Gå til innhold
Hundesonen.no

Har din hund særegenheter?


Djervekvinnen

Recommended Posts

Har din hund noe særegenheter? Noe som bare den gjør og som den gjør ofte?

Nitro har et punkt på halsen hvor han begynner å klø med en gang man rører der. Det er nok å stryke der og begynner foten å gå. Det syns folk er litt morsomt når de hilser på han og klapper han, så begynner foten å gå i full fart. Også hvis han står eller sitter. Også kan han begynner å klø når han går, og så hinker han bortover veien. Tror det er båndet som kommer borti punktet hans iblant hehe. :P

P1080010.jpg

Så sitter han i sofaen. Ja han sitter med rumpa oppi, og bakbeina hengende utenfor og forbeina på gulvet. Slik har han gjort siden han nådde opp til sofaen. Han setter seg også i stoler og i møbler hos fremmede. Bare slenger seg ned blandt folkene som det skulle vært en selvfølge at han er endel av selskapet. Han kommer ofte å setter seg ned sammen med meg når jeg sitter med pcen, og så sitter han og ser ut i rommet og tenker. :D Det syns mange er utrolig morsomt at han gjør.

sit.jpg

Helt siden han har vært valp har han vært veldig opptatt av tv. Han er meget oppmerksom på alt på tven og særlig hunder og dyr reagerer han på. Han ligger ofte i sengen sin på gulvet og ser på tv, ja et helt program kan han ligge å se på. Noen ganger løper han bort til tven, noen ganger piper han hvis det er noe spesiellt, og andre ganger står han å ser på tv og logrer hvis det er en hund på tv som logrer. Så moro. Men noen ganger er han så urolig og piper at jeg må flytte sengen hans vekk fra synsvidden til tvet, slik at vi får fred hehe. Ingen av mine andre hunder har brydd seg om tv. Hvis Chanti hører et Mjau på tv, løper hun bort til vindeuet og ser, mens Nitro ser på katten på tven. :P

Så Nitro har endel ting som er typisk han. Chanti har faktisk ingen særegenheter. Hun er bare helt vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her liker hundene å ligge trangt, kjempetrangt, gjerne oppå hverandre. Tíbrá trykker seg nedi hundesenga str. sheltie, og i samme seng ligger ofte TO shelties, mens i lenestolen ligger de mer enn gjerne tre stykker i samme stol...

IMG_9839-1.jpg

Avalon har sin egen greie, han hopper oppå stellebordet og står der, eller legger seg til. Sirius finner ofte på det samme.

199242_10150438746545641_732375640_17454138_2065196_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aïda er veldig glad i å rulle seg på teppe eller i senga, ofte når vi kommer inn fra tur, og så har jeg hørt det et par ganger når jeg drar på jobb. Hun hyler samtidig :aww: Hun legger seg på ryggen og vrikker seg fram og tilbake mens hun kommer med u-hundelige lyder :lol: Og de er så høye at jeg skvetter noen ganger også... Søta :wub:

Når hun sitter, så er det nesten alltid "på skinka" :D Skikkelig ufeminint ofte også, med sprikende ben :whistle:

Og når hun er veldig glad/stolt/forventningsfull, så snakker hun på en skikkelig søt måte :wub: Hun boffer litt, former munnen som en o, og drar den skiiiikkelig langt med sånn blanding av knurr :lol: Og samtidig så løper hun alltid med skikkelig spenst/sprett i stegene og løfter bena ekstra høyt! Hehe.

Edit:

Jeg glemte at hun har en gress-fetish! Noen ganger klikker hun, løper rundt og river opp gress :lol:

27783_10150178173620437_644840436_12132714_3509814_n.jpg

27783_10150178173610437_644840436_12132712_6072297_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha ja sånn gjør Nitro også. Skikkelig gress morder. River opp store tuster med gress og ser helt vill ut i blikket før han løper avgårde i full fart. :ahappy:

Artig å se bilder. Rart noen hunder liker å ligge så trangt. Det ser ikke akkurat komfi ut. :P

Men den andre liggemetoden så mer behagelig ut ja :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, Cosmo er jo en basenji, og har de fleste sære trekkene fra sine gener!

