Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan ser en påskekrim ut?

SoppenCamilla

Recommended Posts

IKKE FÅ SÅ HØYE FORHÅPNINGER!

Jeg bare leker litt med tanken, og kanskje dere kan gi meg noen tips og inspirasjon (Siris idè om Facebook-fangruppe hadde vært den beste inspirasjonen altså, bare så dere vet det)!

Hvordan tenker dere at en påskekrim skal være? Julekrimmen ble.. Vel, litt blodig da, kan man si. Var det gøy nok til å gjentas? Jeg føler ikke det. Jeg tenker at påskekrim er EN ting som må løses. Liksom påskemysterium som er på melkekartongen, som man leser og leser, og tenker, og det dumme svaret står ikke der, man må enten finne det ut selv og sende inn for å vinne premier, eller vente til ETTER påske! :frantics:

Eh, ja.. Uansett.. Noen tanker? Innspill? Anything? Jeg har NOEN små, flyktige tanker selv altså, og jeg lover ikke at alt som kommer med her, blir med i en EVENTUELL krim/mysterium.

Funka det greit i fjor med et låst emne, og en kommentartråd, syns dere?

Hilsen KrimSoppen :twisted:

Pskehare.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes konseptet fra julekrimmen var genialt, og egen stengt tråd fungerte utmerket det :). Jeg er jo lett å glede da, så jeg lar meg underholde av det meste :D. Jeg vet - lite konstruktive innspill herfra akkuart nå.. kanskje jeg blir mer kreativ om jeg kjøper meg ei flaske rødvin neste helg? :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke ha det blodig. Vil ha det underholdende (morsomt), inkluderende (handler om Sonen) ooog mindblowing *ler* Egentlig bare lett, god underholdning hvor man får godfølelse og kanskje må bruke de små grå litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm. Dere setter tankeprossessen i gang selvom dere tror dere ikke bidrar med noe, altså! Flinke, er dere. Tenk på at det er opp til DERE å få i gang fantasien skikkelig, da. Den skal jo ikke vare så lenge denne gangen, påska er jo ikke så lang. :P

Også ja, alle må jo få lov til å ha stått opp fra døden, siden det må være noen med i greia også EVENTUELT. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm. Dere setter tankeprossessen i gang selvom dere tror dere ikke bidrar med noe, altså! Flinke, er dere. Tenk på at det er opp til DERE å få i gang fantasien skikkelig, da. Den skal jo ikke vare så lenge denne gangen, påska er jo ikke så lang. :P

Også ja, alle må jo få lov til å ha stått opp fra døden, siden det må være noen med i greia også EVENTUELT. :P

Vi har ikke forhåpninger i det hele tatt nå altså :lol: Skribenten vår :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja :D Påskekrim må vi ha!

Jeg likte også opplegget med en stengt tråd med selve påskekrimmen og en kommentar tråd.

Kanskje ikke så blodig denne gangen, nei. Noen drap på det selvsagt være, men jeg tenker at det meste må være slike grublerier :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Yoshi fylte 3 år den 31. august og har begynt å bli voksen selv i hode. Siden sist har vi: Deltatt i og vunnet endel blåbær, til og med 2 cuper. Også plassert seg i åpen hopp. Kommet igjennom mer enn en offisiel hopp bane, og faktisk kommet på en 3. plass. Konkurrert hos søta bror, de hadde vist merkelig slalåm så Yoshi skjønte ikke hvordan den skulle passeres 😆 Vært på japaner spesialen og fått exc og ck (mye bedre en den gule i fjor). Begynt surfetrening
    • Er det tatt røntgenbilder? Er dette et nytt problem, har det oppstått plutselig, eller gradvis? Hvor mye tur får han til daglig? Hvor langt/lenge går dere? Går dere på samme sted hver dag, eller ulike steder?  Bruker dere alltid sele?  Det er slett ingen selvfølge at det ikke er noe fysisk galt selv om veterinær ikke finner noe. Jeg ville vurdert å få en hundefysio til å undersøke grundig.  Ellers avhenger det veldig av svarene på spørsmålene over. Det kan ha med ubehagelige opplevelser å gjøre, det kan være utstyret du bruker, det kan være fysisk ubehag eller noe i området han reagerer på. 
    • 4 år gammel engelsk setter vil tidvis ikke gå på tur... Selv i svært sakte gå-tempo kan han finne på å sette seg ned midt i turløypa og setter frembeina i bakken demonstrativt. Hvis jeg kobler han løs og begynner å gå - dilter han til slutt etter på god avstand. Når han setter seg ned og jeg ber han komme, kommer han tuslende saaakte med bøyd hode. Så kan vi kanskje gå 100m i svært sakte tempo før det samme skjer igjen... Det pussige er at andre dager kan han ligge i selen og dra 2t på tur uten problemer. Akkurat som hodet er skrudd på den ene dagen, og ikke den andre. Han er undersøkt av veterinær og det er ikke noe galt fysiologisk. Så problemet sitter nok i toppetasjen... Noen som har vært borti noe liknende?
    • Wow, det er så flott å se at de får selvtillit av arbeidet. Gratulerer med debuten!
    • I helgen deltok Lilje på sin aller første blodsporprøve, etter å ha gått to-tre treningsspor 😅 Her har vi virkelig skyhøye ambisjoner Vi deltok egentlig mest for turen sin del, hun er en utrolig usikker hund både når det gjelder fremmede mennesker og andre hunder, og jeg tenkte en sånn setting kunne være en fin trening for henne. Det jeg var mest redd for var at hun skulle utagere på dommer og sporlegger, men hun kunnen virkelig ikke brydd seg mindre. Når sporsela kommer på er hun på jobb, og å gå spor er tydeligvis morsommere enn usikkerheten på fremmede. Virkelig morsomt å se selvtilliten komme frem i sporet, og vanskelig terreng er heller ingen hindring, selv om hun er en ganske liten hund. Hun brøyter seg frem gjennom tette kratt og nærmest svømmer over myr for å få følge sporet 😅 Treningssporene har bare vært rundt en time gamle, 50-100 meter uten vinkel og opphold, så et prøvespor ble som forventet litt i vanskeligste laget for henne. Men super trening, og fine kritikker: Kritikk lørdag: "Trivelig hund med stor motor. Dessverre går ekvipasjen av sporet i blodoppholdet." Kritikk søndag: "Meget god start. Følger sporet godt frem til vinkel. Tempo fint innledende, men øker gradvis. Ekvipasjen brytes av dommer når de går av og ikke finner tilbake."  Så her er det absolutt noe å jobbe videre med  Søndag var det for så vidt ingen andre i åpen klasse som kom til sporslutt heller, så vi var i godt selskap 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...