Gå til innhold
Hundesonen.no

2 juni

Enits

Recommended Posts

Da tar jeg den om ikke MArvin har plass til meg :whistle:

Sambo går på krykker og blir ikke med, så jeg har en hund ekstra da :lol:

Blir bare en AK og en Corgi :lol: Bc'en blir igjen i sør. Men om du vil låne 1 stk hund har jeg til utlåns :lol:

Har du glemt meg nå? :(

hvor skal jeg møte nå og hvor? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 166
  • Created
  • Siste svar

Det går en buss fra Jernbanetorget 1148 som er på Ekeberg Camping akkurat 1200, jeg har i alle fall planer om å ta den.

Ingvild og pipin tar den, jeg tar om marvin ikke har plass til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går en buss fra Jernbanetorget 1148 som er på Ekeberg Camping akkurat 1200, jeg har i alle fall planer om å ta den.

Ingvild og pipin tar den, jeg tar om marvin ikke har plass til meg.

Kommer jeg til jernbanetorget med tbanen fra stovner? Og kunne noen som er kjent da kanskje møtt meg når jeg kommer av tbanen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte på om det var en sonis til som skulle treffes for å ta buss fra torget, og der var du! ;) Møte oss resten da hvis Anette sitter på med noen. Når skal vi treffes der? Og det er bussholdeplassen som er på motsatt side av Oslo S liksom? Over veien?

Kan godt treffes litt tidligere enn bussen slik at alle rekker å komme seg dit til bussen går 11.48 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jeg til jernbanetorget med tbanen fra stovner? Og kunne noen som er kjent da kanskje møtt meg når jeg kommer av tbanen?

Jeg kommer med t-banen, men fra andre retningen. Fra Stovner går det en t-bane klokken 1105, den er på Jernbanetorget akkurat halv tolv. Når du går av t-banen, går du helt til den bakre enden av plattformen (det er skiltet til Jernbanetorget og Bussterminalen der, tror jeg - i alle fall Jernbanetorget). Der er det en rulletrapp som du tar opp. Da kommer du opp til et område med noen billettautomater og slikt, og du vil se en 7/11 og en Ark-butikk. Hvis du bare står ved de billettautomatene, kan jeg godt møte deg der halv tolv, også går vi til bussen sammen. :)

Jeg tenkte på om det var en sonis til som skulle treffes for å ta buss fra torget, og der var du! ;) Møte oss resten da hvis Anette sitter på med noen. Når skal vi treffes der? Og det er bussholdeplassen som er på motsatt side av Oslo S liksom? Over veien?

Kan godt treffes litt tidligere enn bussen slik at alle rekker å komme seg dit til bussen går 11.48 :)

Ja, over veien på en måte - helt inntil Nille-butikken og Narvesenkiosken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo går på krykker og blir ikke med, så jeg har en hund ekstra da :lol:

Hilse sambo fra meg og si han er pinglete og innmari mann! Mulig jeg kommer og jeg ramler rundt på to krykker, veldig strukket leddbånd, ødelagt menisk og TO schæfere.

Kanskje jeg kommer om jeg rekker det. Hvor lenge blir dere der? Jeg skal levere Uta og Helle i Askim, så kanskje jeg detter innom etterpå. Da har jeg ikke med hunder da, men jeg kan vel drikke kaffe og ta meg en røyk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hilse sambo fra meg og si han er pinglete og innmari mann! Mulig jeg kommer og jeg ramler rundt på to krykker, veldig strukket leddbånd, ødelagt menisk og TO schæfere.

Kanskje jeg kommer om jeg rekker det. Hvor lenge blir dere der? Jeg skal levere Uta og Helle i Askim, så kanskje jeg detter innom etterpå. Da har jeg ikke med hunder da, men jeg kan vel drikke kaffe og ta meg en røyk?

Selvfølgelig kan du det, det hadde vært koselig! :ahappy: Jeg kommer jo alltid uten hund, men blir tatt godt i mot allikevel. :lol: Jeg ser for meg at vi fort blir værende der et par-tre timer. Når det vanlige sonentreninger er vi jo der i over to timer da, også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skal også få være med! :) Godt du sa det :D

:D

Hvor er dere sånn ca?

Her. :) Altså like ved Ekeberg Camping, bare litt lenger inn på sletta og på den andre siden av veien. Det er en parkeringsplass der med et bittelite skogholt ved siden av - vi er på den andre siden av "skogen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer med t-banen, men fra andre retningen. Fra Stovner går det en t-bane klokken 1105, den er på Jernbanetorget akkurat halv tolv. Når du går av t-banen, går du helt til den bakre enden av plattformen (det er skiltet til Jernbanetorget og Bussterminalen der, tror jeg - i alle fall Jernbanetorget). Der er det en rulletrapp som du tar opp. Da kommer du opp til et område med noen billettautomater og slikt, og du vil se en 7/11 og en Ark-butikk. Hvis du bare står ved de billettautomatene, kan jeg godt møte deg der halv tolv, også går vi til bussen sammen.

Siden jeg er i Oslo og har (foreløpig) fri på torsdagen lurer jeg på om jeg kan slenge meg med deg og Enits og møte dere ved ark-7/11? Jeg bor på Thon Hotel Terminus og det er rett ved. :)

Ser ut som om jeg plukker med meg Carolinesen og kommer! :)

Også kaaan det hende LivB også tar en tur!

:)

Jeg kommer uten hund, siden jeg strengt tatt er på jobbreise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg er i Oslo og har (foreløpig) fri på torsdagen lurer jeg på om jeg kan slenge meg med deg og Enits og møte dere ved ark-7/11? Jeg bor på Thon Hotel Terminus og det er rett ved. :)

Selvfølgelig! Jeg burde nesten lage meg et skilt det står "hundesonen" på. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer med t-banen, men fra andre retningen. Fra Stovner går det en t-bane klokken 1105, den er på Jernbanetorget akkurat halv tolv. Når du går av t-banen, går du helt til den bakre enden av plattformen (det er skiltet til Jernbanetorget og Bussterminalen der, tror jeg - i alle fall Jernbanetorget). Der er det en rulletrapp som du tar opp. Da kommer du opp til et område med noen billettautomater og slikt, og du vil se en 7/11 og en Ark-butikk. Hvis du bare står ved de billettautomatene, kan jeg godt møte deg der halv tolv, også går vi til bussen sammen. :)

Ja, over veien på en måte - helt inntil Nille-butikken og Narvesenkiosken.

Oki, skal prøve å finne det frem. Og notere, tbane klokken 11:05. er det fra stovner? eller kalbakken? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...