Gigi Skrevet 18. Mai 2011 Rapporter Share Skrevet 18. Mai 2011 Vi er de som elsker å slenge dritt rundt oss Vi er de som dra hunden vår bort til porten til naboen slik at den skal få pisse Vi er de som kjører milvis for å finne oss ei skiløype, slik at hunden vår kan være til en pest og en plage for naturelskere i kondomdresser Vi er de som setter vekkeklokken til 06.00 hver søndagsmorgen,slik at vi kan tilfredsstille oss med den gleden av å vite at når vi slipper ut hunden, vil den bjeffe og vekke naboen. Vi er sadister som oppsøker alt det vi kan finne av offentlige arenaer, slik at vi kan slippe løs hunden og se at den skremmer likskiten ut av alle barn og eldre Vi oppnår en glede av en annen verden, når hunden vår får hoppe på, sikle på og bjeffe på vår medborgere Vi ligger på lur bak enhver busk og stein og venter på alt av vilt og sau skal komme frem, slik at vi kan få se hunden vår jakte og drepe.... og drepe... Vi er de som hver dag, når vi kommer hjem fra jobb, blir møtt med en overstrømmende kjærlig hilsen, som sår ingen tvil om hvor høyt vi er elsket og savnet Vi er de som blir elsket og tilgitt hver dag Vi blir sett opp til, tatt hånd om, beskyttet av et vesen som vil ofre livet sitt for å få være sammen med akkurat "oss" Vi er de som uansett hvor og hvordan vi ferdes i livet vårt, blir vi fulgt av en lojal venn som aldri svikter Vi er de som sitter alene sammen med hunden vår, stryker over den varme pelsen og vet at dette er den eneste nærkontakten vi får den dagen.... men vi vet at vi får den... ALLTID Vi er de som må, og ofte flere ganger i livet, sitte ved siden av det kjæreste vi har, stryke over en elsket en og se livet ebbe ut, og vite at det er "vår" avgjørelse, at "vi" bestemte at nå er "ditt" liv ikke lengre et verdig liv.... og vi gjør det av kjærlighet... Vi er de som da i etterkant må møte verden som vanlig, som ikke har lov til å sørge... Vi er hundefolk.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margrete Skrevet 18. Mai 2011 Rapporter Share Skrevet 18. Mai 2011 Fint! *stjålet og lagt ut på fjesboka* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ane Skrevet 18. Mai 2011 Rapporter Share Skrevet 18. Mai 2011 Fint! Både tekst og bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Justisia Skrevet 18. Mai 2011 Rapporter Share Skrevet 18. Mai 2011 Sabla bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Huldra Skrevet 18. Mai 2011 Rapporter Share Skrevet 18. Mai 2011 Jeg innrømmer glatt at jeg synes den der er helt snål. For først er teksten ironisk (håper jeg i alle fall inderlig), før den plutselig går over til å være sippete og klisstete søt-ekkel.. Og så lurer man jo på om det siste bare er tull, siden det første forhåpentligvis var det?? :rolleyes2: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Gråtass Skrevet 18. Mai 2011 Rapporter Share Skrevet 18. Mai 2011 Jeg innrømmer glatt at jeg synes den der er helt snål. For først er teksten ironisk (håper jeg i alle fall inderlig), før den plutselig går over til å være sippete og klisstete søt-ekkel.. Og så lurer man jo på om det siste bare er tull, siden det første forhåpentligvis var det?? :rolleyes2: Oh goody, jeg begynnte å lure på om jeg var den eneste som syns at hele saken var skikkelig klam... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Miriam Skrevet 18. Mai 2011 Rapporter Share Skrevet 18. Mai 2011 Oh goody, jeg begynnte å lure på om jeg var den eneste som syns at hele saken var skikkelig klam... Definitivt ikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gigi Skrevet 18. Mai 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 18. Mai 2011 He he.... OMG...ja, det er vel noe som heter ytringsfrihet.... så da kan jeg vel henge meg på den... for de som ikke skjønte det, så er første del ironi.... og andre del faktisk slik jeg føler overfor mine hunder... så at dere opplever det som "en klam sak", så.... eh... ja, vi ser vel ulikt på ting da.