Stine Skrevet 24. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 24. Mars 2013 Svinebiff eller noe i den duren, poteter, løk, hjemmelagd brun saus og hjemmerørte tyttebær. Gleda meg kjempemasse! Ble maks skuffa over potetene som var melne og smaksløse Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siri Skrevet 24. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 24. Mars 2013 To flotte blomkålhoder brekt i store buketter, forvellet i vann til nesten møre. En god liter hvit saus med muskat over blomkålen (som ble sirlig stappet ned i en ildfast form). Et 400 grams stykke lettsaltet sideflesk ble skjært i små terninger og stekt i panne. Halvparten oppi forma med blomkål- resten i en forsyn seg selv- skål attåt maten. Toppet forma med usaklige mengder ost. Inn i ovnen i tjue minutter, servert med amadinepoteter. Akk og sukk og stønn *Sukker og stønner i kor*... sikle... Her ble det restemiddag for andre dag på rad. Siste rest av rådyrgryta fra fredag, med en litt vel flytende potetmos til - og så litt rørt tyttebær da . Snadder, snadder . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sham Skrevet 24. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 24. Mars 2013 I dag blir det bruchetta med tomat/rødløk/hvitløk/basilikum til forett, så blir det Thai gryte med kylling etter det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nirm Skrevet 24. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 24. Mars 2013 Vegetar pai med salat og poteter. På Morten's Kro - der maten er go'. Sammen med alle pensjonistene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jauda. Skrevet 24. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 24. Mars 2013 *Sukker og stønner i kor*... sikle... Her ble det restemiddag for andre dag på rad. Siste rest av rådyrgryta fra fredag, med en litt vel flytende potetmos til - og så litt rørt tyttebær da . Snadder, snadder . Ja det var helt superb! Men jeg kan vel si at magen min angrer bittelittegrann nuh Det setter en viss fart på fordøyelsen.... Host. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siri Skrevet 24. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 24. Mars 2013 Ja det var helt superb! Men jeg kan vel si at magen min angrer bittelittegrann nuh Det setter en viss fart på fordøyelsen.... Host. Man tåler litt ugg etter storslagen nytelse . 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pajko Skrevet 24. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 24. Mars 2013 Ikke middagen i dag, men lunsjen. Paleoburger med kylling og bacon. 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Gråtass Skrevet 24. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 24. Mars 2013 Pajko: den så bare lekker ut altså!!! I dag hadde hodet mitt bare lyst på pizza, burger og feit søplemat, men kroppen orka ikke gå ut av døra, så da ble det fiskegrateng med raspete gulrøtter. Ikke helt det samme som pommes frites, men mat er mat. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pajko Skrevet 24. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 24. Mars 2013 Gråtass: Den var også super god. Mættede rigtig længe, selvom der ingen stivelse er i (=mel). Bollen er lavet af kerner/frø, nødder, æg og gulerødder 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malamuten Skrevet 25. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 25. Mars 2013 I dag blir det noe så spennende som tomatsuppe med egg og ekstra makaroni Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Annegru Skrevet 25. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 25. Mars 2013 I dag skal vi bestille pizza. Lillekusinen min har fått ekstrajobb på Pizzabakeren rett over veien fra der vi bor, så da må vi jo sjekke at hun kan bake pizza Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 25. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 25. Mars 2013 I dag ble det laks med ovnsbakte grønnsaker med sitron og hvitløksdressing til! Første gangen jeg satt og mumset og virkelig koste meg med laksen, for det var supergodt med hvitløksdressing til! Stjeler et bilde av google, bare fordi denne tråden er mye mer spennende med bilder. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jauda. Skrevet 25. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 25. Mars 2013 I dag blir det noe så spennende som tomatsuppe med egg og ekstra makaroni Jammen det finnes da ikke så mye som er bedre enn det 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siri Skrevet 25. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 25. Mars 2013 Jammen det finnes da ikke så mye som er bedre enn det DET er det lenge siden jeg har spist, gitt... en av favorittene her i heimen, faktisk . Her ble det skikkelig gourmetmåltid i dag... ostesmørbrød 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Gråtass Skrevet 25. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 25. Mars 2013 Årets første grillings- nå er sesongen åpnet!!! Beinfrie koteletter på grillen, potetbåter i ovnen og salat med tzatsiki ved siden av. YUM YUM YUM!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jauda. Skrevet 25. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 25. Mars 2013 Årets første grillings- nå er sesongen åpnet!!! Beinfrie koteletter på grillen, potetbåter i ovnen og salat med tzatsiki ved siden av. YUM YUM YUM!!! -17 her og isvind... Og snø og telehiv. Jarra... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AussieAllTheWay Skrevet 25. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 25. Mars 2013 Her ble det ørret og rotgrønnsaker med kongereker til. Ris for de som spiser slik. Jeg ble slik passe fornøyd, men gubben sa det var det beste han hadde spist på lenge- rare mannen 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mari Skrevet 25. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 25. Mars 2013 Helstekt indrefilet av svin, med marinade av honning, dijon, sojasaus, hvitløk og friske urter. Grønnsaker, noisettes og deilig tjukk saus til. Ikke akkurat vanlig mandagsmiddag, men helgen ble travel, middagsplaner utsatt, og den måtte spises før den ble dårlig. Helt utrolig god middag i dag. 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Gråtass Skrevet 25. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 25. Mars 2013 -17 her og isvind... Og snø og telehiv. Jarra... Det er ikke været som avgjør om det er grillvær, det er det kalenderen som gjør. Sesongen starter til påske og avsluttes i oktober. Vi griller ute og spiser inne. Vi måtte bygge tak over terassen slik at gubben slapp å grille med paraply i regnvær Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HHC Skrevet 25. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 25. Mars 2013 Helstekt laks i dag. kyllingsalat i går Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Irenen Skrevet 25. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 25. Mars 2013 Lammelår med rotmos og potetstappe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marthe Skrevet 25. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 25. Mars 2013 I dag ble det laks med ovnsbakte grønnsaker med sitron og hvitløksdressing til! Første gangen jeg satt og mumset og virkelig koste meg med laksen, for det var supergodt med hvitløksdressing til! Stjeler et bilde av google, bare fordi denne tråden er mye mer spennende med bilder. Har du link til oppskriften? Det så kjempe godt ut! I dag ble det pitabrød med kjøttdeig og grønnsaker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tøfflus Skrevet 25. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 25. Mars 2013 Det er ikke været som avgjør om det er grillvær, det er det kalenderen som gjør. Sesongen starter til påske og avsluttes i oktober. Vi griller ute og spiser inne. Vi måtte bygge tak over terassen slik at gubben slapp å grille med paraply i regnvær Ekke alltid kalender avgjør heller for tenk. Hadde grillparty i -20 en gang, innpakket i varmedresser, luer og votter, spiste ute og greier. Vinterblot kalte vi det, og fy søren så godt det var og så gøy vi hadde det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 26. Mars 2013 Rapporter Share Skrevet 26. Mars 2013 Har du link til oppskriften? Det så kjempe godt ut! Nei, jeg diktet egentlig bare opp noe selv. Tok litt vann i en ildfast form og hev oppi grønnsaker (jeg brukte frossen grønnsaksblanding) også tar jeg litt sitronsaft og olje i vannet. Deretter ligger jeg fisken på toppen (jeg brukte laks med sitronpepper på) også hiver jeg den inni ovnene. Har egentlig ingen tid på det heller, bare følger med når jeg tror den er ferdig 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100021 Skrevet 26. Mars 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet 26. Mars 2013 Rådyrstek :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts