Gå til innhold
Hundesonen.no

En gammel bruker titter innom! :)

Ina

Recommended Posts

Skrevet

I går kveld satt jeg å kjeda meg foran pcn, plutselig så klikka jeg meg inn på hundesonen! DET er lenge siden sist det! Og jammen meg så kjenner jeg igjen mange av brukerne som var her den gangen jeg var aktiv! Så utrolig morro! :)

Ikke sikkert det er så mange som husker meg, men jeg eier ihvertfall den brune BC'en Eso! Han har nå passert 6 år, og lever fortsatt i beste velgående :) Han har status som en skikkelig familiehund, og lever sine late dager med turer og sofakos :ahappy:

Noen som kjenner meg igjen her inne? Hvordan står det til med "dere gamle" da?

Var faktisk litt morro å klikke litt rundt om på forumet igjen, så hvem vet om jeg tar turen innom litt oftere fremover! :)

Skrevet

Hei og hå Ina!

Klart jeg husker deg. Tidligere kaninhopper! :D

Hvordan går det med Eso og småbarn da?

Koselig å "se" deg også igjen! :D

Eso og småbarn er rett og slett en fryd. Jeg har en hund som er, og alltid har vært, tvers igjennom snill! De kan gjøre hva de vil med ham (selv om såklart minstemann på snart 2 år ikke FÅR dra han i pelsen, så kan han finne på å gjøre det, men Eso løfter ikke på hodet engang, hehe..)

Størstejenta på snart 4 pleier ofte å "gå tur" med ham, altså holde båndet helt selv, og hunden hører faktisk etter henne :D

Så det at det kom småbarn inn i familien var virkelig ikke noe stress. Men siden tiden innimellom ikke strekker til, så har vi en ordning med mine foreldre (som bor et langt steinkast unna oss), om "delt foreldreansvar". Eso er der ganske mye, og han elsker det! Jeg bodde jo fortsatt hjemme når jeg fikk han, så det er jo hjemmet han vokste opp i :)

Merker at jeg får bedre og bedre tid til å presse inn hund nå som ungene begynner å bli større, og minstemann går for egen maskin! (Var nok litt av et syn for to år siden, når frøkna løp i alle retning, jeg hadde bilstol til baby i den ene hånda og handleposer og en stk hund som trekker i motsatt retning i den andre :lol:)

Skrevet

Awh, så koselig å se alle dere kjente her da! :wub::)

Du får sørge for å titte innom litt oftere da. :D

Kjekt å høre at det går bra med Eso og de små. :)

Skrevet

Awh, så koselig å se alle dere kjente her da! :wub::)

Ja, har ikke kommet meg vekk herfra enda jeg ... :lol: Eldstebarnet ditt er jo straks gammel nok til å begynne med kaninhopping!

Skrevet

Nå var vel du ikke så aktiv når jeg begynnte her, men husker deg ja :) ooog du gikk vel på øya også, så om jeg ikke husker feil så har vi noen felles bekente :)

Skrevet

Nå var vel du ikke så aktiv når jeg begynnte her, men husker deg ja :) ooog du gikk vel på øya også, så om jeg ikke husker feil så har vi noen felles bekente :)

Jeg ble medlem i mai 05, men husker ikke hvor lenge jeg var veldig aktiv her inne :)

Nei jeg gikk nok ikke på Øya. Men hadde ei venninne som gikk der (Mari). Så var der innimellom på besøk :)

Neimen heisann! Koselig å se deg her, da. :) Og herlig å høre om både Eso og ungene. :ahappy:

Koselig å se deg også! Har du fortsatt Tinka? :)

Skrevet

Koselig å se deg også! Har du fortsatt Tinka? :)

Tja, hva skal jeg svare på det, da? :P Tinka bor sammen med foreldrene mine, som forøvrig snart flytter fra Trondheim til en gård på Stjørdal. Jeg studerer i Oslo nå, men skal flytte til Ås i sommer og begynne å studere der. Planen er at jeg skal ha Tinka en del hos meg i høst/vinter, også kjøper jeg forhåpentligvis egen hund i løpet av neste vår, og da får vi se om ikke Tinka heller vil være gårdshund hos mamma og pappa enn å bo sammen med meg og en liten valp på en bitteliten hybel. :P Hun trives veldig godt hos foreldrene mine, så jeg har ingen problemer med å la de ha ansvaret for henne, akkurat.

Skrevet

Hei Ina :D Var ikke på sonen når du var der, men jeg husker deg jo fra kaninhoppingen! Hint: Ante! :D

Tror det er mange x kaninhoppere her jeg!

Skrevet

Hei! Jeg kan ikke komme på og ha sett deg her inn før. Jeg ble vell medlem her januar 08. Men, gjeerne legg ut et bilde av den omtalte Eso :ahappy:

Jeg også er eks kaninhopper/oppdretter!

Skrevet

Eso husker man vettu!

Er ikke like aktiv som jeg var før her selv. Er innom å leser mest. Poster innimellom.

Men man husker jo de tidene man satt her hele dagen :whistle:

Koselig å høre at alt går bra med deg og Eso!

Husker jo å jeg synes Eso var så nydelig BC ;)

Skrevet

Hei Ina :D Var ikke på sonen når du var der, men jeg husker deg jo fra kaninhoppingen! Hint: Ante! :D

Tror det er mange x kaninhoppere her jeg!

Hei Kristin! :D

Skrevet

Hei! Jeg kan ikke komme på og ha sett deg her inn før. Jeg ble vell medlem her januar 08. Men, gjeerne legg ut et bilde av den omtalte Eso :ahappy:

Jeg også er eks kaninhopper/oppdretter!

Så morro da! Bor du i Trondheim eller? :)

Fant deg på fb, ser vi har en felles venn også (E.D - Gauldal Hundeklubb) :)

Skrevet

Så morro da! Bor du i Trondheim eller? :)

Fant deg på fb, ser vi har en felles venn også (E.D - Gauldal Hundeklubb) :)

Bor nok i Trondheim ja :)

Hehe, så morro da. Er venn med henne ja, trener i gauldal jeg også :)

Skrevet

Næmmen så koslig å se deg her Ina. :)

Mitt gamle brukernavn er Cavalita, men har ikke cavalierer lenger. Har staff og grand danois nå. :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...