Gå til innhold
Hundesonen.no

Sonenmesterskapet i lydighet!

Benedicte

Recommended Posts

Kua må jo ha eget telt, selvfølgelig :D

Fremdeles ingen som fikk sånn brålyst på en morgentur om Ytre Enebakk? Søndag morgen går første bussen herfra klokka ni. Da er vi i byen ti over halvish og så er det Østeråsbanen opp til Røa og bss derfra, så er vi heldige er vi der klokka 11. Det blir så seint :huh:

Evt plukke oss opp på Oslo S kvart på 10?

Selvsakt må hun det, så stor som hun er!

Men skal ikke IA gå rekrutt som jeg regner med er først, oppmøte er jo kl 9?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 630
  • Created
  • Siste svar

Jeg har også problemet med transport. noen som har oversikten over bussruter? Og hva det var det het der jeg skal av? :P Jeg er jo nada kjent, så om noen andre skal reise kollektivt fra Oslo S blir jeg veldig glad for selskap. :) send meg gjerne en mld på 48306928. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også problemet med transport. noen som har oversikten over bussruter? Og hva det var det het der jeg skal av? :P Jeg er jo nada kjent, så om noen andre skal reise kollektivt fra Oslo S blir jeg veldig glad for selskap. :) send meg gjerne en mld på 48306928. :)

Men bor ikke du i Oslo nå?

Da kan du ta Østerås banen til Røa, og buss 41 (sørkedalen til stasjonen etter bogstad gård, som heter Strøm. Da må du gå litt tilbake, men det er en liten søt gangvei der :) ) *finne rute til deg*

Hvorfor så mange kart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bumper igjen jeg..

Kan vi sette opp telt (utstillingstelt) OG hva er adressen, eller en litt bedre veibeskrivelse enn klubbhytta til retrieverklubben? :)

Ja, det skal nok gå an! Hvertfall litt på utkanten slik at du kan skjeme hundene om du vil :)

Er klassene i "kronologisk" rekkefølge? Lite sannsynlig at jeg er i skogen med mine to innen kl. 9, har en mann som skal avgårde på en ukes jobbreise omtrent da... Vi kommer når vi kommer! Om vi rekker rekrutten så hiver vi oss kanskje med der.

Vi tar premiedeling helt til sist, så hvis du kommer forsinket kan vi sikkert få ordnet at du får gått rekrutt selv om. Det er jo ingen fellesdekk :)

Inkalling fra sitt: Hvor langt unna skal vi gå, og kan man rygge fra hunden? I stedet for å gå med ryggen til?

Enkeltdekk: Samme her, kan man rygge fra hunden? :) Regner med at det vil gi trekk både her og på inkalling fra sitt,

Det vil gi litt trekk, men ingen null om hunden ligger! :)

Nå gleder jeg meg faktisk veldig! Jeg er bare så redd for at noen ting ikke skal gå som det skal! Tenk om jeg glemmer noe! :|

FORRESTEN, vil dere utsette det til kl 10.00 eller ikke?

Det er da viktig at alle får beskjed. Dette kan vi gjøre hvis noen har problemer med å rekke busser o.l. Det er jo faktisk søndag morgen. Jeg kommer uansett til å være der tiidlig for å passe på at ingen stjeler plassen vår og for å sette opp ringer og lignende.

Edit:

Også trenger jeg skriver. Er det krise så tar jeg bare det selv, mens jeg dømmer. Jeg kan være skriver i de klassene som Maren dømmer (hvis ingen med erfaring vil være dommer i de andre klassene da, så kan jeg være skriver i alle).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må gjerne ta det kl 10, så kan de flinke miljøvennlige også rekke frem + at folk slipper å stå opp på "natta" :P Jeg har et telt skriver kan sitte inni hvis det regner! Og må legge til at jeg gruer meg skammelig mye til å gå med Kiter. Endten blir det party, eller så blir det en kamp for å få ham til å gidde noe som helst!! Owæ!

Må sette meg ned å lese reglementet snart jeg da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også trenger jeg skriver. Er det krise så tar jeg bare det selv, mens jeg dømmer. Jeg kan være skriver i de klassene som Maren dømmer (hvis ingen med erfaring vil være dommer i de andre klassene da, så kan jeg være skriver i alle).

Nå har jo Toril gjentatte ganger sagt at hun kan være det, har dere ikke avtalt med henne...?

Da er tidspunktet endret til 10.00! Endrer det på Facebook-eventen også

Flott! 9 er litt voldsomt, altså. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, så bra :) Vet ikke hundre prosent sikkert om jeg får kommet, men vil gjerne. Kanskje vi skal stå over fellesdekk i kl 2 og drite oss ut i resten av øvelsene :whistle:

Jeg synes at dere godt kan starte i klasse 2, sånn at dere ikke bidrar til å få trollbollingsen og meg til å se enda verre ut i klasse 1... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yey, Toril er da skriver! :ahappy: Noen med bil som kan ta med seg et bord til skriveren/premiebord? Og gjerne en ekstra stol også! Det kan hende vi har plass til en ekstra stol, men vi har liten bil, hunder, er tre mennesker, har med oss en hel haug med premier, lp-hinder osv... :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke quota, men Ida, kan dere veien fra Oslo S og tar det lang tid å kjøre? Jeg henter dere gjerne på Oslo S altså, men blir superstressa dersom vi kommer veldig seint :P

Ja, jeg kan iallfall veien til Røa og derfra til Bogstad. Lønner seg å kjøre om Ryen og ring 3 om Smestad, dere vestkantsfolk? (Margrete) Vi løper til vår "faste" møteplass, vi og da skal vi ikke bli så altfor seine, tror jeg.

Jeg får ikke quota, men Ida, kan dere veien fra Oslo S og tar det lang tid å kjøre? Jeg henter dere gjerne på Oslo S altså, men blir superstressa dersom vi kommer veldig seint :P

EDIT: Hva skjer her a...?! Bare surr jo...

Eh, ja :|:D

Marianne og Java: http://maps.google.n...=N&hl=no&tab=wl Det lønner seg faktisk å kjøre gjennom byen. Det er bare stengt og omkjøringer fra Oslo S. Lykke til!

Lønner det seg, eller lønner det seg ikke å plukke oss opp i byen? Hun kan jo ta av Vækerød veien fra E18, men det trenger vi jo ikke å si. :punk:

Skal vi ha med mat, kaffe, brus og slikt, eller skal vi finne på noe fellesgreier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...