Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva het serien om psykiateren på et sykehus?

Poter

Recommended Posts

Skrevet

Noen som husker en serie som gikk for en tid tilbake siden som handlet om en psykiater som jobbet på en sykehus? Hva het den serien? Husker ikke kanal... Han hadde også ei søster han drev og lette etter, som kunne ringe uten å si noe.

*krysser fingrene for at sonenorakelet vet*

Skrevet

Hm.. Kan du være litt mer detaljert, trur du? Jeg skjønner av det du skriver at det gjelder en mann. Hvordan så han ut? Var han amerikansk, engelsk, dansk...?

Var handlinga lagt opp rundt et pasientmøte av gangen, eller var det mer et sjukehusdrama? Er så mange av dem, så jeg trenger litt mer info før nøtta begynner å rulle. :icon_confused:

Skrevet

Mer detaljer!

Det var en amerikansk serie. Det er på et psykiatrisk sykehus hvor det begynner en ny psykiater som er litt utdradisjonell og gjør litt mer uvante ting enn personalet og ikke minst ledelsen er vant med. Psykiateren er en hvit man med en ganske så pent smil :ahappy: Hver episode handlet om en eller to pasienter hvor man fikk vite diagnose og problemstilling, så så man behandlingen av dem.

I tillegg er det litt konflikt mellom psykiateren og ledelsen, spesielt en annen psykiater som er hudfarget som jeg pleier å si :icon_confused: Vel, altså afroamerikansk (om det heter så nå til dags?). Sistnevnte psykiater tror mer på medisiner, mens førstnevnte (han som har hovedrollen) er mer medmenneskelig av seg.

Ringer det noen bjeller?

Skrevet

The mental?

Ja! :icon_confused: Takk, da skal jeg se om jeg finner den på nett ett sted :blink:

EDIT:

ser jeg at det ikke ble laget noen sesong 2... :ahappy:

Skrevet

åh nei, søren. Jeg likte den serien jeg!

Ja, jeg også! Liker også den serien om han psykiateren... åh, herlighet, husker ingen navn i dag... vel, altså, en middelandrende amerikansk mann som er psykiater. Han driver privat og tar i mot pasienter. Gikk på nrk3... Går hver ukedag og da får man fulgt en og en pasient på hver dag sesongen igjennom. Den synes jeg også er fin! Venter på at sesong 3 skal komme.

Skrevet

Og nå fant jeg In Treatment, sesong 3 på nett. Oioi, skal jeg se den nå eller vente til den kommer på nrk -valgets kval!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hvis hun spiser opp maten er det vel bare å enten gi henne mer, eller mer energirik mat? Høyenergifôr for jakthunder er for eksempel et godt alternativ.
    • Maten blir som oftest spist opp med en gang. Jeg har sett at hun spiser både tørr for og vom men hun spiser ikke nok siden hun fortsatt er undervektig. Skal bestille en time hos vetrinæren.
    • Mat fremme hele tiden er generelt en dårlig metode for småspiste hunder. Noen få, små måltider om dagen er bedre.  Antar du har testet med vårfôr og råfôr også.  Jeg ville nå uansett tatt en tur til dyrlegen og utelukket at det er noe galt, og få en profesjonell vurdering på om hunden er undervektig eller bare naturlig tynn.
    • De får mat til forskjellig tidspunkt. Hunden virker helt frisk og rask. Ellers hadde jeg tatt hun med til veterinæren alt. Når jeg gir henne godbiter vil hun alltid ha.  Hun er også lavere enn rasestandarden i mankehøyde og er ellers liten på alle områder.
    • Parasitter er det ikke da hun også lever med andre hunder og de er normalvektige. Ellers hadde de også blitt smitta. Hun får lik mat som de andre. Noen ganger er det mat fremme hele dagen mens andre dager blir det spist opp. Har ikke merka noen forskjell men gjør dette for at det skal være en forandring. Har prøvd flere for. Burde jeg da dra til dyrlegen for å sjekke stoffskifte?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...