Gå til innhold
Hundesonen.no

World Winner Paris + French winner show

Yodel

Recommended Posts

Guest Jonna
Skrevet

Hæ... nå kom plutselig han med den hvite puddelen midt oppi de franske rasene. Hakker det tro.

For Puddel er en fransk rase, og dette er beste franske rase. Samme som vi har Beste Norske rase på NKK. :)

• Svar 537
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Dæven å svære noen av de franske jakthundene er :o

Det tenkte jeg også - de er jo DIGRE jo!

Jeg synes det er dårlig gjort overfor hundene i store ringen som må høre på mannen som gauler...

:lol: :lol:

.... og han der som står på krakken og uler?? Er det liksom høyverdig underholdning :blink:

*Bare ler og rister på hodet*

Åh hun med Phalene er norsk!

Ja, det VAR henne ja??? Jeg så det også, men var litt usikker :).

Skrevet

Ja, det VAR henne ja??? Jeg så det også, men var litt usikker :).

Og der kom jeg til å tenke på - så vi noen briard i den finalen?

Skrevet

BIS junior, om jeg kjenner igjen rett nuffe fra juniorfinalen i gruppe 2.

Men er jo Puddel og Pomme med.. å de er jo samme gruppe?

Guest Dratini
Skrevet

BIS junior, om jeg kjenner igjen rett nuffe fra juniorfinalen i gruppe 2.

Må være det, for gruppevinner i vanlige klasser var jo en leonberger :icon_confused:

Guest Belgerpia
Skrevet

Men er jo Puddel og Pomme med.. å de er jo samme gruppe?

BIS junior! IKKE gruppe liksom...

Skrevet
Og der kom jeg til å tenke på - så vi noen briard i den finalen?

Jeg fikk ikke med meg mer enn slutten på den franske rase-finalen, så jeg så ikke, men jeg ser vel for meg at eieren av briarden ikke ante at det skulle være noen slik finale i dag :D.

Guest Dratini
Skrevet

Jeg fikk ikke med meg mer enn slutten på den franske rase-finalen, så jeg så ikke, men jeg ser vel for meg at eieren av briarden ikke ante at det skulle være noen slik finale i dag :D.

Ja, for det var jo Bouvier der og ikke Briard liksom :icon_confused:

Skrevet

Og nå er det BIS?

vel virker litt tidlig, men det skal gies noe flag fra franskrike til austria, for å symbolisere neste års WDS. Og jeg tror det er det som skjer nå :P

og etter det, bis ja

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Tenkte jeg skulle prøve det også men er så redd hunden rømmer ut av gitteret. Opplevde det med hunder før mens jeg gikk i ringen så kom de løpende inn i ringen. Veldig festlig. Ikke i det hele tatt.    Men nå har jeg nye hunder så har ikke turt å prøve på dem men hadde vært så enklere å bære inn enn de tunge gitterbura.
    • Hva som er best kommer jo an på deg, og din hunds behov. Jeg brukte et sammenleggbart tøybur. 
    • Hva slags bur bruker dere på utstilling? Eller tralle? Passer Stroller best? Eller tøybur? Eller metallbur? Har du link? Bilder av alt utstyr? Har prøvd litt forskjellig men usikker på hva som er best?
    • Det er veldig stor forskjell på dem. (På norsk skrives forøvrig rasenavn med liten forbokstav) Collie deles i korthår og langhåret, men det er ikke veldig stor forskjell på dem. Begge er myke raser som er avlet et godt stykke bort fra opprinnelsen som gjeterhunder. De er ganske førerorienterte, men krever mindre enn de mest aktive gjeterhundene. De er likevel smarte og aktive, og krever litt mental aktivisering for å trives. Eurasier er en veldig selvstendig rase, kan ha mye jakt, og er krevende å trene og ha løs.  Begge rasene har mye pels, røyter i perioder når de skifter pels, og må børstes regelmessig. Begge rasene har også hatt en del dårlig avl med mye usikkerhet og dårlig mentalitet, men det er lenge siden jeg var aktiv nå så forhåpentligvis har dette bedret seg. Jeg ville uansett vært veldig nøye med oppdretter, foreldrehunder osv.
    • Jeg er interessert i rasene Collie eller Eurasier? Hvordan er de to rasene? Pelsstell? Røyter de mye? Er det mye lyd? Trenbarhet og kan de gå løs ute med lite jakt? 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...