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lola Pagola Skrevet 18. Mai 2011 Rapporter Share Skrevet 18. Mai 2011 Godt å høre...at jeg ikke er den eneste som synes sånn her er litt kvalmt. Og synes den var litt merkelig, for jeg håper og det er ment ironisk det første, ellers er det jo alt for dumt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wanderlust Skrevet 18. Mai 2011 Rapporter Share Skrevet 18. Mai 2011 Godt jeg ikke er alene om å mene den teksten er teit Starte teksten med ironi (håper jeg! Ellers skjønner jeg godt at hundefolk er hatet, og da er jeg glad jeg ikke kjenner meg igjen ), for så å gå over til mer "alvorlige" ting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiriEveline Skrevet 18. Mai 2011 Rapporter Share Skrevet 18. Mai 2011 Som to forskjellige tekster er det jo bra, altså en ironisk tekst og en litt mer alvorlig tekst. Men sammen blir man litt satt ut når det plutselig blir alvorlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grim Skrevet 18. Mai 2011 Rapporter Share Skrevet 18. Mai 2011 er visst ikke hundefolk likevel jeg da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siri Skrevet 18. Mai 2011 Rapporter Share Skrevet 18. Mai 2011 *Puhhhhh*. Jeg var ikke alene om å synes teksten var litt rar, altså... Det ble en litt merkelig blanding av noe jeg HÅPER var ironisk - og så litt kliss til slutt (nei, jeg er ikke sånn tilhenger av klissete ting, jeg). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symra&Pippin Skrevet 18. Mai 2011 Rapporter Share Skrevet 18. Mai 2011 Jeg innrømmer glatt at jeg synes den der er helt snål. For først er teksten ironisk (håper jeg i alle fall inderlig), før den plutselig går over til å være sippete og klisstete søt-ekkel.. Og så lurer man jo på om det siste bare er tull, siden det første forhåpentligvis var det?? :rolleyes2: Haha, helt enig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margrete Skrevet 18. Mai 2011 Rapporter Share Skrevet 18. Mai 2011 Bare en liten tanke, dere er klar over at forfatter/ts blir litt lei seg av dere har det moro av det hun har skrevet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fly Skrevet 18. Mai 2011 Rapporter Share Skrevet 18. Mai 2011 Jeg må si at de hunde eierene som blir sett på som slike tragiske tilfeller av plagsomme mennesker som blir framstilt i startinnlegget, de har gjort en dårlig reklamejobb for seg og sine. Det hjelper så lite å elske hunden sin så nesegrust, om naboene venter på første mulighet til å få den avlivd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 18. Mai 2011 Rapporter Share Skrevet 18. Mai 2011 Men er det TS som har skrevet den? Jeg ble tagget i denne teksten på fb for flere dager siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margrete Skrevet 18. Mai 2011 Rapporter Share Skrevet 18. Mai 2011 Men er det TS som har skrevet den? Jeg ble tagget i denne teksten på fb for flere dager siden. Åh... jeg fikk inntrykk av det jeg, my bad Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 18. Mai 2011 Rapporter Share Skrevet 18. Mai 2011 Starten er jo bare fæl... Det er alt man ikke har lyst til å være og prøver å unngå. Samt at man irriterer seg over andre som har slikt hundehold... Og avlivningsprosessen og alle kvalene i forhold til det, er det overhodet ikke noe romantisk over. Mulig det er ironi, men ikke spesielt bra utført isåfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ida Skrevet 18. Mai 2011 Rapporter Share Skrevet 18. Mai 2011 Ser ikke noe bilde, jeg... Plutselig er jeg glad for at jeg har et hyggelig forhold til naboer, skiløpere og slikt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gigi Skrevet 19. Mai 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 19. Mai 2011 Nå ble jeg faktisk veldig lettet og glad når jeg logget meg inn her på hundesonen i dag, for jeg ser her nå at de mange har skjønt meningen med konstruktiv kritikk og det er noe jeg kjøper glatt, for jeg er nemlig ikke noen forfatter jeg (men det har vel dere sikkert allerede skjønt ) Jeg ble faktisk veldig lei meg i går, det var langt fra morro å høre at hvordan jeg tenker om hundene mine er ekkelt, kvalmt, klissete osv.... Det var et slag under beltet for min del.... Nå skriver jeg dette her med tanke på de som skjønte poenget, bare så det er sagt! Satt en dag her på jobb og irriterte meg fryktelig over hvordan vi hundefolk blir fremstilt og at "første del" kunne oppfattes som noe helt annet enn ironisk, falt meg overhodet ikke inn!! Vet ikke om dette er noe jeg burde beklage eller ikke... For å sette ting på