Gå til innhold
Hundesonen.no

Forsikring.

bikkjene

Recommended Posts

Jeg har Gjensidige på begge mine, men har måttet sette livssummen til laveste, som er 1,500kr for å få det ned til 1,200-1,300 i året, istedenfor nesten 2000kr.

Yaris er jo da forsikret som jakthund, noe som er litt dyrere.

Hva er vitsen med å betale for livsforssikring når utbetalingen er så lav? Om du fjerner den helt vil du tjene på det i forhold til hva du betaler nå for å få tilbake så lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig dette med forsikring... Har drevet og sett på de ulike selskapene, og hittil vil Gjensidige ha ca 3100, mens Agria ligger rundt 1900-2300 avhengig av dekning. Mitt problem er at jeg får valpen min i Canada (kun Gjensidige dekker hund verden over, Agria bare i Norge og kortere besøk i Europa), og at han ikke kommer til Norge og blir registrert i NKK før han er rundt året gammel. Ser jo gjerne at jeg bør tegne forsikring tidlig for å slippe en del av unntakene, men samtidig bør han jo være dekket første leveåret også. Urk :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med Agria. Har 4 beardiser og 3 løwchen forsikret og betaler ca. 7 000 kroner i året. Min eldste er 12,5 år og i fjor, da hun var 11,5 fikk hun livmorbetennelse og ble operert, det kostet ca. 11600 og fikk igjen 8750. I Agria kan man forsikre dem hele livet uansett alder. Har ikke livsforsikring på den eldste (dem mister man antagelig ved 10 år alder, men beholder veterinærforsikringen) da og betaler i underkant av 600 for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig dette med forsikring... Har drevet og sett på de ulike selskapene, og hittil vil Gjensidige ha ca 3100, mens Agria ligger rundt 1900-2300 avhengig av dekning. Mitt problem er at jeg får valpen min i Canada (kun Gjensidige dekker hund verden over, Agria bare i Norge og kortere besøk i Europa), og at han ikke kommer til Norge og blir registrert i NKK før han er rundt året gammel. Ser jo gjerne at jeg bør tegne forsikring tidlig for å slippe en del av unntakene, men samtidig bør han jo være dekket første leveåret også. Urk :icon_confused:

Kan den ikke forsikres der den er, altså ikke i Norge? Hvilke sykdommer mister du evn dekning for hos agria om du forsikrer hunden etter fylte 1.år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan den ikke forsikres der den er, altså ikke i Norge? Hvilke sykdommer mister du evn dekning for hos agria om du forsikrer hunden etter fylte 1.år?

Har i grunnen nordamerikanske selskap litt opp i halsen, for de er så flinke til å ikke fortelle ting i forkant, og det er vanskelig å finne ut hva de faktisk "selger" (tenker å dette tilfelle på pris, dekning, unntak, fradrag, betingelser osv.). Men jeg har sett litt nærmere på det nå, og troooor jeg har funnet noen som kan være ok. Må inrømme jeg er litt usikker på hva Agria eventuelt ikke ville dekket. Kanskje noe liknende som i Canada, at de ikke dekker eksisterende problemer? Må nok sjekke litt mer, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begge mine forsikret i agria. Whippeten betaler jeg ca en tusenlapp for i året og for sheltien ble det ca 1500. Har heldigvis ikke hatt behov for å bruke den enda, men trygt å ha det i bakhånd hvis/når ulykken er ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke klage på at jeg har dyr forskiring, pr. dags dato har de ikke tjent mye på meg.. Turen til veterinæren i dag førte til at de har dekt mer i år enn jeg har betalt inn, og med langvarig skade ser det ikke ut til at det stopper her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har agria på to hunder og to katter. Tilsammen er det nesten 4000,- hvis jeg ikke husker feil. Har ikke papirene for hånden, men tror det er ca sånn:

Til hundene (bichon frise og lundehund) er det vel bortimot likt som Pippin&Symra, vi betaler ca 1200 i året per hund.

Kattene (sibirkatter) er det vel ca 600 per katt.

Synes overhodet ikke det er ille jeg :) Bamse har de ikke tjent noe som helst på faktisk, det har vært horrible dyrlegeutgifter på den hunden, men takket være forsikringa, så har det ikke kostet oss skjorta og alt. Men nå lurer jeg på om de ikke kommer til å betale ut mer hvis det er noe mer med øynene :icon_confused:

Ikke jeg som snakket med dem om akkurat det, så jeg skal ta å ringe dem en dag for å høre hva dette er.

Shensi har vi ikke hatt bruk for forsikringen på enda, takk og pris. Men det er veldig betryggende å ha!

Kattene har heller ikke hatt bruk for forsikringa enda, men plutselig en dag...

summa summarum, jeg er fornøyd med Agria! Og synes ikke prisene er ille i det hele tatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begge mine forsikret i agria. Whippeten betaler jeg ca en tusenlapp for i året og for sheltien ble det ca 1500. Har heldigvis ikke hatt behov for å bruke den enda, men trygt å ha det i bakhånd hvis/når ulykken er ute.

Hva slags forsikring har du valgt? (egenandel, livsforsikring osv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er store forskjeller på rasene hos Agria i alle fall, og det var grunnen til at jeg byttet fra Agria til Gjensidige for noen år siden. Ja, det er dyrt, men jeg kan vel trygt si at Gjensidige ikke har tjent noe på meg som kunde med fire store utbetalinger over 3 år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags forsikring har du valgt? (egenandel, livsforsikring osv)

På whippeten har jeg ingenting ekstra, ikke livsforsikring heller. Sheltien har livsforsikring. Egenandelen husker jeg ikke helt, men tror den er på 1400kr på sheltien og 2000kr på whippeten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...