Gå til innhold
Hundesonen.no

Mannebeista


pippin

Recommended Posts

Joda, etter å ha tatt oppvasken hjemme hos min kjæreste fikk jeg lyst til å starte en tråd hvor vi kan skrive ting som er typisk for våre samboere/kjærester osv. Vi kan jo ikke leve uten disse mannfolka uansett da! :lol: De er sjarmerende, kjærlige, snille og alt det gode, men har de andre "mangler?" :)

Her tar det gjerne opptil en UKE før typen tar oppvasken selv, når han er hjemme. Han bor jo alene. Jeg klarer ikke å la det stå i vasken i 2-3 dager. Det er uhygienisk og det lukter litt. Han derimot er enten helt blind, eller så driter han rett og slett i det. Jeg tipper det siste.. :) Så da ender jeg som oftest opp med å ta oppvasken..!

I tillegg så er han dårlig til å skifte på senga..! Han klarte å pådra seg allergi mot midd fordi han var så dårlig på å skifte sengetrekk det første året vi bodde fra hverandre.. :) Jeg skiftet på senga hver gang jeg kom på besøk på den tiden, for han hadde aldri gjort det. Men nå har han blitt flinkere!

Det er jo selvfølgelig myyyye positivt da som overskygger et lille "negative", jeg elsker typen liksom! :) Man får bare leve med det som følger med! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har foreløpig ikke så veldig mye å klage over :lol: ..litt tiss på doringen kanskje, men jeg kan leve med det. Må bare være litt forsiktig om man går på do i mørket!

Vi er nok også forskjellige med at jeg kan ha mer empati med andres situasjon, mens han er litt mer "hva så, det finnes verre ting i verden, mann deg opp"-type.

Han er ryddig og liker å lage mat. Da har man jo allerede drept litt av de typiske grunnene til krangling :)

Edit: Han setter som regel i gang klesvask og henger den opp, og så bretter jeg det når det er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppvask er et evig diskusjonstema her i huset i hvertfall. Jeg lager maten og han vasker opp. Det er en grei deal, siden han er helt uinteressert i å lage mat. Men han er som pippin sin, veldig flink til å utsette ting. Så det går noen dager, jeg blir mer og mer irritert og tilslutt tar jeg den eller så må jeg kjefte.

Det samme gjelder forøvrig vasking generelt. Jeg liker å vaske og ha det ordentlig hele tiden, han liker skippertak.

Også er han ikke særlig romantisk anlagt. Men det kan jeg nesten ikke klage på ham for. Han er bare ikke sånn. Selv om jeg er det og liker å klage hvis jeg ikke får den romantikken jeg liker. Jeg er selv veldig klisjemenneske, så jeg må liksom ha en skikkelig superdupergentleman før jeg blir fornøyd. :)

Heldig vis er han verdens snilleste vesen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det ingen utlevering isåfall. :)

Vi er egentlig like ryddige / rotete begge to. Mens han lager fantastisk middag så tar jeg klesvasken, rydder inn og ut av oppvaskmaskinen, dekker på og sånne ting. Og skjer det noe surr i hverdagen er det som regel min feil isåfall... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Utlevere din kjære på et offentlig forum-tråd," med andre ord. :lol::)

Hva med "jeg viste typen det jeg skrev før jeg la det inn, og vi lo godt begge to fordi vi kjenner hverandre veldig godt".

Skjønner ikke helt hvorfor folk ikke kan la være å se det som utlevering om man snakker om andre på nett. Det er forskjell på en tråd med humoristisk undertone om typen og på "hva hater du mest med venninna di"-tråd.

Gah.. Kjenner jeg blir så irritert! :)

Jeg vet ikke helt hvordan du selv ser på det, men i mine øyne oppfattes kommentaren din negativt. Definer gjerne hva du mener med å utlevere i sammenheng med denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med "jeg viste typen det jeg skrev før jeg la det inn, og vi lo godt begge to fordi vi kjenner hverandre veldig godt".

Skjønner ikke helt hvorfor folk ikke kan la være å se det som utlevering om man snakker om andre på nett. Det er forskjell på en tråd med humoristisk undertone om typen og på "hva hater du mest med venninna di"-tråd.

