Gå til innhold
Hundesonen.no

Nala problematikk!

Enits

Recommended Posts

• Svar 283
  • Created
  • Siste svar

Jeg har ingen steder å ha nala om jeg får henne med til oslo. Det er dessverre forbudt å ha dyr i blokken hos min mor, og de er veldig streng på det. :(

Men når kommer du til Oslo da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teite meg. :P

Om Nala kommer til Oslo tirsdag, så kan jeg godt møte Enits på Oslo S og så kjøre henne ned til deg om det passer for alle parter og ingen andre kan kjøre henne.

Er du sendt fra himmelen? Jeg kommer frem onsdag morgen 1. juni halv 7 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sendt fra himmelen? Jeg kommer frem onsdag morgen 1. juni halv 7 :)

Da møter jeg deg på Oslo S klokka da, og så kjører jeg henne til Argyros. Trenger bare å vite hva toget ditt heter, så jeg finner deg lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da møter jeg deg på Oslo S klokka da, og så kjører jeg henne til Argyros. Trenger bare å vite hva toget ditt heter, så jeg finner deg lett.

Det står ikke hva toget heter :P Men jeg kommer fra Bergen. Kan jo evt møte deg utenfor med parkeringen ved siden av der flytoget er? den parkeringen ut mot operahuset liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 27 dager siden reiste nala til det jeg trodde ville bli hennes nye gode hjem. Jeg var så optimistisk

og de nye eierne var det samme. De hadde fått alt av informasjon om hennes uvaner og ting som ikke var som de skulle og jeg var oppriktig helt overbevist om at nala hadde funnet den rette familien.

Sånn ble det ikke.

Igår datt hele verden i hodet på meg, og nala for den saks skyld. Og jeg stod der med et stort sykdomsutbrudd, en hund

som ikke hadde noe hjem eller en sikker fremtid, og tusen tanker.

Så snakket jeg med mange av dere her på sonen, noen er sint, noen er snill, noen er oppgitt, noen er lei seg osv

Men den ånden som dere har, alle dere som ønsker å hjelpe nala så hun kan få den sjansen hun fortjener, den er helt

fantastisk. Jeg vet virkelig ikke hva jeg skulle gjort uten dere, og det gjør neimen ikke nala heller.

Så med dette vil jeg rette en stor takk, og en god klem, til alle dere som har sagt dere villig, og som faktisk

hjelperNala. Nå er det nå sånn at denne hjelpen Nala får, også indirekte hjelper meg. Uten dere ville ikke dette

gått i det heletatt. Og det setter jeg veldig stor pris på!

Tusen takk.

:punk::jump::thumbsup::hyper::heart::frantics::flowers::cheer::icon_clapping::thumbs::banana::wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står ikke hva toget heter :P Men jeg kommer fra Bergen. Kan jo evt møte deg utenfor med parkeringen ved siden av der flytoget er? den parkeringen ut mot operahuset liksom?

Ifølge NSB så reiser du med tog 606 som er på Oslo S kl 06.26. :)

Denne historien ser jo ut til å få en positiv fortsettelse! Flinke soniser! Og her kommer en :console: til deg Enits. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å utveksle telefon-nummer nå da jenter ;)

Det er nok lurt Enits å låne/skaffe med deg penger til en barnebilett til Nala, i tilfelle en konduktør er vrang. Dumt å bli kasta av toget :P

Har fulgt med dette siden hunden ble skaffet, og er oppriktig glad for at det ser ut til å løse seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer ikke så mange tog fra Bergen så tidlig sikkert, så da finner jeg deg lett. Sikkert ikke så mange hunder som Nala som kommer med. Ta med et teppe hun kan sitte på i buret nedover.

Så får Argyros holde seg hjemme til onsdag. Tar ca 3 timer i følge Gule sider, OM jeg kjører til Moss og tar ferga til Horten liksom. :lol: Ikke planer om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så får Argyros holde seg hjemme til onsdag. Tar ca 3 timer i følge Gule sider, OM jeg kjører til Moss og tar ferga til Horten liksom. :lol: Ikke planer om det.

Det tar ca. 3 timer rake veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar ca. 3 timer rake veien.

Da får jeg hørt ut boka mi sikkert. :P

Må få veibeskrivelse og slikt, så jeg finner fram til deg. GPSen min har tatt kvelden (om noen Oslo sonis har en GPS å låne ut til onsdag, så hyl ut!)

