerne gjette på bare en av dem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tabris Skrevet 23. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 23. Februar 2014 Hm, interessant spørsmål. Jeg gjetter at den første hunden - dvs bildet øverst til venstre - er den ulovlige. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Yellow Skrevet 23. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 23. Februar 2014 Hm, interessant spørsmål. Jeg gjetter at den første hunden - dvs bildet øverst til venstre - er den ulovlige. Feil, det er en blandingshund med to lovlige raser innblandet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HKB Skrevet 23. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 23. Februar 2014 Nederst til høyre er ulovlig, nederst til venstre er en blanding? Om jeg går ut i fra at nederst til venstre er blanding så får jeg merkelige ulogiske amerikansk akita følelser... så det og ambull kanskje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Yellow Skrevet 23. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 23. Februar 2014 Nederst til høyre er ulovlig, nederst til venstre er en blanding? Om jeg går ut i fra at nederst til venstre er blanding så får jeg merkelige ulogiske amerikansk akita følelser... så det og ambull kanskje? Nederst til høyre også blanding, blanding av to lovlige raser. Ene anerkjent i Norge som egen rase. Den andre ikke godkjent NKK/FCI, men raser er mer vanlig i Danmark enn Norge. Den siste rasen har 3 ord i navnet. Red: Øverst til venstre blandingshund med to lovlige raser, det samme med den nederst til høyre. De andre er renraset. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 24. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 24. Februar 2014 Dette er en av de søteste hundene jeg noen gang har møtt. Faren er renraset av rasen X og mor er blanding av X og to andre raser. Liten tispe på ca 8-10 kg. Som valp: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rocket Skrevet 24. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 24. Februar 2014 @soelvd Noenlunde wild guess, men Golden Retriever, Pappilon og en eller annen Terrier... Fox Terrier? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 24. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 24. Februar 2014 @soelvd Noenlunde wild guess, men Golden Retriever, Pappilon og en eller annen Terrier... Fox Terrier? Nope. Verken retriever eller terrier i blandingen. Hint: Mor og er tredjedel far er en allergivennlig rase. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rocket Skrevet 24. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 24. Februar 2014 Nope. Verken retriever eller terrier i blandingen. Hint: Mor og er tredjedel far er en allergivennlig rase. Hmm.. mer wild guess da Bichon Havanais, Buhund og Tibetansk Spaniel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Khela Skrevet 24. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 24. Februar 2014 Prøver meg på en ny vri. Kun èn av disse hundene er en ulovlig rase i Norge/har en ulovlig rase innlandet. To er renraset, og to er blandingshunder av to forskjellige raser. Klarer du å finne den ulovlige, og tippe hvem som er renraset og hvem som er blandingshunder? Og attpåtil hvilke to raser som er i blandingshundene? Du kan gjerne gjette på bare en av dem. Den nederst til venstre er amstaff og dermed ulovlig? Øverst til høyre er staffordshire bullterrier? Hva de to blandingene består av aner jeg ikke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Yellow Skrevet 24. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 24. Februar 2014 Den nederst til venstre er amstaff og dermed ulovlig? Øverst til høyre er staffordshire bullterrier? Hva de to blandingene består av aner jeg ikke Riktig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SaraSL Skrevet 24. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 24. Februar 2014 Dette er en av de søteste hundene jeg noen gang har møtt. Faren er renraset av rasen X og mor er blanding av X og to andre raser. Liten tispe på ca 8-10 kg. Som valp: pomeranian, toller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 24. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 24. Februar 2014 Dette er en av de søteste hundene jeg noen gang har møtt. Faren er renraset av rasen X og mor er blanding av X og to andre raser. Liten tispe på ca 8-10 kg. Er det cocker spaniel innblanda? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 25. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 25. Februar 2014 Hmm.. mer wild guess da Bichon Havanais, Buhund og Tibetansk Spaniel pomeranian, toller? Er det cocker spaniel innblanda? Niks, niks og niks. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shlush Skrevet 25. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 25. Februar 2014 Portugisisk vannhund? :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 25. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 25. Februar 2014 Portugisisk vannhund? :-) Niks.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tabris Skrevet 25. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 25. Februar 2014 Golden, buhund og papillon? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rocket Skrevet 25. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 25. Februar 2014 Border Collie, Bichon Frise og Coton De Tulear. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chako Skrevet 25. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 25. Februar 2014 Sheltie, puddel og noe mer.. hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 25. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 25. Februar 2014 Golden, buhund og papillon? Border Collie, Bichon Frise og Coton De Tulear. Sheltie, puddel og noe mer.. hehe Puddel (toy) er rett og er det hun er "mest" av. De andre stemmer ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rocket Skrevet 25. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 25. Februar 2014 Puddel (toy) er rett og er det hun er "mest" av. De andre stemmer ikke. Vanskelig! Mudi? Beagle? Jeg aner virkelig ikke hva de andre rasene kan være Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chako Skrevet 25. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 25. Februar 2014 Phalene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LinL Skrevet 25. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 25. Februar 2014 Kooiker? labrador X en eller annen mini? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 25. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 25. Februar 2014 Phalene? Kooiker? labrador X en eller annen mini? Vanskelig! Mudi? Beagle? Jeg aner virkelig ikke hva de andre rasene kan være Niks, dessverre Japansk spisshund og dachs var de siste to rasene (så ikke helt at vi nærmet oss noe ) 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Khela Skrevet 25. Februar 2014 Rapporter Share Skrevet 25. Februar 2014 Niks, dessverre Japansk spisshund og dachs var de siste to rasene (så ikke helt at vi nærmet oss noe ) Haha, seriøst! Langt i fra det jeg ville trodd at all. Kaaanskje dachs, mens jeg ser liksom ikke helt puddærn og japanern Så merkelig at den ble sånn av den blandingen. Kjempesøt, faktisk kanskje noe av det søteste jeg har sett Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts