Gå til innhold
Hundesonen.no

Uoffisielt LP-stevne med Norsk Berner Sennenhundklubb

Benedicte

Recommended Posts

Koselig at det var litt soniser der i dag!

Lille Ikke debuterte i LP1! Vi skulle egentlig gå offisielt stevne i Bergen i dag, men kom oss aldri dit, så Ingvild med flere fikk overtalt oss til å melde på her.

Litt rusk her og der, men alt i alt er jeg veldig fornøyd med den lille som gikk et bra program!

Hun er snart 10 mnd gammel og fikk 181 poeng! :)

De andre sonisene kan jo fortelle om sine resultater, Maria ble blant annet sendt ut i ringen med Cita :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh ja, jeg gikk visst med Cita i klasse 2. Etter å ha trent i noen få minutter, og fått ramset opp alle kommandoene jeg måtte huske :lol: Cita var som Cita er, kjempeflink! Jeg var egentlig ikke så veldig nervøs, men klarte likevel å gjøre mye ( :icon_redface: ) dumt. Høre på dommeren, hæ? Gå rett, hva er det? Huske kommandoene, det er overvurdert. Jeg klarte blant annet å sende henne til ruta før dommeren hadde sagt noe annet enn er du klar, satt henne igjen i sitt på avstanden og gikk som om jeg skulle hatt null rettningssans under fvf. Men helt utrolig nyttig for meg - nå vet jeg i hvert fall om veldig mange feil jeg ikke skal gjøre når jeg starter med Opsis! :aww:

Husker ikke karakterene vi fikk, men generelt var tilbakemeldingen; "Hunden gjør alt riktig, det er du som står for poengtrekkene." :lol: Vi fikk null på innkalling med stå, og der skylder jeg på at Cita oppdaget Benedicte. Uansett ikke min feil, for det er ikke jeg som har trent hunden. :whistle: Vi vant i hvert fall klasse to, og jeg fikk en stol! :D

Edit: Jeg glemte jo helt å si gratulerer til frøken wonderchild! Dere er skikkelig flinke, og rusket er borte når dere starter offesielt :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er superfornøyd med Java i dag! Vi gikk klasse 2 for første gang og jeg følte egentlig at vi ikke er helt klare for det. Vi har et par øvelser som vi så vidt får karakter på, noen som er midt på treet og noen som er supre!

I dag fikk vi karakter i alle øvelsene! :o:banana: Jeg er utrolig overrasket, utrolig glad og utrolig stolt av Javan min :wub: Vi kom på 2. plass :ahappy: Men det var jo bare 3 stykker i klassen da :lol: Ikke så høy poengsum, men det gjør ingenting! Vi gjorde det mye bedre enn jeg hadde trodd, så vi hadde en stor personlig seier i dag :banana: Java er en fantastisk lydighetshund, nå må bare jeg henge med :icon_redface:

Og da jeg kom hjem hadde Günther oppført seg eksemplarisk :D Enda en liten seier :ahappy:

Gratulerer til alle dere andre flinke sonisene! :ahappy:

Var forresten veldig hyggelig å bli litt kjent med noen nye soniser også!

EDIT: Glemte å skrive poengsummen da. Vi endte på 146,5 poeng :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maria og Benedicte - dere skal ha for sporty innsats! :lol: Det ble kronerulling for å få dem ut i ringen, og Benedicte ble påmeldt omtrent fire minutter før klasse en startet!

Men gratulerer til dere begge, og også til alle de andre sonisene som startet og gjorde en flott figur i ringen. Kjempeflinke er dere! :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var med i ånden der jeg bukserte Tíbrá, Sirius, Aiko og Imouto bortover skogsveien. Kjempekult at dere starta, Benedicte! Og ikke minst for deg, Maria, haha!

Og Marianne, jeg skjønner at det bare er å måke på nå, så bra at dere hadde en super dag i ringen! :)

Gleder meg til å høre hvordan det gikk med Monica og Chili.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var med i ånden der jeg bukserte Tíbrá, Sirius, Aiko og Imouto bortover skogsveien. Kjempekult at dere starta, Benedicte! Og ikke minst for deg, Maria, haha!

