Gå til innhold
Hundesonen.no

X'en har fått valper


SFX

Recommended Posts

  • Svar 800
  • Created
  • Siste svar

Vakre valpene :wub: Godt å se slike små lysglimt på en så tung dag. Jeg liker Ersti jeg da, hun ser virkelig ut til å ha glimt i øyet, og det liker jeg at hundene har!

Ja, jeg tror hun kan bli en morsom hund, hun har masse tiltalende egenskaper og kvaliteter. Jeg tror hun kan bli ganske morsom å jobbe med for meg framover :ahappy:

Nydeleg! :wub: Ser jo ut som dei muskelbuntane... :lol:

Muskelbunter???

*titte på valkene Ersti har på nakken*

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phuh, jeg har virkelig ikke vært i form den siste uka, så både fotografering og skriving av fornuftig valpeprat har blitt skjøvet til siden. Men nå har jeg tatt meg i nakken og fått oppdatert hjemmesiden. Jeg har for så vidt skrevet meg tom der, det er ikke så mye mer å si her enn der - så de som vil lese mer detaljert kan bare gå til hjemmesiden.

Men denne uka har i hvert fall bydd på varierte opplevelser for valpene: Snekkerbråk, biltur, ut i gresset for første gang, bursdagsselskap, ulikt besøk, trene på å stå på bord, pelsstell, teste ulik mat, og ellers oppleve ting og tang som skjer i et borettslag når en tilbringer dagen i innhegningen ute. Det har vært varmt for dem, men de har skjønt hvor skyggen er og har blitt mer og mer vant til å være ute.

Det er veldig fint å ha de ute - mye mindre tissing og bæsjing inne, og dermed mindre for meg å gjøre. Jeg tar de inn når det er så mørkt på kvelden at jeg ikke ser dem lenger, og forsøker å få de ut med en gang vi står opp. De storkoser seg ute, og framover skal verden utvides for dem - vi skal sette oss i bilen og besøke ulike steder så de får oppleve ulikt underlag, større plasser, andre omgivelser, osv.

De er aktive og nysgjerrige, lekne og viltre - men med tydelige personlighetsforskjeller. Ersti er den med mest faenskap, og hun er interessert i å gjøre karriere både som elektriker og snekker, og har begynt arbeidet med å skifte gulvlistene i stua... :whistle:

Om vekta viser riktig, har de blitt skikkelige dundrer alle tre. Ersti veide seks kilo om fredag, Ringgi rett bak på 5.8, og Burgdorf noe mindre på 5.2. Men han er ikke like grådig i matfatet og skyves litt unna av de andre, så jeg forsøker å gi ham litt special treatment - tilby ham mat mellom de andre måltidene. Han er sulten og spiser, så da kan han jo bare få.

Dagens oppstillingsbilder er forsøksvis tatt på stativ med fjernkontroll/selvutløser, første gang jeg gjør et seriøst forsøk på det, så resultatet er comme ci comme ca. Det var også varmt å skulle samarbeide i dag - var de helt våkne, ville de slettes ikke, og var de søvnige ble de litt tunge. Men det er også mange andre bilder tatt gjennom den siste uka i albumet på hjemmesiden, så enjoy!

0190.jpg

Ersti 5.5 uker

0191.jpg

Burgdorf 5.5 uker

0192.jpg

Ringgi 5.5 uker.

Edit: Fjernet dobbeltpost, og lagt til bilde av Ringgi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søtinger :wub:

Men du, jeg finner ikke noe på hjemmesiden din jeg... :icon_cry:

*** i computeren, som dansken sa - jeg hadde feilet i opplastningen. Men nå er det flere på hjemmesiden. Også kan vi jo kjøre noen her også:

0189.jpg

Burgdorf og Ersti - we solemnly swear we are up to no good!

0188.jpg

Vakre mamma'n!

0187.jpg

Jeg tenkte de skulle få bryne seg på underlag som bevegde seg og var litt annerledes, men neida, det var jo ingen biggie... De har brytekamper inni, ruller rundt med, løper fram og tilbake inni, eller bare ignorerer hele dritten. Herligste :wub:

0182.jpg

0183.jpg

Diverse sovesteder innendørs - for eksempel inni bokhylla eller rundt bordbein.

0178.jpg

Jeg har forsøkt å lage litt skygge til dem ute, med solreflekterende duk.

0172.jpg

Burgdorf.

0170.jpg

Ersti, med verdens søteste hode.

0166.jpg

Burgdorf, med verdens søteste hode. Nevøen min kaller ham forresten for Hjerterud, for det er hjerteform i blisset hans.

0167.jpg

Ringgi, ikke så lite søt han heller.

Det er ikke spamming når det er min egen tråd...

Og ja, de er særdeles besøkbare, vi trenger mennesker å sosialiseres på. Den ene skal til meg, den andre skal trolig til utlandet, og da er det ikke mange valpekjøpere igjen som besøker oss :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O M G!

Søteste babisene!

Burgdorf er nok fortsatt min favoritt - det er noe med øya på den valpen *smelt*

Han minner meg mye om faren som valp, og det gjør ingenting om han blir en liten Bosse - for han har et fantastisk hode, etter min mening!

bosse8v.jpg

Her er han åtte uker gammel - det er Burgdorf, det.

Her er han seks uker gammel:

o-kulllilasit6,3v.jpg

Finner fortsatt ingenting jeg *snufs* Når jeg trykker på siste oppdatering om F kullet får jeg bare opp at dere samarbeider med raseklubben etc...

Men uansett: noe så gjennomført søtt :wub:

Ja, jeg får ikke helt til riktig oppdateringslenke fordi jeg bruker frames, så du må trykke deg videre i menyen til venstre - det er lenke til F-kullet både under tidligere kull og under planlagte valper nå. Ikke helt perfeksjonert patent på hjemmesiden min :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...