Gå til innhold
Hundesonen.no

Saksbehandling hos Agria

soelvd

Recommended Posts

Sukk! Fire uker siden jeg sendte inn papirer med regninger nå. Saken var forhåndsgodkjent, så alt burde jo være i orden. På tlf sa de at siden det var sommerferie og sånn kunne det være ventetid opptil to uker. Nå har jeg ikke hørt et pip på fire uker. Hvor lang tid ventet dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ventet omtrent like lenge som deg i vinter. Fikk mail med en gang, om at de hadde stor pågang, og at det tok lenger tid enn vanlig.

Først kom det utbetaling i posten, men de andre gangene kom det rett på konto. Nå sendte jeg inn flere ganger, og det tok like lang tid hver gang...

Håper det ordner seg for deg i løpet av kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8/15/2011 at 8:21 AM, LineSK skrev:

Til sammenligning:

Jeg har hatt to krav til Gjensidige i sommer. Sak en ble innsendt på en tirsdag, brev datert onsdag kom i posten på fredag og da kom også pengene inn på konto. Sak to tok et par dager lengre enn sak en...

Det samme hørte jeg fra ei jeg har trent med, hun sendte inn kravet på kvelden og dagen etter var pengene på konto...

Jeg har en hund i hvert selskap, men har til nå sluppet å bruke forsikringen på hun som er forsikret i Gjensidige. Men, de er iallefall kjappe til å betale ut, noe Agria ikke er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8/15/2011 at 8:21 AM, LineSK skrev:

Til sammenligning:

Jeg har hatt to krav til Gjensidige i sommer. Sak en ble innsendt på en tirsdag, brev datert onsdag kom i posten på fredag og da kom også pengene inn på konto. Sak to tok et par dager lengre enn sak en...

Det er også min erfaring med Gjensidige. Kjemperaske og veldig bra service. Enda så mye syk som Stitch var, var det aldri noe spørsmål eller vanskeligheter. På en kvitering jeg sendte inn, var det kommet med en sekk med noe spesialfor jeg skulle prøve og da fikk jeg et brev om at de dessverre ikke kunne dekke det, men pengene kom like kjapt for det :ahappy:

Litt OT, men jeg syns "alle" har tull og problemer med Agria, jeg :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8/15/2011 at 7:32 AM, soelvd skrev:

Sukk! Fire uker siden jeg sendte inn papirer med regninger nå. Saken var forhåndsgodkjent, så alt burde jo være i orden. På tlf sa de at siden det var sommerferie og sånn kunne det være ventetid opptil to uker. Nå har jeg ikke hørt et pip på fire uker. Hvor lang tid ventet dere?

Da jeg ringte på telefonen sa de opptil fire ukers ventetid, på grunn av sommerferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har tidligere hatt direkteoppgjør med de uten problem, men har byttet vet. nå og sendte inn papirene rett før helga. fikk i dag svar om at det var mottat, og at det ble ferdig med utbetaling innen 30 dager. spent på å se hvor lang tid det tar, men de har visst en 30 dagersfrist etter hva jeg forstod i meldingen jeg fikk, før man evt har rett på noe i tillegg.(som nevnt over)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er så mye tull med Agria nå jeg... Hunden hadde kennelhoste 2 ganger i løpet av 2-3 mnd, og fikk derfor en reservasjon mot at de ikke dekket luftveissykdommer på han lengre - før han hadde vært frisk i 2 mnd.

Hva er det for noe tull da? - Trodde man hadde forsikring nettopp for at de skal dekke uventet sykdom jeg?

Beklager, var litt OT - men siden vi likavell var inne på Agria... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk sms om at det var mottatt og inn til behandling nå når jeg sendte inn.

Simira: Tok det så lang tid med direkte oppgjør til deg? når vet. jeg gikk til her hadde det, så ventet jeg 5 min. før de fikk svar fra dem, og betalte kun min del på stedet. ingen venting utover det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8/16/2011 at 11:59 AM, SuperMarvin skrev:

jeg fikk sms om at det var mottatt og inn til behandling nå når jeg sendte inn.

Simira: Tok det så lang tid med direkte oppgjør til deg? når vet. jeg gikk til her hadde det, så ventet jeg 5 min. før de fikk svar fra dem, og betalte kun min del på stedet. ingen venting utover det.

Nei, det var oppgjør på stedet slik som deg, men jeg fikk en skriftlig bekreftelse med noe papirer og greier en ukes tid etterpå, mener jeg å huske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde direkte oppgjør på amiga sin operasjon, da ordnet de alt iløpet av dagen og jeg bare oppga forsikringsnummer og betalte egenandel når jeg hentet hun, så fikk jeg brev en uke etterpå om hvor mye etc som var dekt og om jeg hadde fleere ting så skulle jeg bare sende inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8/15/2011 at 7:32 AM, soelvd skrev:

Jeg bruker direkteavtale jeg. mellom Agria og vetrinær. da betaler jeg kun egenandel, også ordner vet og agria opp selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8/16/2011 at 12:23 PM, Michelle_bodeng skrev:

Jeg bruker direkteavtale jeg. mellom Agria og vetrinær. da betaler jeg kun egenandel, også ordner vet og agria opp selv.

