Gå til innhold
Hundesonen.no

Grynter når jeg løfter og bærer valpen.


bikkjene
 Share

Recommended Posts

Jeg har en valp som grynter med en gang jeg løfter valpen og mens jeg bærer henne i armene mine. Jeg bærer henne hvis hun er sliten mens vi går tur og sånn. Eller opp og ned i bilen og opp trapper og sånt. Og hun skal jo venne seg til å bli bært mens hun er valp. Er det vanlig at valper grynter når de løftes opp og bli bært. Valpen min gjør det omtrent hver gang jeg løfter henne. Hvorfor grynter de? Er det vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en valp som grynter med en gang jeg løfter valpen og mens jeg bærer henne i armene mine. Jeg bærer henne hvis hun er sliten mens vi går tur og sånn. Eller opp og ned i bilen og opp trapper og sånt. Og hun skal jo venne seg til å bli bært mens hun er valp. Er det vanlig at valper grynter når de løftes opp og bli bært. Valpen min gjør det omtrent hver gang jeg løfter henne. Hvorfor grynter de? Er det vanlig?

Jeg har en grynter, hun grynter bare vi tar på henne... Når vi koser, om vi løfter, når hun får mat, om hun ligger godt, om hun er ufornøyd og når hun er fornøyd :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kuma grynter når jeg løfter hun på tur. Hun har alltid gjort det. Det er ikke kosegrynting. Det er jo ikke noe kos å bli løfta på tur når hun heller kan løpe og utforske!

Han størstemann grynter også når jeg løfter han. Og det er kosegrynting! Han foretrekker å bli bært inn i senga om kvelden. Bare synd han veier mer enn jeg egentlig orker å bære!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en valp som grynter med en gang jeg løfter valpen og mens jeg bærer henne i armene mine. Jeg bærer henne hvis hun er sliten mens vi går tur og sånn. Eller opp og ned i bilen og opp trapper og sånt. Og hun skal jo venne seg til å bli bært mens hun er valp. Er det vanlig at valper grynter når de løftes opp og bli bært. Valpen min gjør det omtrent hver gang jeg løfter henne. Hvorfor grynter de? Er det vanlig?

Synes det høres koselig ut, jeg.. Og ja, ofte er det sk. kosegrynting. Du vil såklart etterhvert skjønne hvaslags grynting akkurat DIN valp bruker.

Men hvorfor skal hun egentlig "venne seg til å bli bært"?

Venner aldri noen av mine til det, men hvis behovet er der så bare blir de båret, liksom.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres koselig ut, jeg.. Og ja, ofte er det sk. kosegrynting. Du vil såklart etterhvert skjønne hvaslags grynting akkurat DIN valp bruker.

Men hvorfor skal hun egentlig "venne seg til å bli bært"?

Venner aldri noen av mine til det, men hvis behovet er der så bare blir de båret, liksom.

Susanne

Hva er det med alle som sier "hva er vitsen med å lære hunden/venne den til det? Hvis jeg må det med mine så bare gjør jeg det?". Det er ikke alle hunder som finner seg i hva som helst til enhver tid. Hunder (og eiere, for den del) har ulike behov for tilvenning, og selv om det kanskje går bra uten, så er det da ingen grunn til å ikke gjør det, så lenge hunden ikke lider under det. Nå er det jo tidvis nok av terping på at man ikke skal la valper gå i trapper, gå for langt, for mye på asfalt osv., og det er ikke få ganger her på forumet man blir anbefalt å bære valpen i disse situasjonene.

Selv med ridgebacken har gubben vent ham til å bli løftet, i tilfelle behovet oppstår. :D (vi bærer ham dog veldig lite rundt, og sluttet med trappene etter rimelig kort tid :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gryntere er koselige :wub: Har bare hatt en hund som gryntet og jeg elsket de lydene...

Jeg synes det er lurt å venne de til det jeg, skulle det oppstå en situasjon hvor hunden MÅ bæres (brekt ben, hoggormbitt etc) så er det veldig greit at hunden oppfatter det å bæres som trygt, spesielt siden situasjonen muligens føles utrygg ellers. Jeg har aldri gjort det med mine, men jeg ser at det kan være lurt. Mange jegere lærer visst bikkja å bli trygg på å henge over nakken sånn i tilfelle de må bæres langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...