Gå til innhold
Hundesonen.no

2 juni

Enits

Recommended Posts

• Svar 166
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

kan jeg slenge meg m gjengen som møtes v busse?:-)

drar innom trafikkanten og kjøper billetter først så om noen gidder så kan de møte meg der?

Skrevet

kan jeg slenge meg m gjengen som møtes v busse?:-)

drar innom trafikkanten og kjøper billetter først så om noen gidder så kan de møte meg der?

Du skal bare ha billett til deg siden det er helligdag, altså går hunden og barnet gratis. Og den billetten kjøper du på Narvesen eller bussen. :)

Iogm at det er så sinnssykt mange som skal ta buss med hund, tar jentene og jeg trikk opp og går bort fra andre siden. Så da sees vi på sletta. :)

Skrevet

kanskje jeg kan ta trikk sammen m deg om du tar den fra sentrum?

så flott at det er gratis for hund og barn:-)

Det er bare å hive seg på bussgjengen hvis du vil det, altså. Flesteparten av oss reiser jo faktisk uten hund opp fra byen. Det er den bussholdeplassen som er på andre siden av veien for Trafikanttårnet. :)

Skrevet

Det er bare å hive seg på bussgjengen hvis du vil det, altså. Flesteparten av oss reiser jo faktisk uten hund opp fra byen. Det er den bussholdeplassen som er på andre siden av veien for Trafikanttårnet. :)

[/quote

Men da gjør jeg det:-)

jeg kommer med en klipt finsk lapphund og dattra mi:-)

ganske nervøs merker jeg,men skal gå greit etter at jeg har møtt dere:-)

Skrevet

Men da gjør jeg det:-)

jeg kommer med en klipt finsk lapphund og dattra mi:-)

ganske nervøs merker jeg,men skal gå greit etter at jeg har møtt dere:-)

Blir trivelig å hilse på deg :) Gleder meg! En dag igjen joh! Må huske å kjøpe med meg grillmat.. Er det nok griller til alle sammen?

Skrevet

Med mindre kjæresten min nekter å bli med (mye jobbing og han mener at han mååå slappe av når han først har fri) så kan vi godt ta med en ekstra grill altså. Litt problematisk å ha med en rottis, en liten valp og masse utstyr på bussen :P Jeg gleder meg!

Skrevet

Med mindre kjæresten min nekter å bli med (mye jobbing og han mener at han mååå slappe av når han først har fri) så kan vi godt ta med en ekstra grill altså. Litt problematisk å ha med en rottis, en liten valp og masse utstyr på bussen :P Jeg gleder meg!

du må bare si ifra, så kan jo jeg bare plukke dere opp også :)

Skrevet

du må bare si ifra, så kan jo jeg bare plukke dere opp også :)

Har du plass til rottisen da? :P Men okei, da sier jeg i fra hvis han blir hjemme :) Takk!

Skrevet

Har du plass til rottisen da? :P Men okei, da sier jeg i fra hvis han blir hjemme :) Takk!

jada, hiver ho i buret, taz i baksetet(eller omvendt) og bebien din på fanget ditt :D

Skrevet

jada, hiver ho i buret, taz i baksetet(eller omvendt) og bebien din på fanget ditt :D

Okei, deal! :D Da sier jeg i fra hvis han ikke gidder å være med :P

Skrevet

Blir trivelig å hilse på deg :) Gleder meg! En dag igjen joh! Må huske å kjøpe med meg grillmat.. Er det nok griller til alle sammen?

blir koselig og hilse på deg og:-)og resten av gjengen så klart:-)

føler jeg vil si grunnen til at jeg er så nervøs,håper det er greit.

Jeg er ganske stor,og har ikke helt funnet meg selv så jeg er på ett sted mellom ungdom og voksen.kanskje vanskelig forklart.

Skrevet

blir koselig og hilse på deg og:-)og resten av gjengen så klart:-)

føler jeg vil si grunnen til at jeg er så nervøs,håper det er greit.

Jeg er ganske stor,og har ikke helt funnet meg selv så jeg er på ett sted mellom ungdom og voksen.kanskje vanskelig forklart.

Det er ingenting å være nervøs for! Min erfaring (på de få treningene/treffene jeg har vært på) er at vi samles for å dele en felles interesse, ikke for å dømme hverandre for alt mulig. Jeg vet selv at enkelte folk leter etter grunner for å dømme andre, enten det er fordi man er liten, stor, høy, lav eller går med feil klær. Har ikke møtt noen slike mennesker på sonentreff, og har heller ikke inntrykk av at det er noen sånne her. Så det er ingenting å grue seg for! :D

Skrevet

Amiga og Issi ligger på lading, jeg aner et lite problem ettersom Issi var redd for toget istad, håper jeg får henne på imorgen :icon_confused:

Thorstein satt og ventet på oss og Amiga lå og slappa av og jeg så tydelig Issi var redd for den buldrende tingen, og når toget gikk var den også kjempeskummel :hmm:

kvart på 12! ill be there! (i hope)

Skrevet

Amiga og Issi ligger på lading, jeg aner et lite problem ettersom Issi var redd for toget istad, håper jeg får henne på imorgen :icon_confused:

Thorstein satt og ventet på oss og Amiga lå og slappa av og jeg så tydelig Issi var redd for den buldrende tingen, og når toget gikk var den også kjempeskummel :hmm:

kvart på 12! ill be there! (i hope)

Men, du kan jo ikke isolere henne fra tog.. Må jo bare gjøre det og øve og rose når hun er flink. :)

Jeg har kjøpt meg brus, pølser og hotdogsbrød, så jeg er klar for imorgen :)

Skrevet

Men, du kan jo ikke isolere henne fra tog.. Må jo bare gjøre det og øve og rose når hun er flink. :)

Jeg har kjøpt meg brus, pølser og hotdogsbrød, så jeg er klar for imorgen :)

Jada, men om hun nekter å gå på og bare tisser finner jeg en annen måte å komme dit på :)

Skrevet

Toget er sikkert ikke skummelt når hun kjører med det? Løft henne inn, og så roer hun seg vel ned når hun kommer inn. Er jo som å kjøre buss når man først kommer på?

Edit: Vet ikke om jeg har misforstått her. Men er hun redd utenfor toget, eller inne i toget?

Skrevet

Toget er sikkert ikke skummelt når hun kjører med det? Løft henne inn, og så roer hun seg vel ned når hun kommer inn. Er jo som å kjøre buss når man først kommer på?

Edit: Vet ikke om jeg har misforstått her. Men er hun redd utenfor toget, eller inne i toget?

utenfor, prøvde å rømme

Skrevet

God morgen:-)

bare lrer på om d er noen som ar noen pølser og selge oss,var dårlg går så jeg fkk kke kjøpt noe.sorry rare ord men noen av bokstavene vrker kke.

Skrevet

God morgen:-)

bare lrer på om d er noen som ar noen pølser og selge oss,var dårlg går så jeg fkk kke kjøpt noe.sorry rare ord men noen av bokstavene vrker kke.

Jeg har en hel pakke og kan fint dele med deg :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...