Så at han sover oppå stollener slik som dette (ja det er plassen hans, derfor er det en puff der:P) er jo egentlig ikke unormalt i det hele tatt!

217695_10150564594735311_745795310_18071731_6442870_n.jpg

215713_10150564594865311_745795310_18071735_4618952_n.jpg

Når grand danoisen derimot prøver på det samme, og faktisk LIKER å ligge sånn blir det jo litt sært.

206515_10150564595100311_745795310_18071740_6216217_n.jpg

Hun sitter ofte også slik, men er ikke helt lang nok i bena enda :P

221729_10150564595315311_745795310_18071747_8314672_n.jpg

Utover det har Cosmo ørefetish (slikke både mennesker og hunders ører så fort han har sjangsen til det.

Tesh har pinnefetish og er villig til å gjøre alt for en pinne!

207921_10150471918665311_745795310_17852989_2981512_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nadira har hvertfall plenty med særegenheter... :whistle: Jeg kan jo nevne et par av dem. ;)

Hun sovner ofte sittende i benken, med hodet hengende bakover på denne måten:

sove.jpg

Og hun har et "rituale" nesten hver kveld (før hun legger seg til å sove for natta) der hun "krangler" med bakfoten sin - kjefter på den, vifter med den for så å "fange" den og holde den fast med framlabbene mens hun biter i den. :blink::lol: Av og til sovner hun med foten i munnen, nesten som en smokk. Hihi. :lol:

gomle01.jpg

gomle02.jpg

gomle03.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, så herlig tråd å lese :)

Chica er en liten raring med sine rutiner og ideer:

Å spise kan ikke gjøres ved matskålen, tørrforet skal bæres ut på stueteppet der kuler samles i haug for så å kunne spises.

Etter mat eller tur, skal hun rett opp på en plate vi har laget ved vinduet, slik at hun kan titte ut.

På tur elsker hun å rulle i snøen eller gresset og blir hun riktig så ivrig, kommer hun med noen glade bjeff :wub:

Hver gang vi tar fram buret, blir det gledeshyl, da skal hun kjøre bil nemlig :D Men det høres jo nesten ut som dyreplageri når hun setter i gang :whistle:

Hun har mange leker, men det er kun èn ting som virkelig slår an. Det er en bamse, en delfin som hun har satt elsk på sidne hun var valp.. Den bæres rundt på overalt!

Chica prater mye, både når hun er ivrig og glad, og når vi koser med henne :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinka vasser i vann og tisser, dette skjer alltid, og gjerne flere ganger! (ikke bader hun heller)

Chico har footfetish, og vasker alltid Iver sine føtter til stadighet!

Ellers ligger Tinka alltid i vinduskarmer og slikt, evt. toppen av ryggen på sofaer.

Også ligger Chico ofte padde, altså med bena bakover i paddestil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pøbels mest irriterende "særegenhet", er visst noen av oss går inn i et rom/eller ut, uten han, blokkerer han rett og slett døra for oss når vi skal inn igjen. Dytter vi døra på han, strekker han seg så laaang han er, og blokkerer med for- og baklabber der det er bygget litt ut i veggene ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mira ligger med hode utenfor sengekanten. Hode henger utenfor og leppa hengerså det ligger i gulvet. :lol:

Skulle tro senga er for liten, men hun legger seg faktisk slik av egen fri vilje, ikke kan jeg skjønne at det skal være behagelig, men det er vist det. Hun har sånn plastikk seng med pute oppi, så det er kanskje 10-15 cm ned til gulvet. Søta mi er hun. :wub:

Har ikke bilde tilgjengelig nå, men når jeg får det skal jeg prøve å legge inn så dere får se. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...