Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Må begge ha det, da? BC finnes hvertfall i lever og red merle. :)

_

Kommer med 2 stk. på en gang nå, skriv 1 eller 2 på den du ønsker å gjette på.

Begge har to raser i seg.

imagejpg1_zpsce76fc53.jpg

Ja, for lever er jo ressesivt? Da må begge foreldre ha minst én kopi av genet for å få leverfarget avkom.

Jeg gjetter toller/dachs på 2 :)

  • Svar 885
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Niks, dessverre Japansk spisshund og dachs var de siste to rasene (så ikke helt at vi nærmet oss noe )

Gjett blandingen

Ser mer springer spaniel ut enn engelsk setter, både i form og farge/tegninger

Posted Images

Skrevet

Må begge ha det, da? BC finnes hvertfall i lever og red merle. :)

_

Kommer med 2 stk. på en gang nå, skriv 1 eller 2 på den du ønsker å gjette på.

Begge har to raser i seg, uten sammenheng med hverandre.

imagejpg1_zpsce76fc53.jpg

1: Mittelspitz og buhund?

2: Langhåret dachs og toller?

Skrevet

Nei. Tok disse fordi jeg trodde det kom til å bli noen luringer. :D

La til: Men Dachs er som sagt riktig på nr. 2.

Skrevet

1: Golden og...

2: Dachs og...

hmmm.... Gjette litt mere vilt da :P

Husky/Malamute? på nr 1?

nr 2.. Border collie? Men den ser jo sååå retriever ut. Flat? :lol:

Skrevet

Niks, men hund 1 har en type spisshund innblandet.

Retriever blir for stort å tenke på hund nr. 2. :)

Skrevet

1. Golden og Chow chow er riktig!

Samme bilde av første hund, bare beskjært slik at man ser tungen bedre, som var detaljen som jeg siktet til.

Og et nytt bilde av hund nr. 2.

imagejpg1_zpsc991d129.jpg

Da er vi ute etter den lille gyldne som er blanding av langhåret Dachs og...

Skrevet

Heretter forlanger jeg film istedet for bilde :PDen andre rasen på nr 2: Dvergpincher eller noe annet smått .

Nå er du inne på noe. :)

Denne har fått sin farge fra denne rasen, da de ofte kommer i gylden i forskjellige nyanser.

  • 1 year later...
Skrevet

Noen som har lyst til å gjette hva hunden min er blanding av? Jeg vet bare to, kanskje tre raser. Hun er 35 kg og tar vokting veldig alvorlig :)

013.JPG

023.JPG

008.JPG

459.JPG

Skrevet
3 timer siden, Schæferblanding skrev:

Noen som har lyst til å gjette hva hunden min er blanding av? Jeg vet bare to, kanskje tre raser. Hun er 35 kg og tar vokting veldig alvorlig :)

Tja... rhodesian ridgeback, kanskje? Leonberger? 

Skrevet

Noen som har lyst til å gjette hva hunden min er blanding av? Jeg vet bare to, kanskje tre raser. Hun er 35 kg og tar vokting veldig alvorlig [emoji4]

013.thumb.JPG.799e0020b379e67ad1c2709d7bde9128.JPG

023.thumb.JPG.66ada57c4ee992bb25fc3892d699871f.JPG

008.thumb.JPG.ee5c8563bc367912259985670580836e.JPG

459.JPG.8179656d6aa235e2dea75867518697cf.JPG

Tipper shäfer ihvertfall basert på nicket ditt [emoji14]

Edit: og leonberger bare fordi den ligner veldig på en korthåret versjon av min leonberger/shäfer blanding :)

Skrevet

Jøss, dere er utrolig flinke! :)

Det skal være Leonberger og Schæfer i henne ja, og nicket var litt avslørende hehe.

Og så skal det visst være Vizsla i henne også, noe som igrunn ikke vises så godt og det er bare en gjetning fra dem som omplasserte henne, men hun er en skikkelig sofahund, liker ikke å være ute alene, jakter på fugler og hadde veldig lange ører da hun var liten.

Ridgeback tror jeg ikke, selv om hun ligner veldig på det også.

Det er faren som skal ha vært Leonberger, og her er bilder av moren hennes, som skal være delvis Schæfer. Jeg lurer veldig  hva annet som kan være i henne, jeg tror hun er litt mindre enn hunden min.

Og et av Liona da hun var liten, med de laaange ørene sine da.

 

1069125_645469218808152_1907932380_n.jpg

1237180_632917893396618_1099594941_n.jpg

1383225_643922948962779_1198166235_n.jpg

1453429_660500593971681_1537513413_n.jpg

1454593_660500410638366_222497471_n.jpg

1003177_608943389127402_497010602_n.jpg

  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
    • Har en ikke røykefri hund som jeg sliter med å nappe ørene på. Har sett at det er en slags saks man kan nappe det lettere på. Eller finnes det noe annet enn fingrene? Hunden jeg har stritter sånn i mot og jeg sliter virkelig siden hun er ekstremt hårsår. Jeg får ikke tak i pelsen der fordi hun vrir seg unna med kroppen og med hodet og alt. Og jeg kan ikke dra til dyrlegen hver eneste gang heller.
    • Det kommer jo an på om du ønsker å åpne og lukke port hver gang du skal kjøre inn og ut. Jeg ville nok hatt bil og kjøring utenfor gjerdet, for å unngå fare for påkjørsel av hunder.
    • Er det lurest å ha gjerde der man parkerer bilen også? Da må man ha port. Eller lurest å kun ha gjerde der man ikke kjører bil?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...