Gå til innhold
Hundesonen.no

Vis meg hvor du skal/har vært på ferie :)


LilleZara

Recommended Posts

I sommer blir det ingen tur på meg... :icon_cry: Må bruke pengene på teite ting som ny terasse og slikt.. :aww:

Så,siden jeg blir sittende her i gode gamle Norge,så vil jeg gjerne kose meg med dine feriebilder,eller bilder av plassen du skal til :ahappy: Du kan vise et bilde eller fler som du selv har tatt,eller du kan poste bilde av landet/plassen som du har funnet på nettet :) Trenger ikke være noe personlig eller noe.

Gleder meg til å se! :D

Jeg skal til Berlin i desember,så jeg legger inn det som bilde :)

Berlin_Winter.jpg

1213951549.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

228395_10150584098590371_785245370_18229271_5150898_n.jpg

Her er vi og blir mesteparten av sommeren og høsten og vinteren med :lol: Ytre del Kreta er bare herlig nå om sommeren :)

Scilosfjell1.jpg

På sensommeren blir det nok en Lillehammertur, med dagsturer på fjellet.

IMG_6511.jpg

Lillehammer <3

Scilos051.jpg

Men i morgen skal jeg til Rena en tur og hilse på denne damen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi ikke har reist ennå, må det bli google-bilder av mitt reisemål Kragerø i år.

Vi hadde i grunnen bare to krav.

1. hunden måtte kunne være med

2. sjø

Vi hadde egentlig et tredje punkt også, og det var sol, men.... :lol:

åå, der er det så fint! har hvert der vær eneste sommer siden jeg var lita! gleder meg til nok en sommer der i år (selvom det ikke blir like lenge som når man gikk på skolen å hadde masse fri...)

dere må kose dere kjempe masse, nydelig sommersted!

Her har vi vært:

1.jpg

6.jpg

Agia Marina på Kreta.

ah, Kreta, vakkert sted med deilig vann, sol og alt som hører med :D flott hotell dere bodde på! vi skulle egentlig til Kreta i år igjen, men vil ikke dra fra herr valp allerede nå liksom, får bli neste år :aww:

selv blir det litt turer på fjellet i nærheten av haukeli, en tur på hytta like ved kragerø og ikke stort mere enn det i år igrun. men koselig skal det bli :)

bilder fikk jeg ikke til å laste opp nå gitt, de som lå på denne dataen var for store og har visst ikke tid til å forminske de nå.. se om jeg får lagt til senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeeei,bilder! :banana:

Godt å se at det ikke bare jeg som bare skal være i Norge i sommer :) Kan være nydelig her også (når det ikke regner :rolleyes2:

@Poter: Åhh,der så det nydelig ut! Er ikke misunnelig i det heletatt! :no:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg vært:

5897906640_aa2f54d4a0_z.jpg

5897336141_663972e9d5_z.jpg

5897332503_e55dbfe2be_z.jpg

(Troms)

Hit skal jeg neste uke:

hemsedal-sommer-heis.jpg

sommer7-Hemsedal.jpg

Bilder+og+snutter+fra+Hemsedal+-+rundering+og+spor+uke+29,+Ellie+670.jpg

(Hemsedal)

Hit flytter jeg i slutten av juli:

umb_campus.jpg

DSC_0194.JPG

img_4873be7014746.jpg

(Ås i Akershus)

Også håper jeg at det kanskje kanskje kanskje kan bli en tur hit i begynnelsen av september:

kefalonia2-large.jpg

5.jpg

Smallest_taverna_in_greece-Medium.jpg

(Hellas. Er ikke så nøye hvor det er, bare de har en taverna eller to og krystallklart vann, så er jeg fornøyd.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare vært på jobb jeg... uff :lol:

Satser på å ta det igjen i September - men Ingvild - du bekymrer deg ikke for økonomien i Hellas? Hvordan er rettigheter ifht streikende, må du betale eget hotell om flyene ikke kan gå? Hvor store opptøyer er det i sentrale områder? Hvor stor er oddsen for å bli fast på ei øy fordi båtkjørerene plutselig finner ut de skal streike? Fersk mat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på å ta det igjen i September - men Ingvild - du bekymrer deg ikke for økonomien i Hellas? Hvordan er rettigheter ifht streikende, må du betale eget hotell om flyene ikke kan gå? Hvor store opptøyer er det i sentrale områder? Hvor stor er oddsen for å bli fast på ei øy fordi båtkjørerene plutselig finner ut de skal streike? Fersk mat?

Nesj da. Jeg skal ned og drive u-hjelp jeg! :lol: Fra spøk til alvor: Hvis det blir tur, blir det chartertur, og da ordner det seg uansett. Jeg hadde faktisk bestilt Egypt-tur i vinter, men det ble ikke noe av pga opptøyene og vips var Apollo raske med å sette pengene tilbake på konto. Det hender det er en generalstreik i ny og ne, men det overlever man. Grekerne vet hvor viktige turistene er for dem, så de verste streikene og de alvorligste opptøyene finner uansett sted i områder hvor det stort sett bare er grekere + de største byene. Jeg har ikke tenkt meg til Athen, liksom. Søsteren min og kjæresten hennes dro nedover nå for en ukes tid siden, og de dro helt på egenhånd (fløy til Thessaloniki og busset derfra til en landsby hvor foreldrene hans har et hus), og selv der er det ikke noe problem med streikende eller opprørske folk.

Og skulle jeg bli strandet en dag eller fem ekstra i Hellas, er ikke det det verste som kan skje, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en uke ferie i år, og har blant annet fått med meg disse stedene..

post-3422-0-95047800-1310384413_thumb.jp

Innseilingen til en vakker uthavn..

post-3422-0-61047200-1310384414_thumb.jp

Der går det an å hoppe fra god høyde og om man vil..

post-3422-0-34881700-1310384413_thumb.jp

Det beste er at alle disse stedene er innenfor 20 mil hjemmefra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før hundelivet:

Paris.

5929779127_5cf6576f68.jpg

Honfleur. Min kjæreste studerte i Caen, Normandie, og jeg var på besøk en uke. Vi dro litt rundt, til Rouen, Le Havre, og lille pensjonistbyen Honfleur.

5929779333_483e8d4a73.jpg

Roma.

5929779541_3904c56bd6.jpg

Tivoli. Et par timer med tog utenfor Roma.

5929779889_ff824d9585.jpg

Bordeaux.

5930337724_8496bd6e51.jpg

Saint-Emilion. Vindistrikt utenfor Bordeaux.

5929779769_284f882eae.jpg

Ellers har jeg vært på noen klassiske sydenturer også, men fant ikke bilder. Har enda ikke vært utenfor Europa. Foretrekker byturer, for å oppleve kultur og historie. Istanbul er trolig neste mål, men skulle gjerne tatt en tur til Toscana og fått med meg Firenze og Siena også. Bodde og studerte et halvt år i Paris. Vi fikk hund da vi kom hjem til Norge, i fjor sommer, og har siden den gang ikke vært på noen turer. Blir heller tur i fjellet her hjemme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Sikkert mange som sier ja takk til en sånn ordning så lenge man blir litt kjent først hvertfall. 
    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...