spissen, eller kall det fra det ytterpunktet til det andre, så valgte jeg å sette ord på hvordan jeg ser på mine hunder. Det hele var egentlig mer ment for de som ikke liker hunder,at kanskje noen der skjønte poenget, men så tenkte jeg at det kunne være morro for andre hundefolk også, for de måtte jo i hvert fall skjønne meningen med det.... så feil kan man ta Takk til Margrethe som faktisk skjønte at dette kunne virke sårende, til enkelte andre så må jeg få lov til å si at det går an å vinkle det dere skriver og mener på en litt annen måte enkelte ganger, det hadde ikke skadet å sjekket hva meningen min var, før dere satte i gang. Håper at det hele er basert på mine dårlige skriveferdigheter og ikke et stort behov her inne for å finne noen å hakke på, uten først sjekke fakta... Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symra&Pippin Skrevet 19. Mai 2011 Rapporter Share Skrevet 19. Mai 2011 Unnskyld Gigi, jeg tenkte ikke på at dette var noe du hadde skrevet selv. Jeg trodde du la ut en tekst du hadde funnet et eller annet sted, og da må det jo være greit at folk sier hva de mener om den. Ellers er det jo teksten som blir kritisert, ikke tankene dine, det er to forskjellige ting. Ikke meneingen å såre i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gigi Skrevet 19. Mai 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 19. Mai 2011 OI OI OI!! Det hadde faktisk ikke falt meg inn overhodet at dere tenkte det bare var en tekst jeg hadde funnet!! Snakk om å kaste stein i glasshus!! Tok dette sååååååååååå personlig jeg vettu... Noe som jeg da selvsagt beklager Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Gråtass Skrevet 19. Mai 2011 Rapporter Share Skrevet 19. Mai 2011 Men Gigi, i ditt andre innlegg, så henviser du til ytringsfriheten, den gjelder vel for alle. Jeg var den første til å si at jeg syns teksten var klam (ikke kvalm, det er to vidt forskjellige ting), det er jo en personlig meningsytring fra min side. Akkurat som teksten din er en personlig meningsytring fra deg. Det er dumt å legge ut noe som du har så "sterke følelser for" om det er vanskelig å takle kritikken som kom i ettertid. Det er ingen som har sagt at du er teit, klam eller søtsuppete, selv om enkelte av oss syns at teksten din er det. Jeg er blandt de personene som ikke syns at "over regnbruebroen" eller "hundens bud" er sammenfattende for mitt hundehold eller hundesyn, akkurat som din tekst ikke var sammenfallende med mine holdninger, uansett om det er ironi eller romantisering. Jeg syns teksten din var søtsuppeladen og klam og det står jeg for. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gigi Skrevet 19. Mai 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 19. Mai 2011 Men Gigi, i ditt andre innlegg, så henviser du til ytringsfriheten, den gjelder vel for alle. Jeg var den første til å si at jeg syns teksten var klam (ikke kvalm, det er to vidt forskjellige ting), det er jo en personlig meningsytring fra min side. Akkurat som teksten din er en personlig meningsytring fra deg. Det er dumt å legge ut noe som du har så "sterke følelser for" om det er vanskelig å takle kritikken som kom i ettertid. Det er ingen som har sagt at du er teit, klam eller søtsuppete, selv om enkelte av oss syns at teksten din er det. Jeg er blandt de personene som ikke syns at "over regnbruebroen" eller "hundens bud" er sammenfattende for mitt hundehold eller hundesyn, akkurat som din tekst ikke var sammenfallende med mine holdninger, uansett om det er ironi eller romantisering. Jeg syns teksten din var søtsuppeladen og klam og det står jeg for. Dette er det jeg mener med konstruktiv kritikk og det har jeg absolutt ikke noe problem med. Var vel hele poenget mitt at jeg mente at når folk skal kritiserer, så kan det være konstrukiv kritikk, noe jeg fremdeles mener at enkelte av innleggene ikke var. Tror ikke jeg er helt alene om å ha slike "følelser", så det kan kanskje hende at det var flere som følte seg dumme... Et slik forum er åpent for alle sine meninger, det er helt sant og man må bare tåle litt, men man har vel alle et valg om hvordan man velger å formulere seg når man uttaler seg... gjelder vel ikke bare meg det, skulle jeg tro... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar