Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva er typisk for en sonis?

Symra&Pippin

Recommended Posts

Skrevet

Vi soniser pleier å si at vi er veldig forskjellige, men at vi har hundeinteressen felles. Men jeg vet om masse hundefolk som ikke kunne tenkt seg å henge på et hundeforum! Noen av dem har kikket innom, enten her eller et annet sted, og funnet ut at det ikke var noe for dem. Men jeg vet også om folk som ikke kunne tenkt seg å kikke innom en gang.

Hva er det med oss soniser?

Skrevet

Hmmm. Vi er veldig flinke til å støtte hverandre! Om noen trenger hjelp med noe, eller lignende så er sonen der med engang :) Om noe er galt, om noen trenger sårt hundepass så stiller soniser opp på timen :) "ingen" liker bevisst blandingsavl, og ingen liker "skal ha kull på hunden min fordi den er søt". 90% er imot bur og kjemper hardt mot bur i burtrådene :lol:

Skrevet

Tja vi er iallefall:

*Litt datanerder

* Liker å være sosiale på nett

*Liker å holde oss oppdatert på hundefronten

* Glade i saftige diskusjoner (om det så handler om Harry Potter eller bur-bruk...)

Skrevet

Jeg bare har ikke noe liv jeg, permisjon jo :whistle: Datanerd er jeg i hvertfall ikke, leste den multisitat tråden og skjønte ikke et kvidder..(hva er FF liksom??) Eneste jeg husker fra Harry Potter bøkene er vel det morsomme ordet "rumpeldunk" (skjønte aldri sporten helt da, gadd ikke lese sååå nøye).

Men jeg liker å diskutere, det må jeg innrømme...

Skrevet

Trur nok det er det som er kjerna, ja, vi er glade i å diskutere, eller i det minste prate :ahappy: . Datanerd er det iallefall ikkje... Er FF noko ein burde vite kva er?

Skrevet

Jeg tror det er kunnskapssult og/eller diskusjonslyst som ligger til felles hos sonisene jeg, på toppen av hundeinteressen.

Skrevet

Trur nok det er det som er kjerna, ja, vi er glade i å diskutere, eller i det minste prate :ahappy: . Datanerd er det iallefall ikkje... Er FF noko ein burde vite kva er?

Godt det ikke bare er meg :D

Firefox :aww:

Takker! :ahappy:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hvis hun spiser opp maten er det vel bare å enten gi henne mer, eller mer energirik mat? Høyenergifôr for jakthunder er for eksempel et godt alternativ.
    • Maten blir som oftest spist opp med en gang. Jeg har sett at hun spiser både tørr for og vom men hun spiser ikke nok siden hun fortsatt er undervektig. Skal bestille en time hos vetrinæren.
    • Mat fremme hele tiden er generelt en dårlig metode for småspiste hunder. Noen få, små måltider om dagen er bedre.  Antar du har testet med vårfôr og råfôr også.  Jeg ville nå uansett tatt en tur til dyrlegen og utelukket at det er noe galt, og få en profesjonell vurdering på om hunden er undervektig eller bare naturlig tynn.
    • De får mat til forskjellig tidspunkt. Hunden virker helt frisk og rask. Ellers hadde jeg tatt hun med til veterinæren alt. Når jeg gir henne godbiter vil hun alltid ha.  Hun er også lavere enn rasestandarden i mankehøyde og er ellers liten på alle områder.
    • Parasitter er det ikke da hun også lever med andre hunder og de er normalvektige. Ellers hadde de også blitt smitta. Hun får lik mat som de andre. Noen ganger er det mat fremme hele dagen mens andre dager blir det spist opp. Har ikke merka noen forskjell men gjør dette for at det skal være en forandring. Har prøvd flere for. Burde jeg da dra til dyrlegen for å sjekke stoffskifte?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...