Og Marianne, jeg skjønner at det bare er å måke på nå, så bra at dere hadde en super dag i ringen! :)

:ahappy:

Det var synd at dere ikke fikk vært med da, for det hadde vært veldig koselig å fått hilse på deg og trollbollene også :ahappy: Neste gang er det deres tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Masse flinke soniser i dag: Gratulerer til Kristina og Saga som vant klasse 1 med 183 poeng! Grattis til Maria og Cita som vant klasse 2 med 156 poeng (hadde jeg visst hvilken hund som ble påmeldt der, så hadde du måttet starte i klasse 3 altså :D) Grattis til M.J og chili (terv) som vant klasse 3 med 190,5 poeng.

Ellers var det bra poengsummer og prestasjoner av Monica, Benedicte, Tine Terese (med verdens herligste miniatyrmygg!) marianne og sikkert noen flere jeg ikke vet hvem er. Kjempeherlig heiagjeng til tross for etterhvert møkkavær. Jeg storkoste meg i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poengsummen vår ble 157 med 0 på fellesdekken, og 10(!) på tannvisning. Men hun fikk vist meg at det ikke er umulig :) (Så takk til Line der)

Nå dukket det opp mer jeg ikke har tenkt stort over når vi trener, så neste gang håper jeg det sitter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poengsummen vår ble 157 med 0 på fellesdekken, og 10(!) på tannvisning. Men hun fikk vist meg at det ikke er umulig :) (Så takk til Line der)

Nå dukket det opp mer jeg ikke har tenkt stort over når vi trener, så neste gang håper jeg det sitter. :)

Du, det var farlig nære opprykk! :icon_clapping: Også 10 på tannvisning med en litt beskjeden Chili da, utrolig bra! :) Jeg er dødsimponert over en sånn poengsum uten poeng på fellesdekken, altså, kjempegøy, Monica! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, det var farlig nære opprykk! :icon_clapping: Også 10 på tannvisning med en litt beskjeden Chili da, utrolig bra! :) Jeg er dødsimponert over en sånn poengsum uten poeng på fellesdekken, altså, kjempegøy, Monica! :)

Ja, det er jo kjempegøy. Kan jo bare tenke på poengsummen jeg kunne fått om fellesdekken gikk som smurt :ahappy:

Og ja, kjempefornøyd med 10 på tannvisning med Chilli, for her har vi slitt. Men hun satt uten antydning til å lette på rumpa :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse flinke soniser i dag: Gratulerer til Kristina og Saga som vant klasse 1 med 183 poeng! Grattis til Maria og Cita som vant klasse 2 med 156 poeng (hadde jeg visst hvilken hund som ble påmeldt der, så hadde du måttet starte i klasse 3 altså :D) Grattis til M.J og chili (terv) som vant klasse 3 med 190,5 poeng.

Ellers var det bra poengsummer og prestasjoner av Monica, Benedicte, Tine Terese (med verdens herligste miniatyrmygg!) marianne og sikkert noen flere jeg ikke vet hvem er. Kjempeherlig heiagjeng til tross for etterhvert møkkavær. Jeg storkoste meg i hvertfall.

Du, jeg tror sjåføren hadde mer enn nok med klasse to jeg! :icon_redface::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, jeg skjønte ikke at det var sonis jeg :icon_redface: Gratulerer så mye til M.J :D Flinke var dere :D

Og tusen takk til Gråtass :) Du er en meget behagelig dommer syns jeg :) Rettferdig, hyggelig og hjelpsom! Det var supert å få gå for deg :ahappy: (det er vel lov til å si det? Er ikke ment som smisking eller noe, bare tenkte at det kanskje var hyggelig å høre det :ahappy: )

Og beklager puddelbråket på fellesdekken forresten :icon_redface: Veldig glad for at ingen hunder ble påvirket av det. Vi skal starte med å trene på å få det bort i dag!

Og så har jeg glemt å si gratulerer til Kristina og Saga! Soniser er flinke altså :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...