Dette er for MR-undersøkelse og der tilbød de ingen direkteavtale med Agria.

Ringte Agria nå, de hadde feil nr og derfor hadde jeg ikke mottatt bekreftelse. De hadde nå ca 6 (!) uker ventetid på søknader, akkurat nå arbeidet de med papirer sendt inn 4. juli og jeg sendte inn i slutten av juli. Himmel og hav, gidder ikke ha Agria noe særlig lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8/16/2011 at 12:20 PM, Anette&Amiga skrev:

Jeg hadde direkte oppgjør på amiga sin operasjon, da ordnet de alt iløpet av dagen og jeg bare oppga forsikringsnummer og betalte egenandel når jeg hentet hun, så fikk jeg brev en uke etterpå om hvor mye etc som var dekt og om jeg hadde fleere ting så skulle jeg bare sende inn.

De har direkteoppgjør på operasjoner og "store" greier, men ikke på småting, og noe som går over tid...

Min hund var hos vet. en gang i uka i to mnd i vinter for å rense ører... Dopet hver gang.. Da måtte jeg samle opp og sende inn papirene...

På 8/16/2011 at 1:06 PM, soelvd skrev:

Dette er for MR-undersøkelse og der tilbød de ingen direkteavtale med Agria.

Ringte Agria nå, de hadde feil nr og derfor hadde jeg ikke mottatt bekreftelse. De hadde nå ca 6 (!) uker ventetid på søknader, akkurat nå arbeidet de med papirer sendt inn 4. juli og jeg sendte inn i slutten av juli. Himmel og hav, gidder ikke ha Agria noe særlig lenger.

6 uker! "Noen" burde jobbe overtid etter ferien! :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk mail fra agria gjennom jobben i dag, og der forklarte de at pga ferieavvikling og uventet sykdom jobber de på spreng med og hente seg inn igjen fra sommeren.

Direkteoppgjør tar de hverdager mellom 9 og 15, og vi har ikke hatt noen forsinkelser på disse i det hele tatt.

Så jeg vil tro de jobber på spreng for å få tatt etter så godt de kan, og at de helst skulle sluppet og vært i denne situasjonen.

Vet at det er en del klinikker som ikke tar direkteoppgjør fordi dette krever litt mer jobb for dem. Jeg synes det fungerer utmerket slik som forklart lenger opp her. Dyret behandles, og mens hunden ligger for oppvåkning og klargjøring for hjemsendelse sendes direkteoppgjøret inn til Agria. Når eier kommer for å hente er alt klart, og kunden trenger kun betale egenandelen, resten ordner agria opp direkte med klinikken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8/16/2011 at 3:37 PM, Anita og Jubi skrev:

Vi fikk mail fra agria gjennom jobben i dag, og der forklarte de at pga ferieavvikling og uventet sykdom jobber de på spreng med og hente seg inn igjen fra sommeren.

Direkteoppgjør tar de hverdager mellom 9 og 15, og vi har ikke hatt noen forsinkelser på disse i det hele tatt.

Så jeg vil tro de jobber på spreng for å få tatt etter så godt de kan, og at de helst skulle sluppet og vært i denne situasjonen.

Vet at det er en del klinikker som ikke tar direkteoppgjør fordi dette krever litt mer jobb for dem. Jeg synes det fungerer utmerket slik som forklart lenger opp her. Dyret behandles, og mens hunden ligger for oppvåkning og klargjøring for hjemsendelse sendes direkteoppgjøret inn til Agria. Når eier kommer for å hente er alt klart, og kunden trenger kun betale egenandelen, resten ordner agria opp direkte med klinikken :)

Seks uker er helt håpløst når vi har fått godkjenning på forhånd. Sykdom eller ei. Jeg fikk beskjed om at pga ferie så kunne det ta opptil to uker. Tre ganger den tiden er forferdelig dårlig. Jeg har ikke mange tusen kroner å legge ut på noe sånt i ukevis. Spesielt ikke når dyreklinikken ikke har direkteavtale nettopp fordi Agria alltid er så trege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8/16/2011 at 3:37 PM, Anita og Jubi skrev:

Dette er rett og slett ikke godt nok.

Det er sleskapets ansvar å sørge for god nok kapasitet til å håndtere saksmengden.