Da er jeg vel hos deg mellom 10 og 11 den dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får jeg hørt ut boka mi sikkert. :P

Må få veibeskrivelse og slikt, så jeg finner fram til deg. GPSen min har tatt kvelden (om noen Oslo sonis har en GPS å låne ut til onsdag, så hyl ut!)

Da er jeg vel hos deg mellom 10 og 11 den dagen.

Du skal rake veien til Tvedestrand, skiltet hele veien (altså mot Kristiansand/Arendal). Resten kan vi ta på PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også fulgt med i trådene her på sonen om Nala. og må virkelig si jeg er utrolig imponert over all den godheten som finnes her på sonen! :wub:

Kan bare signere. Har også fulgt med fra sidelinjen. Håper virkerlig det løser seg til det beste for Nala nå. Imponert over hjelpevillige soniser!

Hvordan løste det seg forresten med "heving av kjøp"? Fikk de som hadde henne pengene tilbake / krever de deg fortsatt for penger, eller er den saken løst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Lange turer er ikke nødvendigvis veldig stimulerende. Det kan være, men det kan også øke stress, særlig hvis dere går mye i ukjente miljøer eller rundt mye andre folk og hunder. Stress og usikkerhet er i stor grad genetisk, og påvirkes såklart av hormoner. Søksarbeid er ofte god stimuli, og er bevist å øke selvtilliten hos hunder. Meld dere på et kurs i nosework, barn hunt eller annen type søk som dere kan bruke som aktivisering i hverdagen. Tren triks og lydighetsøvelser. Kjøp spill med utfordringer som hun kan løse for å få middag. Generelt vil jeg også skjerme henne mot å bli presset inn i situasjoner der hun føler hun må si fra. Det er ikke alltid mulig, men ikke la fremmede klappe henne, hold avstand til ting eller steder som stresser henne, osv. Hvis hun knurrer er hun for ukomfortabel, og hvis det signalet blir oversett er bitt ofte neste.
    • Har en mittelspitz tispe som har mye stress. Dette spesielt i de to røyteperiodene og under løpetid. Merker dette godt med økende varsling, knurring mot ukjente(hvis de forsøker ta på henne) og slikking av labber. Alt dette begynte etter første løpetid. Vi forsøker å gå lange turer og leke for å stimulere henne, virker noe... Ingen smerter.  Snakket med dyrlegen uten noe særlig gode råd. Har også hatt atferdsanalyse for noen år siden, hvor konklusjonen var mer stimuli og eksponering.   Er det noen med liknende erfaringer? Kan det være hormonelt betinget, eller er det en slags angstlidelse?   
    • Det er ingen grunn til å ikke bruke tørrfôr som godbiter ellers også, det er jo bare mat, så lenge hunden vil ha det. Og vær for all del ekstremt forsiktig med AI. De stiller ikke vesentlige spørsmål som en veterinær vet å spørre før man behandler en hund. Kildekritikk er fint, men det kommer helt an på hvilke kilder man bruker. Og har lov til å bruke. Så enten er AI-en trent på ulovlig materiale, eller så har den et begrenset spenn av kilder. I tillegg er det ekstremt stor forskjell på hundehold i ulike land, så selv forutsetninger for forskning og råd fra profesjonelle vil variere stort.
    • Altså hvorfor har ikke jeg tenkt på dette?!  Så genialt med AI altså👏🏻  Har snakket med vetrinær igjen i går, og vi skal forsøke med Hills sitt allergifor:) Vi startet overgang i går og lillemann ELSKET det og «sorterte» maten i skåla for han skulle spise Hills-bitene først🤣  Det som var et kjempepluss var at foret har godbiter med samme ingredienser, så de kunne han få 4 stk av om dagen, selv om han er på eliminasjonsdiett. Så GJETT om det ble fest hjemme i går. Første godbit på mer enn syv uker.  Fikk også sove natta gjennom uten magetrøbbel og i morres var avføring fast og fin!    Har skikkelig tro på at dette skal bli bra🫶🏻 OG når vi forhåpentligvis starter provokasjonsdiett om noen uker så skal vi starte med VOM fra taste!    Tusen takk for gode råd folkens👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Dere er helt supre som tar dere tid til å svare, og nå er vi såå lykkelige i heimen😍    
    • Takk! 🥰 Jeg glemte at det finnes en verden av små butikker utenom gigantene. Du reddet dagen og uka og måneden, og potensielt hele sommeren min. Nettopp vært på kurstime med råfor klabb og klæss og isj, og så ikke veldig lyst på fremtiden. Får hamstre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...