Gah.. Kjenner jeg blir så irritert! :lol:

Jeg vet ikke helt hvordan du selv ser på det, men i mine øyne oppfattes kommentaren din negativt. Definer gjerne hva du mener med å utlevere i sammenheng med denne tråden.

Å, du tåler vel litt irritasjon, vel. :)

Skal jeg definere hva jeg mener med å utlevere? Nope, det vil jeg ikke hjelpe til med gitt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, du tåler vel litt irritasjon, vel. :)

Skal jeg definere hva jeg mener med å utlevere? Nope, det vil jeg ikke hjelpe til med gitt. :lol:

Jeg er bare ikke så innmari begeistret for innlegg jeg opplever som litt nedlatende :) Litt irritasjon skal jeg klare å håndtere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Utlevere din kjære på et offentlig forum-tråd," med andre ord. :lol::)

Jeg vet ikke om jeg hadde likt så veldig godt at typen min delte sine subjektive karakteristikker av meg, på et offentlig forum, nei - det må jeg bare si. Ikke kom her og fortell meg at veldig mange av sonens brukere er helt anonyme og dermed kan fort deres bedre halvdel også identifiseres ved et par tastetrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppvask er et evig diskusjonstema her i huset i hvertfall. Jeg lager maten og han vasker opp. Det er en grei deal, siden han er helt uinteressert i å lage mat. Men han er som pippin sin, veldig flink til å utsette ting. Så det går noen dager, jeg blir mer og mer irritert og tilslutt tar jeg den eller så må jeg kjefte.

Det samme gjelder forøvrig vasking generelt. Jeg liker å vaske og ha det ordentlig hele tiden, han liker skippertak.

Også er han ikke særlig romantisk anlagt. Men det kan jeg nesten ikke klage på ham for. Han er bare ikke sånn. Selv om jeg er det og liker å klage hvis jeg ikke får den romantikken jeg liker. Jeg er selv veldig klisjemenneske, så jeg må liksom ha en skikkelig superdupergentleman før jeg blir fornøyd. :)

Heldig vis er han verdens snilleste vesen :)

Nesten akkurat slik som meg det der..! :) Jeg er også veldig glad i å være romantisk innimellom. Men vi har vel forskjellig syn på hva som er romantisk, så vi veier vel opp hverandre på ett vis, typen og jeg. Men ja, jeg er mer romantisk anlagt.. :lol: Men han er herlig da! Når jeg kom ned til Oslo for et par dager siden hadde han kjøpt et skilt til meg for å henge på veggen der det stod: "A home without a dog is just a house..." Da smelta jeg da! :)

Har en som skal kjøpe alt mulig tull! I går kjøpte han feks langt hår, en med mørkt hår og en med lyst hår."Kan jo være artig på fest en gang"

Fretex får han ikke lov å gå på alene :)

Hår faktisk! Haha :) Joda det kan jo bli morro på en utkledningsfest engang det da ;)

Når det gjelder å henge ut folk på forum tar jeg ikke dette så veldig alvorlig akkurat. Som Maria sier så er det stor forskjell på en litt uskyldig humoristisk vinkling, enn mobbing/baksnakking osv. Man skriver jo ikke det man ikke vil at typen/venner/familie osv. skal se..! Typen lo.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sambis flytter ut om *skavise...telle....* 10 dager! Nettopp pga en kombinasjon av alle de små tingene dere foreløpig synes er morsomt og søtt. :)

Det er vel noe mer bak enn bare det at han ikke tar oppvasken uoppfordret osv?

Man tåler jo slikt hvia man elsker eller trives veeeldig godt med den personen man er sammen emd. Individuelt såklart.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altsaa, maaten han ser paa andre damer er litt irriterende.

Og det teite smykket han gaar med hele tiden.

Og det at han sier "Groovy baby!" og "Oh, behave!" hele tiden.

Og at han er saa veldig nasjonalistisk naar det kommer til hjemlandet sitt (Union Jack-farget bil, aerlig talt!)

Og de teite klaerene han har paa seg.

