Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Oslo/Bjerke


Red Merle

Recommended Posts

  • Svar 242
  • Created
  • Siste svar

Støvler, hvis du skal gå gjennom bodene. Det var våt leire der nå, man sank ikke nedi, men i morra gjør man kanskje det. :P Mine doc martens hadde leire til anklene uansett. Gresset var ok, litt bløtt, men det går greit å løpe rundt i litt solide småsko i ringen.

Skal heldigvis bare tusle rundt med kamera og uten hund, så bodene blir nok ofte besøkt så tror jeg bare drar på meg gummistøvlene da ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Lykke til, vi heier på søte Hermine :)

21 frosker er lite. Vi skal på Svensk Vinner istedet, der er det 63 påmeldte...

:getlost:

Takk, Hermine var flink henner :)

Ute på banen er det stille og rolig, kun de vanlige gjestene som koser seg utpå der (vi har 100-vis av kanadagjess som vanker her..).

Susanne

De var ikke spesielt imponert når de hadde en overflyvning tidlig i dag *ler*

Forresten, soniser!

Husk å stikke innom standen til Bruks- og Tjenestehund! Si at Camilla Soppen sendte dere, da kommer de til å glise ekstra mye til dere! :D

Vært innom, brukt penger der - og jejjjjj liten bulldog har fått Hurtasele.

Og liten bulldog har debutert i de voksnes rekker, viste seg som en liten prinsesse og beveget seg som en gudinne. Fine fine fine Hermine - jeg har en heeeeerlig liten frosk.

Og resultatet i debuten ble 2. beste tispe bak ei championtispe som har vunnet MYE. Dermed var stor-certet i boks på første forsøk.

Kritikken var også knall: Elegant type, helhet og balanse, utmerket hodet og uttrykk, sterk hals og fin overlinje, muskuløs samlet kropp for alder, meget god beinstamme, meget gode vinkler fram og bak, meget gode bevegelser med fin stabilitet.

Jupp jupp jupp - jeg har en fin bulldog, som sagt - vi feiret certet med en rååååsa hurtasele gjorde vi. Nå er vi hjemme og bulldog er supersliten.

(og så vet jeg om en sonis som er ekstra glad i dag som hanket inn siste cert og ble champion, men det kan hun sladre om selv sånn etterhvert)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse må da være passende i dag. Emma??

294375_207753815950277_120291918029801_598785_6595706_n.jpg

:lol:

Bortsett fra stengt E6 og omkjøring som forsinket meg, var det ingen problem med å komme fram. Det var null nada niks kø da jeg ankom stedet 0815, kjørte rett inn på parkeringen.

Jeg synes heller ikke det var særlig gjørmete eller vått i dag - jeg vandret litt rundt på slutten av dagen, og kunne fint gått i joggesko eller tilsvarende uten problem. Jeg synes heller ikke det var noe gjørme å snakke om langs bodene - med sola som skinner nå vil jeg tro enda mer tørker før i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol:

Bortsett fra stengt E6 og omkjøring som forsinket meg, var det ingen problem med å komme fram. Det var null nada niks kø da jeg ankom stedet 0815, kjørte rett inn på parkeringen.

Jeg synes heller ikke det var særlig gjørmete eller vått i dag - jeg vandret litt rundt på slutten av dagen, og kunne fint gått i joggesko eller tilsvarende uten problem. Jeg synes heller ikke det var noe gjørme å snakke om langs bodene - med sola som skinner nå vil jeg tro enda mer tørker før i morgen.

Er det fra Alna det var stengt eller ring 3?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var stengt herfra mot karihaugen. Er Karihaugen og til alnabru som er stengt. mellom 21 fra kveldn og til 8 om morgenen denne helga.

Lurt å ta av på Olavsgård da, og kjøre rv 4 nedover (vel - det gjør jeg forsåvidt alltid, jeg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...