Gå til innhold
Hundesonen.no

World Winner Paris + French winner show


Yodel

Recommended Posts

Første hintet om kaos var vel PM og i det hele tatt organsiering av hjemmesiden - det er jo nesten ikke råd å finne utav noen ting.

For meg er det helt uforståelig, at franskmenn i køen sa "Sånn er det jo alltid" gjør det jo ikke akkurat bedre...

Vi kom frem kl 22:30 onsdagskvelden etter non-stop kjøring fra DK med 4-timers sovepause de siste 20 timene.

Var det åpent og mulig å komme inn? NEI. Stod det noe sted i papirene våre at pakreringa stengte kl 22? NEI. Hadde vi fått papirer på parkeringa som var gyldige? NEI. Kunne vaktene engelsk? NEI. Var det mulig å få tak i noen ansvarlige fra utstillinga? NEI. Var vaktene høflige mot oss? NEI. Var det greit å gå til sekreteriatet på torsdagen for å få papirene vi aldri fikk? NEI. Fikk vi noe mer hjelp der de sendte oss etterpå? NEI.

18 timer etter vi ankom området fikk vi etter masse, masse mas, kjøring, spørring +++++ endelig papirene. Disse lå forøvrig på samme sted som jeg spurte 8 timer tidligere på dagen.... Og et tips fra meg - kanskje de burde brukt noe av overskuddet på ENGELSKKURS? For det er ****** frustrerende at de starter samtalen med "Fransk? Ikke? Da er det vanskelig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 537
  • Created
  • Siste svar

Og et tips fra meg - kanskje de burde brukt noe av overskuddet på ENGELSKKURS? For det er ****** frustrerende at de starter samtalen med "Fransk? Ikke? Da er det vanskelig".

Det er greit at de er sære på språket sitt altså (og ellers for den saks skyld), men når det er et SÅ internasjonalt arrangement, så BØR de (av hensyn til seg selv og deltagerne) ha et minimum av engelskunnskaper. Dere får håpe dere får en "evalueringsmail" i ettertid (men den er sannsynligvis på fransk, så da er man like langt). Jeg er SÅ glad jeg ikke er der nede nå, for JEG hadde garantert sittet å hyperventilert i et hjørne lenge før vi hadde kommet noen veg i det hele tatt... Og med det stresset blir jo deres prestasjoner i ringen enda bedre;) Lykke til med resten av helgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det åpent og mulig å komme inn? NEI. Stod det noe sted i papirene våre at pakreringa stengte kl 22? NEI. Hadde vi fått papirer på parkeringa som var gyldige? NEI. Kunne vaktene engelsk? NEI. Var det mulig å få tak i noen ansvarlige fra utstillinga? NEI. Var vaktene høflige mot oss? NEI. Var det greit å gå til sekreteriatet på torsdagen for å få papirene vi aldri fikk? NEI. Fikk vi noe mer hjelp der de sendte oss etterpå? NEI.

18 timer etter vi ankom området fikk vi etter masse, masse mas, kjøring, spørring +++++ endelig papirene. Disse lå forøvrig på samme sted som jeg spurte 8 timer tidligere på dagen.... Og et tips fra meg - kanskje de burde brukt noe av overskuddet på ENGELSKKURS? For det er ****** frustrerende at de starter samtalen med "Fransk? Ikke? Da er det vanskelig".

Første gang jeg var i Frankrike for å overvære den franske spesialutstillingen for briard, opplevde vi akkurat det samme. Ikke mht papirer og sånt, men all evne og vilje til å yte service var totalt fraværende, hotellet vi hadde booket rom på var stengt og mørkt da vi ankom (de visste vi kom seint pga flyankomst seint), så vi måtte ta inn på nabohotellet som tilfeldigvis var åpent og hadde ledige rom (dyyyre). Vi hadde også mistet ei veske som vi visste stod igjen der vi hadde hentet leiebilen, men nei - å få noen fra leiebilselskapet til å sjekke der bilen hadde stått var helt umulig selvsagt. Da måtte vi vente til mandag, og selv da kunne de ikke hjelpe oss.

Ikke det beste inntrykket av franskmenn nei - og vel ankommet utstillingen forstod vi ikke en pøkk. Alt foregikk på fransk selvsagt (selv om det alltid er mange tilreisende fra både England, USA og andre lang i Europa). Heldigvis var dette noe bedre for to år siden - da hadde de iallefall en person som kunne engelsk som vi kunne snakke med, og de snakket både engelsk og fransk i den store ringen (verre i enkeltbedømmelsen når dommer ikke kunne annet enn fransk, og jeg ikke kunne annet enn engelsk - heldigvis kunne noen utenfor ringen oversette *ler*).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også hjemmesiden er kaotisk (mildt sagt), og synes det er synd dersom franskmenn oppleves såpass lite service minded som de framstilles her :hmm:

Nevertheless, Basenjien strartet nå for ca, 5 min siden, og ifølge tidsskjemaet skal Rio i ringen om 25 min. *Biter negler* :frantics: (French championship)

Edit: Løpe enda mere rundt. 5 min til Rio skal i ringen (estimert tid). Når skal jeg begynneå sende SMS for å høre om resultater mon tro? *ikke mer negler å bite*

Jeg skjønner heller ikke så mye av den resultatsiden. legges de opp kontinuerlig? Eller "all at once" etter at rasen er ferdigbedømt? Ingen basenjiresultater foreløpig.

Edit 2:Er det tittel (fransk vinner e.a.) å vinne på French Championship?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært inne her Resultatservice, men får bare feilmelding når jeg klikker meg inn på en rase som ble bedømt ferdig i går... Er det bare hos meg, eller er det enda en ting de ikke har fått orden på?

"Boxer Fauve Classe INTERMEDIAIRE MALE Juge : M. KAFKA Bernard

Microsoft OLE DB Provider for SQL Server erreur '80040e14'

Syntaxe incorrecte vers le mot clé 'AND'.

/palmares/resultat-l.asp, ligne 132 "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er utrolig dårlig at de ikke har noe bedre service

Litt OT, men jeg skal til Frankrike i august på stor spesial utstilling for Breton (ikke stille selv, bare se). Sendte inn påmelding om at vi kommer og fikk svar på fransk :blink:

Ehhhh når jeg sender en mail på engelsk så ligger det vel i kortene at jeg ikke kan fransk liksom ...så hva er vitsen med å svare på et språk jeg ikke skjønner :icon_confused:

Skjønner at både franskmenn og spanjoler vil at sitt språk skal være verdens språk, men nå er det jo engang slik at det er engelsk som er det språket og på store internationale utstillinger bør en forvente at det finnes info på engelsk og at noen kan snakke engelsk.

Men mulig jeg er dum altså :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært inne her Resultatservice, men får bare feilmelding når jeg klikker meg inn på en rase som ble bedømt ferdig i går... Er det bare hos meg, eller er det enda en ting de ikke har fått orden på?

"Boxer Fauve Classe INTERMEDIAIRE MALE Juge : M. KAFKA Bernard

Microsoft OLE DB Provider for SQL Server erreur '80040e14'

Syntaxe incorrecte vers le mot clé 'AND'.

/palmares/resultat-l.asp, ligne 132 "

Kommer inn, hva vil du vite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer inn, hva vil du vite?

Nei, altså, jeg vil bare komme inn og se resultater litt her og der, jeg *ler*. Men da er det bare her det er kødd altså?

EDIT: Nå funker det her også *hopper og danser*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Jeg er SÅ glad jeg tok hintet når det var et problem å melde på, det sier seg jo nesten selv at det da er helt fryktelig ellers også :lol: Neste år er det i det minste i Østerrike, og tysk forstår jeg jo faktisk.

De er jo alt MYE bedre forberedt også. Svarer på mail på engelsk og PM er oppe å går alt, OG man man legge til filer i pm så man slipper sende 1000 brev man lurer på om har kommet fram :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad jeg bestemte meg for å ikke melde på gitt.

Vi opplevde kaos likt dette på verdensutstillingen i italia i 2000 var det vel. Ingen snakket engelsk (utenom den svenske dommeren vi hadde i den ene ringen), alt ble ropt opp på italiensk og når man skulle i ringen foregikk dette i puljer så man måtte rett og slett bare følge skikkelig med og holde seg helt nære ringen. Ikke såå lett da var faktisk var ganske trangt der og noen av italinerene tok ganske mye plass. Spurte man ringsekretæren om noe svarte de bare på italiensk. Frister ikke til gjentagelse! Men det ble action da, en haug med hundeiere barket ihop utenfor ringen, i reineste soprano stil :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå begynner de første resultatene å tikke inn fra French Championship, og jeg må vel si at jeg ser visse likhetstrekk med visse hunder jeg kjenner her (angre bittelitt på at man likevel ikke dro nedover kanskje *ler*):

Mâles noire:

CACS - Fairytale's Balthazar le Sage (en hannhund "vi" - dvs jeg og min oppdretter - har siklet veldig på å få inn sperm fra - han har litt felles linjer med våre bakover også):

SageWins.jpg

(ja, han er altså fra USA).

RCACS - Ikaika del Desperado - en ungarsk hannhund med svært interessante linjer det også :D

NE2010-5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

:blink: Mulig det er pga jeg bruker safari nettleser, men jeg får ikke opp noen resutlater! Kan ikke trykke på rasenavnene!

Fins det noen AK resultater??

Edit: der fant jeg.

Edit2: Fant endelig en oversiktelig side for VM i LP: Den oppdateres fortløpende vist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:blink: Mulig det er pga jeg bruker safari nettleser, men jeg får ikke opp noen resutlater! Kan ikke trykke på rasenavnene!

Fins det noen AK resultater??

Edit: der fant jeg.

Jeg finner ikke noe! AKene skal jo være ferdig for lengst, men hos meg står det at null i gruppe 1 er bedømt?

Edit:

Edit2: Fant endelig en oversiktelig side for VM i LP: Den oppdateres fortløpende vist.

Du er herved mitt yndlingsmenneske!

Edit2:

Å, grisespennende! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Jeg finner ikke noe! AKene skal jo være ferdig for lengst, men hos meg står det at null i gruppe 1 er bedømt?

Edit:

Du er herved mitt yndlingsmenneske!

hos meg står det 0 bedømt både på fransk og wds. i gruppe 1 altså :aww:

AK går ikke WDS før i morgen. Men det har blitt stilt på to små utstillinger som er tilknyttet, og da var det bare to i går og to i dag *ler* Tydeligvis veldig få som har funnet ut av det selv om det var Cacib utstillinger.

Her er oversikt over alle utstillingene som er i forbindelse med WDS.

Eller alle i år var det vist :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, skjønner. Med Fransk vinner er jo i dag? Jeg har i hvert fall fått oppmøtid halv 9, så de burde jo være ferdige..

Og Maren og Amira har gjort det bra, best til nå i kvalifiseringen (9 stk). :D :D Og Maria Brandel like bak. Men mange igjen fortsatt.. Åå, jeg kunne ønske det var live, jeg vil se!

Edit: J var først gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...