Her er bilde av min kjaere by the way :lol:

mrpowers.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder å henge ut folk på forum tar jeg ikke dette så veldig alvorlig akkurat. Som Maria sier så er det stor forskjell på en litt uskyldig humoristisk vinkling, enn mobbing/baksnakking osv. Man skriver jo ikke det man ikke vil at typen/venner/familie osv. skal se..! Typen lo.. :lol:

Hvordan vet du at dette gjelder andre enn deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du at dette gjelder andre enn deg?

Nei vi har vel allerede snakket om dette i en annen tråd. Men hvis andre ikke klarer å lavære å skrive fæle ting om andre på nettet så får de svi for det senere. Ikke bestandig, men er de uheldige så er det noen som finner det. Nettvett har blitt lagt fram på bordet flere ganger. Har man ikke det så trenger man ikke å skrive noe i det hele tatt. Man er såpass oppegående at man aner noe om hvilket utslag det man skriver kan få.

Det er ikke min feil at ikke alle bruker huet når de skriver ting på nett. Lite jeg kan gjøre med det gitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altsaa, maaten han ser paa andre damer er litt irriterende.

Og det teite smykket han gaar med hele tiden.

Og det at han sier "Groovy baby!" og "Oh, behave!" hele tiden.

Og at han er saa veldig nasjonalistisk naar det kommer til hjemlandet sitt (Union Jack-farget bil, aerlig talt!)

Og de teite klaerene han har paa seg.

Her er bilde av min kjaere by the way :lol:

mrpowers.jpg

For å ikke snakke om sexen :) :)

Da overlever man alle de små detaljene der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vi har vel allerede snakket om dette i en annen tråd. Men hvis andre ikke klarer å lavære å skrive fæle ting om andre på nettet så får de svi for det senere. Ikke bestandig, men er de uheldige så er det noen som finner det. Nettvett har blitt lagt fram på bordet flere ganger. Har man ikke det så trenger man ikke å skrive noe i det hele tatt. Man er såpass oppegående at man aner noe om hvilket utslag det man skriver kan få.

Det er ikke min feil at ikke alle bruker huet når de skriver ting på nett. Lite jeg kan gjøre med det gitt..

Nei, det er lite man kan gjøre med andres formuleringer. Likevel, når man lager sånne tråder som dette, som omhandler karakteristikker av privatpersoner (som kanskje aldri har bedt om å få lagt ut noe som helst info om seg selv på nett), så ber man litt om bråk. Det en skriver kan oppfattes krenkende av en annen, og da er det ikke kult at det ligger tilgjengelig for gud og hvermann, på et offentlig forum. Selv om det er skrevet i aller beste mening :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er lite man kan gjøre med andres formuleringer. Likevel, når man lager sånne tråder som dette, som omhandler karakteristikker av privatpersoner (som kanskje aldri har bedt om å få lagt ut noe som helst info om seg selv på nett), så ber man litt om bråk. Det en skriver kan oppfattes krenkende av en annen, og da er det ikke kult at det ligger tilgjengelig for gud og hvermann, på et offentlig forum. Selv om det er skrevet i aller beste mening :lol:

Da får man lavære å skrive noe da. :) Så får de som eventuelt skulle få svi for det lille her senere ta imot kjeft osv. Det er ingen som tvinges til å legge ut noe som helst her. Man velger selv.

Så mener jeg jo at hvis man ikke tåler å lese at man ikke er så flink til å ta ppvasken et par ganger i uka, så overdriver man kanskje litt. Men det er bare meg..

Men uansett! Nettvett eller så får man tåle steken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har laget et blogginnlegg med løsningen på mange problemer man kan støte på i et forhold. Ikke la de små tingene irritere vettet av deg! Begynn med tiltakene allerede i dag! Og ikke les det dersom du føler du tar deg veldig nær av ting akkurat i dag, det er en grunn til at det er i bloggen min og ikke her. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne småting som kan være irriterende er jo en del av hverdagen, er det ikke? Det er vel de typiske tingene mange krangler om når forelskelsen legger seg og man ser litt forbi den rosa skyen.

Om mitt forhold tar slutt fordi vi blir uenige om oppvask og klesvask, så har vi gjort en råtten jobb med kommunikasjonen vil jeg tro. Er det noen som gjør det slutt kun pga. husarbeid forresten? Det ligger vel kanskje mer til grunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...