Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Oslo/Bjerke

Red Merle

Recommended Posts

• Svar 242
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Støvler, hvis du skal gå gjennom bodene. Det var våt leire der nå, man sank ikke nedi, men i morra gjør man kanskje det. :P Mine doc martens hadde leire til anklene uansett. Gresset var ok, litt bløtt, men det går greit å løpe rundt i litt solide småsko i ringen.

Skal heldigvis bare tusle rundt med kamera og uten hund, så bodene blir nok ofte besøkt så tror jeg bare drar på meg gummistøvlene da ja!

Guest Belgerpia
Skrevet

Lykke til, vi heier på søte Hermine :)

21 frosker er lite. Vi skal på Svensk Vinner istedet, der er det 63 påmeldte...

:getlost:

Takk, Hermine var flink henner :)

Ute på banen er det stille og rolig, kun de vanlige gjestene som koser seg utpå der (vi har 100-vis av kanadagjess som vanker her..).

Susanne

De var ikke spesielt imponert når de hadde en overflyvning tidlig i dag *ler*

Forresten, soniser!

Husk å stikke innom standen til Bruks- og Tjenestehund! Si at Camilla Soppen sendte dere, da kommer de til å glise ekstra mye til dere! :D

Vært innom, brukt penger der - og jejjjjj liten bulldog har fått Hurtasele.

Og liten bulldog har debutert i de voksnes rekker, viste seg som en liten prinsesse og beveget seg som en gudinne. Fine fine fine Hermine - jeg har en heeeeerlig liten frosk.

Og resultatet i debuten ble 2. beste tispe bak ei championtispe som har vunnet MYE. Dermed var stor-certet i boks på første forsøk.

Kritikken var også knall: Elegant type, helhet og balanse, utmerket hodet og uttrykk, sterk hals og fin overlinje, muskuløs samlet kropp for alder, meget god beinstamme, meget gode vinkler fram og bak, meget gode bevegelser med fin stabilitet.

Jupp jupp jupp - jeg har en fin bulldog, som sagt - vi feiret certet med en rååååsa hurtasele gjorde vi. Nå er vi hjemme og bulldog er supersliten.

(og så vet jeg om en sonis som er ekstra glad i dag som hanket inn siste cert og ble champion, men det kan hun sladre om selv sånn etterhvert)

Skrevet

Disse må da være passende i dag. Emma??

294375_207753815950277_120291918029801_598785_6595706_n.jpg

:lol:

Bortsett fra stengt E6 og omkjøring som forsinket meg, var det ingen problem med å komme fram. Det var null nada niks kø da jeg ankom stedet 0815, kjørte rett inn på parkeringen.

Jeg synes heller ikke det var særlig gjørmete eller vått i dag - jeg vandret litt rundt på slutten av dagen, og kunne fint gått i joggesko eller tilsvarende uten problem. Jeg synes heller ikke det var noe gjørme å snakke om langs bodene - med sola som skinner nå vil jeg tro enda mer tørker før i morgen.

Skrevet

:lol:

Bortsett fra stengt E6 og omkjøring som forsinket meg, var det ingen problem med å komme fram. Det var null nada niks kø da jeg ankom stedet 0815, kjørte rett inn på parkeringen.

Jeg synes heller ikke det var særlig gjørmete eller vått i dag - jeg vandret litt rundt på slutten av dagen, og kunne fint gått i joggesko eller tilsvarende uten problem. Jeg synes heller ikke det var noe gjørme å snakke om langs bodene - med sola som skinner nå vil jeg tro enda mer tørker før i morgen.

Er det fra Alna det var stengt eller ring 3?

Skrevet

Er det fra Alna det var stengt eller ring 3?

Det var stengt herfra mot karihaugen. Er Karihaugen og til alnabru som er stengt. mellom 21 fra kveldn og til 8 om morgenen denne helga.

Skrevet

Det var stengt herfra mot karihaugen. Er Karihaugen og til alnabru som er stengt. mellom 21 fra kveldn og til 8 om morgenen denne helga.

Lurt å ta av på Olavsgård da, og kjøre rv 4 nedover (vel - det gjør jeg forsåvidt alltid, jeg).

Skrevet

Lurt å ta av på Olavsgård da, og kjøre rv 4 nedover (vel - det gjør jeg forsåvidt alltid, jeg).

Har dette noe å si for oss? vi kommer i fra Horten, vi tar ikke veien om Moss, men kjører mot drammen og Den veien..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig vanskelig å si hva som er "bedre" uten å vite hvordan forutsetningene ser ut. Hvis det er hjelp til rasevalg du vil ha så er det kanskje greit å lage en egen tråd til det med informasjon om hvilken erfaring du har med hund, hvordan hverdagen din ser ut, hvor mye aktivitet vil hunden få, har du planer om noe målrettet aktivitet/sport osv. Hvilke kriterier har du mtp. lyd, pelsstell, støvsuging, størrelse på hunden?  Med denne informasjonen er det lettere å gi råd om en rase som kan passe til ditt potensielle hundehold. Det er helt sikkert flere raser som kan passe kriteriene, og mange som ikke gjør det. 
    • Svarer dere begge to her. Ser at dette kanskje er en god grunn til å vurderer andre raser. Kanskje Aussie eller Collie er bedre?
    • Har ofte erfaring med at de jeg spør på utstillinger eller andre stevner bare roser hunderaser helt og forteller kun det positive. De jeg snakka med på messen var kun positive til rasen.
    • Jeg har møtt noen fine individer, men ikke nok til at jeg tenker at rasen er en fin og god brukshund. Alt for mye merkelig mentalitet ute å går, og allergi og hd
    • Hunder lever fint med tre ben, jeg ser ikke at en amputert tå vil utgjøre store problemer for en såppas sprek rase. Hvis hunden ellers er frisk og sprek ville jeg gjort det, selv om den er godt voksen. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...