Som kunde ville jeg vurdert å si opp mine forsikringer med øyeblikkelig virkning i et slikt tilfelle. Det bør kunne defineres som et avtalebrudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Inspirert av denne tråden har jeg nå sendt de en mail og spurt om saken jeg sendte over til dem 7.juli og som var forventet å ha ca 2 uker saksbehandlingstid (sendt meg i ett brev datert 19.juli) er snart ferdig behandlet slik at min klage på Agrias manglende kommunikasjon og kundebehandling snart kan få et tilsvar.. Ironisk- jepp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8/16/2011 at 10:00 PM, Gråtass skrev:

Inspirert av denne tråden har jeg nå sendt de en mail og spurt om saken jeg sendte over til dem 7.juli og som var forventet å ha ca 2 uker saksbehandlingstid (sendt meg i ett brev datert 19.juli) er snart ferdig behandlet slik at min klage på Agrias manglende kommunikasjon og kundebehandling snart kan få et tilsvar.. Ironisk- jepp!

Hehe, herlig.. Om de behandlet saker fra 4. juli i går så burde de jo nærme seg 7. juli i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hadde nettopp et mareritt av en "treningsøkt". Hadde alle favorittingene hans og lommene fulle av snacks. Godt vær og stille og rolig feriestemning. Ede åpnet med å hoppe opp og bite og bjeffe og jukke og være teit. Jeg trodde vi skulle ha en fin økt med den energien der, men da jeg ba om utgangsstilling for TREDJE GANG, så gikk han sakte og satte seg seigt ned. ... Eneste lyspunkt var en fin innkalling da han mens jeg prøvde samle meg vimsete avgårde på egenhånd inn i en luftegård jeg ikke har gitt ham lov til å gå i. Da spratt han opp fra sniffingen og kom løpende inn med en gang. Supert! ..men det var det ENESTE han gjorde riktig på cue. Han dekket hver gang jeg ba om stå. Så dumt på meg når jeg ba om utgangsstilling. La repeatedly fra seg apporten en meter fra meg i forsøk på å innkassere uten å måtte gi den fra seg. Fant plutselig ut at det var kewlere å gå fra front mellom beina mine til utgangsstilling istedenfor å svinge bakparten inn, og gjentok den der flere ganger. Nektet gå fot uten lure i hånden. Den økende frustrasjonen min gjorde ikke ting bedre. Han begynte holde hard rock konsert. Hoppet og bet og jukket. SÅ kom jeg på at han ikke har fått skjønnhetssøvnen sin. Han hadde vært våken fra kl 07 i morges uten å blunde et blunk. Aha! All made sense. Tok ham med meg inn igjen, og det tok ikke engang et minutt før han brøt ut i full raptus og fløy villmann mellom veggene i toddler tantrum. Stoppet plutselig og begynte krafse og grave som en manisk gærning på gulvet, og falt så dønn om, som et slakt, rett i søvn. — Har De forsøkt skru maskinen av og på igjen? 
    • Det er nok definitivt en del av "spøkelsesalderen", men det er også viktig å ta på alvor så man ikke ved uhell forsterker adferden så den blir en uvane.
    • Er hun ikke i den alderen? Jeg har noe liknende problemer selv, også 5 mnd. Bjeffet plutselig på en dame på bussholdeplassen i dag, uvisst av hvilken grunn. Heldigvis bare sosial bjeffing, som han gjør når han vil noe, men hun ble dessverre ukomfortabel, så måtte fortelle henne at det var vennlig kommunikasjon for å få oppmerksomhet, ikke noen trussel eller advarsel. De høres veldig annerledes ut og serveres mot "inntrengere" på "eget territorium". Kanskje sammenlignbart med hva din gjør? Fordi min er avlet for å vokte, så belønner jeg ham for å være flink gutt og gjøre jobben sin tilfredsstillende når han serverer advarselbjeff på fremmede "inntrengere". Hadde han truet og ikke latt seg avlede hadde jeg kjøpt profesjonell hjelp, men foreløpig er han tilfreds med å få respons på varselet og tar min vurdering av situasjonen som god fisk.  Kjenner du til begrepet sladretrening? 
    • Det er vanskelig å si uten å se hunden. Går dere på noe valpekurs? Isåfall er det et godt sted å spørre. Jeg tenker også at det er veldig viktig med god sosialisering med trygge hunder og folk, og på trygg avstand til "skumle" ting i ulike miljøer generelt, så ikke alt ukjent blir skummelt.
    • Hei! Har en 5 mnd gammel bc valp som knurrer og bjeffer på ting som kommer på avstand, samme om det er kjentsfolk eller fremmede.. hun syntes det er greit når de kommer nærme nok, da vil hun mer enn gjerne hilse og er fornøyd.   idag når faren min kom inn med caps knurret hun og bjeffet her inne, noe hun aldri har gjort før.. noe jeg bør gjøre for å forebygge? hun er dog lett å avbryte enkelte ganger, men mååå liksom bjeffe.. takk for alle svar
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...