Gå til innhold
Hundesonen.no

Nala problematikk!

Enits

Recommended Posts

• Svar 283
  • Created
  • Siste svar

Jeg har ingen steder å ha nala om jeg får henne med til oslo. Det er dessverre forbudt å ha dyr i blokken hos min mor, og de er veldig streng på det. :(

Men når kommer du til Oslo da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teite meg. :P

Om Nala kommer til Oslo tirsdag, så kan jeg godt møte Enits på Oslo S og så kjøre henne ned til deg om det passer for alle parter og ingen andre kan kjøre henne.

Er du sendt fra himmelen? Jeg kommer frem onsdag morgen 1. juni halv 7 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sendt fra himmelen? Jeg kommer frem onsdag morgen 1. juni halv 7 :)

Da møter jeg deg på Oslo S klokka da, og så kjører jeg henne til Argyros. Trenger bare å vite hva toget ditt heter, så jeg finner deg lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da møter jeg deg på Oslo S klokka da, og så kjører jeg henne til Argyros. Trenger bare å vite hva toget ditt heter, så jeg finner deg lett.

Det står ikke hva toget heter :P Men jeg kommer fra Bergen. Kan jo evt møte deg utenfor med parkeringen ved siden av der flytoget er? den parkeringen ut mot operahuset liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 27 dager siden reiste nala til det jeg trodde ville bli hennes nye gode hjem. Jeg var så optimistisk

og de nye eierne var det samme. De hadde fått alt av informasjon om hennes uvaner og ting som ikke var som de skulle og jeg var oppriktig helt overbevist om at nala hadde funnet den rette familien.

Sånn ble det ikke.

Igår datt hele verden i hodet på meg, og nala for den saks skyld. Og jeg stod der med et stort sykdomsutbrudd, en hund

som ikke hadde noe hjem eller en sikker fremtid, og tusen tanker.

Så snakket jeg med mange av dere her på sonen, noen er sint, noen er snill, noen er oppgitt, noen er lei seg osv

Men den ånden som dere har, alle dere som ønsker å hjelpe nala så hun kan få den sjansen hun fortjener, den er helt

fantastisk. Jeg vet virkelig ikke hva jeg skulle gjort uten dere, og det gjør neimen ikke nala heller.

Så med dette vil jeg rette en stor takk, og en god klem, til alle dere som har sagt dere villig, og som faktisk

hjelperNala. Nå er det nå sånn at denne hjelpen Nala får, også indirekte hjelper meg. Uten dere ville ikke dette

gått i det heletatt. Og det setter jeg veldig stor pris på!

Tusen takk.

:punk::jump::thumbsup::hyper::heart::frantics::flowers::cheer::icon_clapping::thumbs::banana::wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står ikke hva toget heter :P Men jeg kommer fra Bergen. Kan jo evt møte deg utenfor med parkeringen ved siden av der flytoget er? den parkeringen ut mot operahuset liksom?

Ifølge NSB så reiser du med tog 606 som er på Oslo S kl 06.26. :)

Denne historien ser jo ut til å få en positiv fortsettelse! Flinke soniser! Og her kommer en :console: til deg Enits. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å utveksle telefon-nummer nå da jenter ;)

Det er nok lurt Enits å låne/skaffe med deg penger til en barnebilett til Nala, i tilfelle en konduktør er vrang. Dumt å bli kasta av toget :P

Har fulgt med dette siden hunden ble skaffet, og er oppriktig glad for at det ser ut til å løse seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer ikke så mange tog fra Bergen så tidlig sikkert, så da finner jeg deg lett. Sikkert ikke så mange hunder som Nala som kommer med. Ta med et teppe hun kan sitte på i buret nedover.

Så får Argyros holde seg hjemme til onsdag. Tar ca 3 timer i følge Gule sider, OM jeg kjører til Moss og tar ferga til Horten liksom. :lol: Ikke planer om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så får Argyros holde seg hjemme til onsdag. Tar ca 3 timer i følge Gule sider, OM jeg kjører til Moss og tar ferga til Horten liksom. :lol: Ikke planer om det.

Det tar ca. 3 timer rake veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar ca. 3 timer rake veien.

Da får jeg hørt ut boka mi sikkert. :P

Må få veibeskrivelse og slikt, så jeg finner fram til deg. GPSen min har tatt kvelden (om noen Oslo sonis har en GPS å låne ut til onsdag, så hyl ut!)

Da er jeg vel hos deg mellom 10 og 11 den dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får jeg hørt ut boka mi sikkert. :P

Må få veibeskrivelse og slikt, så jeg finner fram til deg. GPSen min har tatt kvelden (om noen Oslo sonis har en GPS å låne ut til onsdag, så hyl ut!)

Da er jeg vel hos deg mellom 10 og 11 den dagen.

Du skal rake veien til Tvedestrand, skiltet hele veien (altså mot Kristiansand/Arendal). Resten kan vi ta på PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også fulgt med i trådene her på sonen om Nala. og må virkelig si jeg er utrolig imponert over all den godheten som finnes her på sonen! :wub:

Kan bare signere. Har også fulgt med fra sidelinjen. Håper virkerlig det løser seg til det beste for Nala nå. Imponert over hjelpevillige soniser!

Hvordan løste det seg forresten med "heving av kjøp"? Fikk de som hadde henne pengene tilbake / krever de deg fortsatt for penger, eller er den saken løst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...