Gå til innhold
Hundesonen.no

X'en har fått valper

SFX

Recommended Posts

Naaaw! Snart like store som en leveringsklar sheltievalp jo :lol:

Mens jeg jo synes de enda er bittesmå, og synes det er helt absurd å se de med X'en, digre voksne hunden...

Nå er hjemmesiden oppdatert med noen skriblerier fra den sista uka og en bråte med nye bilder.

Så kan vi jo ta et utdrag her:

Det er virkelig morsomt å se hvordan de endrer seg og utvikler seg, fra å være små pølsedyr til å bli minihunder. Øynene er åpne, de har sluttet å kravle - nå er det å gå som gjelder. Riktignok er de trofaste medlemmer av The Ministry of Silly Walks, men de går. De har begynt å reagere mer på meg, har tid til å kose litt, snuser nysgjerrig på meg når jeg kommer i valpekassa, tidligere i uka hadde jeg jobbet med en 20 kilosblokk med vom og da måtte Ersti slikke på hendene mine etterpå. Før var det sniffing for å se om jeg var mat også vrikking for å komme ned igjen, nå har de fått sansen for litt kos. De sover jo for det meste, men håndtering er jo viktig å lære seg.

De har også begynt å oppdage hverandre mer - altså som noe mer enn hodeputer og varmeflasker. Det er en viss interaksjon, forsøk på lek med litt "tannfektig" (hadde de hatt tenner) og labbing på hverandre. Ikke mye og ikke lenge, men likevel noe som viser at de har samhandling og tester ut det å bruke hverandre. Særlig gutta kan gjøre sånt, Ersti bare sover, hun. Ringgi har også testet ut om søsknene sine duger som matbar - hunder har melk, har han jo erfart via mamma', så greit å teste disse også. Jeg ser av og til at han sutter på labben til en av dem - eller på magen. Fnis, han har antageligvis forvekslet lille tissen til Burgdorf som en liten pupp mer enn en gang, og ligger og sutter og sutter mens han stamper med beina for å få i gang melka. Og i går kveld tror jeg kanskje Burgdorf tisset, for plutselig skvatt Ringgi unna, og fnøs. Feilvare!

Det er så mye morsomt en kunne sagt om dem, det er så mye en opplever og ser, og jeg er helt oppslukt og fascinert over å følge utviklingen.

Det er umulig å få med seg alt, og slettes ikke gjennomførbart å gjengi alt. Dere får få et bilderas i stedet, også er det flere bilder på hjemmesiden:

2ukersmontasje.jpg

Obligatorisk fotomontasje av to ukers hodebilder.

dag5_07.jpg

Ringgi fem dager gammel, viser sine imitatorkunster: Strandet sel

dag5_06.jpg

Ringgi fremdeles midt i sitt show: Skilpadde på ryggen

dag7_01.jpg

Syv dager gamle, og fram til cirka da var det slik de ofte ble oppbevart mens jeg skiftet i kassa - X'en ammet ikke hver gang, men de ble liggende på dyna. Men ganske snart oppdaget de at det er en diger verden der ute, og dro på ekspedisjoner - for eksempel under premieskapet, over dørterskelen, mot senga og i det hele tatt - veldig uredde for å se verden og teste nye underlag. Så nå hiver jeg de i ei balje med høye kanter, enn så lenge holder den de på plass.

dag10_04.jpg

Ersti var den første som åpnet øynene sine.

dag11_02.jpg

Ersti 11 dager gammel.

Jeg må bli flinkere til å få tatt bilde av alle sammen, jeg ser at Burgdorf sjelden er med. Det er slettes ikke med vilje, det er vel bare at de andre er flinkere til å skape kodak moments.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 800
  • Created
  • Siste svar

Du er så flink til å dele hundelivet med oss, Emma :D Jeg må innrømme at jeg ikke ser forskjell på valpene, så du kan godt ta bilder av èn hund og late som de er av alle tre :lol: , men herlige er de. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg finner ikke bildene og slikt på hjemmesiden din jeg.. :/

Hvis du følger linken under oppdateringer, og velger enten planlagte kull eller tidligere kull, så er det der lenke til F-kullets egen side. Jeg har ikke fått til bedre lenking enn det, så om noen som er gode på HTML og frames har forslag - be my guest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd F5 og det som er.. Har google chrome. Finner kun oppdatering på engelsk, og kun bilde av ansiktene. Ellers ingenting :P godt mulig feilen ligger her hos meg =)

Snålt.

Jeg vet det ser annerledes ut i IE enn i Opera (som jeg bruker), hvor bildene ligger oppå teksten. Men det er i hvert fall der.

For du har selvfølgelig sett menyen øverst, og klikket deg inn på bildene derfra?

Jeg har ikke alt på en side fordi det blir så tungt å laste, derfor har jeg delt opp i fotoalbum og valpedagbok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner også bare det ene bildetav ansiktene. Er det flere?

Ja, der det står Bilder under tittelen på siden.

Finner de ikke i fotoalbumet heller nei :/

Mon tro om jeg gjør noe galt eller om det er chrome som er noe galt med..

I don't know.

Her er direktelenke til bildene, men da kommer du altså til en side uten frames og menyen rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg finner den siden, men siste bildene som er lagt til er fra de var 4-5 dager gammel.. og så tilbake i tid til fødselen. Altså ikke noe nytt fra siste uken.. :/ Tror jeg skal teste firefox å se

Edit: Alt funker i firefox så da må det være noe i chrome som tuller seg.

Edit 2: Så nyyyyydelige små valpiser!! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg finner den siden, men siste bildene som er lagt til er fra de var 4-5 dager gammel.. og så tilbake i tid til fødselen. Altså ikke noe nytt fra siste uken.. :/ Tror jeg skal teste firefox å se

Men da høres det ut som et reloadingsproblem, har du prøvd å tømme minnet så siden kan lastes på nytt?

Edit: Supert at du får sett Caroline, det gir meg tro på at noe funker med siden min! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dag5_06.jpg

Ringgi fremdeles midt i sitt show: Skilpadde på ryggen

Breakdancing! :D

Nå er det lenge siden jeg har oppdatert meg her i en hektisk hverdag, så det var godt å se at alt står så bra til! De er utrolig søte, og jeg gleder meg til å hilse på dem en dag :ahappy:

Og hos meg funker siden fint både i FF og i Google Chrome :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naaaw! Snart like store som en leveringsklar sheltievalp jo :lol:

Ersti er like stor nå som Smula var når jeg hentet henne...

Ringgi har også testet ut om søsknene sine duger som matbar - hunder har melk, har han jo erfart via mamma', så greit å teste disse også. Jeg ser av og til at han sutter på labben til en av dem - eller på magen. Fnis, han har antageligvis forvekslet lille tissen til Burgdorf som en liten pupp mer enn en gang, og ligger og sutter og sutter mens han stamper med beina for å få i gang melka. Og i går kveld tror jeg kanskje Burgdorf tisset, for plutselig skvatt Ringgi unna, og fnøs. Feilvare!

:lol: :lol: :lol:

De er ille søte altså :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...