Gå til innhold
Hundesonen.no

Går du i skogen i mørket?


Kaja

Recommended Posts

Nei, jeg går ikke i skogen når det er mørkt som eneste menneske :lol: Ikke går jeg på utedass aleine heller hvis det er mørkt.

Samme her :icon_redface: Jeg går ikke i skogen alene i mørket og får smått angst bare ved tanken. Irriterende på den tiden av året hvor jeg ikke rekker å komme meg i skogen før det blir mørkt, men den tida varer heldigvis ikke så lenge. Om jeg starter når det er lyst kan jeg gå en stund mens det mørkner litt, men passer på å ikke gå lenger enn at jeg vet å finne vei med gatelys før det blir helt mørkt. Tørr ikke være i lysløyper med lys heller jeg når det er masse skog rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt redd, jeg er det... Men jeg velger å tro (håpe!) at ingen tør å prøve seg på meg der jeg vandrer med min store "skumle" schæfer ved min side! :lol: Du er rimelig dum dersom du prøver deg :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det ikke bare er meg. JEg tenker jeg prøver hodelykt med rødt lys (høres logisk ut i mitt hode) og begynner forsiktig med korte turer i skogen mens det er mørkt, og går heller i skumringen osv! Og ikke før jeg har Tesh her igjen! Cosmo ser liksom ikke så farlig ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bor jeg på en gård som ligger litt øde uti skogen (bare 2km unna er det faktisk masse liv)så jeg har blitt vant med å ta med meg en lykt når jeg går ut i mørket, det er fordi jeg liker å se hvor jeg går.

Chicka har på seg rødt blinkelys så jeg her kontroll på hvor hun er, også tråkker vi avgårde.

Når det er bekmørkt så går jeg ikke bort til det området jeg vet hvor elgen liker å være på kvelden/natten og tidlig på høsten går jeg eller ikke i steinura hvor jeg vet huggormen kan være, ellers så spaserer vi overalt i mørket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er så naiv at, at å rusle ute i mørket, enten by eller skog gjer meg ingenting. Men no er eg vokst opp ein stad uten gatelys så om vinteren har eg vert nødt å rusle i mørket uansett.

Oddsen for at noko skal skje er så liten, at eg ikkje kaster vekk energi på viss om atte kanskje. Villdyr som kan skade meg eller bikkje er det dårlig med, har litt rådyr, og det er vel observert ei gaupe på andre siden av kommunen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Jeg går når jeg har lyst til å gå tur i skogen så det har blitt noen turer i mørket også. Spesielt når det er fullmåne da er det fint da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man er mørkeredd bør man ikke ha med Ganzie :lol: hun ser spøkelser, tusser og troll overalt, hun :lol: Boffing og murring og vil gjerne løpe hjem, så har man for god fantasi *hostkennethhost* så kan man gjerne tro det er både bjørn og andre skumle ting der ute :lol:

Gleden av å ha litt sarte gjeterhunder - hvis man ikke ER redd mørket, så blir man det i hvertfall! :lol:

(Mine synes det å være ute på plenen hjemme er skummelt etter mørkrets frembrudd, liksom.. :icon_confused: )

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Jeg synes ærlig talt det er langt skumlere å gå gatelangs på tettstedet jeg bor enn å gå en tur i skogen i mørten. Nå skal det sies at den skogen er ekstremt bevandret av bygdas innbyggere også så man er skjelden alene - men det ER skumlere å gå der man møter folk enn å gå der man kan gå alene uten forstyrrelser - så joda, jeg går gjerne i skogen i mørten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går mye i skogen når det er mørkt (når man jobber så er det jo mørkt når man drar på jobb og når man kommer hjem fra jobb og skal hundene få løpe løse har man ikke noe valg).

- Går bare steder jeg er kjent

- Bruker vanlig hodelykt

- Har lys på bikkjene (enten halsbånd som lyser eller slik sykkellys koblet på båndet). Da ser jeg de og har kontrollen på hvor de er

- Har alltid med mobilen

- Må ikke starte å tenke på skumle ting og "høre" lyder

- Tenker som Siri: Det er tryggere i skogen enn i byen

- Andre folk som er ute på tur har også hodelykt så de ser du

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...