Artemis Skrevet 11. August 2011 Rapporter Share Skrevet 11. August 2011 Som Mann lurer eg da på hva trikset er for og få motivasjon og arbeidslyst til og i det hele begynne på husvasken ? :/ Trenger ikke å være mann for å lure på det! Ellers så har jeg hørt at det er lurt å invitere folk på besøk, for da må man jo vaske før de kommer, og det blir vanskeligere å utsette det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mushi Skrevet 11. August 2011 Rapporter Share Skrevet 11. August 2011 Som Mann lurer eg da på hva trikset er for og få motivasjon og arbeidslyst til og i det hele begynne på husvasken ? :/ Kjøper premie til seg selv når man er ferdig! Evt. knerter en pils i sola. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yodel Skrevet 11. August 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 11. August 2011 Av pur inspirasjon har jeg nå gått til innkjøp av Eddik Ut av vaskemaskinen (vasket på 40 grader- det er det buksa skal tåle) Kom joggebuksa til minsten her- fortsatt med synlige tomatflekker. B uksa er grå. Flekkfjerner tror jeg av erfaring at ikke funker. Vil eddikk gjøre susen? Andre ting? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 11. August 2011 Rapporter Share Skrevet 11. August 2011 Andre ting? Farge den... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yodel Skrevet 11. August 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 11. August 2011 Farge den... Hum, kan jo kanskje klorbleke den? Eller? *Bruke buksa som prøveprosjekt.* Kanskje vi bør ha bilder? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 11. August 2011 Rapporter Share Skrevet 11. August 2011 Sy på en lapp? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yodel Skrevet 11. August 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 11. August 2011 Sy på en lapp? :getlost: Det må bli mange små lapper isåfall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 11. August 2011 Rapporter Share Skrevet 11. August 2011 :getlost: Det må bli mange små lapper isåfall. Mange potemerker kanskje? Kuleste joggebuksa ever Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yodel Skrevet 11. August 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 11. August 2011 Mange potemerker kanskje? Kuleste joggebuksa ever Hey- ok, nå begynner du faktisk å komme inn på noe, men så var det mine sy-kunnskaper da. Flekkene er muligens ikke helt forenelig med tanken? Buksa: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 11. August 2011 Rapporter Share Skrevet 11. August 2011 Tekstilmaling? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yodel Skrevet 11. August 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 11. August 2011 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wildah Skrevet 11. August 2011 Rapporter Share Skrevet 11. August 2011 Hoho, for en herlig tråd. Min bror driver vaskefirma, så har plukket opp en del triks der, selv om det er forskjellen på industrivask og vask hjemme. Eddik er forresten supert for å få fine vinduer (hilsen ei som har jobbet som vindusvasker et par-tre somrer) Men mitt store spørsmål er: Hva pokker gjør man med vegg-til-vegg teppe for å få det til å føles litt renere enn ved å bare støvsuge det? Bor i gammelt hus med vegg-til-vegg teppe i stuen og på soverommet, og de føles ikke akkurat rene. Edit: Yodel, jeg har hørt at sol skal fjerne tomatflekker. Men vet ikke om det virker på så store flekker som det. Men får man en liten tomatflekk på et klesplagg, legg det ut i solen, så skal flekken forsvinne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bananen Skrevet 11. August 2011 Rapporter Share Skrevet 11. August 2011 Yodel. Biotex, heng den i sola, så bleker flekkene. Kanskje eddik gjør samma susen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiriEveline Skrevet 11. August 2011 Rapporter Share Skrevet 11. August 2011 Om dørene er buet så er det bare å dra nalen på tvers istedenfor på langs Hah, det var jo rett og slett enkelt og genialt.. jeg skal liksom gjøre ting så rett frem! Finne frem nalen da Også har jeg kjøpt nylonvask idag, så nå gleder jeg meg til å prøve det ut! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Justisia Skrevet 11. August 2011 Rapporter Share Skrevet 11. August 2011 Vansih har funka på ketchupflekker her i huset. Før den tid gned jeg flekkene med zalo før jeg slang dem i maskina. Men har stor tro på Bio-tex og, med etterfølgende soltørk. Når det kommer til vegg-til-vegg tepper så er vel beste måten å få dem rene på å rense dem fra tid til annen. Jeg hadde en gang i tiden en green clean ettellerannet machine, og den spraya vann og såpe ne dog sugde det opp igjen. Steike jeg skvatt da jeg tømte beholderen med vann, for det var svart det. Elska den maskina. Desverre ble den drept av to rottweilere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wildah Skrevet 11. August 2011 Rapporter Share Skrevet 11. August 2011 Når det kommer til vegg-til-vegg tepper så er vel beste måten å få dem rene på å rense dem fra tid til annen. Jeg hadde en gang i tiden en green clean ettellerannet machine, og den spraya vann og såpe ne dog sugde det opp igjen. Steike jeg skvatt da jeg tømte beholderen med vann, for det var svart det. Elska den maskina. Desverre ble den drept av to rottweilere. Hmmm. Jeg hadde tenkt å leie tepperenser, men kanskje jeg heller burde kjøpe en? Får sjekke hvor mye en sånn sak koster. Den hadde nok blitt flittig brukt, for jeg hater å ikke få rengjort teppene skikkelig. Neste gang jeg flytter skal jeg styre unna alt av tepper (det sa jeg til meg selv før jeg flyttet hit også). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Justisia Skrevet 11. August 2011 Rapporter Share Skrevet 11. August 2011 Hmmm. Jeg hadde tenkt å leie tepperenser, men kanskje jeg heller burde kjøpe en? Får sjekke hvor mye en sånn sak koster. Den hadde nok blitt flittig brukt, for jeg hater å ikke få rengjort teppene skikkelig. Neste gang jeg flytter skal jeg styre unna alt av tepper (det sa jeg til meg selv før jeg flyttet hit også). Rainbow Denne er fin, modern hadde en sånn, men den tåler ikke suge opp kilo etter kilo med murpuss, spesielt ikke blandet med vann. Det fant svogeren min ut. Denne virka jo ok og Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wildah Skrevet 11. August 2011 Rapporter Share Skrevet 11. August 2011 Rainbow Denne er fin, modern hadde en sånn, men den tåler ikke suge opp kilo etter kilo med murpuss, spesielt ikke blandet med vann. Det fant svogeren min ut. Denne virka jo ok og Takk for tips Murpuss har jeg ingen planer om å suge opp *fnise* Det blir med hundehår og alt som samler seg i et teppe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siri Skrevet 11. August 2011 Rapporter Share Skrevet 11. August 2011 Funderer på om eddikvann kan fungere på surt briardskjegg og rar potelukt også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yodel Skrevet 11. August 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 11. August 2011 Funderer på om eddikvann kan fungere på surt briardskjegg og rar potelukt også? Heeelt sikkert Skal prøve Biotex + sol på buksa. *Håpe på sol i morgen* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tulip Skrevet 11. August 2011 Rapporter Share Skrevet 11. August 2011 Wildah: kjøp noen bokser med bakepulver, dryss dette ut over teppene dine og la virke et kvarters tid før du støvsuger det opp igjen. Det hjelper på lukt iallefall. Samme om du får flekker/valpetiss/rødvin osv på tepper, tørk opp så mye du klarer med papir, dryss på bakepulver og støvsug når det er tørt. Yodel: nå er dessverre tomaten innvasket, men om du har Domestos kan du prøve den på flekkene. Edikk vil ikke hjelpe, da tomat er surt, akkurat som edikken. Siri: ja, edikkvann funker på sure poter og skjeggebarter også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Caroline Skrevet 11. August 2011 Rapporter Share Skrevet 11. August 2011 Funderer på om eddikvann kan fungere på surt briardskjegg og rar potelukt også? Det hjelper mot statisk pels om vinteren ihvertfall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siri Skrevet 11. August 2011 Rapporter Share Skrevet 11. August 2011 Heeelt sikkert *Flir* Siri: ja, edikkvann funker på sure poter og skjeggebarter også. Og jeg kan bekrefte at det stemmer . Nå lukta ikke Willyskjegget så himla ille siden han ble badet nå nettopp, men bare pesing og sikling lager jo litt uggen lukt, men noen spraydusjer med eddikvann og litt børsting - og vips ingen lukt !! Herlig! Det hjelper mot statisk pels om vinteren ihvertfall Gjør det det også??? Stilig... Eddik er tydeligvis en husmor og briardeiers beste venn . Tror jeg må ta med ei flaske eddik når vi reiser på tur om 14 dager også da kanskje - nødløsning når vi ikke får vasket skikkelig . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mud Skrevet 12. August 2011 Rapporter Share Skrevet 12. August 2011 Men, noen som vet hvordan man får en keramisk topp så ren som ny? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siri Skrevet 12. August 2011 Rapporter Share Skrevet 12. August 2011 Men, noen som vet hvordan man får en keramisk topp så ren som ny? Ny ovn? (sojjy... ). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts