Gå til innhold
Hundesonen.no

Trondheimstreff!


Kristiin

Recommended Posts

Gamlingen og jeg gikk tur med Stine og Nomi igår, og fikk oss en flott dag ute :ahappy:

Det var tre damer til med hund som møtte, men de gikk for fort avgårde til at vi fikk kontakt, og det var litt synd, for det var tre skikkelig nydelige bikkjer de hadde med seg!

Desverre (eller egentlig heldigvis!) så var gårsdagen enden på en liten forstoppelse, han sleit skikkelig med "parafinmage", så magen måtte bestemme tempoet, ikke beina, for å si det sånn :hmm:

Åja, må ikke glemme søte, rare Bamse, han var også med, langt baki der *fnis*

Føret på Ladestien var riktig ille, og stien såpass smal at det var vanskelig å gå ved siden av hverandre, det ble mer "lang lang rekke" ;) Så med tanke på båndturer der nede, tror jeg det er best å vente til våren har kommet på ordentlig. Eller heller velge å gå på gangstien litt ovenfor, det gjorde vi på tilbaketuren, og da fikk både Dexter og Nomi vist fram at de kan når de vil ;)

Med tanke på frislipp kan nok Rotvollfjæra være fin nå på våren, før badesesongen starter, men det er MYE hunder på tur i området, og MYE sjøfugl! Så de med jagere kan kanskje slite litt. Så jeg har tenkt da, og kanskje Sankthanshaugen (den skogkledde toppen på andre siden av veien ved bussholdeplassen) kan være bedre egnet for frislipp/lek osv, både med tanke på fuglelivet, og om man ikke ønsker å omgås andre enn de man har avtale med ;)

Og da blir det også båndtur fra parkeringen og opp dit.

Å treffe flere hunder og eiere frister så absolutt til gjentagelse for vår del, så denne tråden må holdes aktiv!

Jeg tror at et tidspunkt litt senere på dagen ville passet bedre for flere, mange må busse, eller kjøre et godt stykke, for å komme seg dit også?

SD: Tusen takk for en trivelig tur, og prat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 129
  • Created
  • Siste svar
Guest Snusmumrikk

Hehe vi sto lenge og venta på dere, men når dere ikke fulgte på, så regna vi med at dere ikke ville gå med oss, så da gikk vi bare. Syns forøvrig føret var helt greit jeg, men er helt enig i at det er en lite egna plass for frislipp. Både med tanke på fuglelivet og andre turgåere.Men det er koselig med sånne turer :) Jeg blir gjerne med på båndtur igjen :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SD: Tusen takk for en trivelig tur, og prat!

Ja, tusen takk for en trivelig tur og prat. Det var hyggelig å treffe dere andre også, dessverre havnet vi bakerst, igjen, da det er litt slit å gå tur med Nomi med andre hunder. Men det er god trening for oss og jeg så stor forskjell fra forrige lørdag, så håper vi fortsetter med slike treff og turer fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere vet av den lille skogen over stien ikke så langt fra leangen gård(flink til forklare ja) det er på stien opp en bakke og en benk før det går en sti opp til "skogen" der er det veldig egnet for frislipp da det veldig sjelden er folk der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at et tidspunkt litt senere på dagen ville passet bedre for flere, mange må busse, eller kjøre et godt stykke, for å komme seg dit også?

Om man vil unngå å gå i tog og konstant måtte passe på å vike for andre folk og hunder må man gå enten veldig tidlig eller seint på de mest populære turstiene. Jeg og -Therese- som gikk lengst møtte utrolig mye folk på tilbaketuren, og det er ikke like lett med f.eks 6-10 hunder som med bare to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...